امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

مراحل ثبت شرکت


1401/07/27
کد خبر : 28772
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر

بد نیست در همین جا به این موضوع اشاره شود که در سامانه‌ی ثبت نامی هم دقیقاً تمام مراحل ثبت شرکت  به صورت مرحله‌ای و قدم به قدم است؛ درست همان طور که ما در این مقاله قصد داریم تا به شما توضیح دهیم. همچنین لازم به ذکر است که اگر شما یکی از مراحل را در سامانه به صورت ناقص طی کنید، خود سامانه به شما خطا می‌دهد و نمی‌توانید به مرحله‌ی بعد بروید.


 مراحل ثبت شرکت

مرحله 1: مشخص کردن نوع شرکت

لازم به ذکر است که اکثر شرکت‌هایی که در ایران به ثبت می‌رسند از دو حالت شرکت‌های سهامی خاص یا شرکت یا مسئولیت محدود خارج نمی‌شوند؛ البته بد نیست بدانید که شرکت‌های تعاونی و تضامنی هم به همین ترتیب با میزانی کم‌تر انجام می‌شوند، اما دو شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود بسیار پرکاربردتر هستند.
شما بایستی با توجه به هدف و منظوری که برای ثبت شرکت دارید، انتخاب کنید که شرکت ثبتی شما قرار است چه نوعی باشد. به عنوان مثال اگر قصد دارید تا در مقیاس کوچک کار کنید، ثبت شرکت با مسئولیت محدود می‌تواند بهترین انتخاب باشد. در غیر این صورت پیشنهاد می‌شود شرکت با سهامی خاص انتخاب شود.

مرحله 2: تعیین سهام‌داران و شرکا در شرکت

مرحله‌ی بعدی که در ثبت شرکت انجام می‌شود و به نوعی شاید مهم‌ترین مرحله‌ی ثبت شرکت در سازمان ثبت شرکتها باشد، همین انتخاب شرکا و سهام‌داران است. شرکا و سهام‌داران در واقع افرادی هستند که در شرکت شما صاحب نظرند و می‌توانند حق امضا باشند و در تمامی تصمیمات شرکت دخیل باشند.
در واقع شما هر تصمیمی که برای شرکت بگیرید، توسط این افراد هم بایستی به تأیید برسد و در صورتی که مورد تأیید این افراد نباشد، از آن جایی که آن‌ها هم در شرکت سهم دارند شما نمی‌توانید خواسته خود را به کرسی بنشانید. پی پیشنهاد می‌شود افرادی را به عنوان سهام‌دار یا شریک برای شرکت خود انتخاب کنید که نظرات مشابه و اهداف مشابهی را با شما برای شرکت داشته باشند.

مرحله 3: مشخص کردن میزان و نوع سرمایه

در مراحل ثبت شرکت ، زمانی که در رابطه با نوع سرمایه صحبت می‌کنیم، منظور این است که این سرمایه آیا به صورت سرمایه نقدی است یا غیر نقدی. شما به هنگام ثبت مدارک در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها باید مشخص کنید که آیا این سرمایه‌ی شما نقدی است یا غیر نقدی. لازم به ذکر است که در قانون تجارت کشور، میزان حداقل سرمایه‌ای که برای ثبت شرکت مورد نیاز است 1 میلیون ریال تعیین شده است.
https://rotbebandi.co/ثبت-شرکت-با-مسئولیت-محدود/

همچنین بد نیست در این جا به این موضوع اشاره شود که در مورد سرمایه‌های غیر نقدی می‌توان گفت که این سرمایه می‌تواند شامل زمین، ماشین و ... باشد و میزان ارزشی که هر یک از این‌ها دارند توسط کارشناسان تعیین و ارزش گذاری می‌شوند. همچنین بد نیست در این جا به این هم اشاره شود که به طور معمول شرکت با سهامی خاص و همچنین شرکت با مسئولیت محدود را می‌توان با سرمایه اولیه 1 میلیون ریال هم به ثبت رساند.

مرحله 4: تعیین موضوع فعالیت شرکت

یکی دیگر از مهم‌ترین مراحل ثبت شرکت این است که شرکت یا برند ثبتی شما قرار است تا در چه حیطه‌ای فعالیت داشته باشد و در رابطه با چه موضوعی مشغول به کار و فعالیت شوند. لازم است بدانید که این مرحله بسیار مهم و با اهمیت است و اگر به درستی انجام صورت نگیرد، ممکن است در آینده در شرکت با مشکلات متعددی روبرو شوید؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود تا حتماً با یک کارشناس یا مشاور و فردی که در این زمینه تجربه دارد حتماً مشور کنید. شما می‌توانید به ما، یعنی گروه پارسه اعتماد کنید و مراحل ثبت شرکت خود را به ما بسپارید.

مرحله 5: انتخاب نام شرکت

مرحله‌ی بعدی که در ثبت شرکت بایستی انجام گیرد انتخاب نام برای شرکت است. شما با ثبت شرکت باید نامی را برای شرکت خود انتخاب کنید و بیزینس خود را از آن به بعد با نام آن برند به جلو ببرید و گسترش دهید؛ البته لازم به ذکر است که در انتخاب نام بایستی حساس باشید و نامی را انتخاب کنید که مناسب‌ترین و بیشترین نسبت را به موضوع فعالیت شما داشته باشد.

مرحله 6: تعیین سمت اعضای هیئت مدیره

یکی دیگر از کارهایی که بایستی در ثبت شرکت انجام دهید چه در شرکت‌های سهامی خاص چه در شرکت با مسئولیت محدود این است که سمت اعضای هیئت مدیره را مشخص کنید. در واقع زمانی که شما سمت افراد را مشخص کنید، تعیین می‌کنید که هر کس در شرکت چه اختیاراتی دارد و چه افرادی رد حق امضا می‌توانند نقش داشته باشند.

مرحله 7: آماده کردن مدارک و به امضا رساندن آن‌ها

مرحله‌ی بعدی که باید در ثبت شرکت انجام گیرد این است که مدارک مورد نیاز را برای انجام این کار آماده کنید و آن‌ها را توسط هیئت مدیره به ثبت برسانید.

مرحله 8: پست کردن مدارک به اداره ثبت

پس از این که تمامی مراحل بالا و گفته شده را انجام دادید، حال نوبت به این می‌رسد که مدارک خود را در پاکتی مخصوص بگذارید و آن‌ها را به اداره ثبت پست کنید. توجه داشته باشید، اگر مدارک شما دارا مشکلی باشد، تمامی مدارک به شما توسط اداره عودت می‌گردد.

مرحله 9: پرداختی هزینه آگهی تأسیس در روزنامه رسمی

این مرحله به عنوان آخرین قدم از مراحل ثبت شرکت شناخته می‌شود و شما بایستی در این مرحله هزینه چاپ و انتشار آگهی تأسیس را در روزنامه‌ی رسمی پرداخت نمایید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با مراحل ثبت شرکت آشنا کنیم و گام به گام تمامی مراحل انجام این کار را برایتان شرح دادیم. با تشکر از شما که وقت ارزشمندتان را در اختیار ما گذاشتید و به مطالعه این مطلب پرداختید. گروه پرسه چندین مدت است که به ثبت شرکت شرکت‌های مختلف پرداخته است و تجربه‌ی بسیار زیادی در این زمینه دارد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود اگر قصد ثبت شرکت خود را دارید، حتما با گروه حقوقی پارسه تماس بگیرید و به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28772
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید