امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

آرام تکمیل؛ وارد کننده برتر ماشین آلات نساجی


1401/07/27
کد خبر : 26599
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

نساجی و تولید پارچه را بدون شک می توان جزو قدیمی ترین صنایع بشری دانست. صنعت نساجی هم اکنون بخش بزرگی از صنعت ایران و بسیاری از کشور ها از جمله ترکیه و... را تشکیل می دهد. به غیر از نساجی که فرایند های تولید نخ، ایجاد انواع پارچه و و تکمیل آن را شامل می شود، چاپ دیگر صنعتی است که ایجاد طرح و نقش بر روی پارچه را بر عهده دارد.
در صنعت نساجی مدرن ماشین آلات به روز و پیشرفته ای در خط تولید کارخانه ها قرار دارند. برای تولید پوشاک یا دیگر منسوجات به صورت با کیفیت، استفاده از این ابزارآلات ضروری به نظر می رسد. در این میان واردکنندگان و تولید کنندگان مختلفی اقدام به توزیع این ماشین آلات به بازار کرده اند.
در ادامه ی مطلب، صنعت نساجی، پارچه و چاپ به صورت تخصصی بررسی و وارد کننده برتر ماشین آلات نساجی معرفی خواهد شد.


 

الیاف در کارخانه چگونه به پارچه تبدیل می شود؟


نحوه بافت پارچه

فرآیند بافت و نساجی دارای زیر مجموعه های مختلفی می باشد و به کمک تجهیزات و ماشین آلات متعدد عملیات بافت، رنگرزی و تکمیل صورت می گیرد. پارچه ها را بر اساس شیوه بافت آنها نیز گروه بندی نمود که برخی از آنها عبارتند از:
پارچه گرد بافت
در صنعت نساجی ماشین آلات مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و نحوه بافت در آنها نیز با هم متفاوت می باشد. به عنوان مثال در صنعت تولید تریکو از ماشین آلاتی استفاده می شود که بافت آنها تاری پودی نبوده و به صورت گرد باف انجام می شود.

 بافت تاری پودی

نحوه تولید این پارچه ها به گونه ایست که از نخ های بلند به نام تار در طول و پود در عرض استفاده شده و اغلب پارچه های موجود در بازار در این گروه قرار دارند. حریر، ترگالت، سیلیکات، تترون، ساتن، کرپ، یاخما ی ارگانزا از نوع تاری پودی می باشند. پس از اتمام بافت، عملیات رنگرزی و چاپ به شیوه های مختلف ممکن است بر روی آنها صورت گیرد. به عنوان مثال، طرح های رنگی و پیچیده به کمک دستگاه های سابلیمیشن بر روی آنها ایجاد شده یا چاپ های حرارتی و دستی و دیجیتال صورت می گیرد. در نهایت نیز به منظور افزایش مقاومت و کیفیت، عملیاتی همچون اتو و بخار زدن، آهاز زدن به کمک مواد شیمیایی و همچنین برش کاری و سوراخ کردن انجام می شود.

آیا نساجی تنها در صنعت پوشاک کاربرد دارد؟


هنر نساجی و بافت پارچه برخلاف گذشته که تنها پوشاک را در بر می گرفت، در حال حاضر در صنایع مختلف از جمله جاده سازی، پزشکی، فضا نوردی، صنعت تولید خودرو و هر آنچه که در آن نیاز به الیاف و منسوجات می باشد را در برگرفته است. از دیگر موارد کاربرد این هنر و صنعت می توان به بافت و تولید انواع فرش و موکت اشاره نمود که با الیاف طبیعی و مصنوعی صورت می گیرد. یکی از موارد بسیار مهم هنر و صنعت نساجی در تولید لاستیک یا تایر خودرو می باشد که در آن از الیاف مصنوعی بسیار مقاوم برای افزایش کیفیت تایر استفاده می شود. همچنین لازم به ذکر است که این صنعت به شدت در پزشکی اهمیت داشته و تولید پارچه های مخصوص ماسک، رگ و اندام های مصنوعی و همچنین در تولید نخ های بخیه و غیره به خوبی رد پای این صنعت را می توان مشاهده نمود.  انواع نساجی همان طور که اشاره شد، هنر بافت پارچه و ریسندگی دارای پیشینه بسیار قدیمی می باشد و نمونه پارچه های دست بافت که در صنایع دستی شهرهای مختلف کشورمان به چشم می خورد گواه و سند معتبری در این زمینه می باشد. علاوه براین، این هنر و صنعت در دنیای مدرن به طور کامل تغییر چهره پیدا کرده و کاربردها و همچنین نحوه اجرای کارها در آن متحول شده اند. بر همین اساس می توان انواع نساجی را در دو گروه کلی زیر تقسیم بندی نمود:

•    نساجی سنتی

به هنر تبدیل پشم و الیاف گیاهی و حیوانی به نخ و بافت پارچه با آنها نساجی سنتی گفته می شود که به کمک چرخ های ریسندگی انجام شده و هیچ گونه ابزار و ماشین آلات پیشرفته در آنها به چشم نمیخورد. این دسته از هنر بافت پارچه در صنایع دستی ایران و تولید پارچه های دست بافت تولید شده در یزد، کاشان، اصفهان و شهرهای شمالی و جنوبی کشورمان مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر ریسندگی و بافت پارچه، سایر گام های مورد نیاز در نساجی از جمله رنگرزی و چاپ پارچه نیز در شیوه سنتی با دست و ابزار آلات بسیار ساده انجام می شود.

•    نساجی صنعتی

صنعت نساجی از مهم ترین صنایع در تمام دنیا می باشد و به همین دلیل با تکنولوژی گره خورده و ماشین آلات و خط تولیدهای تمام اتوماتیک بسیار پیشرفته در این زمینه طراحی و راه اندازی شده اند. در نساجی صنعتی دانش آموختگانی از رشته های تکنولوژی نساجی و مهندسی پوشاک و علوم الیاف مشغول به فعالیت بوده و کارخانجات عظیمی در حوزه های مختلف آن خدمات ارائه می دهند. به طوری که می توان کاربرد الیاف نانو را در دنیای امروز در این صنعت مشاهده نمود که در علم پزشکی، فضا نوردی و بافت پارچه های مختلف نمود دارد.



نقش انواع دستگاه در فرآیند چاپ چیست؟

پارچه ها امروزه به لطف پیشرفت صنعت و تکنولوژی، از حالت های ساده و بی روح خارج شده اند. گرچه در گذشته نیز پارچه های طرح دار استفاده می شدند اما فرآیند چاپ روی پارچه ی امروزی این امکان را فراهم کرده تا انواع طرح های دلخواه و متنوع روی پارچه ها نقش ببندند. این فرآیند عموما به صورت دیجیتال و با ماشین آلات مخصوص انجام می شود. انتخاپ شیوه ی چاپ با توجه به فراوانی جنس پارچه ها شاید مهم ترین نکته ای باشد که در کیفیت نهایی و ماندگاری محصول تاثیر دارد.

دستگاه چاپ روی پارچه

برای شروع فرآیند چاپ، پس از طراحی طرح مورد نظر، پارچه ها می بایست از دستگاه چاپ پارچه عبور کنند. این دستگاه شبیه یک پرینتر عمل می کند. ماده اولیه یا همان رنگ های مورد نظر وارد دستگاه شده و نقوش روی پارچه نقش می بندند. پارچه های کتان، جین، توری، پشم، نایلون، ابریشم و… امکان وارد شدن به این فرآیند را دارند و می توان نتیجه گرفت این صنعت طیف گسترده ای از پارچه ها را پوشش می دهد. در این دستگاه ها همچنین از جوهر های گوناگونی مانند جوهر ری اکتیو، جوهر دیسپرز، جوهر اسید، جوهر پیگمنت، جوهر سابلیمیشن و… برای چاپ پارچه بهره گیری می شود. دستگاه های چاپ پارچه بر اساس نوع کاربرد در سایز ها و کاربری های گوناگونی تولید می شوند. برخی از کاربرد های این دستگاه ها عبارت اند از:
1.    روی کاپشن
2.     رو مبلی
3.     کفش پارچه ای
4.     روی پرده
5.     روی پارچه کوسن
6.     پادری
7.     روسری
8.     روی شال
9.     روی کفش
10.     روی مانتو
11.     لباس کودکان
با توجه به نیاز بازار و میزان تولید، دستگاه چاپ تی شرت از اقبال بالایی در بازار برخوردار است. در روش های جدید این عمل به صورت پرس حرارتی و بدون استفاده از جوهر صورت می پذیرد.



واردکننده برتر ماشین آلات نساجی کدام شرکت است؟


شرکت آرام تکمیل طیف فراز با نام تجاری یونیتکس در سال ۱۳۹۱ (شرکت پارس تکمیل سپهر سابق) به ثبت رسید و افتتاح شد و در مهر ۱۳۹۶ با تغییر نام و با مدیریت جدید و واردات ماشین آلات به روز دنیا فصل جدیدی از فعالیت خود را شروع کرد.
فرآیندهایی از قبیل بافت، رنگرزی و تکمیل و چاپ طیف وسیعی از منسوجات اعم از تاری پودی و کشباف از فعالیت های این شرکت می باشد.
از طریق راه های ارتباطی:  02645333030-40 و 09396488870 می توانید در کوتاه ترین زمان با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.
شرکت آرام تکمیل طیف فراز همواره با بهره گیری از قویترین کادر فنی و مهندسی در درجه اول و ماشین آلات روز رنگرزی و تکمیل اروپایی در درجه دوم، همواره پیشرو در کیفیت و جلب رضایت مشتریان با تولیدات متنوع و ابداعات گوناگون می باشد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26599
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید