امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

مهر فوری خود را از کجا دریافت کنیم؟


1401/07/27
کد خبر : 27917
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

امروزه مهر فوری در هر کسب و کاری مورد استفاده قرار میگیرد. مهر یکی از ابزار های پر کاربرد است که به کاغذ، فاکتور فروشگاه، نامه رسمی و ... اعتبار میبخشد و گاها به عنوان امضا نیز به کار خواهد رفت. امروزه نیز کمتر کسی را میتوانید بیابید که با مهر فوری و یا مهر آشنا نباشد. حتی در گذشته نیز نامه های رسمی مهر میشدند تا رسمیت بیشتری پیدا کنند و از ارزش بالاتری برخوردار شوند. البته در گذشته همانند امروز، تعدد مهر و تنوع مهر وجود نداشت و تنها افراد خاص و مهم نظیر شاه و درباریان و دیگر افراد مهم از مهر مخصوص خود استفاده میکردند اما امروزه کمتر کسب و کاری را میتوانید بیابید که مهر مخصوص خود را نداشته باشد. در ادامه به انواع مهر خواهیم پرداخت و راهی بی نظیر برای تهیه مهر فوری به شما معرفی خواهیم نمود.

•    مهرهای مومی

تمرها یا مهرهای مومی نمادی از سلطنت بوده است. معمولاً از مهرها برای مهر زدن دستورات سلطنتی یا دستورات نظامی استفاده می شد. آنها برای نماد اقتدار پادشاه یا اشراف استفاده می شدند. حتی در تمدن های باستانی از مهر برای مهر زدن بر مواد مختلف استفاده می شده است. مهرها معمولاً از فلز ساخته می شدند و نمادهای مختلفی را بر روی خود حمل می کردند.
کجا می توان آنها را یافت؟
 در زمان های قدیم آنها توسط اشراف و همچنین بازرگانان حمل می شدند. امروزه از آنها در موسسات مختلفی استفاده می شود. بسیاری از موسسات هنوز از مهر و موم های فلزی برای مهر و موم و مهر و موم مدارک استفاده می کنند. آنها یک مهر معمولی نیستند. ارزش نوستالژیک چیزی است که آنها را به یک مهر محبوب تبدیل می کند.
 

•    مهر چرم

درست مثل مهرهای مومی، مهرهای چرمی همچنین از نوعی فلز محکم و دسته چوبی یا فلزی ساخته می شوند. چرم پس از دباغی و مرطوب شدن با آب آماده مهر زدن است. مهر و موم با یک پتک زده می شود تا روی چرم اثر بگذارد. هنگامی که چرم ایجاد می شود، اگر چرم خشک شود، می تواند محو شود. چرم باید با روغن کار شود تا اثر ماندگار شود. مهر و موم چرم اجازه می دهد تا چرم درجه بندی شود.
کجا می توان آنها را یافت؟
مهرهای چرمی را می توان در کارخانه های دباغی و همچنین کارخانه هایی که در آنها چرم کاری انجام می شود استفاده کرد. مهرها را می توان در هر جایی در فرآیند تزئین هر چیزی با چرم استفاده کرد. آنها معمولاً در هیچ کجای خارج از صنعت چرم دیده نمی شوند. برخی از علاقه مندان به چرم DIY نیز ممکن است مهرهای چرمی خود را داشته باشند.
 

•    مهرهای لاستیکی

اینها رایج ترین مهرهایی هستند که امروزه می بینیم. از لاستیک ولکانیز شده برای ساخت مهرهای لاستیکی استفاده می شود. یک ورق لاستیک ولکانیزه به شکل نماد یا شکل مورد نیاز پردازش می شود. سپس ورق بر روی پایه ای از بلوک پلاستیکی یا چوبی یا آجری نصب می شود. قبل از لاستیک ولکانیزه، چوب برای ساخت این نوع مهرها تراشیده می شد. جوهر باید روی لاستیک زده شود تا بتواند اثری روی هر محیطی بگذارد. بسته به نوع محیطی که باید مهر شود، نوع جوهر انتخاب می شود. قبل از اینکه بتوانید مهر را اعمال کنید، ممکن است لازم باشد مهر را روی یک پد جوهر فشار دهید.
کجا می توان آنها را یافت؟
مهرهای لاستیکی رایج ترین مهرهایی هستند که یافت می شوند. می توانید آنها را در همه جا از ادارات گرفته تا موسسات آموزشی پیدا کنید.
 

•    مهرهای اتوماتیک

ساده ترین مهرهایی که می توان دریافت و استفاده کرد، مهرهای اتوماتیک هستند. در یک مهر اتوماتیک، مهر لاستیکی و لایه جوهر داخل خود دستگاه مهر زنی قرار دارد. جوهر با مهر در تماس است. هنگامی که دستگاه فشرده می شود مهر و موم از جوهر جدا می شود و اثر مهر روی مواد باقی می ماند. این مهرهای همه کاره به راحتی در دسترس هستند.

کجا می توان آنها را یافت؟

هر فضای اداری دارای انواع مهرهای اتوماتیک است. دفاتر می توانند مهر آدرس را خریداری کنند، مهر تأیید و مهر امضای سفارشی. این مهرها به دلیل مکانیزم و مواد مورد نیاز برای ساخت، کمی گران هستند. از این رو مردم معمولاً از آنها به عنوان مهر امضا استفاده نمیکنند.
 

•    مهرهای از قبل مرکب شده

یکی دیگر از مهرهای آسان برای استفاده، مهر Pre-inked است. در اینجا مهر و لایه جوهر با هم هستند. مهر پر از جوهر است. هنگامی که مهر بر روی هر ماده ای فشار داده می شود، مستقیماً از مهر و روی مواد می آید. این مهرها نسبت به مهرهای اتوماتیک قیمت کمتری دارند. جوهر مهرهای از پیش جوهر شده و همچنین خود جوهر شده را می توان به راحتی دوباره پر کرد.

کجا می توان آنها را یافت؟

اینها بیشتر در موسسات آموزشی دیده می شوند. اینها نسبتاً مقرون به صرفه تر هستند و به راحتی قابل تعویض هستند. حتی در کلاس های درس، معلمان از این مهرها برای اهداف مختلف استفاده می کنند. البته که این نوع مهر ها امروزه تا حدود با مهر های اتوماتیک جایگذین شده اند و کمتر میتوان آنها را یافت.

•    مهرهای جیبی

همانطور که از نام آن پیداست این مهرها، جیبی هستند. مهرهای جیبی را می توان از هر ماده ای ساخت. مهرهای لاستیکی، مهرهای اتوماتیک و از پیش جوهر شده در اندازه جیبی هستند. اندازه آن را برای حمل و مهر کردن در حرکت راحت می کند. از آنجایی که مهرهای لاستیکی به یک پد جوهر برای حمل نیز نیاز دارند، نسخه اتوماتیک یا از پیش جوهر شده ترجیح داده می شود.

کجا می توان آنها را یافت؟

مهرهای جیبی توسط افرادی استفاده می شود که مشاغل مرتبط با سفر دارند. فروشنده دوره گرد در حال حمل مهرهای جیبی دیده می شود. کارمندان عالی رتبه دولتی نیز از مهرهای جیبی برای مهر و موم مدارک مهم در حال حرکت استفاده می کنند.
 

•    مهرهای ساده و مهرهای امضا

اینها انواع مهرهایی هستند که روی آنها یا امضای شخص یا حرف اول آنها وجود دارد. از مهرهای مومی گرفته تا مهرهای از پیش جوهر شده. مهرهای امضا دارای امضای کامل شخصیت بر روی خود هستند در حالی که حروف اول فقط حروف اول نام شخص را دارند.

کجا می توان آنها را یافت؟

این نوع مهرها معمولاً توسط شخصیت های معتبر دیده می شود. از روسای مؤسسات آموزشی گرفته تا روسای سازمان ها، افرادی که نیاز به امضای اسناد زیادی دارند، این نوع مهرها را در دفتر خود دارند.

•    مهرهای رسمی

مهر های برجسته مهرهای رسمی هستند که باید فرمت ثابتی داشته باشند. در حالی که انواع دیگر مهرها را می توان سفارشی کرد، مهر رسمی را نمی توان سفارشی کرد. برای دریافت مهر رسمی باید گواهینامه ای داشته باشید که به شما قدرت مهر  رسمی را می دهد.

کجا می توان آنها را یافت؟

مهرهای رسمی فقط می تواند متعلق به یک سردفتر باشد. اگر برای هر تجارتی به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه می کنید، می توانید یک مهر رسمی را با آنها پیدا کنید.
 

•    مهر شماره گذاری

از مهرهای شماره گذاری می توان برای یک سری موارد استفاده کرد. مهرهای شماره گذاری نقش اعداد را روی خود دارند. شما باید اعداد یا حروف الفبای مهر را مطابق با نیاز خود بچرخانید. بعد از اینکه به عددی که می‌خواهید مهر بزنید، می‌توانید از یک پد جوهر استفاده کنید یا اگر مهر خودکاری است، به سادگی فشار دهید.

کجا می توان آنها را یافت؟

اینها در انبارها و کارخانه ها استفاده می شوند.
 

•    مهرهای هنری

مهرهای هنری مهرهای سفارشی هستند. این مهرها معمولاً مهرهای لاستیکی هستند که برای انعکاس هر تصویری سفارشی می شوند. مهرهای هنری معمولاً کلمات یا اعداد روی خود ندارند، فقط یک تصویر روی خود دارند.

کجا می توان آنها را یافت؟

این مهرهای سفارشی معمولاً متعلقات شخصی هستند. معلمان می توانند از آنها در کلاس های درس به عنوان نمادهای پاداش استفاده کنند. استارت‌آپ‌ها همچنین از آن‌ها برای مهر زدن نامه‌ها به همراه موارد خود استفاده می‌کنند.

•    مهر های برجسته

مهر های برجسته از خود بر روی کاغذ ردی به جای میگذارند و شامل جوهر نیستندو به جوهر احتیاجی ندارند بلکه طرح خود را با تغییر حالت کاغذ به جای خواهند گذاشت.

کجا می توان آنها را یافت؟

مهر های برجسته را در ادارات خواهید یافت و برخی شرکت ها نیز از آنها بهره میگیرند.

مهر فوری خود را از کجا دریافت کنیم؟

حال به پاسخ سوال خود میرسیم که مهر خود را از کجا تهیه کنیم؟ شرکت های گوناگون و مختلفی در ارائه مهر فوری دست اندر کارند. اما شرکتی که شما برای سفارش مهر به آن رجوع خواهید نمود باید از هر جهت ایده آل باشد و علاوه بر استفاده از متریال های بی نظیر و چاپ باکیفیت، بتواند مهر شما را در کمترین زمان ممکن تهیه نماید و به شما تحویل دهد. پیشنهاد ما به شما فهامند است که نامی اثبات شده در حوضه طراحی و تولید مهر فوری به شمار میرود.

نتیجه گیری

خرید مهر فوری ممکن است بر حسب ضرورت پیش آید. فرض کنید مهر خود را هنگام سفر فراموش کرده اید و همراه خود نیاورده اید. حال تکلیف قراردادی که امروز باید مهر کنید چه خواهد شد؟ نگران نباشید! شما میتوانید تلفن خود را برداشته و با کارشناسان فهامند تماس حاصل فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27917
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید