امروز سه‌شنبه 30 مرداد 1403

Tuesday 20 August 2024

چطور برای دریافت اینترنت فیبر نوری درخواست بدهیم؟


1403/05/30
کد خبر : 2408957
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 41 نفر

روی آوردن به اینترنت فیبر نوری راهی برای رهایی یافتن از کندی سرعت و سایر مشکلات آزاردهنده اینترنت است. در حال حاضر اینترنت نوری با پهنای باند عظیم، تکنولوژی نوین و پیشرفته، کمترین میزان اختلال و پایداری در اتصال سریع‌ترین و بهترین اینترنت را در اختیار کاربران قرار داده و با کیفیتی بالا، زندگی در عصر ارتباطات و فناوری را به معنای واقعی نشان می‌دهد. اما چطور برای دریافت اینترنت فیبر نوری درخواست بدهیم؟ در ادامه به مراحل و روش‌های ساده این نحوه دریافت می‌پردازیم تا اگر شما هم از مزایای اینترنت فیبر نوری آگاه هستید و تصمیم گرفته‌اید خودتان را از آن‌ها بهره‌مند کنید، بتوانید از طریق روش صحیح و بی‌دردسر برای دریافت آن اقدام کنید.

 

پیش نیاز درخواست اینترنت فیبر نوری

اینترنت فیبر نوری به زیرساخت‌ها و تجهیزات خاصی نیاز دارد. برای دریافت این نوع اتصال به‌جای کابل‌های سیمی قدیمی از کابل‌های مخصوص نوری استفاده می‌شود و به‌جای مودم‌های معمولی به مودم فیبر نوری نیاز است. به این ترتیب شرایط دریافت این نوع اینترنت به دلیل جدید و در حال گسترش بودن، کمی متفاوت است. در نتیجه برای درخواست دادن در ابتدا باید مطمئن شوید که منطقه یا محل زندگی شما تحت پوشش قرار دارد. برای اطلاع از این مسئله می‌توانید از طریق یکی از این روش‌ها اقدام کنید:

  1. با کارشناسان تماس بگیرید: یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای پیگیری مناطق تحت پوشش اینترنت فیبر نوری تماس گرفتن با کارشناسان مخابرات است. تنها باید شماره ۲۰۲۰ را بگیرید و پس از وارد کردن شماره تلفن خط ثابت، به کارشناسان مربوطه متصل شوید و سؤال خود را از آن‌ها بپرسید.
  2. از طریق سایت اقدام کنید: اگر علاقه‌ای به تماس تلفنی ندارید یا به دنبال روشی ساده‌تر و سریع‌تر هستید، به سایت مخابرات ایران به آدرس www.iranfttx.ir بروید و با رفتن به قسمت وضعیت پوشش و وارد کردن آدرس یا استان و شهر محل زندگی خود، مناطق تحت پوشش آن را در نقشه مشاهده کنید.
  3. از دفاتر به‌صورت حضوری بپرسید: به طور کلی دو روش قبلی راحت‌ترین روش‌ها برای اطلاع از مناطق تحت پوشش فیبر نوری هستند که از هدر رفتن وقت باارزش شما هم جلوگیری می‌کنند. با وجود این، اگر به هر دلیلی از طریق آن‌ها موفق نشدید، می‌توانید به یکی از دفاتر خدمات مخابراتی مراجعه کنید و از وضعیت پوشش مطلع شوید.

البته اگر منطقه و محل زندگی شما تحت پوشش نبود، می‌توانید در صورت تمایل درخواست خود را برای افزوده شدن محل زندگی‌تان به مناطق تحت پوشش ثبت کنید. تنها توجه داشته باشید که فرآیند تحت پوشش قرار گرفتن می‌تواند زمان‌بر باشد.

روش‌های درخواست اینترنت فیبر نوری

درست مانند روش‌های اطلاع از وضعیت پوشش، می‌توانید از طریق وب‌سایت، تماس تلفنی و مراجعه حضوری برای درخواست دریافت اینترنت فیبر نوری اقدام کنید. بر اساس اینکه با کدام روش راحت‌تر هستید، می‌توانید مراحل هر یک از این موارد را دنبال کنید:

روش آنلاین

برای ثبت درخواست باید به سایت مخابرات مراجعه کنید و پس از وارد کردن اطلاعات و انتخاب نوع سرویس درخواست را به آسانی به ثبت برسانید. پس از ثبت درخواست حتماً کد پیگیری را یادداشت کرده و برای استعلام گرفتن در آینده نزد خود نگه دارید. همچنین توجه داشته باشید که در این سایت نام تجاری سرویس اینترنت فیبر نوری مخابرات با عنوان تانوما است و در هنگام تعیین نوع سرویس باید آن را انتخاب کنید. پس از ثبت و دریافت کد پیگیری تنها کافی است که منتظر تماس کارشناسان بمانید.

علاوه‌بر این، به طور کلی شرکت‌های گوناگونی اینترنت فیبر نوری که با عنوان سرویس اینترنت FTTH هم شناخته می‌شود را ارائه می‌دهند. برای ثبت درخواست آنلاین دریافت سرویس از هر یک از این شرکت‌ها می‌توانید به وب‌سایت هر یک بر اساس دلخواه خود مراجعه کنید و در آن‌جا با پر کردن فرم و وارد کردن اطلاعات لازم درخواست را ثبت کنید. برای آنکه بدانید چه شرکت‌هایی سرویس اینترنت FTTH را برای منطقه شما ارائه می‌دهند، از طریق همان قسمت بررسی وضعیت پوشش در سایت مخابرات می‌توانید اقدام کنید که مراحل آن را پیش‌تر شرح دادیم. به طور کلی تعدادی از شرکت‌های معروف این زمینه به این ترتیب هستند:

  • مخابرات
  • شاتل
  • آسیاتک
  • مبین نت
  • صبانت
  • پیشگامان
  • های وب
  • ایرانسل

توجه داشته باشید که بسته‌ها، تعرفه‌ها و خدمات هر یک از این شرکت‌ها تا حدودی متفاوت است و باید در انتخاب آن‌ها با دقت و بر اساس نیاز خود اقدام کنید. به عنوان نمونه، برای دریافت اینترنت فیبر نوری از طریق شرکت آسیاتک به خط تلفن ثابت نیاز نخواهید داشت.

روش تلفنی

در صورت تمایل می‌توانید از میان انواع روش‌های موجود برای دریافت اینترنت فیبر نوری روش تماس تلفنی را انتخاب کنید و درخواست را با تماس با اپراتور ثبت نمایید. برای این کار باید به آسانی با شماره ۲۰۲۰ تماس گرفته و سپس درخواست خود را ثبت کرده تا پس از بررسی شرایط با شما تماس گرفته شود.

روش حضوری

در صورتی که از طریق هیچ یک از موارد قبلی موفق به ثبت درخواست اینترنت فیبر نوری نشدید، می‌توانید به آسانی از طریق روش مراجعه حضوری اقدام کنید. تنها باید به یکی از مراکز مخابرات یا دفاتر امور مشترکین نزدیک به محل زندگی خود مراجعه کرده و سپس به‌صورت حضوری درخواست را به ثبت برسانید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست اینترنت فیبر نوری

در مجموع برای دریافت اینترنت فیبر نوری به مدارک خاص و پیچیده‌ای نیاز نیست. در هنگام ثبت درخواست به آدرس و شماره تلفن نیاز خواهید داشت. پس از تأیید درخواست هم برای تکمیل کردن فرم تنها مدارکی همچون مدارک هویتی و آدرس دقیق محل زندگی یا محل دریافت سرویس کفایت می‌کند.

استعلام درخواست اینترنت فیبر نوری

به طور کلی پس از آنکه درخواست خود را برای دریافت اینترنت فیبر نوری در سایت مخابرات ثبت کنید، کارشناسان پس از بررسی امکانات فنی با شما تماس خواهند گرفت. اما در این حین می‌توانید برای استعلام درخواست و اطلاع از شرایط پیگیری درخواست خود، از طریق همان صفحه کد پیگیری را وارد کرده و نتیجه را مشاهده کنید.

در نهایت در این مطلب با جزئیات به نحوه دریافت اینترنت فیبر نوری پرداختیم و با توجه به نکات مطرح‌شده می‌توانید برای دریافت این اینترنت پرسرعت اقدام کنید.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2408957
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید