امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

پنج تکنیک عملی و 100 % کارساز برای حفظ سلامت لباسشویی


1401/07/27
کد خبر : 28345
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 11 نفر

پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید. زیرا قصد داریم تکنیک‌های عملی و بسیار ساده‌ را به شما آموزش دهیم تا سلامت لباسشویی شما حفظ شود و حداقل پنج سال عمر دستگاه بالا رود.

ماشین لباسشویی را در محل درست نصب کنید!

معمولا در آشپزخانه‌های جدید، محل مشخصی برای لباسشویی، ظرفشویی، یخچال و فریزر تعیین می‌شود. همچنین به دلیل محدودیت فضا، نمی‌توانید دستگاه را در جای دیگر نصب کنید. اما در همین محل‌های تعیین شده نیز می‌توانید راهکارهایی را انجام دهید تا از لباسشویی خود مراقبت کنید:
1.    دستگاه را به دیوار نچسبانید و در صورت امکان بین 5 الی 10 سانتی متر از دیوار فاصله دهید.
2.    وسایل سنگین مثل ماشین ظرفشویی را روی دستگاه نگذارید.
3.    در صورت امکان لباسشویی را نزدیک سینک و آبچکان نصب نکنید.
4.    اگر مجبور هستید که لباسشویی را در کنار سینک نصب کنید، محافظ‌ پلاستیکی دور آن بکشید.
5.    دقت کنید که زمین زیر لباسشویی صاف باشد. چنانچه سطع زیر دستگاه هموار نیست به کمک پایه‌های مخصوص آن را تراز کنید.
6.    سعی کنید ماشین لباسشویی را در محلی به دور از هرگونه خیسی و رطوبت نصب کنید تا بدنه آن زنگ نزند.
7.    دستگاه را در نزدیکی پریز برق نصب کنید تا برای وصل کردن دوشاخه به پریز دچار مشکل نشوید.

برای لباسشویی خود یک محافظ برق مجزا بخرید!

یکی از مهم‌ترین المان‌ها که می‌تواند در حفظ سلامت لباسشویی و سایر لوازم برقی تاثیرگذار باشد، داشتن محافظ برق مخصوص برای دستگاه است. اما به کمک محافظ چگونه از وسایل برقی محافظت کنیم؟
به کمک محافظ می‌توانید از وارد شدن نوسانات برق که ناشی از صاعقه، خرابی کابل‌‌ها ،کنتور و ... است به دستگاه‌ها جلوگیری کنید. زیرا در صورتی‌که برق استاندارد به دستگاه‌ها وارد نشود، ممکن است قطعات اصلی مانند برد، آسیب ببیند.

با توجه به ظرفیت، لباسشویی را پر کنید!

ظرفیت لباسشویی بیانگر این است که در هر مرحله چقدر می‌توانید لباس بشویید. برای حفظ سلامت لباسشویی همیشه تعداد لباس‌های خود را با توجه به ظرفیت دستگاه مدیریت کنید. مثلا برای یک ماشین 8 کیلویی می‌توانید نهایتا 40 تیشرت را در یک مرحله شستشو دهید و ریختن لباس بیش از این تعداد باعث فشار آوردن به موتور می‌شود.
نکته مهم دیگری که می‌تواند سلامت لباسشویی شما را به خطر بیاندازد، شستن مواردی مثل حوله تن پوش، روفرشی، پتو و ... است. این موارد آب زیادی به خود جذب و در مرحله شستشو و خشک کن فشار زیادی به دستگاه وارد می‌کنند.


 برای شستن لباس‌ها از برنامه درست استفاده کنید!

برای شستن لباس‌ها از برنامه درست استفاده کنید!

یکی از نکات مهم در حفظ سلامت لباسشویی، شستن لباس‌ها با برنامه درست است. در لباسشویی‌ها برنامه‌های مختلفی برای شستشو وجود دارد. این برنامه‌ها تنظیم شده تا امکان شستشوی پارچه‌های مختلف را داشته باشد.
شما می‌توانید با توجه به میزان کثیفی و نوع پارچه، برنامه دلخواه خود را انتخاب کنید:
•    برای شستن لباس‌هایی که زیاد کثیف نیستند، از برنامه Quick 30 استفاده کنید.
•    برای کمتر شدن چروک در لباس‌ها، برنامه Easy Care  را در حین شستشو فعال کنید.
•    برای شستن لباس‌های کودکان، از برنامه baby Care کمک بگیرید.
•    برای شستن لباس‌های پشمی، از برنامهWool  استفاده کنید.
•    برای شستشوی بی صدای لباسشویی، دستگاه را روی برنامه Silent Wash تنظیم کنید.
•    ...

تمیز کردن اصولی لباسشویی را جدی بگیرید!

نظافت لباسشویی یکی از مهم‌ترین نکات است که در حفظ سلامت لباسشویی نقش بسزایی دارد. نظافت لباسشویی فقط مربوط به تمیز کردن بدنه دستگاه نیست، بلکه شامل قسمت‌های مختلف است که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم:

تمیز کردن بدنه دستگاه

اولین قسمت ماشین لباسشویی که باید تمیز شود، بدنه است. تمیز کردن بدنه در ظاهر و زیبایی لباسشویی بسیار مهم است. برای تمیز کردن بدنه لباسشویی می‌توانید از مخلوط آب گرم، جوش شیرین و سرکه یا محلول‌های مخصوص تمیز کردن وسایل برقی استفاده کنید.   

تمیز کردن فیلتر خروجی

فیلتر خروجی در قسمت چپ و پایین درب لباسشویی قرار دارد. این فیلتر از ورود مو، پرز، سکه، سنجاق و ... به لباسشویی جلوگیری می‌کند تا این وسایل مسیر تخلیه آب را مسدود نکند. کثیف بودن فیلتر لباسشویی باعث درست تخلیه نشدن آب و فشار آمدن به دستگاه می‌شود؛ حتی ممکن است منجر به سوختن پمپ شود.
بنابراین تمیز کردن فیلتر خروجی، اهمیت زیادی در حفظ سلامت لباسشویی دارد؛ باید برای انجام آن، زمان خاصی را تنظیم کنید و آن را به صورت منظم انجام دهید. به طور مثال می‌توانید این کار را در فاصله ماهانه یا فصلی انجام دهید.
تمیز کردن فیلتر کار سختی نیست و می‌توانید خودتان آن را انجام دهید. کافیست درب آن را باز کنید و پس از خالی کردن آب از طریق شلنگ اضطراری، فیلتر را باز و محفظه را تمیز کنید.

تمیز کردن درب و لاستیک لباسشویی

لاستیک درب لباسشویی هم مانند قسمت‌های دیگر باید به طور مرتب تمیز شود. درب و لاستیک را بهتر است بعد از هربار استفاده تمیز کنید. یعنی بعد از هربار استفاده اقدامات زیر را انجام دهید:
•    بعد از خارج کردن لباس‌ها، درب لباسشویی را به مدت یک ساعت باز بگذارید تا بخار آن خارج شود.
•    داخل شیارهای لاستیک را با دستمال حوله خشک کنید تا رطوبت منجر به کپک زدن لاستیک نشود.
•    سپس با مخلوط آب، سرکه و اسفنج مخصوص، لاستیک دستگاه را تمیز کنید.


 تمیز کردن درب و لاستیک لباسشویی

تمیز کردن مخزن لباسشویی

یکی دیگر از نکاتی مهم در حفظ سلامت لباسشویی، تمیز کردن مخزن دستگاه است. نظافت نکردن مخزن منجر رشد باکتری و کپک در دستگاه می‌شود و بعد از مدتی داخل دیگ، بوی بدی منتشر شده و لباس‌ها بدرستی تمیز نمی‌شوند. به همین دلیل بهتر است هرازگاهی برای تمیز کردن مخزن لباسشویی خود از محلول سرکه، جوش شیرین و آب یا قرص‌های مخصوص ضدعفونی استفاده کنید. سپس لباسشویی را بدون لباس روشن کنید تا داخل دستگاه به طور کامل تمیز و ضدعفونی شود.  

تمیزکاری جاپودری لباسشویی

برای تمیز کردن جاپودری لباسشویی، باید آن را از محفظه خود درآورید و آن را به کمک یک اسکاچ یا مسواک نرم و مواد شوینده به آرامی بشویید، سپس آن را در جای خود قرار دهید.

لباسشویی را سالانه سرویس کنید!

ماشین لباسشویی هم جزء وسایل است که باید سالانه سرویس شود. اگر دستگاه نیاز به سرویس جزئی داشته باشد، خودتان با اندکی دانش و راهنمایی‌های انجام شده می‌توانید آن را انجام دهید ولی در صورتی که نیاز باشد قطعه‌ای تعمیر یا تعویض شود، باید از یک فرد ماهر کمک بگیرید.
تعمیرکار، قسمت‌های مختلف را با ابزار مخصوص بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد. گاهی اوقات مشکل‌هایی مانند صدای ناهنجار با روغن‌کاری قطعات برطرف می‌شود. اما ممکن است خرابی دستگاه جدی بوده و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه باشد. در این صورت باید از یک تعمیرکار مطمئن کمک بگیرید تا از قطعات اصل و باکیفیت برای دستگاه شما استفاده کند.
در این مطلب سعی کردیم تمام نکاتی که لازم است برای حفظ سلامت لباسشویی رعایت کنید، بیان کنیم. با اجرایی کردن این نکات می‌توانید حداقل پنج سال عمر دستگاه خود را بالا ببرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28345
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید