امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

مهمترین نکات ناگفته در انتخاب و خرید تجهیزات اداری دهه 1410


1401/07/27
کد خبر : 27386
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 16 نفر

انتخاب درست تجهیزات اداری و بهینه سازی محیط همواره برای مدیران سازمانها موضوعی مهم بوده است. بکارگیری تجهیزات اداری باکیفیت میتواند در جنبه های گوناگونی از حیات سازمانی کارکنان، بهره وری آنان و حتی برند شرکت تأثیرگذاری زیادی داشته باشد. در عصر حاضر، استفاده از تجهیزات اداری با کیفیت با طراحی مدرن یا کلاسیک تداعی گر کیستی و چیستی برند و سازمان بشمار می آیند.
گفتنی است، وقتی از تجهیزات اداری صحبت میکنیم منظور ما تنها لوازمی مانند میز کنفرانس یا دیواره جداکننده  موسوم به پارتیشن اداری نیست؛ بلکه تمام المانهای محیطی موجود در دیزاین میتوانند مقصود ما باشند. به همین دلیل بسیاری از سازمانهای رده پرمیوم تمایل دارند تا کلیه مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و تجهیزات اداری خود را به متخصصان امر بسپارند.
درحال حاضر و بنا به تقاضای موجود، شرکتهای زیادی در کشور ما در این زمینه فعالیت میکنند. با این حال باید اذعان نمود که شرکت طراحی داخلی و دکوراسیون اداری پادایران یکی از بزرگترین آنها و از برندهای برجسته کشور محسوب شده، و میتوان از الگوی آنها برای تصور اینکه دکوراسیون و تجهیزات اداری در آینده چگونه خواهد بود، کمک گرفت.

لیست انواع تجهیزات اداری

وقتی از تجهیزات اداری صحبت میکنیم، منظور ما دقیقا چیست؟ در این گزارش، ما به مطالعه موردی دو جزء میز کنفرانس و پارتیشن اداری میپردازیم. با این حال باید دانست که این دو، تنها المانهایی مهم در یک کل منسجم بوده و نمیتوان آنها را به تنهایی مهمترین اجزای یک معماری داخلی دانست. بلکه این تجهیزات اداری به عنوان نماینده هایی از دو کارکرد معرفی شده اند.


تجهیزات اداری دهه 1410


میز کنفرانس به عنوان نمایانگر تصویر برند سازمان و پارتیشن اداری به عنوان نمایانگری از وضعیت تجربه کاری کارکنان در محیط سازمان. بواقع این موارد را باید مهمترین اجزای شکل دهنده ساختار کلی تجهیزات اداری سازمان بحساب آورد:
•    مبلمان
•    میزهای جلسات، مدیریت و میز کنفرانس
•    جداره ها و پارتیشن اداری
•    تجهیزات نورپردازی

انواع میز کنفرانس در آینده

میزهای موسوم به میز کنفرانس از مهمترین تجهیزات اداری هستند که پادایران نسبت به طراحی آنها اقدام نموده است. یک میز کنفرانس بزرگترین جزئیست که درون اتاق کنفرانس قرار گرفته و بیانگر هویت آن هستند. به همین دلیل، انتخاب میز کنفرانس مناسب اهمیت زیادی برای طراحان داخلی دارد. با این وجود، پیش بینی میشود میز کنفرانس تغییرات زیاد را در آینده از نظر طراحی و تکنولوژیک به خود ببیند.

میز کنفرانس لاکچری یا ساده؟

در حال حاضر، عمده محل نگرانی مدیران در انتخاب و سفارش تجهیزات اداری، از قبیل میز کنفرانس و جلسات، ساده یا لاکچری بودن آن است. میز کنفرانس موسوم به لاکچری از دید مخاطبان بیشتر ناظر بر کیفیت بالای ساخت و طراحی می باشد. به بیان دیگر، میز کنفرانس آینده میزهای لاکچری کنونی خواهند بود.
ما انتظار داریم که میز کنفرانس در دهه بعدی بیشتر به سوی استفاده از متریالهای مدرن مانند استیل و کامپوزیتها حرکت کرده و با تجهیزات اداری هوشمند دیگر، هماهنگتر شود. در این زمینه باید اشاره کرد با وجود پیشرفت تکنولوژی و معرفی پدیده های مانند متاورس، همچنان مدیران علاقه خواهند داشت تا جلسات مهم خود را، پشت میز کنفرانس هوشمند خود برگزار کنند.


 تجهیزات اداری دهه 1410

تغییرات پارتیشن اداری

علاوه بر میز کنفرانس هوشمند، پارتیشن اداری نیز از تجهیزات اداری دیگری است که باید با تغییرات گسترده ای روبرو گردد. عمده اشکال پارتیشن اداری در حال حاضر، از طراحیهای سنتی بهره میبرند که جلوه ای خسته کننده و قدیمی دارند. به واقع، برخلاف میز کنفرانس، پارتیشن اداری بیشتر با تحولاتی از نظر دیزاین و تجربه کاربری متحول شد.

پارتیشن اداری شیشه ای فریم لس

پارتیشن اداری شیشه ای از جدیدترین ترندهای دهه هستند که در بسیاری سازمانهای بزرگ و دفاتر موفق مورد اقبال بوده اند. پارتیشن اداری شیشه ای از چند نظر دارای مزیتهای ویژه است. ظاهر مدرن، شیک و در کنار آن کاهش مصرف انرژی ساختمان را باید از مهمترین این ویژگیها دانست. استفاده از متریال شیشه برای دیواره ها و پارتیشن اداری محبوب بسیاری معماران بزرگ، مانند فاستر و شرکاست.
همچنین پارتیشن اداری شیشه دوجداره این مزیتها را در کنار ایجاد محیط ایزوله خصوصی داراست و آن را بعنوان تکمیل کننده میز کنفرانس مدرن در شکل دهی به یک اتاق کنفرانس ایده آل میسازد.

پارتیشن اداری سبز با ام دی اف

البته تمامی دیزاینهای پست مدرن به سوی استفاده از متریالهای صنعتی نیستند وگاه شاهد ترندهایی هستیم که به بازگشت به طبیعت تمایل دارند. پارتیشن اداری امدی اف با روکش چوبی و در ترکیب با گیاهان آپارتمانی نمایانگر این نوع نگاه در دیزاین تجهیزات اداری محسوب میگردند.

پادایران و آینده صنعت تجهیزات اداری ایران

نکته ای که ناگفته در زمینه طراحی تجهیزات اداری و عرضه انواع آنها از قبیل پارتیشن اداری یا میز کنفرانس به عنوان نمونه بررسی ما مشهود است، نیاز تولیدکننده به بهره گیری از سطح بالای تکنولوژی سازمانی و سابقه دیرینه در نوآوری و ساخت انواع تجهیزات اداری است. به واقع شرکتهای کمی از این نظر همچون پادایران  (https://www.paadiran.com) در کشور ما وجود دارند


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27386
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید