امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

چراغ، سپر و کمک فنر ساندرو


1401/07/27
کد خبر : 28098
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

در ادامه به معرفی قسمت های مختلف رنو ساندرو میپردازیم :

چراغ رنو ساندرو


چراغ رنو ساندرو از نوع چراغ های هالوژنی است؛ این نوع چراغ ها از یک رشته نازک تنگستن و یک حباب شیشه ای حاوی گاز هالوژن تشکیل شده اند؛ هنگام روشن شدن این نوع چراغ ها هالوژن باعث داغ شدن رشته تنگستن و در نهایت تولید نور سفید رنگ می شود.
خودرو رنو ساندرو همچنین مجهز به چراغ های مه شکن جلو و عقب است.

سایر چراغ های خودرو

• چراغ سقف یا نقشه خوان
• چراغ جعبه داشبورد
• چراغ های صفحه نشان دهنده ها و پنل جلوی راننده
• چراغ مطالعه سرنشین عقب
• چراغ صندوق عقب
• چراغ های جانبی (پارک)


 ماشین ساندرو

انواع چراغ خودرو

• چراغ بزرگ جلو


در قسمت جلوی خودرو چراغ های بزرگی دیده میشوند که دو نوع کاربرد و حالت های نور بالا و پایین دارند که راننده بر اساس موقعیت خودرو از آن ها استفاده می کند.

نور پایین:


از جمله پر کاربردترین چراغ های خودرو که اغلب رانندگان از آن استفاده می کنند نور پایین است؛ این نوع چراغ علاوه بر اینکه سطح وسیعی از مسیر پیش رو برای راننده روشن می کند باعث آزار چشم سایر رانندگان نمی شود و چشم آن ها را خیره نگه نمی دارد پس در دید سایر رانندگان اختلال ایجاد نمی کند.

نوربالا:


این چراغ نیز در قسمت جلویی اتومبیل قرار دارد اما به خاطر انتشار نور با زاویه تندتر تنها برای برخی مواقع مورد استفاده قرار میگیرد. چراغ بالا معمولا در زمان هایی که تردد کم است مورد استفاده قرار میگیرد زیرا نور این چراغ ها کنترل نشده است و باعث خیرگی چشم سایر رانندگان و عابرین پیاده میشود و ممکن است دید آن ها را کاهش دهد. از این چراغ برای علامت دادن به سایر رانندگان و عابران نیز استفاده میشود.

• چراغ مه شکن


چراغ های مه شکن که اغلب دو عدد و در کنار چراغ های بزرگ هستند در مواقع بحرانی برای کنترل بهتر خودرو به راننده کمک می کنند.
این نوع چراغ ها برای شرایط آب و هوایی نامناسب و زمانی که هوا بارانی، برفی، غبار آلود و یا مه آلود است طراحی شده است، این نوع چراغ ها زمانی که به دلیل شرایط جویی دید راننده کاهش می یابد بسیار کاربردی هستند.
چراغ های راهنما  ، چراغ های خطر ، چراغ های پلاک ، چراغ های ترمز ، چراغ های دنده عقب از دیگر چراغ های رنو ساندرو میباشد .

سپر رنو ساندرو


اجزا سپر رنو ساندرو چیست ؟

پیشانی یا پوسته
جاذب
تیر عرضی
تقویتی یا ضربه گیر
اسپویلر سپر
توری زیر سپر
 قاب پروژکتور
چراغ مه شکن و شبرنگ


 ماشین ساندرو

دیگر اجزای سپر

– تقویتی یا ضربه گیر:

این قسمت با نام ستون سپر نیز شناخته میشود که میتواند ضربه ها را دفع و جذب کند و همچنین مانع از انتقال آن ها به کابین و بدنه خودرو میشود. این قسمت از سپر به هیچ عنوان قابل ترمیم نمی باشد.

– اسپویلر سپر:

نقش اسپویلر کمتر از ضربه گیر نیست زیرا میتواند هوای اطراف خودرو را کنترل کند و از ایجاد هوای نامتوازن در اطراف خودرو جلوگیری کند.

– توری زیر سپر

این قسمت از سپر با ورود بهتر هوا به بهبود عملکرد رادیاتور و همچنین خنک شدن موتور کمک می کند.

– قاب پروژکتور

قاب پروژکتور از پروژکتور نگهداری می کند. این قسمت به صورت پیش فرض روی سپر قرار داده میشود.

– چراغ مه شکن و شبرنگ

چراغ مه شکن برای شرایط جوی خاص طراحی شده است، این چراغ که معمولا هالوژنی یا از نوع زنون است مسیر را برای راننده مشخص می کند و باعث جلب توجه سایر رانندگان می شود.

کمک فنر رنو ساندرو

کمک فنر رنو ساندرو  باعث راحتی سرنشین در دست انداز ها و پستی و بلندی های جاده میشود .


 ماشین ساندرو

انواع کمک فنر

با توجه به انواع مختلف خودرو و مدل های سیستم تعلیق آنها به کمک فنرهای مختلفی نیز نیاز است که بر اساس وزن، نوع و اندازه خودرو به کار گرفته میشوند. در ادامه با چند نوع از پر کاربردترین کمک فنرها آشنا خواهیم شد.

کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی

کمک فنرهای هیدرولیکی در اغلب خودروها به کار گرفته میشوند؛ در این کمک فنرها در فنر از روغن استفاده میشود و با وارد شدن ارتعاش و ضربه فنر فشرده میشود و روغن موجود در کمک فنر از طریق منافذ به محفظه دیگری منتقل میشود و پس از باز شدن فنر روغن مجددا به محفظه بر می گردد و به این ترتیب ارتعاشات و ضربه های وارد شده به خودرو خنثی میشود.

کمک فنر هیدرواستاتیک

در کمک فنرهای هیدرواستاتیکی بر خلاف نوع هیدرولیکی از گاز نیتروژن یا گازهای دیگر به جای روغن استفاده میشود و زمانی که به کمک فنر نیرویی وارد میشود گاز های موجود در آن از ایجاد حباب هوا جلوگیری می کنند و به این ترتیب باعث بهبود عملکرد کمک فنر میشوند.


کمک فنر تلسکوپی

این نوع کمک فنرها که در دسته کمک فنرهای روغنی قرار دارند به خوبی از پس مهار ضربه ها بر می آیند. رانندگی با خودروهایی که کمک فنر تلسکوپی دارند راحت تر است.
در چنین کمک فنرهایی منافذ بزرگی برای خروج روغن وجود دارد که در صورت وارد شدن ضربه و ارتعاش به زودتر جمع شدن فنر کمک می کند و با باز شدن فنر روغن از منافذ کوچکتر به محفظه باز می گردد و این باعث میشود که فنر به سرعت باز نشود و ضربه های بیشتری خنثی شوند.

کمک فنر اهرمی

ویژگی کمک فنرهای اهرمی این است که نسبت به سایر کمک فنرها بهتر میتوانند ارتعاشات و ضربه های وارد شده به خودرو را کاهش دهند. در این کمک فنرها وجود یک اهرم باعث وارد شدن فشار به پیستون است که کمک می کند فنر زودتر جمع شود و به دلیل خروج آرام روغن، فنر با سرعت کمتری باز شود.

در پایان مطلب لازم میدانیم به شما توصیه کنیم اگر قصد خرید تجهیزات جانبی و قطعات یدکی خودرو دارید از مجموعه های معتبر آن ها را تهیه کنید. مجموعه هایی مثل پارسیاپارت یکی از برترین ارائه کنندگان تجهیزات و لوازم جانبی خودرو در همه ی برند ها با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستند. این مجموعه با هدف تضمین کیفیت، تضمین قیمت و ارسال سریع سعی در جلب رضایت مشتریان و خریداران عزیز دارد. تمامی محصولاتی که توسط مجموعه پارسیا پارت ارائه میشود استاندارد هستند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. قیمت لوازم جانبی و قطعات خودرو در این مجموعه متناسب با کیفیتی که دارند بسیار مناسب است.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28098
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید