امروز چهارشنبه 07 شهریور 1403

Wednesday 28 August 2024

برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه پرستاری بهتر است یا فیزیوتراپی؟


1403/06/07
کد خبر : 2409003
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 41 نفر

ترکیه یک کشور اروپایی در نظر گرفته می شود و به دلیل اعتبار بالای دانشگاه هایش در سطح بین الملل به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل است. فیزیوتراپی و پرستاری دو رشته پرطرفدار برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه تبدیل شده اند. درآمد بالا، شهریه پایین، پذیرش بدون کنکور، فرصت های کاری، تحصیل به زبان انگلیسی و ترکی از مزایای انتخاب این رشته ها برای تحصیل در ترکیه می باشد. به این ترتیب قصد داریم در ادامه به پاسخ سوال " برای تحصیل در ترکیه، فیزیوتراپی بهتر است یا پرستاری؟ " بپردازیم، توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

مقایسه تحصیل پرستاری و فیزیوتراپی در ترکیه

شرایط تحصیل فیزیوتراپی و پرستاری در ترکیه

راه های تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه

  1. تحصیل در دانشگاه های خصوصی

برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی می بایست مدرک دیپلم را گرفته باشید.( دیپلم شما ریاضی، انسانی، فنی حرفه ای و... باشد مانعی بری ثبت نام نمی باشد.)

به صورت کلی بهترین گزینه برای تحصیل بدون آزمون رشته فیزیوتراپی در ترکیه، دانشگاه های خصوصی می باشند. زیرا این دانشگاه ها آزمون ورودی ندارند و پذیرش از آن ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد و امکانات پیشرفته تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهند. در این خصوص هر چه سن داوطلب پایین تر و معدل بالاتری داشته باشد، شانس پذیرش وی بالاتر می رود. ارائه دیپلم آبی، تبادل دانشجو، بورسیه و… از مزایای تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور ترکیه در رشته فیزیوتراپی می باشد.

  1. تحصیل در دانشگاه های دولتی

برای تحصیل در دانشگاه های دولتی فیزیوتراپی در ترکیه می بایست در آزمون های ورودی TR-YOSو اس ای تی شرکت کرده و نمره قبولی را اخذ کنید. ( لازم به ذکر است بگوییم؛ زبان برگزاری آزمون sat انگلیسی می باشد.) تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه پلی برای ورود به دانشگاه های اروپایی است.

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه به نسبت سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار پایین تر می باشد. شما میتوانید برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه به سایت ایرانی نوین مراجعه کنید که کارشناسان تحصیل در ترکیه این مجموعه شما را به صورت کاملا رایگان در مواردی مانند اخذ ویزای تحصیلی، پذیرش دانشگاه، دریافت بورسیه، مشاوره تحصیلی رایگان و سایر شرایط تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه راهنمایی کنند.

 

راه های تحصیل پرستاری در ترکیه

ترکیه برای پذیرش پرستاری نیز شرایط نسبتا راحتی در نظر گرفته است. دانشگاه های خصوصی ترکیه برای پذیرش در این رشته آزمون برگزار نمی کنند و پذیرش تنها با ارائه دادن مدرک دیپلم دبیرستان (صرف نظر از نوع رشته) امکان پذیر می باشد. تحصیل پرستاری در دانشگاه های دولتی ترکیه از اعتبار بالاتر و از طریق اخذ قبولی در آزمون های tr-yos و SAT امکان پذیر می باشد.

توجه داشته باشید که دانشگاه های ترکیه اعم از دولتی و خصوصی ظرفیت پذیرش محدودی دارند. برای اخذ پذیرش و مشاوره به سایت تخصصی تحصیل در ترکیه ایرانی نوین مراجعه کنید.

در صورت اخذ مدرک پرستاری از دانشگاه های ترکیه و مورد تایید بودن این مدرک توسط وزارت بهداشت ایران می توانید به عنوان یک پرستار وارد بازار کار ایران شوید. هم چنین برخی از دانشگاه های ترکیه مدرک دیپلم آبی را ارائه می دهند که با اخذ این مدرک فرصت های کاری زیادی در کشور های اروپایی به دست خواهید آورد. ( برای رشته فیزیوتراپی نیز شرایط به همین صورت می باشد.)

تحصیل پرستاری در ترکیه

مقایسه هزینه پرستاری و فیزیوتراپی دانشگاه های خصوصی ترکیه

شهریه تحصیل فیزیوتراپی در پرطرفدارترین دانشگاه های خصوصی ترکیه به این صورت می باشند:

شهریه تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه آیدین: 5000 دلار به صورت سالانه به زبان ترکی

شهریه تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه مدیپول: 7000 دلار به صورت سالانه به زبان ترکی و انگلیسی

شهریه تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه یدی تپه: 9000 دلار به صورت سالانه به زبان انگلیسی

شهریه تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه هالیچ: 4250 دلار سالانه به زبان ترکی و 5200 دلار به زبان انگلیسی

شهریه تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه بیرونی: 3500 دلار سالانه به زبان ترکی و 4900 دلار به زبان انگلیسی

شهریه تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه اطلس: 3375 دلار سالانه به زبان ترکی و 4050 دلار سالانه و به زبان انگلیسی

 

شهریه تحصیل پرستاری در پرطرفدارترین دانشگاه های خصوصی ترکیه به این صورت می باشند:

شهریه تحصیل پرستاری در دانشگاه آیدین: سالانه 5000 دلار به زبان ترکی

شهریه تحصیل پرستاری در دانشگاه مدیپول: سالانه 7000 دلار به زبان ترکی و انگلیسی

شهریه تحصیل پرستاری در دانشگاه یدی تپه: سالانه 9000 دلار به زبان انگلیسی

شهریه تحصیل پرستاری در دانشگاه اطلس: سالانه 3150 دلار به زبان ترکی و 4050 دلار به زبان انگلیسی

شهریه تحصیل پرستاری در دانشگاه بیرونی: سالانه 3500 دلار به زبان ترکی و 4900 دلار به زبان انگلیسی

شهریه تحصیل پرستاری در دانشگاه هالیچ: سالانه 4800 دلار به زبان ترکی و 5200 دلار به زبان انگلیسی

 

مراحل پذیرش در دانشگاه های خصوصی ترکیه

مراحل پذیرش در دانشگاه های خصوصی ترکیه

 

مقایسه رشته فیزیوتراپی و پرستاری در ترکیه از نظر بازار کار

فیزیوتراپی: تمرکز بیشتر بر سیستم حرکتی بدن، و درمان مشکلات عضلانی و اسکلتی.

محیط کاری: کلینیک های فیزیوتراپی، بیمارستان ها، مراکز بازتوانی، مراکز ورزشی.

مزایا: فیزیوتراپیست ها در حوزه های مانند ارتوپدی، نورولوژی و ورزشی تخصص می یابند.

اکثر فیزیوتراپ ها می توانند به صورت مستقل در کلینیک های خصوصی کار کنند.

 

پرستاری: مراقبت از بیمار در تمام مراحل بیماری، مدیریت درمان و پشتیبانی از پزشکان.

محیط های کاری: بیمارستان ها، مراکز درمانی، خانه های سالمندان، مراکز بهداشتی.

مزایا: با توجه به نیاز پرستار در بیمارستان ها، مراکز درمانی، خانه سالمندان، سیستم های بهداشتی، مراکز درمانی خصوصی، کلینیک ها به بازار کار وسیع این رشته پی می بریم.

تنوع شغلی در این رشته بالاست و پرستاران می توانند در زمینه های مختلف مانند جراحی، کودکان، اورژانس و... فعالیت کنند.

پرستاری از شغل هایی است که همیشه نیاز یک جامعه می باشد.

با توجه به این توضیحات پرستاری در ترکیه بازار کار بهتری دارد. وپیدا کردن کار در این حوزه راحت تر می باشد و بدون داشتن تخصص می توان وارد بازار کار شد. علاوه بر ترکیه در سایر کشورهای اروپایی نیز تقاضای بسیاری برای شغل پرستاری وجود دارد. ازین رو تحصیل پرستاری در ترکیه میتواند گزینه خوب و آینده کاری شما را تضمین کند.

 

مقایسه پرستاری و فیزیو تراپی در ترکیه از نظر درآمد

فیزیوتراپی و پرستاری از پردرآمد ترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه می باشند. به طوری که به طور تقریبی حقوق یک پرستار در بیمارستانهای ترکیه با داشتن دو سال تجربه کاری حدود 20 هزار لیر در ماه می باشد و با بیشتر از دو سال تجربه کاری به حدود 30 هزار لیر در ماه افزایش می یابد. البته میزان دریافتی به خصوصی یا دولتی بودن بیمارستان هم بستگی دارد. حداقل ساعت کاری یک پرستار در یک هفته 45 ساعت است، مرخصی و بیمه از مزایای این شغل می باشد.

درآمد یک فیزیوتراپ در ترکیه با توجه به ساعت کاری، محل کار، میزان تخصص و تجربه کاری وی متفاوت می باشد. حداکثر این درآمد به صورت حدودی 34400 لیر در ماه می باشد.

رشته فیزیوتراپی و پرستاری دو رشته پرطرفدار در جهان می باشند. در صورتی که به پرستاران و فیزیوتراپ های متخصص تبدیل شوید از هر نقطه جهان مورد نیاز و تقاضا هستید. در این محتوا اطلاعاتی راجب رشته فیزیوتراپی و پرستاری در ترکیه در اختیار شما قرار دادیم که با توجه به علاقه شخصی، اهداف، بازار کار، درآمد و... می بایست یکی از این رشته ها را برای تحصیل انتخاب کنید. تحصیل در ترکیه با توجه به فرصت های بی نظیر آموزشی که در اختیار شما قرار می دهد و بازار کار فعال و روبه رشدی که دارد، گزینه خوبی برای تحصیل پرستاری و فیزیوتراپی می باشد.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2409003
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید