امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

چرا اکثر کسب و کارها به سطح موفقیتی که باید دست نمی یابند؟


1401/07/27
کد خبر : 27896
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

از طریق تجربه  درس های زیادی در مورد زندگی استارتاپی می توان آموخت و شما نمی توانید همه چیز را ازقبل راه اندازی بیزینس خود بدانید.
تجارت بر زندگی شخصی شما تاثیر میگذارد و همین موضوع باعث می شود که کار آفرینانی که تمام زندگی خود را صرف بیزینس خود می کنند دچار فرسودگی شغلی شوند.
یکی از مهم ترین دلایل موفقیت کسب و کارها برنامه ریزی است.اولین نکته این است که بدانید برنامه ریزی یک مهارت است وچون مهارت است هرچه بیشتر از آن استفاده کنید و آن را توسعه دهید،در آن بهتر می شوید.
با جمع آوری داده های مهم بازار جایگاه کسب و کار خود را مشخص کنید
اکثر کسب و کار ها این کار را نمیکنند و همین موضوع باعث عدم موفیقت کسب و کارشان می شود.
برای داشتن اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب خدمت شما هستیم

انواع شرکت ها

انواع شرکت ها و شناخت آنها برای ثبت و شروع حیات یک سازمان بسیار مهم است. در این شناخت باید تفاوت میان آنها را به خوبی درک کرده نوع شرکت انتخابی خود را از تمام زوایا بشناسید. در این گفتار به صورت اجمالی برای شناخت انواع شرکتها تلاش خواهیم کرد تا نگاه کلی در مورد هر کدام از آنها به شما بدهیم.

تعریف انواع شرکت ها

اجازه دهید برای آشنایی بیشتر، تعریف نوع های مختلف شرکت ها را در نظر داشته باشیم تا شما در زمان ثبت شرکت خود بتوانید بهترین انتخاب ممکن را اتخاذ کنید. طبق تعریف قانون تجارت:

• شرکت های سهامی به صورت خاص و عام

شرکت های سهامی، شرکت هایی هستند که برای امور مربوط به تجارت تشکیل شده و سرمایه آنها به صورت سهام بین افراد تقسیم می شود. مسئولیت صاحبان هر سهام، محدود به همان میزان سهام خریداری شده است.

• شرکت های با مسئولیت محدود

شرکت های با مسئولیت محدود، از نوع شرکت هایی هستند که بین دو یا چند نفر تقسیم سهم می شوند. این نوع نیز برای انجام امور مربوط به تجارت تشکیل می شوند و در اساسنامه آنها ذکر می شود که هر کدام از شرکا، فقط تا میزان سرمایه خود، در این شرکت مسئول بدهی ها و تعهدات شرکت هستند.

• شرکت های تضامنی

 باید بدانیم که شرکت تضامنی، تحت نام مخصوصی برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با نوع مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود. به این معنا که اگر دارایی شرکت برای پرداخت تمامی قروض کافی نبود، هر کدام از شرکاء، مسئول پرداخت تمامی قروض شرکت است. توجه داشته باشید که هر قراری که بین شرکاء منظور شود که برخلاف این ترتیب است، در مقابل اشخاص ثالث (شخص طلبکار) کان لم‌یکن است. به این معنا که برای طلبکار این نوع قرار وجود خارجی ندارد.

• شرکت های مختلط غیر سهامی

شرکت های مختلط غیر سهامی، از انواع شرکت هایی هستند که به صورت تجاری و با مخصوصی مابین یک یا چند نفر شریکِ ضامن در کنار یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون حق انتشار سهام ثبت می شوند.‌شریک ضامن، مسئول همه بدهی هایی است که در حین فعالیت شرکت به وجود می آیند. همچنین شرکای با مسئولیت محدود، کسانی هستند که مسئولیت آنها تا میزان سرمایه مقرر شده در اساسنامه مورد نظر است. هنگام نام گذاری این نوع شرکت، درج عبارت (‌شرکت مختلط) و یا اسم یکی از شرکاء ضامن ضروری است.

• شرکت های مختلط سهامی

شرکت های مختلط سهامی، با نام مخصوصی مابین عده ای از شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن، ثبت می‌شود. وظایف این دو نوع شراکت را قبلا توضیح داده ایم.

• شرکت های نسبی

شرکت های نسبی، با در نظر گرفتن نام مخصوصی، بین دو یا چند نفر از اعضا تشکیل می شود. همچنین مسئولیت هر کدام از این افراد بسته به سرمایه وارد شده به شرکت از طرف آنهاست.

• شرکت های تعاونی (تولید و مصرف)

در نهایت، شرکت های تعاونی از انواع شرکت هایی هستند که بین عده ای از متخصصین یک حرفه تشکیل می‌ شوند. این افراد تجربه مشاغل خود را برای تولید و فروش محصولات، به کار می ‌برند.

انحلال شرکت

انحلال شرکت به معنای پایان کار و اتمام همکاری اعضای آن شرکت، از اعضای هیئت مدیره تا تمامی کارمندان است. این مسئله می تواند دلایل مختلفی را داشته باشد از جمله ورشکستگی و یا اختلافات پیش آمده میان اعضا و سرمایه گذاران، اما در نهایت تمامی این مسائل به یک نتیجه ختم شده و یک روند کلی را در بردارند. در متن حاضر این مسئله را بررسی کرده و مسائل مربوط به نحوه انحلال یک شرکت را توضیح می دهیم.

انحلال شرکت یعنی چه؟

انحلال شرکت به معنای اتمام دوره کاری برای اعضای یک شرکت است. این مسئله می تواند پس از سال ها همکاری اعضا و سرمایه داران اتفاق بیفتد و یا در عرض چند ماه پس از تأسیس شرکت. مهم این است که مسائل مربوط به انحلال را بشناسیم و تا جایی که امکان دارد از این گسترش مسئله جلوگیری کنیم. اگر چه دلایل این انحلال در روند قانونی از شما پرسیده نمی شود، اما خوب است که اعضا بدانند به چه علتی راه آنها به این سمت ختم شده است.
این مورد می تواند به خاطر میل و اراده اعضا سرمایه گذاران اتفاق افتاده باشد. این مسئله بیشتر به اخلاف نظر های میان افراد بستگی دارد و کار را به مرحله ای می رساند که آنها برای تمدید فعالیت شرکت اقدامی نخواهند کرد و در مراجع قانونی، شرکت به صورت اتوماتیک، منحل می شود. انحلال شرکت می تواند در متن اساسنامه هم وارد شود. به این طریق که اعضا مدت زمانی را در متن اساسنامه تعیین می کنند تا بعد از گذشت آن، انحلال صورت پذیرد.
اما اگر در وضعیتی هستید که منحل شدن شرکت آخرین و شاید بهترین گزینه برای شماست، پس ضروری است که مراحل اصلی آن را بشناسید و در صورتی که نیاز با اخذ مشاوره در این زمینه احساس می کنید، حتما با افراد متبحر صحبت کنید.

مراحل ثبت اضافه طبقات تجاری

اضافه طبقات علامت تجاری را می توان بعد از ثبت علامت تجاری یا همان برند در نظر داشت. به این معنا که شما می توانید مواردی را به لیست خود اضافه کرده و یا آنها را افزایش دهید. انجام این کار پیچیدگی خاصی ندارد اما مستلزم تجربه کافی در این زمینه است. در متن حاضر این مهم را بررسی می کنیم که مراحل ثبت اضافه طبقات علامت تجاری چگونه انجام می شود تا شما را با این مهم آشنا کنیم.

شرکت رویال ثبت

شرکت رویال ثبت از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در ایران آغاز نمود. این شرکت مفتخر است که برای بیش از ۱۲۰۰۰ شرکت و بنگاه اقتصادی ، ثبت شرکت ، ثبت برند و علامت تجاری و خدمات مالی و مالیاتی، اخذ ایزو و گواهینامه های معتبر بین المللی ، اخذ کد اقتصادی ،اخذ گواهینامه ارزش افزوده  بسیاری خدمات دیگر  با موفقیت به انجام رسانده است .
توانایی پرسنل مجرب و کار آزموده این شرکت در هر حوزه ، باعث جذب مشتریان و استفاده از خدمات دیگر این مجموعه شده.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27896
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید