امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

عوامل مؤثر بر قیمت انواع پارتیشن اداری


1401/07/27
کد خبر : 28516
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر

 تخمین قیمت پارتیشن اداری به‌ عنوان مهم ‌ترین و محبوب ‌ترین سیستم تقسیم ‌بندی بهینه و کارآمد فضاهای کاری برای متقاضیان و نصب آن بدون شناخت عوامل مؤثر بر قیمت پارتیشن ‌ها دشوار است. بنابراین شایسته ‌است که تا حد امکان اطلاعات دقیقی از نحوه قیمت ‌گذاری و فاکتورهایی که بر هزینه‌ های نصب پارتیشن اثرگذارند داشته باشید. در ادامه چند عامل مهم که برآورد دقیق ‌تری از هزینه پارتیشن اداری به شما ارائه می ‌دهد را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

قیمت پارتیشن اداری

فاکتورهای اثرگذار بر قیمت پارتیشن

انواع پارتیشن اداری از نظر ساختار و نوع طراحی و ویژگی ‌های محصول تقسیم‌ بندی می ‌شوند. برخی از فاکتورهای مهم که در قیمت پارتیشن اداری اثرگذار است عبارت‌اند از:

  • نوع پارتیشن
  • ابعاد و مساحت
  • نوع جداره
  • تعداد و نوع درب
  • نوع شیشه

کسب اطلاعات دقیق در مورد هرکدام از عوامل زیرکمک می کند محدوده قیمت به شکل دقیق تری بدست آید.

  • نوع پارتیشن

سیستم پارتیشن ‌بندی از نظر ساختار و نوع طراحی به چند نوع تقسیم می ‌شود. پارتیشن شیشه‌ ای، پارتیشن شیشه ‌ای فریم لس و پارتیشن ام دی اف محبوب‌ ترین انواع آن هستند که هرکدام قیمت ‌گذاری متفاوتی دارند که در زیر به معرفی هرکدام پرداخته ‌ایم.

  1. پارتیشن شیشه ‌ای فریم دار

پارتیشن‌ های شیشه‌ ای سازه‌ های مدرن و جدید هستند که در طراحی ‌های متنوع عرضه می ‌شوند. این سیستم‌ ها عایق مؤثر صدا و ماندگار با قابلیت انتشار حداکثری نور را دارند. به‌ عنوان دیوارهای شیشه‌ ای برای ایجاد بخش ‌های مجزا بدون مسدود نمودن دید و نور در فضا های اداری، تجاری و مسکونی نصب می‌ شوند. سیستم‌ های با قاب تشکیل ‌شده از چارچوب با فریم آلومینیوم که پنل شیشه ‌ای را در خود جای داده ‌است.

  1. پارتیشن فریم لس

 لغت فریم لس در پارتیشن شیشه ‌ای به معنی حذف فریم و قاب آلومینیومی است که سبب تولید نوع محبوب و مدرن فریم لس شده‌ است. این نوع پارتیشن ظاهری بدون درز و پیوسته دارند که سیستم قاب در ظاهر آن حذف‌ شده و به ‌صورت توکار در سقف و دیوار و کف نصب می‌ شود. پنل های شیشه ‌ای با اتصالات مرطوب سیلیکونی و یا نوارهای اتصالات پیش ‌ساخته به یکدیگر متصل می ‌شوند تا دیواره یکپارچه شیشه ‌ای را خلق کنند.

  1. پارتیشن پنل

پارتیشن‌ های پنلی با پنل ام دی اف یک سیستم پارتیشن رقابتی از نظر قیمت هستند. اکثر افرادی که تنها هدفشان تقسیم ‌بندی فضا بدون در نظر گرفتن ویژگی‌ های عایق صدا و کنترل دید و نور است می ‌توانند از این نوع بهره ببرند. می ‌توان گفت تنها مزیت این پارتیشن قیمت مقرون‌ به ‌صرفه‌ آن است. ام دی اف از متریال ارزان ‌قیمت است و برای پارتیشن‌ بندی یک فضا با مساحت زیاد برای افرادی که نگران هزینه‌ های نصب پارتیشن هستند یک گزینه عالی و مقرون ‌به‌ صرفه است.

  • ابعاد و مساحت

ابعاد و متراژ سازه نیز فاکتوری مهم در تعیین قیمت نهایی پارتیشن است و افزایش مساحت ارتباط مستقیم با افزایش هزینه‌ های نصب آن دارد.

  • نوع جداره

تعداد جداره در پارتیشن‌ های شیشه‌ ای پارامتری است که بر هزینه‌ ها دخل ‌و تصرف دارد. پارتیشن ‌ها را اگر به ‌صورت تک‌ جداره سفارش دهید و به دلیل کاهش متریال گزینه ارزان ‌قیمت ‌تر از نوع دوجداره است. اگرچه در هر دو نوع پنل خواص عایق صدا مشهود است، اما نوع دوجداره را تنها برای ایجاد فضایی مسکوت در مکان های شلوغ و پررفت ‌وآمد و موفقیت آن در ایجاد فضای آرام ‌تر نصب می ‌کنند. اگر الزامات فضایی بدون آلودگی‌ های صوتی را ندارید نوع تک ‌جداره که گزینه ‌ای ارزان‌ قیمت‌ تر نیز هست برایتان کافی است.

  • نوع و تعداد درب

درب هایی که معمولاً در سیستم‌ های پارتیشن نصب می‌ شوند از نوع لولائی، کشوئی و یا هوشمند هستند. اگر نیاز به ایجاد خاصیت ضد صدا باشد درب هایی با قاب که هم به ‌صورت تک‌ جداره و دوجداره عرضه می ‌شوند قابل سفارش اند. در صورتی‌ که درب‌ های لولایی در بین تمامی انواع درب ارزان ‌قیمت ترین هستند. هزینه‌ های درب هوشمند بسته به تعداد درب و تعداد پنل نسبت ‌به دو مورد ذکرشده بیشتر است. نوع اتصالات و یراق آلات به ‌کاررفته و یا گزینه ‌هایی مانند نصب پرده کرکره‌ ای نیز می‌ تواند هزینه‌ ها را تغییر دهد.

پارتیشن اداری

  • نوع شیشه

شیشه‌ هایی که در سیستم‌ های پارتیشن ‌بندی به کار می ‌روند براساس ویژگی‌ هایی که از خود ارائه می ‌دهند تقسیم‌ بندی می‌شوند. اگرچه نصب آن ها در پارتیشن‌ های اداری هزینه بیشتری را به‌ همراه دارد اما بنابر برخی الزامات مقاومت و عایق صدا بهتر است که از آن ها استفاده شود. نوع شیشه مورد استفاده در پارتیشن به طور مستقیم بر قیمت پارتیشن شیشه ای تأثیرگذار است. انواع شیشه مورد استفاده در پارتیشن‌ های اداری عبارت ‌اند از:

  1. شیشه سکوریت

شیشه ‌های سکوریت شیشه‌ های سخت شده ‌ای هستند که در فرآیند تولید آن ها از تغییرات ناگهانی دما استفاده ‌شده است تا بتوانند مقاومت آن را بالا ببرند. نحوه خرد شدن آن ها به گونه ‌ای است که لبه ‌های تیز تولید نمی‌ کند. آن ها رایج‌ ترین نوع شیشه ‌ای هستند که در سیستم پارتیشن ‌بندی به کار می ‌روند. فرآیند های حرارتی در آن سبب شده‌ است که در حدود4 الی 5 برابر از نظر ساختاری نسبت‌ به شیشه‌ های آنیل شده بادوام ‌تر باشند.

  1. شیشه لمینیت

شیشه لمینیت نیز همچون نوع سکوریت شیشه مقاومی است که در از دو لایه شیشه سخت شده و یک لایه ورق پلاستیک PVB به یکدیگر لمینت شده اند. پنل این شیشه را در ضخامت ‌های متفاوت می ‌سازند. علاوه ‌بر پارتیشن‌ بندی در خودروسازی نیز به کار می ‌روند. ویژگی این نوع شیشه آنست که لایه پلاستیک میانی کمک می‌ کند که پنل شیشه‌ در صورت برخورد ضربه در جای خود باقی می‌ ماند و الگوی شکست در آن به ‌صورت تار عنکبوت است و پس‌ از برخورد ضربه تکه‌ های شیشه به اطراف پرتاب نمی ‌شود.

  1. شیشه آکوستیک

شیشه آکوستیک علاوه ‌بر خواص ایمنی به ‌طور قابل‌ توجه خواص عایق صدا را با خود به‌ همراه دارد. چنانچه درفرآیند تولید شیشه لمینیت از لایه‌ ای میانی صوتی مناسب استفاده شود شیشه آکوستیک به وجود می آید. این نوع که از اصول ساخت شیشه لمینت بهره می‌ برد در بین انواع شیشه مقاوم هزینه‌ بالاتری دارد.

  1. شیشه رنگی

شیشه لاکوبل که به‌ صورت مات و شفاف تولید می ‌شوند از گزینه ‌های محبوب و نوین در سیستم پارتیشن هستند که از یک سمت با رنگ پوشیده شده‌ اند. به ‌صورت لمینیت شده و مقاوم در برابر حرارت هستند. دوام بالایی دارند و ضد خش اند. خواص ضد UV سبب شده که در برابر خورشید پس ‌از مدتی رنگ خود را از دست نمی ‌دهند و به‌ سبب تنوع در رنگ ‌بندی هر نوع سلیقه ‌ای را پوشش می‌ دهد. شیشه ‌های لاکوبل نیز جزء شیشه ‌های گران‌ قیمت هستند.

  1. شیشه مات

انواع شیشه مات شامل شیشه سندبلاست و ساتینا امکان ایجاد طراحی لوگو و طراحی دیگر بر روی آن ممکن است. نصب آن ها کاملاً سلیقه ‌ای است و برای برخی الزامات از جمله اتاق جلسات و اتاق مدیریت که نیاز به حریم خصوصی در آن بیشتر است می ‌تواند از نوع نیمه و تمام مات استفاده کرد. شیشه‌ های هوشمند نیز از دیگر انواع شیشه هستند که امکان نصب در پارتیشن ‌ها را دارند.

با توجه به تمام گزینه هایی که برای خرید پارتیشن دردسترس است، در نهایت بودجه ‌ای که برای نصب پارتیشن ‌بندی در فضاهای خود در نظر دارید راهنمای خوبی است که کمک می ‌کند گزینه ‌های شما محدود شود تا به بهترین پارتیشن متناسب با هزینه و کارایی دست یابید.

شرکت دیکا آسیا طراح، تولید کننده و مجری انواع پارتیشن اداری به عنوان تولیدکننده معتبر با قیمت رقابتی و ساختاری نوین و با باکیفیت ترین متریال آماده ارائه طراحی های سفارشی متناسب با هرسلیقه و الزامات طراحی خاص است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی این شرکت به نشانی اینترنتی https://dikaasia.com/ مراجعه نموده و پس از دیدن کاتالوگ پروژه ها در صورت تمایل با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28516
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید