امروز دوشنبه 01 مرداد 1403

Monday 22 July 2024

کدام جعبه هارد باکس را سفارش بدهیم؟

1401/07/27
کد خبر : 28823
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 57 نفر

بسیاری بر این باور هستند که تولیدکننده‌ای که برای محصول ارزش قائل بوده و آن را در یک بسته بندی مناسب ارائه می‌کند، حتما در ساخت آن کالا نیز دقت زیادی داشته و محصول با کیفیتی را تولید کرده است.  
جعبه مقوايي که امروزه به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات بسته بندی شناخته می‌شود، انواع مختلفی دارد که هارد باکس نمونه لوکسی از آنها است. در این مطلب سعی خواهیم کرد که این محصول زیبا در دنیای بسته بندی را بیشتر معرفی کنیم.


جعبه هارد باکس در ابعاد متنوع

جعبه هارد باکس چیست؟

یکی از عوامل مهم در کارتن سازی، مقوایی است که برای ساخت کارتن استفاده می‌شود، در هارد باکس نیز عامل اصلی تفاوت، مقوایی است که برای ساخت آن استفاده می‌شود. جعبه سخت یا هاردباکس (Hard Box) از بدنه مستحکمی برخوردار است و در نتیجه با بسته بندی‌های معمول تفاوت زیادی دارد. البته همیشه در هارد باکس‌ها از مقوا استفاده نمی‌شود، گاهی از ام دی اف با ضخامت کم و یا حتی ورق‌های نازک نئوپان برای ساخت بدنه این جعبه‌ها استفاده می‌شود.
جالب است بدانید که هارد باکس آماده امروزه به عنوان محصول تک فروشی نیز در بازار وجود دارند. این موضوع به دلیل آن است که با توجه به ظاهر لوکس این بسته بندی‌ها، بسیاری از افراد به عنوان جعبه کادوئی و یا جعبه‌ای که وسایل خود را در آن قرار دهند، این نوع جعبه را خریداری و از آن استفاده می‌کنند. باید گفت در کنار استحکام بالای این جعبه‌ها، ظاهر زیبا و تنوع در طراحی و ساخت رویه و لایه داخلی جعبه از دیگر علائم و مشخصه‌های جعبه هارد باکس شناخته می‌شود.


درهای مگنتی جعبه هارد باکس
درهای مگنتی جعبه هارد باکس

ساخت جعبه هارد چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که گفته شد، برخی از نمونه‌های جعبه سخت و مخصوصا نمونه‌های قدیمی‌تر آنها چوبی هستند. اما برای اینکه ظرافت و سرعت در تولید این جعبه‌ها افزایش پیدا کند، با پیشرفت ساخت مقواهای مختلف، جعبه‌های سخت امروزه بیشتر با استفاده از مقوا ساخته می‌شوند. از سوی دیگر مقوا این شرایط را برای تولید کننده و طراح ایجاد خواهد کرد که بتواند طرح‌های خود را به آسانی بر روی این نوع جعبه چاپ کند. امروزه مقوایی که به مقوای کرجی معروف است، بهترین جنس مستحکم در ساخت جعبه سخت است.
مقوای کرجی بیشتر با استفاده از کاغذهای بازیافتی تولید می‌شود. در این روش، مواد بازیافتی با استفاده از مایع مخصوصی خمیر شده و یکدست خواهند شد. سپس دستگاه‌های مخصوصی که فشار زیادی را تولید می‌کنند، این خمیر را فشرده کرده و با در هم تنیده شدن الیاف کاغذی، مقوا با ضخامتی بالا و قابلیت تحمل فشار زیاد تولید خواهد شد.
البته از آنجایی که ضخامت و استحکام‌های متفاوتی ممکن است از هارد باکس انتظار داشته باشیم، در نتیجه در تولید هاردباکس ممکن است از چند لایه مقوا در کنار یکدیگر استفاده شود. این موضوع به این نکته بستگی دارد که چقدر ظرافت و یا استحکام برای سفارش دهنده محصول اهمیت دارد.

سفارش هارد باکس با رویه‌های متفاوت

اگر به انواع بسته بندی‌هایی که با جعبه هاردباکس انجام شده است دقت کنید، خواهید دید که لایه رویی این جعبه‌ها و همچنین لایه داخلی آنها با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. به عنوان مثال، برخی از آنها مقوایی و برخی چرمی هستند. باید گفت که پس از ساخته شدن استراکچر جعبه‌های هارد باکس شما نیاز خواهید داشت که ظاهر این بسته بندی را تغییر داده و لایه‌هایی به آن اضافه کنید. تنوع زیادی که در انواع هارد باکس وجود دارد در واقع به دلیل همین لایه‌ها است.
شما می‌توانید پوشش‌های مقوایی رنگی نازک که با چاپ  هولوگرام و سایر مشخصات مورد نیاز شما طراحی و چاپ شده‌اند را به جعبه سخت خود اضافه کنید. حتی در ساخت این جعبه‌های لوکس از چرم مصنوعی و یا طبیعی نیز استفاده می‌شود. روکش گالینگور که بیشتر در ساخت جلدهای محکم کتاب‌ها کاربرد دارند نیز برای لایه رویی و یا داخلی جعبه سخت قابل استفاده است. همچنین در صورت نیاز و علاقه می‌توانید از پارچه‌هایی همچون مخمل و یا روکش‌هایی از جنس جیر نیز برای این منظور بهره ببرید.


 زیبایی و لوکس بودن بسته بندی

چرا باید از جعبه هارد باکس استفاده کرد؟

هرچند که استانداردهایی برای بسته بندی برخی از محصولات و مخصوصا مواد خوراکی وجود دارد. اما این استانداردها اصولا حداقل‌ها را در نظر می‌گیرند. اما مشتریان امروزی شما انتظار دارند که بالاترین سطح از توقعات آنها را برآورده کنید. مثلا شکلات‌هایی که به صورت یک عددی بسته بندی شده‌اند را می‌توانید در یک پلاستیک بسته بندی کنید و با رعایت استانداردهای بهداشتی، این محصول را به فروش برسانید.
اما در بازار پررقابت امروز که بسیاری از رقبای شما محصولاتی همچون شکلات را در بسته بندی‌های گران قیمت و لوکسی مانند جعبه هارد باکس قرار داده و به بازار عرضه می‌کنند، احتمال موفقیت شما به حداقل کاهش خواهد یافت. در نتیجه استفاده از جعبه سخت برای ارائه بسیاری از محصولات امروزه به عنوان یک اصل غیر قابل انکار شناخته می‌شود.


استقامت و زیبایی در کنار یکدیگر

مزایای جعبه هارد باکس

ویژگی‌های متعددی را می‌توان به این نوع از جعبه‌ها افزود و در نتیجه مزیت‌های فراوانی را می‌توان برای آن ایجاد کرد. همین موضوع که انعطاف در طراحی و ایده پردازی برای بسته بندی را ایجاد می‌کند، شاید مهمترین مزیت جعبه‌های سخت باشد و در نتیجه برای بسیاری از محصولات خرید باکس سخت برای بسته بندی را در مقابل خرید کارتن مقوایی معمولی کاربردی‌تر نشان می‌دهد. در ادامه چند مورد از دیگر مزایای استفاده از این نوع بسته بندی اشاره خواهیم کرد.
-    محافظت کامل در برابر ضربه و فشار و ماندگاری بالای این نوع جعبه که حتی می‌تواند چندین سال استفاده شده و همچنان ظاهر خود را به خوبی حفظ کند، از مزایای مهم آن است. در واقع محصولی که در این بسته بندی ارائه می‌شود، این نکته را به مشتریان منتقل می‌کند که شما خواهید توانست برای مدتی بسیار طولانی از این محصول استفاده کنید.
-    ظاهر لوکس و جذابی که می‌توان برای این نوع بسته بندی استفاده کرد از دیگر مزایای اصلی آن شناخته می‌شود، همانطور که گفته شد، مشتریان امروزی انتظار دارند محصولی را خرید کنند که از بسته بندی بهتری برخوردار باشد. در حقیقت بسته بندی لوکس این موضوع را منتقل می‌کند که محصول داخل این بسته بندی ارزش بسیار زیادی دارد و شما با خرید آن ارزش بیشتری نسبت به سایر محصولات مشابه کسب خواهید کرد.
تنوع قیمت در این جعبه نیز مزیتی برای آن محسوب می‌شود. با توجه به انعطاف موجود در ساخت، نوع رویه و چاپ جعبه در این بسته بندی، شما می‌توانید بر اساس بودجه خود به طراحی و سفارش جعبه هاردباکس بپردازید و از مزایای آن بهره ببرید.


جعبه هارد باکس پذیرایی

کاربرد جعبه هارد باکس

به صورت کلی باید گفت که شما هر محصولی را که به خواهید به عنوان یک محصول ارزشمند و لوکس معرفی کنید، می‌توانید از جعبه هارد باکس استفاده کنید. از سوی دیگر، هر جایی که قرار باشد، یک کالا با امنیت بالایی در مقابل ضربه، فشار و جابجایی، از محل تولیدکننده تا رسیدن به دست مشتری منتقل شود نیز به احتمال زیاد نیازمند استفاده از هارد باکس است. از سوی دیگر اگر قصد دارید که مصرف کننده محصول را داخل بسته بندی شما در محل سکونت و یا محل کار خود حفظ کرده و باکس شما در محل مشتری باقی بماند، هاردباکس این وظیفه را به عهده خواهد گرفت.
به عنوان مثال در ادامه چند مورد از صنایعی که بیشتر به استفاده از جعبه هارد باکس روی آورده‌اند را مرور خواهیم کرد:
-    ساعت و زیورآلات و سنگ‌های قیمتی
-    آرایشی و بهداشتی همچون ادکلن‌ها و مواد خوشبو کننده و یا محافظت از پوست
-    ظروف و تزئینات مانند انواع دکوری‌ها و یا کادویی‌ها
-    مواد غذایی همچون شکلات پذیرایی و موارد مشابه

جمع بندی

در این مطلب به جعبه هارد باکس، روش ساخت و مزیت‌ها و کاربردهای آن نگاهی کردیم. این نوع از بسته بندی به ما کمک خواهد کرد تا محصولات خود را با ظرافت بیشتر و در یک بسته بندی ایمن و چشم نواز به مشتریان خود ارائه کنیم. اگر شما نیز تمایل دارد تا از انواع مختلف این نوع جعبه برای محصولات خود بهره ببرید، می‌توانید با کارشناسان شرکت چاپ و بسته بندی پویا فراز خلاق در ارتباط بوده و از تخصص و تجربه این تیم حرفه‌ای در بسته بندی استفاده کنید.

سوالات متداول

-    مقوای کرجی چیست؟
خمیر این مقوا با استفاده از کاغذ بازیافتی تولید شده و پس از قرار گرفتن در فشار به مقوای ضخیم و مستحکمی تبدیل می‌شود.
-    از چه جنسی برای رویه جعبه هاردباکس استفاده می‌شود؟
تنوع زیادی در رابطه با جنس رویه هاردباکس وجود دارد. از چرم طبیعی تا پارچه و مقوا را می‌توان برای این منظور استفاده کرد.
-    هارد باکس چوبی بهتر است یا مقوایی؟
باید گفت که کاربرد این دو جعبه تفاوت‌هایی دارد، امروزه با توجه به ظرافت و سرعت در تولید بیشتر جعبه سخت مقوایی، از این محصول بیشتر استفاده می‌شود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28823
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید