امروز شنبه 27 مرداد 1403

Saturday 17 August 2024

کنیا: سرزمین شیرها، گورخرها و مناظر خیره‌کننده


1403/05/27
کد خبر : 2408940
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 40 نفر

کنیا، به‌واسطه مناظر خیره‌کننده و حیات‌وحش حیرت‌انگیزش یکی از محبوب‌ترین و منحصربه‌فردترین مقاصد گردشگری جهان است. سرزمین جنگل‌های پوشیده از درخت‌های شگفت‌انگیز ساواهانا، مردمی با فرهنگی غنی و حیات‌وحش باورنکردنی که به شما این امکان را می‌دهد تا با شیرها، زرافه‌ها و گورخرها از نزدیک ارتباط بگیرید. اگر به طبیعت و گونه‌های نادر حیوانات علاقه‌مند هستید، شک نکنید که کنیا یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین سفرها برای شما خواهد بود. برای این سفر به ویزای کنیا، دوربین عکاسی، کمی عشق به طبیعت و حیوانات و اطلاعاتی درباره این کشور نیاز دارید. چیزی ‌که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

 


 

چطور ویزای کنیا را دریافت کنید

خوشبختانه دریافت ویزای کنیا برای ایرانی‌ها بسیار ساده‌تر از قبل شده است. در حال حاضر برای دریافت این ویزا نیازی به مراجعه به سفارت ندارید؛ چرا که این ویزا نه به‌صورت لیبل و نه ‌به‌صورت فرودگاهی، بلکه با روش آسان‌تر الکترونیکی یاE-Visa صادر می‌شود. در ادامه می‌توانید چک لیست ویزای کنیا را مشاهده کنید.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

چک لیست ویزای کنیا

شرایط اخذ ویزا: پاسپورت با اعتبار 6 ماهه، واچر هتل و بلیط برگشت هواپیما

میزان تمکن مالی: نیازی ندارد

وقت سفارت: ندارد

شیوه درخواست ویزا: به‌صورت آنلاین

اعتبار ویزای کنیا: بین 15 تا 90 روز بسته به اهداف سفر متقاضی

مصاحبه ویزا: ندارد

ویزای فوری: ندارد

زمان پاسخ‌دهی به درخواست ویزا: بین 2 تا 5 روز کاری

بهترین شکل ارسال درخواست: به‌صورت گروهی

روزهای کاری سفارت کنیا: روزهای دوشنبه الی جمعه

ملزومات: کارت واکسن تب زرد

 


 

دیدنی‌هایی که در این سفر نباید از دست بدهید

کنیا آن‌قدر شگفتی دارد که قطعا برای تماشای همه آن‌ها در یک سفر وقت کم می‌آورید. به‌همین دلیل توصیه می‌کنیم، لیست کوتاهی از دیدنی‌هایی که در این سفر باید به سراغ آن‌ها بروید تهیه کنید تا زمان سفرتان را هدر ندهید و آن را بهتر مدیریت کنید.

بالون سواری در آسمان همیشه آبی ماسایی مارا

یکی از بهترین تجربه‌های بالون‌سواری را اینجا در ماسایی مارا خواهید داشت. جایی‌که می‌توانید بر فراز دشت‌ها و مناظر وسیع و حیرت‌انگیز آفریقایی پرواز کرده و کنیای بی‌نظیر را از بالا تماشا و کشف کنید. بنابراین لذت یک صبحانه لذیذ در بالون را در این سفر کنیا از دست ندهید.

تماشای شیرها در ماسایی مارا

کنیا شاید از معدود جاهایی از دنیاست که برای شما این امکان را فراهم می‌کند که با گله شیرها عکس بگیرید، با آن‌ها از نزدیک ارتباط گرفته و شاید به آن‌ها غذا هم بدهید. این‌جا در منطقه حفاظت‌شده ماسایی مارا که بهشتی برای دوست‌داران حیات‌وحش است، این ارتباط کاملا امکان‌پذیر و هیجان‌انگیز است. برای دیدن سلطان جنگل خارج از میله‌های باغ‌وحش و در یک طبیعت بکر از کنیا آماده‌اید؟

 

غروب زیبای کنیا با گورخرها و گاومیش‌ها

برای تماشای یک غروب زیبا بدون مزاحمت ساختمان‌ها با منظره‌ای از گله گورخرها و گاومیش‌ها آماده‌اید؟ پس لذت کشف و تماشای کنیا و مناطق حفاظت‌شده آن را از دست ندهید. برای تماشای این صحنه‌های تکرارنشدنی باید در تابستان و ماه آگوست خودتان را به سرنتگی برسانید. جایی‌که مهاجرت گله گاومیش‌ها به ماسایی مارا آغاز می‌شود. این‌جا می‌توانید مناظر حیرت‌انگیزی را ببینید که حتی بهترین دوربین‌های عکاسی هم از نمایش آن عاجز هستند.

تماشای فیل‌ها در دره ریفت

اگر برای تماشای گله فیل‌ها و مناظر خیره‌کننده آن‌ها که اغلب در فیلم‌ها و عکس‌های سفر آفریقا می‌بینید به کنیا سفر می‌کنید، باید خودتان را به دره زیبای ریفت برسانید. این‌جا بهترین نقطه از آفریقای زیباست برای تماشای فیل‌ها و مهاجرت دست‌جمعی آن‌ها در صف‌های منظم. در ریفت این امکان را خواهید داشت که به فیل‌ها کاملا نزدیک شده با آن‌ها عکس بگیرید و از نزدیک آن‌ها را لمس کنید.

سفر به لامو و تماشای قبایل سواحیلی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر به کنیا گشت‌و‌گذار در لامو و روستاهای زیبای اطراف آن است. جایی‌که می‌توانید زندگی واقعی و روزمره ساکنان روستاهای آفریقا را تماشا کنید و با مردم خونگرم آن ارتباط بگیرید. لامو و اکثر روستاهای اطراف آن توسط قبلیه سواحیلی بنا شده‌اند. تماشای سواحل بکر و زیبای لامو، مناظری که هرگز تکرار نمی‌شوند و معاشرت با این مردم دوست‌داشتنی را در این سفر از دست ندهید.

اولارموتورگی و تماشای ماراپلینز و مارا توتو

یکی دیگر از جاذبه‌های کنیا منطقه حفاظت‌شده اُلارموتورگی (Olare Motorogi) و دو اقامتگاه ماراپلینز و ماراتوتو هستند. دو اقامتگاه 5 ستاره مجهز در منطقه حفاظت‌شده کنیا که هر مسافری به کنیا عاشق آن خواهد شد. اگر با دوستان و خانواده سفر می‌کنید و علاقه‌دارید یک اقامت متفاوت و منحصربه‌فرد را دور از شلوغی‌های شهر تجربه کنید، نباید این دو اقامتگاه را از دست بدهید. پذیرایی از مسافران در ماراپلینز و ماراتوتو به‌حدی صمیمانه است که احساس می‌کنید به خانه برگشتید. در این اقامتگاه‌ها ریلکس کنید و برای ماجراجویی‌های روز بعد آماده شوید.

علاوه‌بر این‌ها از هیجان‌انگیزترین لحظات این سفر تماشای گونه‌های نادر پلنگ و یوز در مناطق حفاظت‌شده‌ای مانند پارک ملی نایروبی، آمبوسلی زیبا و ماسایی مارا است. گونه‌های نادری که برخی از آن‌ها در معرض خطر انقراض هستند و شاید این اخرین فرصت‌های بشر برای دیدن آن‌ها از نزدیک باشد. در هرصورت در سفر به کنیا مناظر و صحنه‌هایی را خواهید دید که شبیه هیچ سفر دیگری نیست و آن‌ها را فراموش نخواهد شد.

 

اخذ ویزای کنیا و سفر به این سرزمین زیبا با فلای تودی

برای سفری هیجان‌انگیز و رویایی به کنیا کافی است با فلای تودی تماس بگیرید. در وب‌سایت فلای تودی ثبت‌نام کنید و خدمات مسافرتی حرفه‌ای شامل بهترین و ارزان‌ترین پروازها به کنیا، هتل، بیمه مسافرتی و ویزا و سایر خدمات را در این وب‌سایت مشاهده کنید و پس از بررسی و مقایسه، خدمات مورد نظرتان را رزرو یا خریداری کنید. همچنین درصورتی‌که برای دریافت ویزا نیاز به مشاوره یا کمک کارشناس دارید، کافیست در صفحه همین وب‌سایت فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و به‌صورت آنلاین ارسال کنید.

برای برنامه‌ریزی سفر به هر نقطه جهان به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به فلای تودی اعتماد کنید. فراموش نکنید که یک تیم متخصص و باتجریه از کارشناسان ویزا و متخصصین سفر در خدمت شما هستند تا راحت و بی‌دردسر ویزا بگیرید، برنامه‌ریزی کرده و سفرهای هیجان‌انگیز و رویایی را تجربه کنید. پس تعلل نکنید و همین‌حالا با تیم کارشناس فلای تودی تماس بگیرید. با هر بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته باشید، سفر با فلای تودی خاطره‌انگیز، ساده و فراموش‌نشدنی خواهد بود.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2408940
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید