امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

با مهراز کارت به بهترین و مجهزترین مطب های دندانپزشکی مراجعه کنید!


1401/07/27
کد خبر : 26447
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 13 نفر

آیا میدانستید با بیمه دندانپزشکی میتوانید به صورت کاملا رایگان جرمگیری کنید؟؟؟
مهراز کارت با هدف افزایش سلامت و بهداشت در جامعه و همچنین کاهش 50 درصدی هزینه های درمانی، زیبایی و تفریحی عموم مردم شامل دندانپزشکی، پوست مو زیبایی، مشاوره و روانشناسی، خدمات زنان، استخر و ... و ارائه خدمات با کیفیت در بهترین و مجهزترین مراکز به روز در سطح استان تهران و البرز، از سال 1384 شروع به فعالیت نموده است.

جرمگیری دندان

همه ما خواهان دندانهایی زیبا، مرتب، درخشان و سالم هستیم؛ اما برای دستیابی به این خواسته روش های متعدد و متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها جرمگیری دندانهاست.
جرمگیری دندان در حقیقت فرآیند برداشتن پلاک های حاصل از مصرف مواد غذایی، از روی دندانهاست و با استفاده از دستگاه مخصوص توسط دندانپزشک انجام می شود.

پلاک ها چطور روی دندانها شکل میگیرند؟

برخی نقاط از دهان و دندان ما دور از دسترس مسواک هستند. باید توجه داشته باشیم که هنگام مسواک زدن از این نواحی غافل نشویم و با دقت دسترسی مسواک به آنها را فراهم نمائیم؛ زیرا اگر به مدت طولانی مسواک زده نشوند پلاک ها روی آنها مانده و باعث زردی و بد رنگی دندانها میشوند.

نقش بزاق دهان در جرم دندانها چیست؟

بزاق دهان با رسوب کردن روی دندانها خود میتواند زمینه چسبیدن پلاک ها به دندانها را فراهم کند که اگر این امر اتفاق بیفتد و شما در این مرحله مسواک بزنید باز هم شانس از بین رفتن آنها را دارید؛ اما اگر مدتی طولانی این رسوب بزاق دهان روی دندان و چسبیدن پلاک ها ادامه پیدا کند دیگر به راحتی قابل زدودن نیستند و به سختی باید از شر این پلاک ها خلاص شوید.
اما مساله دیگر این است که این پلاک ها علاوه بر آسیب به دندانها با ماندگاری طولانی مدت خود موجب آسیب به لثه ها میشوند و به مرور زمان التهاب و عفونت لثه را به همراه دارند که اگر در این مرحله اقدام به زدودن آنها با مسواک کنید ممکن است دچار خون ریزی لثه شوید!
البته لازم به ذکر است که التهاب و عفونت لثه به مرور منجر به آسیب های جدی به دندانها میشود. به طوری که ممکن است حتی بیمار تا پیشروی مشکل حتی متوجه آن نیز نشود. پس در این حالت جرمگیری و درمان التهاب لثه تنها گزینه های درمان هستند که باید در اسرع وقت انجام شوند.

چرا ترس از جرمگیری داریم؟

برخی افراد بر این باور غلط هستند که دندانپزشک حین جرمگیری دندانها لایه ای از دندانها را نیز برمیدارد و ترس این اتفاق مانع از انجام جرمگیری دندانهایشان میشود؛ اما لازم است بدانید که دستگاه جرمگیری دندان توانایی تراشیدن و برداشتن لایه ای از دندانها را ندارد. پس بدون نگرانی با مناسب ترین هزینه جرمگیری دندان های خود را به ما بسپارید.

حساسیت دندانی بعد از جرمگیری دندان

ممکن است بعد از انجام جرمگیری، دندانهای شما حساس تر شوند به دلیل اینکه لایه ای از مواد که مدتها روی دندانها بوده اند و مانع از درک کردن سرما و گرمای مواد غذایی می شدند، حالا از بین رفته اند و حالا احساس گرم و سرد بودن مواد خوراکی بهتر و دقیق تر حس می شود.

آیا میدانستید جرم ها به مروز زمان باعث لقی دندانها می شوند؟

قبل تر اشاره کردیم که جرم ها باعث از بین رفتن بافت لثه و آسیب به آن می شوند؛ اما ضروری است که بدانید بعد از تحلیل رفتن بافت لثه خود جرم ها جایگزین آن بخش میشوند و فاصله ها را پر میکنند به طوری که به چشم دیده نمی شود و پس از جرمگیری و برداشت این پلاک ها دندانها در جای خود لق میشوند و استحکام سابق را ندارند. به این شکل فرد بر این باور است که فرآیند جرمگیری باعث لقی دندانهایش شده است در صورتی که عامل اصلی این مشکل خود پلاک ها هستند!
پس هرگز جرمگیری دندانهایتان را تعویق نیاندازید!


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26447
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید