امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

اصول چیدمان و انتخاب پارتیشن اداری مناسب در فضای کاری


1401/07/27
کد خبر : 27147
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

امروزه مدیران شرکتها و سازمانها همواره در بررسی و تحقیق  هستند تا ارزش ها ی بیشتری ایجاد کنند و بتوانند سازمان خود را در بالاترین بازدهی قرار بدهند. ایجاد محیط کاری مناسب یکی از مهمترین این ارزش هاست، تقسیم بندی مناسب محیط کاری در ایجاد ارتباط منطقی بین این قسمتها بسیار تاثیر گذار است چرا که سیرکولاسیون حرکتی در هر سازمان را معماری آن سازمان تعریف می کند و به زبان ساده تر معماری و پارتیشن بندی محیط کاری موجب سهولت دسترسی ها برای کارکنان می شود یا نحوه ناصحیح جانمایی پارتیشن اداری موجب اختلال در دسترسی خواهد شد. لذا قبل از هر گونه تغییرات در تیغه چینی محیط های کاری یا ایجاد پارتین بندی اداری در هر فضای کاری لازم است، نقشه و طرح کلی بر اساس چارت سازمانی و تعداد افراد هر بخش و ارتباطات بین آنها  تهیه گردد.


 انتخاب پارتیشن اداری

طراحی پارتیشن های اداری

برای طراحی پارتیشن های اداری هر سازمان، شرکت یا محیط کاری بایستی کارکرد مورد هدف آن نیز در نظر گرفته شود چرا که نیاز هر بخش نسبت یه تیقه چینی و پارتیشن یتدی می تواند متفاوت باشد. ممکن است ما در قسمتهایی نیاز به پارتیشن ها و جداکننده های باشیم که عایق صدا نیز باشند ولی در قسمتهایی صرفا هدف از پارتیشن بندی مشخص کردن حریم کاری قسمتها باشد که در این صورت انتخاب نوع پارتیشن اداری برای هر یک از نظر نوع جنس و طرح و ارتفاع و فرم کاملا متفاوت خواهد بود.
بطور مثال درپارتیشن های بکار رفته در اطاق ها و سالن های کنفرانس میزان کنترل عبور صوت بسیار مهم بوده و معمولا این محیط بایستی  با پارتیشن هایی از سایر قسمتها جدا شود که حداکثر درصد آکوستیکی را دارا باشد، لذا در این قسمتها از پارتیشنهای تمام آکوستیک استفاده می شود ولی در قسمتهایی مانند سالنهای شو روم  بیشتر جداسازی حریم  محیط ملاک بوده و از سازها و پارتیشن شیشه ای استفاده می شود.
یکی دیگر از شاخصه های مهم در پارتیشن های اداری مدولار بودن سیستم تولید و نصب آنهاست، سیستم تولید مدولار علاوه بر ایجاد الگویی مشخص در ظاهر محصول این وزیت را ایجاد می کند که  بر حسب نیاز بشود پارتیشن را از هم باز کرده و در محل دیگر یا ابعاد و چینشی دیگر بکار گرفت این مزیت از زمان تولید بایستی در نظر گرفته شود چرا که هر پارتیشنی این قابلیت را ندارد، این مزیت از هدر رفت هزینه ها در نغییر طرح جلوگیری کرده و بسیار مقرون به صرفه است زیرا ممکن است یک سازمان یا شرکت چندین بار طرح تیغه چینی خود را کلا یا جزعا تغییر دهد که با پارتیشن های مدولار این کار امکانپذیر خواهد بود.
در شرکتها وسازمانهای نوپا مدولار بودن اجزای دکوراسیون، مبلمان اداری و پارتیشن های اداری بسیار مهم خواهد بود چرا که این سازمانها به سبب نو پا بودن ممکن است در بدو فعالیت چند بار نیاز به تغییرات محیطی و پارتیشن بندی باشند تا به شکل اصلی خود برسند.


  انتخاب پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری

بکارگیری متریال و رنگ مناسب در پارتیشن های اداری میتواند جلوه ای خوش آیند ّه محیط داده و علاوه بر ایجاد کارایی در تقسیم بندی فضا ها، خود قسمتی از از زیبایی دکوراسیون محیط گردد. امروزه  اجزای کاربردی نیز بایستی خود دکورتیو باشند تا با بکار گیری آنها هر دو نیاز مرتفع گردد لذا در انتخاب طرح و متریال و رنگ پارتیشن های اداری  بهتر است طرح کلی محیط در نظر گرفته شود تا سازه ی ایجاد شده قسمتی از طرح گردیده و در خدمت دکوراسیون محیطی خود نقش دکورتیو خود را نیز ایفا کند. برای رسیدن به این منظور داشتن طرح جامع کلی دکوراسیون، چیدمان و مبلمان اداری در یک طرح جامع الزامی است که در همان پارتیشن دوجداره یا یکجداره بودن نیز مشخص شود.


  انتخاب پارتیشن اداری


در صورتی که پارتیشن بندی فوریت دارد و نتوان برای طرح کلی را صبر کرد در این صورت بهتر است پارتیشن اداری از رنگ و متریال خنثی استفاده گردد تا با سایر اجزای دکوراسیون و مبلمان اداری تضاد ایجاد ننماید در این صورت رنگ های خالص و بدون طرح و بافت درشت پیشنهاد می شود.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27147
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید