امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

کناف سقف فرصتی برای نورپردازی و همزمان زیبا شدن خانه


1401/07/27
کد خبر : 26336
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

همه‌ی ما وقتی به خاطرات مان رجوع می کنیم ، خانه های ساده ای را به یاد می آوریم و زرق و برق زندگی امروزی در آن ها وجود نداشت.رفته رفته خانه ها مجلل تر شدند و تزئینات داخلی خانه ها اهمیت ویژه ای پیدا کرد. دکوراسیون داخلی تنها محدود به مبلمان و دیوار ها نمی شود. سقف کناف  یکی از موارد مربوط به دکوراسین داخلی است.
امروزه سقف ها نیز به اندازه سایر بخش ها در خانه می توانند جلوه داشته باشند. بعضی از طراحان به سقف، لقب دیوار پنجم خانه را داده اند که این نشان از اهمیت یکسان دیوار و سقف در طراحی داخلی منزل است. در این میان شرکت هایی پیدا شدند که سقف های کاذب را عرضه کردند. سقف هایی سبک و قابل تغییر که قابلیت شخصی سازی بالایی دارند و در انواع طرح ها و متریال عرضه می شوند.
سقفِ کناف یکی از محبوب ترین انواع سقف های کاذب است. روزانه مشتریان زیادی به طراحان داخلی مراجعه کرده و درباره سقف کناف اطلاعات می خواهند.با انبوه سازان همراه باشید تا سقف های کناف را بهتر بشناسید.
خیلی ها نمی دانند که کناف در واقع نام یک برند تجاری به همین نام است که توسط برداران کناف در سال ١٩٢٢ تحت عنوان یک شرکت ساختمانی در آلمان پایه گذاری شد.این محصول آن قدر شگفت انگیز بود که به سرعت توانست بازارهای جهانی را تسخیر کند و جایگزین شیوه های قبلی بشود. امروزه نیز بهترین متریال تولید کشور آلمان است.
رابیتس کاری شیوه ای است که همچنان رونق زیادی دارد اما کناف در واقع جایگزینی برای آن است. در رابیتس کاری، با استفاده از شبکه های فلزی گالوانیزه برای سقف های کاذب زیر سازی انجام می دهند در صورتی که اگر کناف اجرا شود صرفه جویی هزینه ای و زمانی زیادی در پروژه ایجاد خواهد شد.

کناف سقف
 

جنس کناف سقف


سقف کناف نوع پیشرفته تری از گچ است. در هنگام پیاده سازی از پنل های گچی پیش ساخته استفاده می شود. بدلیل وجود پنل، سرعت اجرای کار افزایش می باید و سطح وسیع تری از یک مکان را نسبت به دیگر سقف های کاذب می توان کناف کاری کرد.
اما برتری اصلی آن نسبت به گچ کاری معمولی، انعطاف پذیری و شخصی سازی بیشتر آن است.این سقف سبک بوده و فشاری به سازه اصلی وارد نمی کند به همین جهت انواع اشکال هندسی قابلیت ساخت با این نوع سقف را دارند.طراح داخلی در پیاده سازی کناف سقف ، با طراحی بهینه می تواند بهترین استفاده از فضا را انجام بدهد و اشکال هندسی را با نورپردازی حرفه ای ترکیب کند تا جلوه سقفِ کناف چند برابر شود.
صاحبان منازل حتما می دانند که پس از گچ کاری سقف و دیوار منازل، محیط بسیار کثیف و نامرتب می شود اما اجرای سقفِ کناف ریخت و پاش کمتری به همراه خواهد داشت


سقف آشپزخانه

شما می توانید روش های مختلفی برای ایجاد خانه ای الهام بخش بیابید اما آیا سعی کرده اید از سقف ها الهام بگیرید؟ سقفِ آشپزخانه اغلب نادیده گرفته می شود اما می تواند به عنوان یک بوم سفید  برای طراحی معماری و تزئینی در نظر گرفته شود. فضای آشپزخانه قطعاً قلب خانه است.
آشپزخانه مکانی است که دوستان و خانواده برای تجدید دیدار و استراحت در حالی که یک وعده غذایی را میل می کنند، دور هم جمع می شوند. با قرار دادن یک سقف که سبک معماری خانه شما را ارتقا داده و لحن دعوت کننده ای ایجاد می کند، این مکان خاص را خاص تر کنید.انواع سقف آشپزخانه چه حسی را منتقل می کنند؟


انواع سقف آشپزخانه


١.سقف چوبی

وقتی سقف چوبی طاقی و نورگیر به خانه اضافه می کنید بلافاصله احساس می کنید در تعطیلات گرمسیری هستید.

٢.کاشی های سقفی آشپزخانه

کاشی های سقفی کار گذاشته شده در سقف یک روش منحصر به فرد برای ایجاد یک المان خاطره انگیز در سقفِ آشپزخانه هستند.
 
کناف سقف

٣. پنل صندوقچه ای

ارتفاع بلندتر سقف اجازه می دهد برخی جزئیات معماری،  مثل پنل مربعی (صندوقچه)، به سقف اضافه شود.

۴.تخته های چوبی به هم پیوسته

تضاد بوجود آمده بین رنگ تیره چوب و رنگ سفید دیوار و گچ بری های سقف آشپزخانه، یک الگوی زیبا و برجسته ایجاد می کند.

۵.کاغذ دیواری سقف آشپزخانه

طراحی کاغذ دیواری آبی طرح دار برای سقف آشپزخانه هارمونی دلپذیری با دیوار و کابینت های سفید ایجاد می کند
چگونه یک ایده‌ی ایده‌آل برای سقفِ آشپزخانه پیدا کنیم؟
وقتی به سقف خانه های خود فکر می کنیم، چیزی که معمولاً به ذهن ما خطور می کند یک سقف صاف و سفید است. تعداد کمی از افراد به فکر طراحی یک سقف متمایز برای اتاق خواب، اتاق پذیرایی و بیشتر از همه سقفِ آشپزخانه هستند.
طراحی سقف به طور معمول آخرین کاری است که ما هنگام طراحی داخلی خانه های خود تصور می کنیم اما یک سقف قادر است چشم اندازی با ویژگی های متمایز ارائه دهد که مطلقا هیچ کدام از وسایل و اثاثیه خانه قادر به انجام آن نیستند.


سقف کاذب چیست؟


همانطور که یک ساختمان بدون سقف محکم، ناقص است، فضای داخلی خانه نیز بدون سقف خوب ناقص است. طراحی سقف یا دیوار پنجم به طور پیوسته در دنیای طراحی داخلی که تقریباً همیشه منحصر به چهار دیوار و کف بوده، در حال شتاب گرفتن است. اگرچه طرح های سقف کاذب از سال ها قبل وجود داشته، اما امروزه از نظر طرح ها، کیفیت نهایی و فناوری با جهش عظیمی رو به رو شده است.
قبل از بررسی انواع طرح های سقفِ کاذب، بهتر است اطلاعات پایه ای و مزیت ها و معایب سقفِ کاذب را مرور کنیم.به زبان ساده، سقفِ کاذب سقفی است که در زیر سقف اصلی اتاق یا خانه نصب می شود. معمولاً توسط قاب های چوبی یا فلزی به حالت تعلیق در می آید.
سقفِ کاذب معمولاً در حداقل فاصله ٢٠ سانتی متری از سقف اصلی نصب می شود. طرح های سقف کاذب به اندازه کافی متنوع هستند که در محل نصب به هر اندازه که نیاز باشد، ساخته شوند.

 کناف سقف

مزیت های استفاده از سقف کاذب

 
•    سقفِ کاذب علاوه بر اینکه زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد  می تواند سیم کشی و سایر عناصر اضافی منزل را پنهان کند.
•    استفاده از سقفِ کاذب یک روش مناسب برای تضمین امنیت در برابر زلزله و  آتش سوزی می باشد. سقف کاذب یکی از عناصر تزئینی منزل محسوب می شود. جنس به کار رفته در سقف کاذب معمولا از تخته گچ، چوب، شیشه، فیبر و پلاستیک است.
•    یکی از مزایای بزرگ سقف کاذب این است که به جای نصب چند چراغ و مهتابی می توانید از چراغ های با کیفیت بالا استفاده کنید که انرژی کمتری مصرف می کنند و سالها  برای شما کار می کند.
•    از سقفِ کاذب به عنوان عایق حرارتی نیز استفاده می شود. شکاف بین دو لایه سقف فضای اتاق را خنک نگه می دارد. از سویی مواد به کار رفته در سقف کاذب مانند چوب، گچ پاریس، تخته سه لایه و… در تغییر دمای اتاق تأثیر زیادی دارد.
•    شکاف بین لایه های سقفِ کاذب سبب می شود هوا وارد اتاق شود و دمای اتاق خنک بماند. این امر از سویی سبب کاهش مصرف انرژی و برق نیز می شود.
•    بسیاری از افراد از بهینه سازی مصرف سوخت و تهویه هوای موجود در سقفِ کاذب اطلاعی ندارند و از آن تنها به عنوانی عنصری تزئینی استفاده می کنند. فرض کنید دفتر شما 100 متر مربع است، اگر سقفِ کاذب را کمی پایین تر از سقف واقعی قرار دهید در مصرف انرژی صرفه جویی کرده اید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26336
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید