امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

چگونگی فرایند ثبت شرکت


1401/07/27
کد خبر : 28357
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر

در سال های اخیر فرآیند ثبت شرکت بسیار آسان شده است.
تهیه و ارائه گواهی ثبت شرکت اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار است. هر نهاد تجاری به «گواهینامه» متفاوتی نیاز دارد.
این گواهی ثبت شرکت دارای شرایط و قوانین مخصوص به خود می باشد.
 در ادامه مطلب با شرایط و مدارک ثبت شرکت آشنا خواهید شد.

نحوه ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان ما را با مزیت های زیادی روبرو خواهد کرد. ما می توانیم با استفاده از چهارچوب های شرکت دانش بنیان در زمینه ارتقا دانش و فناوری فعالیت داشته و برای تبدیل ایده ها به ثروت ملی تلاش کنیم. تنها شرط لازم در این زمینه این است که بدانیم مسیر ثبت این نوع شرکت چگونه است و قوانین مربوط به آن را بشناسیم. در متن حاضر سعی داریم مبحث ثبت شرکت دانش بنیان را به زبان ساده توضیح دهیم.

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان با طی مسیر مشخص و پیچیده ای امکان پذیر است. در اصل ثبت شرکت با این ویژگی را نمی توان به تنهایی انجام داد و لازم است که افراد متبحر و آشنا با مسیر را برای به ثمر رساندن آن، در اختیار داشته باشید.
برای ثبت شرکت دانش بنیان، در ابتدای امر با شرکت خود را در یکی از انواع شرکت ها (مسئولیت محدود یا سهامی) ثبت کنید. پس از اتمام راحل این کار، می توانید طرح خود را برای تبدیل فعالیت شرکت به یک شرکت دانش بنیان به مرکز شرکت های دانش بنیان ارائه دهید. این کار در وهله اول به صورت غیر حضوری است تا بتوانید تأیید اولیه را از کارشناسان دریافت نمایید.
پس از ارزیابی مقدماتی، اطلاعات خواسته شده را به کارگزاری مربوطه ارسال کرده و بازرسی امور به صورت حضوری انجام می شود. در این مرحله با ممیزی های فنی روبرو می شوید که از طریق کارگروه معاونت علمی و فناوری برای شما لحاظ شده اند. در نهایت امر با انطباق مستندات فنی و مالی خود با آیین نامه های مربوطه (آیین نامه های معاونت علمی) ثبت شرکت دانش بنیان را به پایان می رسانید.


فرایند ثبت شرکت

ثبت شعبه خارجی چه شرایطی دارد؟

ثبت شعبه خارجی، یکی از بهترین روش ها برای افزایش تعاملات تجاری و تقویت گستره اقتصادی کشور است. تاجران می توانند با اخذ نمایندگی از شرکت های خارجی، در ایران فعالیت کنند به رعایت این شرط که تمامی قوانی تجاری کشور را رعایت نمایند. در متن حاضر سعی داریم تا شرایط ثبت شعبه خارجی در ایران را به همراه مدارک لازم و آیین نامه های مربوطه بررسی کنیم.

طریقه ثبت شعبه خارجی


ثبت شعبه خارجی تنها با طی کردن مراحل و طرق قانونی امکان پذیر است. برای انجام این مهم در وهله اول لازم است که مدارک مورد نیاز اداره ثبت شرکت ها را تهیه و جمع آوری کنید. این اسناد باید مطابق با لیست بالا تهیه شوند تا هیچ گونه مانعی در مسیر بررسی پرونده شما وجود نداشته باشد.
اما به طور کلی، در ابتدای امر باید فردی را به عنوان وکیل و کسی که حق امضا دارد، مشخص کنید. این شخص می تواند اظهارنامه ثبت شعب خارجی را (به زبان فارسی) تنظیم و تحویل اداره ثبت شرکت ها بدهد. توجه داشته باشید که در این اظهارنامه باید مواردی از این دست را با دقت وارد کنید.
•    نام شرکت به طور کامل
•    نوع فعالیت شرکت
•    آدرس دقیق پستی
•    تابعیت اصلی شرکت
•    میزان سرمایه اولیه برای ثبت شعب خارجی
همچنین مهم است که در اظهارنامه مذکور ذکر کنید که شعبه ثبت شده در کدام استان و کدام منطقه از آن استان واقع خواهد شد. در صورتی که شرکت اصلی در ایران نمایندگی داشته باشد، ذکر آدرس دقیق آن نمایندگی ها نیز الزامی است.
این نکته را فراموش نکنید که در زمان ثبت شعبه خارجی در ایران باید مکان شعبه مشخص باشد. شما نمی توانید در اظهارنامه آدرسی را به صورت فرضی وارد کنید. این مسئله توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها بررسی خواهد شد. در صورت تأیید پرونده، با انتشار آگهی ثبت شعبه خارجی مراحل کاری شما به پایان رسیده است.


 فرایند ثبت شرکت

مؤسسات ثبت شعبه خارجی

ثبت شعبه خارجی را می توان با استفاده از تجربیات مؤسسات و شرکت های مختلف انجام داد. زمان انتخاب این مؤسسات حتما به میزان موفقیت آنها در پرونده های قبلی توجه کنید. این نکته که دیگر مشتریان تا چه میزان از نوع همکاری آن مؤسسه یا شرکت رضایت داشته اند نیز می تواند یکی از اولویت های شما باشد.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ثبت شعب خارجی در ایران منوط بر اجازه آن کشور برای ثبت شعبه ایرانی است. به این صورت که اگر شکور مبدأ شما اجازه ثبت شعب شرکت های ایرانی را نمی دهد، شما نیز نمی تواند برای ثبت شعبه شرکت های آن کشور اقدام کنید. در نتیجه مهم است که زمان اقدام برای این کار و انتخاب مؤسسات ثبت شعبه خارجی به یاد داشته باشید که چه مواردی را باید رعایت کرد.

مراحل ثبت شرکت به چه صورت است؟

مراحل ثبت شرکت را باید به صورت کامل در نظر داشته باشیم تا با تکمیل پرونده بتوانیم به طور قانونی فعالیت خود را شروع کنیم. در واقع ثبت شرکت و توجه به مراحل مختلف آن، نشان دهنده این موضوع است که تجار تحت حمایت قانون کار خود را آغاز خواهند کرد. در متن حاضر این موضوع را بیشتر بررسی کرده و توضیح می دهیم که مراحل ثبت شرکت چگونه خواهد بود.


 
فرایند ثبت شرکت

هزینه مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت حتما نیازمند صرف بودجه خاص خود است. شما از زمانی که برای طراحی و ثبت برند خود شروع به کار می کنید، باید بودجه بندی لازم برای طی این مسیر را نیز در نظر بگیرید. برخی از هزینه های مختلف در مراحل ثبت شرکت به این شرح هستند که:
•    هزینه طراحی و ثبت برند
•    هزینه طراحی لوگوی شرکت
•    هزینه تهیه مدارک لازم برای ثبت شرکت
•    هزینه ثبت شرکت به صورت کامل
•    تعرفه های قانونی در مراحل ثبت شرکت
•    تعرفه های مشخص شده برای چاپ آگهی ثبت
در نهایت امر با چاپ شدن آگهی تأسیس شرکت در روزنامه رسمی، مراحل ثبت شرکت به پایان می رسند. البته این به معنای پایان کر شما نیست. دو ماه بعد از اتمام این کار باید برای دریافت کارت بازرگانی، دریافت کد اقتصادی و اخذ دفاتر پلمپ برای بررسی فعالیت های مالی خود اقدام کنید. در واقع طی مراحل ثبت شرکت، قدم اول برای شروع تجارت شماست.
در صورتی که برای اولین بار می خواهید مراحل ثبت شرکت را در نظر بگیرید، لازم است که پا جای پای دیگران گذاشته و از تجربیات افرادی که این مسیر را می شناسند، استفاده کنید. کارشناسان رویال ثبت، با پیشینه کاری ۱۷ ساله، تمامی پیچ و خم های مربوط به ثبت شرکت، انجام اموری مالیاتی و حقوقی را می شناسند و با استفاده از این تجربه چندین ساله، مراحل ثبت شرکت را برای شما تسهیل می کند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28357
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید