امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

پالیشینگ روغن تقطیری


1401/07/27
کد خبر : 27505
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

مقدمه
یکی از روش های بهبود بو و رنگ روغن های تقطیری پالیشینگ است. امروزه این روش را بوسیله کاتالیستهایی انجام میدهند که حتی برخی از ترکیبات گوگردی را نیز حذف میکنند که از مزایای این کار سازگار سازی روغن با محیط زیست در صورت دور ریختن آن میباشد.

پالیشینگ روغن تقطیری چیست


پالیشینگ روغن تقطیری یا همان رنگبری روغن که برای روشن کردن روغن و افزایش کیفیت آن، از این روش استفاده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم شما را با پالیشینگ روغن تقطیری و روش‌های آن به خوبی آشنا کنیم و درباره ویژگی‌های سیستم پالیشینگ سخن بگوییم که به خوبی با این روش آشنا شوید.
پالیشینگ یک روش بسیار خوب و ایده آل می‌باشد که برای روغن‌های تقطیری از آن استفاده می‌شود و معمولا با بهره گیری از تقطیر خلاء یا تبخیر کردن فیلم‌های نازکی که پالایش شده است، انجام می‌گیرد.
بهتر است بدانید که پالیشینگ روغن تقطیری از یک نوع خاک طبیعی ساخته شده است که نوعی فرآیند مشخص بر روی آن انجام شده است که این کار توسط کارشناسان حرفه‌ای که در این زمینه تخصص دارند انجام شده است.

پالیشینگ

روش‌های پالیشینگ روغن تقطیری

پالیشینگ روغن تقطیری روش‌های مختلفی دارد که برخی از آن‌ها را شرح خواهیم داد.
همانطور که گفته شد پالیشینگ روغن تقطیری همان رنگبری روغن می‌باشد که توسط کارشناسان با تجربه و حرفه‌ای انجام می‌گیرد.
یکی از روش‌های پالیشینگ روغن تقطیری روش Rc mtsp می‌باشد که به سرمایه زیادی نیاز ندارد و با صرف هزینه‌ی کم  می‌توانید این کار را  انجام دهید.
این روش به عنوان یک جایگزین برای سایر روش‌های پالیشینگ روغن تقطیری بکار می‌رود و نتیجه‌ی آن، تولید روغن با کیفیت و بدون بو می‌باشد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که در طول یک روز می‌توان 10  تا 30 تن روغن را با استفاده از این روش رنگبری کرد  و در اختیار مشتریان گرامی قرار داد.
بهتر است بدانید که این روش این صورت است که قابلیت جذب با خاک‌‌های معدنی مخصوص را دارد که با استفاده از تکنولوژی MTSP-RC انجام می‌شود و نسبت به تکنولوژی هیدروتریتینگ بسیار به صرفه‌تر و ارزان‌تر می‌باشد و یک فرآیند اقتصادی مناسب می‌باشد.
البته از این فرآیند در همه‌ی پالایشگاه‌های روغن استفاده می‌شود و به عنوان آخرین مرحله‌ی پالایش می‌باشد که کاربرد فراوانی دارد. توجه داشته باشید که از این فرآیند برای کامل کردن تصفیه روغن هم استفاده می‌شود و به طور کلی می‌توان گفت که کاربردهای فراوانی دارد.
استفاده از این روش برای پالیشینگ روغن تقطیری بر روی اجزای قطبی نامطلوبی که داخل روغن قرار دارند هم تاثیرگذار است و قابلیت حذف گوگرد را دارد. به این صورت که می‌تواند گوگرد موجود در محلول  را از 2000PPM  به کمتر از 300 PPM در یک پاس واحد برساند.

پالیشینگ

ویژگی‌های سیستم پالیشینگ

در این قسمت می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های سیستم پالیشینگ آشنا کنیم که برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:
•    سیستم پالیشینگ با محیط زیست سازگار می‌باشد. همانطور که می‌دانید فرآیند‌های دیگر مانند سیستم‌های اسید و خاک، استخراج با حلال و ... سازگاری کمتری با محیط زیست دارند و سیستم پالیشینگ در مقایسه با آن‌ها به صرفه‌تر و بهتر است.
•    این روش نسبت به روش‌های دیگر، اقتصادی تر و بهتر می‌باشد. به طور مثال روش هیدروتریت در دما و فشار بالایی کار می‌کند و به صرفه نمی‌باشد. پالیشینگ روغن تقطیری یک روش کاملا اقتصادی و به صرفه می‌باشد.
•    با استفاده از این سیستم رنگ روغن مورد نظر بهبود میابد.
•    با بهره گیری از سیستم پالیشینگ می‌توانید بوی نامطبوع روغن را حذف کنید و یک روغن بدون بو داشته باشید.
•    بخشی از گوگردی که در روغن وجود دارد با استفاده از این سیستم حذف می‌شود و یک روغن با کیفیت تولید می‌شود.
•    سیستم پالیشینگ در مقایسه با سایر روش‌ها، بهتر و کاربردی‌تر می‌باشد.

پالیشینگ


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27505
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید