امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

رویکرد تغییر در محیط کسب و کار


1401/07/27
کد خبر : 28353
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر

تغییر دانش، ابزار و منابعی است که در جهت پیشرفت یک سازمان به کار می رود.
این تغییرات ممکن است دشوارباشند چون نیروی کار یک سازمان ممکن است مقاوت زیادی در برابر این تغییرات نشان دهند.
شرکت هایی که به طور مداوم در سودآوری، سهم بازار، رشد درآمد و رضایت مشتری از رقبا بهتر عمل می کنند، چابکی بسیار بیشتری دارند و در مقابل تغییر مقاومت نمی کنند.

هدف اصلی تغییر در یک سازمان ، اجرای موفقیت آمیز فرآیندها، محصولات و استراتژی های تجاری جدید و در عین حال به حداقل رساندن نتایج منفی در محیط کسب و کار است. که این تغییرات تاثییر زیادی بر روی سازمان  و نیروی کار می گزارند.
بنا براین کارشناسان توسعه سازمانی رویکردهایی را برای پیمایش موفقیت آمیز در میان تغییرات ایجاد کرده اند.

تغییر آدرس شرکت

تغییر دادن آدرس شرکت می تواند دو ماه بعد از ثبت شرکت انجام شود. در این بازه زمانی شما مشغول به اخذ کد اقتصادی و تشکیل پرونده های مالیاتی خود هستید. توجه داشته باشید که در تمام طول این مسیر، باید آدرس دقیق پستی شرکت خود را به مراجع ذی ربط ارائه دهید. در نتیجه مهم است که ثبت تغییر آدرس پس از تغییر مکان را نیز در خاطر داشته باشید.
این ثبت تغییر باید به مشتریان و دیگر همکاران شما در بازار تجاری مربوطه نیز اعلام گردد تا آنها بدانند که از چه طریقی به شما دسترسی داشته باشند. این نکته را نیز در خاطر داشته باشید که در صورت افتتاح یک شعبه جدید، همچنان موظف به ارائه آدرس آن محل هستید. تمام جنبه های کاری شما باید وجه قانونی داشته باشد و نباید هیچ کدام از این موارد را ناچیز بدانید.

صورتجلسه تغییر آدرس

تغییر آدرس شرکت، مانند دیگر مسائل مهم و ضروری نیازمند تشکیل جلسه ای با همین عنوان است. در واقع تمامی تغییرات لازم در شرکت، از تغییر در سهام افراد تا اضافه یا حذف یکی از اعضای هیئت مدیره، باید در جلسه ای با عنوان همان موضوع تشکیل شود.
در این جلسه، مکان جدیدی که برای ادامه فعالیت شرکت در نظر گرفته شده است را به همه اعضا معرفی می کنید و با تنظیم صورتجلسه مخصوص به آن، تأیید تمامی افراد را خواهید گرفت. این تأیید باید با امضای همه اعضا صورت گیرد. در وضعیتی که برخی از اعضا امکان حضور در جلسه را ندارند، باید به فرد دیگر وکالت داده باشند تا از طرف او نیز امضای تأیید را درج نماید.
لازم است چند نکته مهم را برای تغییر آدرس را در نظر داشته باشید. در وهله اول مهم است که صورتجلسه را در سربرگ شرکت و با مهر و امضاهای لازم تحویل دهید. همچنین اگر تنها دلیل شما برای این تغییرات، کد پستی است باز باید صورتجلسه مربوطه را در یک واحد تنظیم کنید. در نهایت زمان تغییر آدرس شرکت های سهامی، باید لیست تمامی سهام داران به همراه تعیین میزان سهام آنها باید در سربرگ شرکت نوشته شود.
در نهایت به یاد داشته باشید که تمامی صفحات صورتجلسه باید امضا شده باشند. حتی اگر یک خط از متن در صفحه ای جداگانه درج شده، آن صفحه نباید بدون امضا باشد.
فراموش نکنید که اولین و مهمترین مدارک برای تغییرات آدرس شرکت، همین صورتجلسه تأیید شده از طرف اعضای شرکت است. در صورت یکه فردی یا افرادی از اعضای شرکت به این مسئله رضایت ندهند، صورتجلسه مذکور از طرف اداره ثبت شرکت ها مورد تأیید قرار نخواهد گرفت.


تغییر در محیط کسب و کار

چه کسی حق تغییر امضا شرکت را دارد؟

این تغییر همیشه بر عهده هیئت مدیره و مجمع عمومی فوق العاده است. در نتیجه بسته به نوع فعالیت شرکت، تنها این دو مرجع هستند که تعیین می کنند چه کسانی حق امضا در شرکت را دارند. حق امضا به این معناست که افراد مشخص شده، می توانند تمامی اوراق تعهد آور از جمله سفته، چک، برات، عقود اسلامی و یا اوراق عادی و اداری شرکت را امضا کنند.
این میان لازم است که یک نکته مهم را در خاطر داشته باشید. در صورتی که برای تغییر مدیر عامل اقدام می کنید، باید برای تغییر حق امضا نیز اقدام کنید. با تغییر شخص مدیر عامل، حدود اختیارات این فرد تغییر کرده و طبیعتا نمی تواند فعالیت های قبلی را در نظر داشته باشد.

صورتجلسه تغییر حق امضا

تغییر دادن حق امضا وابسته به تنظیم صورتجلسه مذکور است. همان طور که اشاره کردیم یکی از اصلی ترین مدارک برای انجام این تغییرات، تنظیم صورتجلسه ایست که در آن ثابت می شود تمامی اعضا با تغییرات در حال انجام موافق هستند.
از آنجایی که داشتن حق امضا امر بسیار مهمی برای هر شرکت تجاری است، باید توجه داشته باشید که افراد قابل اعتمادی را برای این کار انتخاب نمایید. این افراد با تمامی سفته ها و چک های شرکت در ارتباط هستند پس مهم است که آنها را به خوبی بشناسید و سابقه کاری آنها برایتان مشخص باشد.


تغییر در محیط کسب و کار

آموزش تغییر شعبه

تغییر شعبه به معنای تغییر مکان دوم شرکت است. در این وضعیت شما بنا بر هر دلیل صلاح را بر آن دانسته اید که این مکان را تغییر داده و مواردی را در مسئله سود و یا زیان خود بررسی کنید. این دلایل برای اداره ثبت شرکت ها اهمیتی ندارند. اما باید برای شما واضح و مشخص باشند. زیرا باید با تشکیل جلسه تغییر شعبه تمامی اعضای هیئت مدیره را از این مسئله آگاه کنید.
در جلسه مذکور باید تمامی جوانب تغییر شعب برای شرکت بررسی شود تا بتوانید رضایت اعضا را به دست آورید. آنها باید صورتجلسه تغییر شعب شرکت را امضا کنند و این سند به همراه دیگر اسناد و مدارک مهم برای انجام این کار به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود. در نتیجه فراموش نکنید که تنها با جا به جایی وسایل، مسئله تغییر شعبه حل شده است. شما مراحل قانونی را در پیش رو دارید که باید به درستی طی شوند.


تغییر در محیط کسب و کار

نحوه تغییر شعبه

تغییر شعبه شرکت نیز ملزم به رعایت موارد مهم و توجه به نحوه انجام آن است. در زمان برنامه ریزی برای این کار مهم است که قدم اول را درست برداشته و در تنظیم صورتجلسه تغییر شعب دقت لازم را به خرج دهید. در این سند باید اعلام شده باشد که آدرس دقیق شعبه جدید کجاست و این آدرس شامل چه کد پستی می شود.
به بیان دیگر لازم است که شما در متن صورتجلسه، این طور عنوان کنید که:
بدینوسیله در شرکت ……. با شماره ثبت …………… به شناسه ملی ……………… با سرمایه ………………. ریال در تاریخ ………………… و در ساعت …………… طبق نظر هیئت مدیره شرکت در جلسه تشکیل شده به منظور تعیین و تغییر شعبه جدید، محل این شعبه از آدرس قبلی ………. خیابان ………….. کوچه …………… به کد پستی …………… به آدرس جدید درخیابان ………….. کوچه …………. و کد پستی انتقال پیدا می کند.
این متن باید به تأیید مدیر عامل و تمامی اعضای هیئت مدیره برسد و آنها با ذکر نام و نام خانوادگی خود آن را امضا کنند. همچنین در انتهای متن فردی را به عنوان وکیل به اداره ثبت شرکت ها معرفی کنید تا برای پیگیری امور و پرداخت تعرفه لازم، مسئله را حل و فصل نماید..


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28353
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید