امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

زیباترین لبخندها به همراه یاس دنتال کلینیک


1401/07/27
کد خبر : 28039
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 14 نفر

مقدمه

افزایش توجه روز افزون افراد جامعه به ظاهر خود به خصوص به زیبایی دهان و دندان سبب شده متخصصان رشته دندانپزشکی بر آن شوند تا روشهای کاربردی و مفیدی را برای رفع کامل معایب ظاهری یا پوسیدگی دندان ها بوجود اورند تا بر تمام مسائلی که مردم ممکن است با آن رو به رو شوند و برای حل آن به مطب دندانپزشکی مراجعه کنند فایق شوند . آگاهی از متد های روز دنیا ، بکارگیری بهترین ابزار و مواد و تبحر در انجام این روش های درمانی سبب انتخاب آن دکتر دندانپزشک بعنوان فردی موفق در حرفه دندانپزشکی می شود.

ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنت دندانی نوعی پروتز کاشتنی محسوب می شود که در دهان و در جای دندان از دست رفته جایگذاری می شود.
ایمپلنت ها دارای یپ پایه تیتانیومی و گاه نیز زیرکونیا هستند. این پایه در داخل استخوان فک و در زیر لثه قرار می گیرد و مثل ریشه دندان عمل می کند.
از سوی دیگر روکش دندان یا دندان مصنوعی در جای خود ثابت می ماند.
به زبانی ساده تر ایمپلنت دندانی مانند پیچ عمل کرده و در واقع سوراخی که در استخوان فک ایجاد شده است قرار می گیرد.
جوش خوردن آن با فک چند ماه زمان نیاز دارد. از ایمپلنت دندان می تواند برای ثابت کردن دندان مصنوعی هم استفاده کرد.
جنسی که برای ایمپلنت دندانی استفاده می شود معمولاً از تیتانیوم خالص است که سازگاری کاملی با بدن دارد.
مانند یک میله باریک است و داخل استخوان فک می شود.


 زیبایی دهان و دندان

مزایا ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندانی سبب می شود که قدرت جویدن و غذا خوردن بهبود یابد.
از این رو بر روی گوارش و شرایط معده نیز اثر خوب می گذارد.
بر روی روحیه اثر گذار است و سبب می شود که وقتی حرف می زنیم یا لبخند می زنیم اعتماد به نفسمان بیشتر شود.
این موضوع برای افرادی که دچار مشکل اعتماد به نفس هستند گزینه خوبی است.
دوام و ماندگاری بالای ایمپلنت دندان سبب شده تا یکی از بهترین روشهای جایگزینی دندان های از از دست رفته باشد.
به زبانی ساده اگر بتوانید از آنها به خوبی نگهداری کنید، مرگ ندارند در صورتی که بریج ها نهایتاً 5 الی 10 سال عمر می کنند.
ایمپلنت سبب می شود که سلامتی دهان و دندان شما حفظ شود.
در واقع این موضوع یکی از موارد مهم است و هیچ آسیبی به بافت لثه زده نمی شود و تمیز کردن ان نیز به سادگی صورت می گیرد.
روال مسواک زدن نیز مانند دندان های طبیعی خودتان است.
دندان ها نقش مهمی در جوان نشان دادن صورت دارند و این موضوع سبب می شود که چند سالی چوانتر به نظر برسید.

عوارض ایمپلنت دندان

در صورتی که ایمپلنت دندانی دائمی استفاده می کنید و برای دندان جلو از آن استفاده می کنید، یک سری موارد وجود دارد که باید به دقت بررسی کنید.
یکی از موارد این است که پس از 15 سال از کاشت ایمپلنت دندانی ممکن است که نوک دندان های طبیعی فک بالا در حدود 1 الی 2 میلیمتر پایینتر بیایند اما نوک روکش های ایمپلنت سر جای خود قرار بگیرند در این حالت نیاز به ترمیم است.
در صورتی که ایمپلنت دندان توسط افراد غیر متخصص صورت بگیرد امکان اینکه پوشه لب تا آخر عمر دچار بی حسی شود وجود دارد.
همینطور این امکان فراهم است که به اعصاب فک در کاشت دندان آسیب وارد شود.
از سوی دیگر مشکلات سینوسی پس از کاشت نیز وجود دارد و این موارد نشان می دهد که ایمپلنت باید توسط یک دندانپزشک متخصص صورت بگیرد.
در صورتی که ایمپلنت در جای درست قرار نگیرد عدم فانکشن رخ می دهد و ظاهر شخص نازیبا می شود.
نیاز است که تعداد روکش های متصل به هم بر اساس تعداد پایه های ایمپلنت ارزیابی شود.!

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان در واقع ترکیبی از مواد زمینه ای هستند که به واسطه ترکیب شدن با ذراتی مثل فیلر سبب می شود که استحکام بالایی ایجاد شود. در واقع یک ترکیب خمیری شکل ایجاد می شود و از تابش نور در طول موج خاص استفاده می شود که به صورت سفت و سخت است. پس از سفت شدن نیز پولیش مناسب صورت می گیرد تا در دهان سبب اذیت شخص نشود و کار با آن طبیعی باشد. یکی از کاربردهای اصلی کامپوزیت دندان برای پر کردن دندان های خالی است. در واقع ماده خمیری شکل به عنوان ماده پر کننده دندان شما استفاده می شود. گاه نیز کسانی که از رنگ دندان خود ناراضی هستند با رنگ کامپوزیت دندان مورد نظر خود می توانند، دندان هایی زیباتر و جذاب تر داشته باشند. این روش تقریباً بدون ضرر است. این روکش ها سطح جلوی دندان را پوشش می دهد و نیازی به تراش ندارند.

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان در انواع مختلف اعم از کامپوزیت مخصوص دندان، کامپوزیت ماکروفیل، میکروفیل، هیبرید، میکرو هیبرید و نانون هیبرید دسته بندی شده اند. کامپوزیت مخصوص ونیر دندان برای قسمت جلویی دندان که درگیر فاصله یا ترک هستند استفاده می شود. کامپوزیت ماکروفیل که به آن درشت دانه می گیرند و دوام و مقاومت زیادی دارد اما قدیمی هستند. کامپوزیت میکروفیل یا ریز دانه برای ذرات کمتر از 100 نانومتر هستند و پولیش آنها آسان است و کار یکدست و صاف است. کامپوزیت دندان هیبرید، میکرو هیبرید و نانو هیبرید مقاومت بالایی در برابر ساییدگی و دوام و استحکام بالا دارند اما پس از مدتی زیبایی اولیه را ندارند. نانوکامپوزیت برای رفع مشکلات کامپوزیت هیبریدی است و مقاومت زیادی که در برابر ساییدگی دارند یکی از بهترین موادی است که میتواند برای دندان های حساس مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول قابلیت پولیش خوبی دارد و برای دندان عقب نیز مناسب است.


 زیبایی دهان و دندان

مزایا و معایب کامپوزیت دندان

نیازی به تراش دندان ها ندارد و این کار سبب می شود که مینا و عاج سالم باقی بماند.
در صورتی که به واسطه فشار بالا دچار لب پریدگی و یا شکستگی شود امکان ترمیم و اصلاح برای آن وجود دارد و حکم دندان های طبیعی را دارد.
تحمل فشار بالا در زمان جویدن غذا را دارند و این مقایسه در برابر لمینت های چینی تا 10 برابر بیشتر تضمین شده است.
شکل و فرمی که برای کامپوزیت دندان در نظر گرفته می شود بسیار طبیعی است به طوری که افراد به سختی متوجه می شوند که بین دندان طبیعی با دندان کامپوزیت تفاوت وجود دارد.
در این روش خطای انسانی حذف می شود و نیازی به لابراتوار ندارد.

روکش دندان چیست؟

روکش دندان نوعی دندان مصنوعی است که معمولاً از جنس سرامیک یا فلز است. روکش ها برای دندان های شکسته، و یا دندان هایی که پوسیدگی و از بین رفتگی دارند استفاده می شود. از روکش برای دندان هایی که به واسطه عصب کشی یا نازک جداره احتمال شکستگی دارند استفاده می شود. همینطور بخش تاج مربوط به دندان هایی هستند که با ایمپلنت جایگزین شده اند.


زیبایی دهان و دندان

مراحل روکش دندان

برای روکش کردن دندان نیاز است که در ابتدا دندان و ناجیه مورد نظر بی حس شود. نوع بی حسی برای فک بالا و پایین با هم فرق دارد و به تشخیص دندانپزشک صورت می گیرد. در صورتی که دندان شکسته باشد و یا ریشه نیاز به درمان داشته باشد باید در ابتدا این موارد رفع شود و روکش مربوط به گام آخر است. وقتی دندان ها به اندازه کافی پر شوند فضای برای نگهداری روکش ها بسیار خوب است. در نهایت نیاز به تراشیدگی بخشی از دندان است تا فضا برای روکش ایجاد شود و در واقع قالبی از دندان آماده می شود این کار توسط اسکنر های دیجیتال صورت می گیرد. دندانپزشک می بایست سایه دندان بیمار را به واسطه عکس دندان مشخص کند و به تکنسین آزمایشگاه نیز کمک نماید تا روکش مورد نظر ساخته شود. روکش های موقتی معمولاً از جنس رزین یا اکریلیک هستند. این روکش ها نیز با چسب های موقتی بر روی دندان قرار گرفته و برداشته می شوند.

عمر یک روکش دندانی

در یک بررسی کلی عمر روکش  بین 10 الی 15 سال اعلام شده است اما موارد زیادی بر روی عمر آن اثر گذار هستند.
مثلاً بهداشت دهان و دندان یکی از این موارد است. همینطور میزان شکستگی دندان اصلی شما در جایگیری روکش ها بسیار اثر بخش هستند.
جایگذاری روکش نیز باید به درستی صورت بگیرد به طوری که شخص دیگر التهاب بافت های احاطه کننده روکش  نشود و همینطور روکش ها تغییر رنگ ندهند
خوردن مواد غذایی بسیار سفت ممکن است سبب شکستگی روکش ها شود. اگر وضعیت دندان شما بسیار خراب است شاید روکش برایتان 6 ماه کار کند بهتر است به سراغ تخلیه و اجرای ایمپلنت بروید.

کلینیک دندانپزشکی یایس دنتال با ارئه  جدید ترین روش هایی دندانپزشکی با بکارگیری مواد عالی و مهارت بالای دکتر متخصص همواره از محبوب ترین کلینیک ها برای مراجعه جهت حل مسائل مراقبتی و درمانی دهان و دندان بوده است. در صورت تمایل برای مشاوره غیر حضوری به سایت کلینیک یاس دنتال به آدرس https://yassdentalclinic.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 021-26353172 تماس حاصل بفرمایید و در صورتی که مایل به مشاوره حضوری بودید به آدرس   
خ وليعصر زعفرانيه خ پسيان جنوبي پ ١٤ برج الماس طبقه نهم واحد ٩٢ مراجعه بفرمایید همواره در خدمت رسانی به شما عزیزان حاضر هستیم.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28039
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید