امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

تاریخچه کامل کمپانی لیفان


1401/07/27
کد خبر : 27589
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

خودروهای کمپانی لیفان یکی از موفق ترین خودروهای چینی در ایران است. قصد داریم در این مقاله به تاریخچه کامل کمپانی لیفان بپردازیم.

کمپانی لیفان موتورز

کمپانی لیفان جز پنج شرکت موفق فروش خودرو و قطعات یدکی در چین می باشد که این افتخار را ظرف مدت کوتاهی کسب کرده است. به همین دلیل خالی از لطف نیست که نگاهی به تاریخچه این شرکت بندازیم .
شرکت چینی لیفان در سال 1992 در منطقه ای کوچک در جنوب شرقی چین با نام دیگر و توسط آقای یین مینگشان شروع به کار کرد. در ابتدا این شرکت فقط 9 نفر کارمند داشت و فقط تعمیرات موتور سیکلت را انجام میداد اما پس از مدت کوتاهی شروع به  تولید موتور سیکلت کرد. نام این شرکت در سال 1997 به لیفان تغییر کرد.
این  شرکت با آینده‌نگری و برنامه‌ریزی، پس از گذشت 17 سال بین 5 کمپانی برتر چینی در زمینه تولید موتور سیکلت قرار گرفت و بیش از سیزده هزار نفر کارمند داشت.
قبل از اینکه به ادامه تاریخچه شرکت لیفان بپردازیم پیشنهاد می کنیم زندگی نامه آقای "یین مینگشان" موسس لیفان را که راه پر فراز و نشیبی را طی کرده تا به موفقیت برسد، حتماً مطالعه کنید. این زندگینامه در پیج اینستاگرام، صفحه آپارات و وبسایت چین یدک به صورت کامل ارائه شده است.
در سال 1999 اولین صادرات موتورسیکلت شرکت لیفان به کشور ویتنام آغاز شد و به دلیل اینکه مردم این کشور از درآمد پایینی برخودار بودند باعث شد تا تولیدات شرکت لیفان در این کشور فروش خوبی داشته باشد.
در سال ۲۰۰۱ میلادی صادرات موتورسیکلت‌های این شرکت به کشور ژاپن آغاز شد تا یک رقیب برای شرکت معروف هوندا شود. البته درست است که این شرکت توانایی رقابت با شرکت هوندا را نداشت اما به خاطر مزیت هایی که داشت توانست گوشه ای از بازار را در این کشور از آن خود کند و تا امروز نیز این موتورسیکلت به فروش می رسد.
 موفقیت کمپانی لیفان ادامه داشت تا جایی که در سال ۲۰۰۳ میلادی توانست مجوز صادرات به ۱۸ کشور اروپایی را هم اخذ نموده‌ و بتواند محصولات تولیدی خود را تا هم اکنون به این کشور ها صادر کند.
در سال 2005 میلادی این شرکت گام بلندی در زمینه تولید خودرو برداشت و شروع به طراحی و تولید اتوبوس و خودرو سواری نمود.

خودروهای لیفان در ایران

در سال 1385 شمسی شرکت کرمان موتور با مذاکره با شرکت های مختلف از جمله شعبه برزیلی "فولکس واگن" و "هیوندای" به سراغ یک خودروساز چینی نسبتاً تازه کار در زمینه خودرو به نام لیفان رفت.
 نخستین محصول این خودروساز یک سدان اقتصادی با شعار معروف اتومبیل خانواده و با مدل لیفان ۵۲۰ بود .

"لیفان 520" اولین خودروی لیفان موتورز

اولین خودرو این شرکت لیفان 520 بود که در زمان ورود به کشور ما نیز به ویژگی های خود طرفدارانی پیدا کرد. این مدل با چهره نه چندان جذاب و امکانات رفاهی معمولی هرگز نتوانست کرمان موتور را به روزهای اوجش باز گرداند.
در سال ۲۰۰۷ میلادی صادرات شرکت لیفان به 5000 دستگاه رسید. البته آنها به این تعداد هم راضی نشدند و تعداد صادرات خود را  به بیش از 65000 دستگاه در سال ۲۰۱۳ میلادی افزایش دادند. شاید در یک نگاه، این عدد چندان چشمگیر نباشد ولی این نکته را هم نباید از یاد برد که هیچ‌گاه مجموع صادرات خودروسازان داخلی در بهترین شرایط نیز به این رقم نزدیک نشده است.

لیفان 620

 کمپانی لیفان


در سال 1390 کرمان موتور  مدل جدید لیفان 620  را وارد بازار کرد. مدل لیفان۶۲۰ با طراحی کپی شده از خودروهای معروف دنیا مثل "تویوتا " و "بی ام و"  با ویژگی های جدید و با قیمت منطقی وارد بازار ایران شد.
پس از مدتی، عرضه نسخه کامل تر ۶۲۰ با موتور قدرتمندتر و آپشن های رفاهی جذاب تر در دستور کار کرمان موتور قرار گرفت. این نسخه از ۶۲۰ با پسوند "تلنت" در ایران شناخته می شد. لیفان ۶۲۰ تلنت، روزهای خوبی را برای کرمان موتور ایجاد کرد.

لیفان X60 و لیفان X50

در نهایت ورود کراس اوور X60، جایگاه لیفان را در ایران تقریبا به اثبات رساند.
روزهای خوش کرمان موتور با لیفان ادامه داشت و این در سال 1394 (2015 میلادی) خودرو جوان پسند و کراس اوور کوچک X50 وارد بازار کرد. این خودرو در همزمان که جذابیت های خاص خود را داشت اما از نظرگیربکس در نسخه اتومات دچار مشکلاتی بود که شرکت کرمان موتور نیز پاسخگو نبود.

لیفان 820 و شروع مشکلات

 کمپانی لیفان


آخرین محصول این شرکت، سدان نیمه لوکس ۸۲۰ بود که وارد ایران شد که سال 1397 (2018 میلادی) و آغاز تحریم ها فرا رسید، بسیاری از برنامه های لیفان و کرمانی ها را به تعویق انداخت.
این موضوع باعث شد تا قطعات یدکی لیفان مدتی در ایران بسیار کمیاب شود و همچنین فرآیند مونتاژ ماشین‌ها نیز اختلال شدیدی داشته باشند و پیدا کردن آن نیازمند زمان و هزینه نسبی بالایی است.
اگر سری به بازار لوازم یدکی خودروهای چینی زده باشید آشفتگی زیادی در این حوزه وجود دارد. قیمت های متفاوت، کمیاب بودن برخی قطعات لوازم یدکی و از همه مهم تر کیفیت های مختلف باعث شده تا دارندگان این خودروها بیشتر اوقات ناراضی باشند.
اما جای نگرانی نیست و اگر قصد خرید لوازم یدکی لیفان با مناسب ترین قیمت را دارید کافی است به وبسایت چین یدک مراجعه کنید تا با ارسال رایگان در هرکجا از کشورمان ایران هستید این قطعات را دریافت کنید. همچنین می توانید از آموزش کاربردی های این سایت استفاده کنید تا قطعات خودرو شما دیرتر خراب شود.

ادامه راه لیفان موتورز در ایران

اکنون سال  1400 (2021 میلادی) آینده لیفان در ایران به دست شرکت "بم خودرو" افتاده  است و این شرکت با عرضه محصولات جدید لیفان X70 و تحویل آن به مشتریان روحی دوباره به پیکر نیمه جان لیفان در بازار ایران دمید. انتقال لیفان از کرمان موتور به بم خودرو نشان از برنامه ریزی جدی تر این برند برای تقویت حضور خود در ایران است. امیدواریم که این شرکت، اصل مشتری مداری را در راس فعالیت های خود قرار دهد.
این نکته در مورد کمپانی لیفان بسیار جالب است که بر خلاف خودرساز های داخلی کشورمان، این شرکت بر پایه ارزش‌ محوری و خدمات به مشتری پای در عرصه رقابت نهاد و هم اکنون نیز سه رکن اصلی این شرکت: نوآوری، صادرات و شهرت نیک است.
با پایبندی به این سه رکن، این شرکت توانسته تا به امروز در زمینه صادرات در بیش از ۵۱ کشور دنیا محصولاتش را به فروش برساند. مهم‌ترین بازارهای صادراتی خودروهای لیفان را کشورهایی همچون برزیل، ایران، روسیه، شیلی، جمهوری آذربایجان، اتیوپی و عراق تشکیل می‌دهند.

تولیدات خودروسازی لیفان موتورز

در حال حاضر، عمده تولیدات شرکت لیفان شامل مدل‌های سدان و شهری همچون مدل 320، 330، 520، 530، 620، 630 و کراس‌اوورهای X50 و X60 و مدلهای 720 و 820 به عنوان مدل های لاکچری در بر می‌گیرد. همچنین قرار است که در آینده‌ای نزدیک، مدل‌های همچون X40 و X80 هم به این لیست اضافه شوند.
اما اینجا پایان کار لیفان نخواهد بود. زیرا این کمپانی به مسئله "تحقیق و توسعه" به عنوان عامل کلیدی رشد اهمیت زیادی می دهد. جالب است بدانید در این مرکز پژوهشی پیشرفته که با صرف هزینه‌ای معادل ۲۰۰ میلیون یوآن  تاسیس شده، تمامی امور مربوط به یک خودرو اعم از طراحی بدنه، پیشرانه(موتور)، شاسی و آنالیز صدا و لرزش، راحتی سرنشینان و… انجام می‌گیرد.
همچنین در این کمپانی، قبل از ارائه هر خودروی جدیدی به بازار، حداقل ۱۶ تست تخصصی بر روی تمامی اجزای آن صورت می‌پذیرد. از جدیدترین دستاوردهای این موسسه را هم می‌توان توسعه و طراحی پیشرانه‌های ۲.۴ لیتری برشمرد.
این شرکت در راستای توسعه خودروهای برقی کار پیوسته و مداوم انجام داده و بخشی جدید به سلسله فعالیت‌های این مرکز اضافه نموده است.
خبرهایی وجود دارد که این امکان هست که نخستین خودروی هیبرید چینی از نوع لیفان ۶۲۰ با پیشرانه الکتریکی بعد از ورود لیفان x70 وارد بازار ایران شود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27589
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید