امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

خرید انواع سیم و کابل و محصولات ال ای دی


1401/07/27
کد خبر : 26656
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر
برای خرید سیم و کابل متناسب با نیازتان، لازم است تا حدودی با ویژگی های مختلف این محصول، برندهای متفاوت تولید کننده و تفاوت های بین آنها آشنایی داشته باشید. برای این منظور می توان از سایت چراغ قوه استفاده کرد که اطلاعات دقیقی را از تولیدکنندگان محصولات مرتبط با صنعت برق و همچنین خود محصول ارائه می دهد و به شما این امکان را می دهد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

سیم

برای انتقال جریان الکتریکی از محلی به محل دیگر از سیم ها که دارای موادی با رسانایی بالا و عایق الکتریکی  برای محافظت استفاده شده و معمولا در دو نوع مسی و آلومینیومی تولید میشوند .

انواع سیم

۱٫سیم مفتولی(سیم خشک): یک سیم مسی یک رشته ای با ولتاژ ۴۵۰/۷۵۰ ولت و ضخامت های مختلف که به جهت فرم دهی مناسب در تابلوهای برقی مورد استفاده قرار می گیرد.
۲٫سیم افشان(سیم نرم): تعداد زیادی سیم نازک مسی با ولتاژ ۳۰۰/۵۰۰ ولت که به دلیل انعطاف بالا از سیم های نیمه افشان در سیم کشی ساختمان استفاده می گردد.
۳٫سیم نیمه افشان: ساختار آن همچون سیم های مفتولی با ولتاژ ۴۵۰/۷۵۰ ولت ولی با انعطاف بیشتر است.
۴٫سیم نایلونی: سیم های نازک دولایی سفید رنگ از جنس فلز مس که رسانایی الکتریکی بالایی دارند و برای برق کشی ساختمان های مسکونی،اداری و فعالیت های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.
۵٫سیم ترانس(سیم لاکی): یک رشته سیم که به دلیل نازک بودن عایق آن در سیم پیچی های موتور و ترانسفورماتور استفاده می شوند.
۶٫سیم ارت: با انتقال جریان الکتریکی به زمین از اتصالی وسیله،برق گرفتگی و آتش سوزی جلوگیری میکند.

کابل

به چندین رشته سیم با رسانایی بالا و عایق الکتریکی که درون یک غلاف محافظتی از جنس مس یا پی وی سی قرار گرفته اند تا جریان الکتریکی را از محلی به محلی دیگر منتقل می کنند کابل گفته می شود.
عایق کابل ها معمولاً از جنس پی وی سی است و حداکثر دمای مجاز برای آنها ۷۰ درجه سانتی گراد تعیین شده است. اگر درجه حرارت محیط یا کابل برق از این مقدار بیشتر شود، روکش و عایق کابل ها شروع به ذوب شدن می کند و بعد از آن قسمت مسی آنها با هم تماس پیدا کرده و اتصالی رخ می دهد. شرایط دمایی ایده آل برای یک کابل برق ۲۵ درجه سانتی گراد است. حال هر میزان که حرارت از این بیشتر شود، مقاومت سیم ها بیشتر شده و جریان مجاز عبوری از آنها کاهش می یابد و بالعکس.
یکی از مشخصات مهم کابل، جنس هادی به کار رفته در آن است. در این مورد اگر بعد از حرف N حرف A را داشته باشیم، نتیجه می گیریم که کابل از جنس آلومینیوم است. اما در صورتی که این حرف وجود نداشته باشد می توانیم بگوییم که کابل از جنس مس است .در مورد کابل Hهر یک از رشته های هادی عایق شده توسط کاغذ آلوده به گرافیت با کاغذ متالیزه روکش شده اند و سپس همگی آنها در یک غلاف سربی قرار دارند.

زره یا آرمور (Armour) کابل، لایه ای از کابل جهت حفاظت مکانیکی بخش های زیرین به هم پیوسته در کابل است. در مناطقی که احتمال آسیب رسیدن به کابل ها زیاد است مثلا در طی عملیات های عمرانی، اگر در حین کار متوجه شوند زره کابل آسیب دیده است از ادامه عملیات جلوگیری شده و به ترمیم بخش آسیب دیده خواهند پرداخت.
انواع آرمور یا شیلد را می توان به سه دسته زیر تقسیم نمود :
1.    آرمورهای سیمی (Wire Armour)
2.    آرمورهای نواری (Tape Armour)
3.    آرمورهای تخت (Flat Armour)



 


لامپ ال ای دی چیست؟

یکی از انواع لامپ  های پرکاربرد، لامپ  ال ای دی است که امروزه به دلیل کاهش مصرف برق و طول عمر بالا در بسیاری از بخش  ها از آن استفاده می شود. این لامپ ها نوعی از لامپ هستند که به حالت جامد تولید می شوند و برای روشن شدن از دیود نور افشان استفاده می کنند. در گذشته از لامپ¬ِ ال ای دی  به عنوان چراغ درون دستگاه  های الکتریکی و روشن شدن صفحه نماشگر استفاده می شد، اما امروزه به دلیل ویژگی  هایی منحصر به فردی که در لامپ  ال ای دی  نسبت به انواع لامپ  های رشته  ای وجود دارد، باعث شده است که از لامپِ ال ای دی  برای روشنایی همه  بخش  ها استفاده شود.

انواع لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی به لحاظ شکل ظاهری و کاربردی که دارد از انواع مختلفی تشکیل می شود که هر کدام از آن ها با توجه به اندازه و نحوه پرتاب نور، در مکان  های مختلف استفاده می شوند. لامپ  های ال.دی.دی موجود در بازار شامل لامپ  های ال.وای.دی حبابی،گل، فیلامینتی، هالوژنی، شمعی، وال واشر، شلنگی یا نواری، قارچی و اشکی می شوند که هر کدام از آن ها فناوری ساخت متفاوتی دارند و در ولتاژهای مختلف از آن ها استفاده می شود.





انواع لامپ بر اساس فناوری ساخت

این لامپ ها براساس فناوری ساخت به سه دسته تقسیم می شوند که هرکدام ویژگی های متفاوتی دارند و عبارتند از:
•    لامپ POWER LED: قدیمی ترین نسل لامپِ ال ای دی هستند که در دو نوع ۱ و ۳ وات تولید می شوند و به ازای هر وات حدود ۱۰۰ لومن روشنایی تولید می کند. از لامپ پاور در بسیاری از پروژکتور ها و ساخت لامپ  های دیگر استفاده می شود.
•    لامپ SMD: نمونه  ای از لامپِ ال ای دی است که از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی ال ای دی با توان کم روی یک برد ساخته   می شوند. این نوع لامپ  ها برای روشن شدن نیاز به توان ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی وات دارند.
•    لامپ COB: جدیدترین نوع فناوری هستند که برای ساخت انواع لامپِ ال ای دی به صورت فشرده یا پروژکتور ها استفاده می-شوند و توان بسیار بالایی دارند. لامپ  های COB در مدل  های مختلفی مانند حلقوی، دایره  ای، شلنگی و مربع در بازار تولید می شوند.

پروژکتور ال ای دی چیست؟

پروژکتورهای ال ای دی یکی از کاربردی ترین تجهیزات روشنایی می باشند، زیرا پیشرفت علم و فناوری سبب شده است تا سطح رفاه زندگی نیز افزایش پیدا کند و شما می توانید بهترین تجلی این فناوری را در پروژکتورهای ال ای دی مشاهده کنید. پروژکتورها همان لامپ هایی ال ای دی هستند که مدل پروژکتور را دارند و شما می توانید در ویترین بسیاری از فروشگاه ها شاهد عرضه شدن این تجهیزات نوری باشید.
در طراحی و ساخت این محصولات، از بخار سدیم، ال ای دی، بخار جیوه و لامپ های کم مصرف استفاده شده است و از لحاظ شکل و طراحی نیز تفاوت های بسیار آشکاری با لامپ های ال ای دی دارند. در جهان امروزه می توانید شاهد استفاده از پروژکتور های ال ای دی در بسیاری از نورپردازی های داخلی و خارجی ساختمان ها باشید.

انواع پروژکتور ال ای دی

 پروژکتورهای ال ای دی تنوع بالایی دارند، که شما می توانید با در نظر گرفتن نیاز خود، مناسب ترین انواع پروژکتورها را تهیه و خریداری کنید. از انواع این محصولات می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:
– پروژکتور SMD : این مدل از پروژکتورها از قطعات بسیار ریز الکترونیکی طراحی و تهیه شده است و مناسب برای استفاده در دستگاه های الکترونیکی می باشد که از مهمترین این دستگاه های الکترونیکی می توان به تلویزیون، دستگاه های صوتی و غیره اشاره کرد.
– پروژکتورCOB : این مدل از پروژکتورها نور را در یک نقطه متمرکز کرده و برای زاویه دار کردن نور متمرکز در این پروژکتورها از لنز استفاده می کنند.
– پروژکتور POWER: برای اینکه نور موجود در این مدل از پروژکتورها انتشار پیدا کند از چند پاور استفاده می شود که در این صورت میزان نور و روشنایی به وجود آمده نیز زیادتر شده و کاربران می توانند بیشترین استفاده را از این مدل پروژکتورها داشته باشند.
 



کاربرد پروژکتور ال ای دی

پروژکتور های ال ای دی از پرفروش ترین انواع پروژکتورهای موجود در بازار می باشد که بسیاری از افراد در صنایع مختلف به دنبال راهنمای خرید آن هستند. یکی از مهم ترین دلایلی که سبب شده تا امروزه بسیاری از افراد به دنبال خرید این محصول باشند، کاربرد گسترده ی آن می باشد. شما هم بهتر است قبل از خرید و استفاده از انواع پروژکتور ها، در خصوص موارد استفاده از آن اطلاعات لازم را به دست آورید. از مهمترین کاربردهای پروژکتورهای ال ای دی می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد :

•    مناسب برای استفاده در استادیوم های ورزشی
•    مناسب برای استفاده در کارخانه ها و کارگاه های مختلف
•    استفاده در انبارهای بسیار مختلف
•    مناسب برای بیلبوردهای تبلیغاتی در سطوح اتوبان ها و جاده ها
•    مناسب برای استیج کنسرت
•    مناسب برای محوطه بیرونی ساختمان های مسکونی
•    مناب برای استفاده در آلاچیق های ویلایی
•    مناسب برای استفاده در سازمان ها و اداره های مختلف
•    مناسب برای استفاده در نمایشگاه های اتومبیل و مبلمان

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26656
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید