امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

فیلتر تصفیه آب و انواع آن


1401/07/27
کد خبر : 28422
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

به عنوان مثال میتوان از دستگاه های آب شیرین کن صنعتی برای گرفتن نمک، یون، جامدات و فلزات سنگین که در آب وجود دارد برای قابل شرب شدن آن استفاده کرد. یا حتی برای بهبود کیفیت آب خوراکی از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده کرد.
دستگاه تصفیه آب خانگی از چند مدل فیلتر مختلف ساخته میشود که هر کدام وظیفه جدا کردن مواد خاصی از آب را دارد که جلو تر دقیق تر راجب آن خواهید خواند.
حال که صحبت از تصفیه آب شد باید از تصفیه فاضلاب های صنعتی هم گفت، زیرا رها کردن آن در طبیعت باعث آلودگی محیط زیست و از بین رفتن منابع طبیعی نزدیک به محل رها سازی میشود. فاضلاب های صنعتی باید تصفیه شوند تا مواد شیمیایی و مضر محلول در آن به محیط زیست ریخته نشود.

فیلتر آب چیست؟

فیلتر آب دستگاهی است که ناخالصی ها را از بین می برد و باعث کاهش آلودگی آب می شود. این کار با استفاده از یک فرآیند شیمیایی یا بیولوژیکی صورت می گیرد. فیلتر آب برای کارهای مختلفی مانند تصفیه آب استخر، آکواریوم ، آبیاری کشاورزی و برای تامین آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد.


 فیلتر آب

انواع فیلتر تصفیه آب چیست؟

فیلتر تصفیه آب از انواع آلودگی ها به داخل آب جلوگیری می کند تا یک آب سالم در اختیار شما قرار گیرد. فیلتر تصفیه آب به فیلتر فیزیکی و فیلتر شیمیایی تقسیم شده است. فیلترهای فیزیکی به این صورتی کار می کند که با وارد کردن فشار به آب آلودگی های فیزیکی را حذف می کند. فیلترهای شیمیایی نیز به کمک یک ماده شیمیایی آلودگی ها را حذف می کند. با تصفیه آب با فیلتر بو و مزه آب در شرایط بهتری قرار می گیرد.
بسیاری از دستگاه ها که در بازار عرضه می شود دارای چند فیلتر است و آب را از فیلترهای مختلف عبور می دهند. فیلتر تصفیه آب، آلودگی و مواد اضافی را از آب حذف می کنند و در نهایت مواد معدنی مورد نیاز برای بدن را در آب قرار می دهند. همین امر موجب می شود که با بالاترین کیفیت آب در اختیار شما قرار گرفته شود.
فیلتر تصفیه آب دارای انواع مختلفی است این فیلترها در مراحل مختلف آب را تصفیه می کنند و در نهایت با کیفیت ترین و سالم ترین آب را در اختیار شما قرار می دهند. استفاده از آب سالم برای سلامتی پوست و مو بسیار مهم و تاثیر گذار است.
فیلتر آب انواع مختلفی دارد که به شرح زیر است:
•    فیلتر آب پلی پروپلین
•    فیلتر آب ممبران
•    فیلتر آب کربن پودری
•    فیلتر آب پست کربن
•    فیلتر آب کربن بلاک
•    فیلتر آب مینرال
شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت سروآب مراجعه و از قیمت انواع فیلترها نیز با خبر شوید.

بررسی آب شیرین کن صنعتی

در حال حاضر که مسئله کمبود آب یکی از اساسی ترین دغدغه های بشر به شمار می رود، راه حل های مختلفی جهت تامین آب مورد نیاز مطرح شده است و آب شیرین کن صنعتی یکی از کارآمد ترین راه حل ها به شمار می رود. دستگاه این دستگاه می تواند آبهای نسبتا شور تا آب های خیلی شور را شیرین کند و روند کار آن از طبیعت الهام گرفته شده است.
از جمله مزایای استفاده از آب شیرین کن صنعتی می توان به:
مصرف پایین انرژی، امکان کار مداوم بدون نیاز به توقف های ادواری، تصفیه نهایی پسآب، مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر روشهای تصفیه آب، ایجاد آب مقطر با کیفیت برای مصارف پزشکی و صنعتی، عدم عبور املاح، باکتری ها، ویروس ها، هزینه پایین تامین و نگهداری، کاهش مصرف آب به دلیل بکارگیری مجدد آب در دستگاه تصفیه آب صنعتی، سازگاری با شرایط اقلیمی متفاوت و قابلیت بکارگیری در صنایع سنگین و نیمه سنگین اشاره کرد.
شرکت سرو آب انرژی یکی از پیشگامان تولید و نصب آب شیرین کن صنعتی می باشد.


 فیلتر آب

نحوه کار آب شیرین کن صنعتی

تصفیه آب صنعتی از گذشته تا امروز با استفاده از روش های مختلفی قابل انجام است. موثرترین روشی که امروزه برای تصفیه آب صنعتی استفاده می شود اسمز معکوس (RO) است که نسبت به سایر روش ها هزینه ی کمتری دارد و موثر ترین و مقرون به صرفه ترین روش دراین دستگاه ها به شمار می رود.
آب شیرین کن صنعتی بر پایه قانون کلی تمایل به مهاجرت آب شیرین به سمت آب شور ساخته شده است و طی چهار مرحله ی پیش تصفیه، پمپاژ با فشار بالا، فیلتراسیون و گند زدایی آب خروجی آب شور را به آب شیرین تبدیل می کند.
مهم ترین فرآیند اصلی نمک زدایی و جداسازی یون های محلول در آب های شور فناوری اسمز معکوس است. در این فرآیند با اعمال فشار آب شوری که املاح دارد و از دریا، چاه، قنات ها و نهرهای زیر زمینی استخراج شده را به سمت آّب شیرین هدایت نموده تا از غشای نیمه تراوا عبور کند. این غشا با منافذ بسیار ریزی که دارد املاح و یون هایی که در آب وجود دارند را حذف می کند
و بدین ترتیب آب بدون املاح از سوی دیگر غشا به بیرون از دستگاه انتقال پیدا کرده و آب شیرین به دست می آید و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. به آبی که از لایه های غشای نیمه تراوا خارج شده، آب تصفیه شده می گویند. همچنین آبی که اجازه خروج از دستگاه آب شیرین کن صنعتی پیدا نمی کند، پسآب یا دور ریز نام دارد.
این دستگاه قادر به پاک سازی آب هایی با حجم بیشتر از ۵ متر مکعب می باشد. علاوه بر حذف هرگونه شوری، تلخی، مواد جامد و مزه های ناخوشایند آب، این دستگاه می تواند املاح آب از جمله کلسیم و منیزیم را تا حد استاندارد تنظیم کند. توجه داشته باشید که پس از چند مرتبه استفاده از این دستگاه، نیاز به شستشوی فیلتر و غشای نیمه تراوا با روش‌های مختلف از جمله بک واش و مواد شیمیایی می باشد.
از آب شیرین کن صنعتی می توان در تولید آب شرب، کشاورزی و تولید دارو، دام و طیور، نیروگاه های بخار، استخر ها، دستگاه دیالیز بیمارستان ها، مراکز تجاری‌و مسکونی بسیار بزرگ و… استفاده کرد.
آبی که توسط دستگاه آب شیرین کن تولید می شود مطابق با استانداردها است و از نظر بهداشتی مورد تایید می باشد، به همین دلیل در صنایع مختلفی از دستگاه تصفیه آب استفاده می کنند.

بررسی تصفیه فاضلاب صنعتی

فاضلاب صنعتی به آب دور ریز گفته می شود که در فعالیت های صنعتی استفاده می شود. آبها بعد از مدتی استفاده کیفیت خود را از دست می دهند و به عنوان فاضلاب صنعتی شناخته می شود. در صنعت، آب بسیاری برای تولید استفاده می شود. بعد از مصرف کیفیت آب پایین می آید و بعد از طی عملیات مختلف املاح آن به مواد آلی و غیر آلی تبدیل می شود. فاضلاب های صنعتی شامل فلزات سنگین و یون های سمی هستند که در صورت تخلیه در محیط زیست آسیب جدی وارد می شود به همین دلیل از دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی استفاده می شود

انواع روش های تصفیه فاضلاب صنعتی

با توجه به نوع فاضلاب از روش های مختلفی برای تصفیه فاضلاب صنعتی استفاده می شود که انواع آن به شرح زیر است:

۱. تصفیه فیزیکی

تصفیه فیزیکی فاضلاب با استفاده از نیروی فیزیکی برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود که شامل آشغالگیری، دانه گیری، ته نشینی و سایر فرآیندها است. در این روش پیش تصفیه فاضلاب صورت می گیرد به همین دلیل به آن تصفیه اولیه نیز گفته می شود در این مرحله مواد شیمیایی وجود ندارد.

۲. تصفیه بیولوژیکی

فرآیندهای بیولوژیکی برای تجزیه مواد آلی مثل روغن، غذا و فاضلاب های انسانی مورد استفاده قرار می گرد. تصفیه فاضلاب صنعتی به روش بیولوژیک به فرآیند هوازی، فرآیند بی هوازی و کمپوست تقسیم شده است.

۳. تصفیه شیمیایی

در این روش تصفیه از مواد و واکنش شیمیایی برای تصفیه پساب استفاده می شود. این فرآیند شامل انعقاد شیمیایی و انعقاد الکتریکی است که برای تصفیه فاضلاب صنعتی استفاده می شود

۴. تصفیه لجن

این روش برای جداسازی مواد جامد و مایع استفاده می شود که شامل آبگیری لجن از فاضلاب های صنعتی است. رطوبت باقی مانده در مواد جامد ارزش دفع را مشخص و کیفیت بارآلودگی تاسیسیات تصفیه را تعیین می کند.


 فیلتر آب

چگونگی تعیین روش های تصفیه فاضلاب صنعتی

تصفیه فاضلاب آب مورد نیاز برای مصرف کنندگان دیگر را تولید می کند. این نیاز برای استفاده های کشاورزی مناسب است در صورتی که تصفیه به صورت قابل قبول باشد از این آب می توان برای آبیاری گیاهان نیز استفاده کرد. آلودگی های فاضلاب صنعتی متنوع است و فرآیند تصفیه فاضلاب نیز متفاوت است. روش های تصفیه فاضلاب صنعتی به شرح زیر است:
• مرحله اول: آشغالگیری فاضلاب صنعتی
• مرحله دوم: شفاف سازی و تفکیک اولیه
• مرحله سوم: هوادهی
• مرحله چهارم: شفاف سازی ثانویه
• مرحله پنجم: ضدعفونی کردن
• مرحله ششم: دفع مواد جامد


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28422
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید