امروز یکشنبه 28 مرداد 1403

Sunday 18 August 2024

داوینچی ریزالو یا پریمیر؟ انتخاب کدام است؟


1403/05/28
کد خبر : 2408945
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 43 نفر

موفقیت یک تدوینگر با به‌کارگیری بهترین نرم‌افزار ویرایش و تدوین گره خورده است و در حال حاضر هم پریمیر و داوینچی ریزالو دو نرم‌افزار برتر ویرایش ویدیو هستند. هر یک از این نرم‌افزارها مانند دو پادشاه بزرگ به جنگ برای تخت و تاج تدوین می‌روند و هر یک در زمینه خاصی توانایی دارند. اما کدام یک برنده تاج و تخت خواهد بود و در واقع کدام یک بیشتر به کار شما می‌آید؟ داوینچی ریزالو یا پریمیر؟ در ادامه با بررسی جوانب مختلف، کاربردها و ویژگی‌های مهم هر یک از این نرم‌افزارها به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

 

معرفی پریمیر؛ جعبه ابزار همه‌کاره

ادوبی پریمیر همواره یکی از نرم‌افزارهای منحصر به فرد در دنیای تدوین بوده است و محبوبیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل امروزه انواعی از نمونه‌های آموزش پریمیر برای مبتدی‌ها، تازه‌کارها و حتی باتجربه‌ها رواج پیدا کرده‌اند تا تدوینگران بیشتری از مزایای این نرم‌افزار برخوردار شوند. حتی کمترین تدوینگر متخصصی را می‌توان پیدا کرد که برای تدوین انواع فیلم‌ها و ویدیوهای کوتاه و بلند از این نرم‌افزار استفاده نکنند.

به این ترتیب پریمیر همیشه در اوج بوده و نه تنها امروزه بسیاری از ادیتورها، بلاگرها، اینتساگرامرها و یوتیوبرهای معروف از آن استفاده می‌کنند، بلکه نرم‌افزار تدوین بسیاری از فیلم و سریال‌های معروف همچون Inception و Games of Thrones هم بوده است! تنها باید تعدادی از صحنه‌ها و ویژگی‌های این دو را به یاد بیاورید تا ببینید که چه کارهایی از ادوبی پریمیر برمی‌آید.

کاربرد پریمیر

پریمیر در هر زمینه‌ای از تدوین و ویرایش فیلم کاربرد دارد و در واقع یک ابزار همه‌کاره است. رابط کاربری ساده باعث می‌شود که محبوبیت آن دو چندان شود و از این رو برای تدوین انواع فیلم، موزیک ویدیو، محتوای شبکه‌های اجتماعی، مستندها، ویدیوهای تجاری و تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد. به طور خلاصه تعدادی از کاربردهای کلیدی پریمیر به این صورت هستند:

  1. افزودن افکت: انواع جلوه‌های بصری، طرح‌های گرافیکی، لوگو، زیرنویس، عنوان و هر چیز دیگری را به آسانی به ویدیوها و فیلم‌های خود اضافه کنید.
  2. مونتاژ: چند کلیپ را به راحتی مونتاژ و تقسیم‌بندی کنید.
  3. اصلاح رنگ: با پریمیر رنگ‌ها را اصلاح و یا درجه‌بندی کرده و بهینه‌سازی‌های لازم را انجام دهید.
  4. صدا: با این نرم‌افزار می‌توانید به ویدیوها موسیقی اضافه کرده یا حتی صدا را تصحیح کنید.
  5. انیمیشن: یکی از کاربردهای مهم پریمیر متحرک کردن تصاویر و ایجاد انیمیشن با استفاده از عکس‌ها و چند کلیک ساده است.
  6. خروجی: این نرم‌افزار از انواع فایل‌های دوربین‌ها پشتیبانی کرده و با آن می‌توانید با فرمت‌های مختلفی خروجی بگیرید.

داوینچی ریزالو؛ سلطان رنگ‌ها

داوینچی ریزالو یک نرم‌افزار تخصصی برای درجه‌بندی و اصلاح رنگ است که برای افراد حرفه‌ای در تدوین فیلم و ویدیو بسیار کارآمد واقع می‌شود. کاربران حرفه‌ای می‌توانند به بهترین شکل ممکن با این نرم‌افزار دما، کنتراست، جزئیات، ترکیبات و ویژگی‌های رنگی را تغییر دهند و اصلاح کنند.

در کنار این، امکان تصحیح صدا، برش فیلم، جلوه‌های بصری و ایجاد اصلاحات دیگر برای تکمیل ویدیو هم با داوینچی ریزالو وجود دارد. برای استفاده از این نرم‌افزار تدوین می‌توانید به راحتی نسخه رایگان آن را نصب کنید یا شاید هم به دلخواه هزینه‌ای برای تهیه داوینچی ریزالو پریمیوم بپردازید تا به امکانات بیشتری دست پیدا کنید.

کاربرد داوینچی ریزالو

داوینچی در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین نرم‌افزار‌های تدوین در بین افراد حرفه‌ای است و برای جنبه‌های گوناگونی از تدوین استفاده می‌شود. به طور کلی، مهمترین کاربردهای داوینچی ریزالو به این شرح هستند:

  1. ویرایش: با آن بسیاری از تغییرات پست پروداکشن را به شکل مطلوبی انجام دهید. برای مثال با این نرم‌افزار امکان برش و به خصوص برش‌های خام و برش‌های پیشرفته وجود دارد و کنترل قابل‌توجهی خواهید داشت. این نرم‌افزار از HDR و ویرایش چند دوربینه هم پشتیبانی می‌کند.
  2. رنگ: این نرم‌افزار اغلب به دلیل قابلیت‌های خود در اصلاح رنگ شناخته می‌شود و با آن می‌توانید ایرادات رنگ‌ها را به خوبی از بین ببرید و کنتراست و یا روشنایی را به آسانی کنترل و تصحیح کنید. با داوینچی ریزالو به جداول رنگی پرکاربرد هم دسترسی خواهید داشت.
  3. صدا: همچنین می‌توانید اصلاحات و ویرایش صدا از جمله میکس، همگام سازی و افزودن افکت را هم انجام دهید.
  4. Fusion: با داوینچی انواعی از افکت‌ها و انیمیشن‌های خاص را بسازید و یا جلوه بصری منحصر به فردی را به وجود آورید.
  5. خروجی: پس از آنکه تمامی ویرایش‌های لازم را برای تدوین فیلم یا ویدیو انجام دهید، می‌توانید با استفاده از داوینچی ریزالو با فرمت‌های مختلفی خروجی بگیرید. حتی امکان خروجی گرفتن با فرمت صدای سه‌بعدی هم وجود دارد.

تفاوت‌های پریمیر و داوینچی ریزالو

تا به این‌جا باید تا حدودی با کاربرد و عملکرد از هر یک از این نرم‌افزارهای تدوین فیلم و ویدیو آشنا شده باشید. برای اینکه بتوانید در خصوص انتخاب داوینچی ریزالو یا پریمیر تصمیم بگیرید، بهتر است مرور مختصری بر این موارد داشته باشیم:

  1. کارایی: همان‌طور که اشاره کردیم، داوینچی ریزالو بیشتر برای ترکیبات و اصلاحات رنگی استفاده می‌شود و برای اصلاحات صدا هم کاربرد فراوانی دارد. در مقابل، پریمیر با امکاناتی ویژه یک نرم‌افزار همه‌کاره است که علاوه‌بر این کاربردها، در ویرایش‌های مهم دیگری هم استفاده می‌شود.
  2. سیستم مورد نیاز: هر دو با سیستم‌های مختلفی سازگار هستند و به طور معمول داوینچی با گرافیک بالا و پریمیر با سی‌پی‌یو قوی سازگاری بیشتری دارد.
  3. ادغام با سایر نرم‌افزارها: نرم‌افزار پریمیر به آسانی با سایر نرم‌افزارهای کاربردی همچون افترافکت و فتوشاپ ادغام می‌شود.
  4. ویژگی‌های خاص: هر یک دارای ویژگی خاص خود هستند. برای مثال داوینچی در ویرایش رنگ‌ها عالی عمل می‌کند و پریمیر در افکت و جلوه‌های بصری منحصر به فرد است.
  5. رابط کاربری: به طور کلی رابط کاربری پریمیر در مقایسه با داوینچی ریزالو کمی ساده‌تر است و استفاده از آن هم به این ترتیب راحت‌تر خواهد بود. البته این مسئله به تجارب و تخصص شما بستگی دارد.
  6. کاربرد برای تازه‌کارها: در مجموع داوینچی ریزالو نرم‌افزاری است که بیشتر برای متخصصین این زمینه پیشنهاد شده و استفاده از آن برای تازه‌کارها می‌تواند کمی دشوار باشد. اما از آنجایی که برای استفاده از پریمیر آموزش‌های پرکاربرد و مفید بسیاری وجود دارند، این نرم‌افزار می‌تواند انتخاب بهتری برای تازه‌کارها باشد.
گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2408945
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید