امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

کارت شبکه سرور HP


1401/07/27
کد خبر : 26582
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 20 نفر

 نوع عملکرد و امکاناتی که یک کارت شبکه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، براساس نوع اتصال، تعداد پورت، فناوری‌ و... متفاوت است. برای این‌که با کارت شبکه سرور بیشتر آشنا شوید و اطلاعات کاربردی و فنی در مورد این قطعه‌ی سخت‌افزاری را بدانید، با ما همراه باشید.


 کارت شبکه سرور HP

کارت شبکه سرور چیست؟

کارت شبکه یا Network Interface Card که به اختصار NIC نوشته می‌شود، قطعه‌ی سخت‌افزاری است که ارتباط یک دستگاه با دستگاه دیگری را در داخل یک شبکه فراهم می‌سازد.  علاوه بر این با وجود کارت شبکه که روی مادربورد نصب می‌شود،  راه‌اندازی و در دسترس قرار دادن اینترنت میسر می‌شود. کارت شبکه سرور علاوه بر اتصال دو دستگاه به‌همدیگر و راه‌اندازی اطلاعات، وظیفه انتقال داده و اشتراک‌گذاری قطعات جانبی مانند پرینتر را نیز دارد. با این‌حال این قطعه‌ی سخت‌افزاری یکی از اصلی‌ترین اجزاء در سرور بوده که نقش حیاتی و عملکردهای مهم را برعهده دارد.

راهنمای خرید کارت شبکه سرور HP

برای خرید کارت شبکه سرور اچ پی باید نکات مهم مانند سرعت انتقال کارت شبکه، سازگاری با ساختار و معماری سرور، سازگاری با نوع رابط گذرگاه کارت و سرور و برخی نکات فنی دیگر را در نظر بگیرید. به‌همین خاطر شناخت کامل از این قطعه‌ی سخت‌افزاری در انتخاب و خرید کارت شبکه سرور HP از اهمیت بالایی برخوردار است.


کارت شبکه سرور HP


با این‌که کارت شبکه کامپیوتر و سرور هر دو یک اتصال به اینترنت را فراهم می‌سازند، اما این دو کارت از نظر سرعت انتقال، مصرف پردازنده، پهنای باند، زمان تأخیر و امنیت با هم تفاوت دارند. به‌عنوان مثال کارت شبکه سرور باید بتواند سرعت بین 10 گیگابایت تا 100 گیگابایت را برای انتقال دیتا فراهم سازد اما برای کامپیوتر  ۱۰۰M/s یا ۱۰۰۰M/s کافی است.

انواع کارت شبکه سرور HP

کمپانی اچ پی برای این‌که بتواند به‌خوبی پاسخ‌گوی نیاز کاربران در زمینه کارت شبکه سرور HP باشد، مدل‌های گوناگونی را در پورت‌های مختلف مانند فایبر و اترنت و ظرفیت متنوع مانند 1 گیگابایت و 10 گیگابیت، تکنولوژی ها مختلف مانند FLR و کارت هایی که بر روی رایزر نصب می‌شوند، ارائه داده است. عمدتاً برای استفاده در سرور دو مدل فیبر و اترنت جزوء پرفروش‌‌ترین و رایج‌ترین کارت شبکه سرور اچ پی قرار دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.


کارت شبکه سرور HP

کارت شبکه فیبر نوری FC

کارت شبکه سرور HP مدل فیبر که با اختصار FC نیز نشان داده می‌شود که برای برقراری ارتباط و انتقال دیتا، مجهز به یک آدرس یا MAC منحصر‌به‌فرد است که تنها از طریق تکنولوژی فیبر نوری جابه‌جایی اطلاعات در شبکه انجام می‌شود. این مدل کارت شبکه دارای یک آداپتور و برای نصب روی اسلات مخصوص در مادربور سرور قرار می‌گیرد. عمدتاً کارت شبکه سرور اچ پی مدل FC مجهز به رابط‌هایSFP ، SFP + یا QSFP + است تا سیگنال‌ها را با شبکه سازگار و تبادل اطلاعات را به‌درستی انجام دهد. کارت شبکه سرور فیبر نوری دارای ساختاری پیچیده و قیمت بالایی است با این‌حال این تکنولوژی سرعت و تبادل اطلاعات بالاتری را در اختیار کاربران می‌گذارد.  سرورهای نسل G6 تا G10 برای بازدهی و سرعت بیشتر مجهز به کارت شبکه فیبر نوری هستند.
 کارت شبکه سرور اچ پی مدل فیبر نوری در چندین نوع طراحی شده است که عبارتند از:
کارت شبکه فیبر نوری سرور  hp؛ با قابلیت فراهم‌سازی حداکثر سرعت جابه‌جایی داده تا 1000 مگابیت بر ثانیه است که در سه مدل PCI، PCI-X وPCI express  وجود دارد.
- کارت شبکه فیبر 10G؛ این کارت شبکه مجهز به رابط PCI bus 32/64-bit است. عمدتاً از این کارت شبکه در رایانه‌ها استفاده می‌شود که دارای SFP+ تک الیاف یا چند حالته و کابل DAC/AOC است.
- کارت شبکه فیبر 25G؛ این کارت شبکه سرور اچ پی با مجهز بودن به دو پورت SFP28 و کابل پرسرعت DAC اتصال بین سرور و سوئیچ‌ را فراهم می‌سازد.
- کارت شبکه فیبر 440G؛ این کارت شبکه سرور اچ پی مجهز به رابط 40G QSFP+ و درگاه PCI-e x8 است که پهنای باند تا 40 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند.

کارت شبکه سرور HP

کارت شبکه اترنت RJ45

کارت شبکه سرور HP مدل اترنت به‌دلیل مجهز بودن به درگاه اتصال RJ-45 با این نام نیز شناخته می‌شود. این مدل کارت شبکه مبتنی بر فناوری Frame  است و برای اتصال، در اسلات قابل توسعه PCI قرار می‌گیرد. با این‌حال این مدل قابلیت اتصال توسط کابل اترنت و به‌صورت جداگانه را نیز دارد. کارت شبکه اترنت با توجه به سرعتی که در سرور فراهم می‌‎سازد به چند مدل تقسیم می‌شود که عبارتند از:
- کارت پایه اترنت (با سرعت 10 مگابیت در ثانیه)
 - کارت اترنت 10 گیگابیت بر ثانیه
- کارت اترنت 1 گیگابیت بر ثانیه

تفاوت کارت شبکه‌ FLR و T در سرور

در یک تعریف ساده، تقاوت کارت شبکه FLR با معمولی یا T در اسلات و نحوه‌ی اتصال آن است. در واقع در سرورهای پرولیانت سروی DL یک اسلات مخصوص کارت شبکه طراحی شده که با نام FLR معروف است. این اسلات باعث می‌شود تا کارت شبکه سرور اچ پی مستقیماً به مادربورد متصل شود. به‌همین خاطر در هنگام فروش فروش کارت شبکه سرور اچ پی آن را مجهز به FLR ذکر می‌کنند.


 کارت شبکه سرور HP


اما برای اتصال کارت شبکه سرور T نیاز به درگاه PCI-e است، که احتمال دارد یک مادربورد این درگاه را به تعداد کافی نداشته باشد، به‌همین خاطر از رایز کارت (Riser Cards) استفاده می‌شود. در واقع رایزر کارت یک صفحه‌ای جانبی است که به‌صورت جداگانه روی مادربوردهایی که اسلات کافی ندارند، متصل می‎‌شود، تا فضای بیشتری را برای اتصال کارت شبکه سرور، آداپتور و غیره فراهم سازد.
در هنگام خرید کارت شبکه سرور HP اگر به مشخصات آن دقت کنید کارت شبکه سرور مدل FLR به عنوان مثال بدین‌صورتHP Ethernet 10Gb 2-port 560FLR-SFP  ذکر می‌شود اما در کارت شبکه سرور مدل T تنها با اضافه کردن گزینه + و به‌شکل HP Ethernet 10Gb 2-port 560SFP+ Adapter مشخص می‌شود.

خرید کارت شبکه سرور HP

در این مطلب با بررسی مشخصات مهم و کاربردی کارت شبکه سرور HP به‌خوبی آشنا شدید که می‌توانید براساس نیازها خود بهترین مدل را خریداری کنید. با این‌حال در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما در شرکت تجارت سرور پارسه برای خرید کارت شبکه سرور اچ پی تماس بگیرید.
جمع‌بندی
نیاز به تبادل اطلاعات و اینترنت یکی از اساسی‌ترین نیازها در یک سرور است که با یک کارت شبکه مناسب و استاندارد برطرف می‌شود. برای این‌که بتوانید از خرید کارت شبکه سرور اچ پی راضی باشید باید نوع اتصال کارت شبکه (FLR یا رایزر)، سرعت مورد نیاز و نوع ارتباط کارت شبکه را در نظر بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26582
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید