امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

برای مهمونی و عروسی چی بپوشم؟


1401/07/27
کد خبر : 27914
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

ما در فروشگاه فلفلکو قصد داریم با اراعه بهترین و مد روز ترین لباس ها شما رو برای انتخاب لباس خود برای مراسمات مختلف راهنمایی کنیم تا خرید راحت و مطمئنی داشته باشید.

لباس عروس

لباس عروس یکی از مهم‌ترین لباس‌هایی است که هر دختر در زندگی‌اش به تن می‌کند. همه‌ی دخترها اهمیت زیادی به لباس‌ عروس‌شان می‌دهند و می‌خواهند تا جایی که امکان دارد، شیک‌ترین لباس ممکن را انتخاب کنند. یکی مهم‌ترین اتفاقاتی که در زندگی می‌افتد و برایش جشن گرفته می‌شود، ازدواج است. طبیعی است که هر کسی بخواهد در بزرگ‌ترین جشن زندگی‌اش که یک بار بیش‌تر اتفاق نمی‌افتد، بهترین لباس را بپوشد.


 خرید لباس مهمونی


لباس‌ها مدل‌های مختلفی دارند؛ آستین‌دار و بدون آستین، پف‌دار یا بدون پف، دنباله‌دار یا بدون دنباله، دکلته یا آستین بلند. یکی از چیزهایی که لباس عروس را زیباتر می‌کند، تور است. در کنار خرید لباس، حتماُ به خرید تور مناسب هم توحه کنید. لباس‌هایی که دامن پف‌دار دارند و یا ماکسی هستند هر دو زیبا هستند و طرفدارهای خودشان را دارند. مهم این است بدانید چه مدلی اندام.تان را زیباتر نشان می‌دهد و باعث می‌شود بیشتر بدرخشید. اگر چه گاهی وقت‌ها درخشیده شدن اهمیت چندانی ندارد و نادیده گرفته می‌شود، اما جشن عروسی جشنی‌ست که عروس حتماً در آن می‌درخشد و به عروس اهمیت زیادی داده می‌شود.
همان طور که گفتیم لباس عروس‌ها مدل‌های مختلفی دارند، از جنس پارچه‌شان گرفته تا مدل دوختشان. بعضی از آن‌ها جنس پارچه‌شان گیپور است، برخی در آستین‌هایشان برای زیبایی بیشتر از تور استفاده شده و برخی هم روی پارچه‌ی‌شان با پولک و منجوق‌دوزی کار شده‌ است. لباس‌های دنباله‌‌دار و یا پف‌دار این روزها طرفداران زیادی دارند. لباس عروس کوتاه کمتر در بین لباس عروس‌ها به چشم می‌خورد و کمتر استفاده می‌شوند. اگر چه باز هم لباس‌های کوتاه و شیکی وجود دارند که اگر بخواهید می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برخی لباس‌های ساده‌تر را ترجیح می‌دهند و برخی هم لباس پر زرق و برق‌تری را انتخاب می‌کنند. اگر این انتخاب یک چیز سلیقه‌ای است ولی برای یک جشن بزرگی مانند جشن عروسی، لباسی که رویش کار شده باشد و کمی زرق و برق داشته باشد مناسب‌تر از یک لباس ساده است..
لباس‌ عروس‌های جدید در عین زرق و برق داشتن، کمی ساده‌تر هستند. از پارچه‌ی گیپور یا پارچه‌های منجوق دار و پولک دار در آن‌ها استفاده شده و باعث درخشندگی‌شان می‌شود. دامن‌شان به نسبت بالا تنه ساده‌تر است ولی بازهم به خاطر وجود پف یا دنباله‌ زیبایی خودش دارد. در لباس‌‌‌های جدید هم ماکسی به چشم می‌خورد، هم دکلته، هم پف دار. تمام این لباس‌ها مد هستند و زیبا هستند، مهم این است لباسی را انتخاب‌ کنید که شما را زیباتر نشان بدهد. اگر شکم دارید بهتر است لباسی را انتخاب‌ کنید که دامنش پف‌دار و آزاد است و از قسمت کمر به بعد آزاد می‌شود. اگر شکم ندارید و پایین تنه‌تان متناسب است، لباس ماکسی را انتخاب کنید، درخشش‌تان را دو چندان‌ می‌کند. ماکسی‌هایی که از پشت کمی باز هستند هم بسیار زیبا و مناسب هستند. اگر سینه‌های کوچکی دارید سعی کنید لباس دکلته را انتخاب نکنید، هم خودتان اذیت می‌شوید هم از زیبایی‌تان کم می‌کند. مجبور نیستید یک لباس آستین‌دار انتخاب کنید، لباس‌هایی که دو بند ظریف‌ اما زیبا دارند هم جذاب هستند. لباس عروس‌های بنددار از طرفی زیبایی یک لباس دکلته را دارند، از طرفی هم برای کسانی که لباس دکلته برای‌ اندام‌شان مناسب نیست مناسب هستند.

لباس مجلسی

لباس مجلسی یکی از لباس‌های مورد علاقه‌ی بانوان است. همان طور که می‌دانید هر محیطی پوشش خاص خودش را دارد. به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید برای محل کار خود لباس مناسبی تهیه کنید، باید به رنگ و طرح آن توجه خاصی داشته باشید. در این میان یکی از چیزهایی که بیشتر خانم‌ها ذوق و زمان زیادی برای تهیه‌ی آن صرف می‌کنند، پیراهن مجلسی است. پیراهن مجلسی انواع و اقسام متفاوتی دارند و هر کدام برای مراسم‌های خاصی مناسب هستند. نکته‌ای وجود دارد این است که شما به عنوان یک خریدار یا طراح لباس مجلسی زنانه، باید بدانید هر مراسم، به چه لباسی نیاز دارد. جشن‌های تولد لباس‌های رنگی‌تر و بعضی اوقات ساده‌تری دارند. در حالی که لباس مجلسی مخصوص عروسی،‌ معمولا طرح‌های بیشتر و پر زرق و برق‌تری دارند.


 خرید لباس مهمونی


یکی از انواع لباس مجلسی که طرفداران بسیار زیادی این عرصه دارد، لباس مجلسی ایرانی است. این دسته، معمولا دارای گلدوزی‌ها و نگین‌کاری‌های فراوان بوده و برای مراسم‌هایی از قبیل عروسی و پاتختی مناسب است. در لباس‌های مجلسی ایرانی از انواع و اقسام مدل‌های آستین و یقه استفاده می‌شود که در بیشتر مواقع بسیار پر کار هستند.
از آن جایی که برای دوختن و طراحی این لباس‌ها، زمان و زحمت زیادی صرف می‌شود، قیمت بالاتری نیز دارند. طراحی لباس‌های مجلسی ایرانی، در ایران انجام نشده است، بلکه طراحی‌های خاص اروپایی، انتخاب می شوند..
 این طراحی‌ها بعد از این که دستخوش تغییراتی شدند، وارد بازار ایران شده و به فروش می‌رسند.
برای دوخت این دسته از لباس‌های مجلسی، از  پارچه‌های کار شده یا همان گیپور استفاده می‌شود. این پارچه‌ها علاوه بر ایجاد ظاهری بسیار زیبا در لباس مجلسی، باعث سنگین شدن و بالا رفتن قیمت آن نیز می‌شود. این دسته از لباس‌ها برای مهمانی‌ها و مراسم‌های خانگی مانند تولد مناسب نیستند. چرا که جلوه‌ای سرسنگین داشته و برای جوهای صمیمی‌تر مناسب نیستند. اگر به مراسم عروسی یکی از اقوام نزدیک خود دعوت شده‌ و طرفدار لباس‌های پر کار هستید، بهترین انتخاب شما می‌تواند لباس مجلسی ایرانی باشد.

لباس مجلسی کوتاه

لباس مجلسی کوتاه یکی از مدل‌های لباس مجلسی پر طرف‌دار دخترانه است. دختر خانم‌ها اکثراً از لباس مجلسی کوتاه استفاده می‌کنند که باعث درخشش بیش‌ترشان می‌شود. لباس مجلسی کوتاه با دامن کلوش یا تنگ از مدل‌های پر طرف‌دار دخترانه است. البته خانم‌ها هم در مراسم‌ها از لباس مجلسی کوتاه استفاده می‌کنند. ولی معمولاً از لباس مجلسی کوتاه تنگ‌تر و اندامی‌تر استفاده می‌کنند. لباس مجلسی دکلته‌ی کوتاه بیش‌تر دخترانه است. برخی از این لباس مجلسی‌ها آستین‌دار هستند و برخی دیگر هم دکلته هستند. برخی از آن‌ها هم روی‌شان کت کوچکی پوشیده می‌شود که زیباتر و جذاب ترشان می‌کند.


 خرید لباس مهمونی


 اکثر لباس مجلسی‌های کوتاه قدشان تا زانو می‌رسد و دامن‌شان کلوش است. برخی از آن‌ها پشت‌شان بلندتر است و به اصطلاح دنباله‌دار هستند. اکثر لباس مجلسی‌های کوتاه که دامن‌شان کلوش است تا کمر تنگ هستند و بعد آزاد می‌شوند. البته برخی از مدل‌های تنگ کوتاه هم هستند که دخترانه هستند. زرق و برق بیش‌تری دارند و خیلی بدن‌نما نیستند. لباس‌های کوتاه و ساده‌‌ی تنگ بیش‌تر زنانه هستند و مورد استفاده‌ی خانم‌ها قرار می‌‌گیرند. خانم‌ها معمولاً برای مراسم‌های بزرگ‌تر مانند عروسی لباس مجلسی بلند انتخاب می‌کنند، ولی با این حال لباس مجلسی کوتاه تنگ هم در بین خانم‌ها طرف‌دار زیادی دارد.
لباس مجلسی کوتاه انواع مختلفی دارد. برخی از این لبا‌س‌ها تنگ و برخی آزاد هستند. لباس‌های آستین‌دار و بدون آستین در بین این نوع لباس مجلسی به چشم می‌خورد. اگر یک دختر خانم هستید و می‌خواهید به صورت پوشیده در مراسم حاضر شوید، می‌توانید یک لباس مجلسی کوتاه آستین‌دار را انتخاب کنید. کوتاهی‌اش را هم می‌توانید با یک جوراب شلواری جبران کنید. شاید فکر کنید بهتر است لباس بلند انتخاب کنید و جوراب شلواری نپوشید. اما اشتباه نکنید! لباس کوتاه برای دختران بسیار زیباتر و شیک‌تر است و حتی با جوراب شلواری‌ هم زیبایی خودش را دارد. می‌توانید با پوشیدن یک کفش با پاشنه‌ی متوسط زیبایی‌اش را دو چندان هم بکنید.
خانم‌هایی که از لباس مجلسی کوتاه تنگ استفاده می‌کنند باید اندام مناسب‌تری داشته باشند. اگر کمی تپل هستید بهتر است از لباس مجلسی بلند استفاده کنید. البته از لباس های مجلسی کوتاه‌ی که کمی آزادتر باشد هم می‌توانید استفاده کنید.
 ولی با لباس مجلسی بلند و آزادتر شیک‌تر می‌شوید. برعکس اگر یک دختر خانم تپل هستید لباس کوتاه با دامن کلوش بسیار برای شما مناسب است. لباسی که تا زیر سینه تنگ است و بعد آزاد می‌شود، بسیار شیک و زیباست و باعث درخشش شما می‌شود. اگر یک دختر خانم هستید و اندام‌تان مناسب است می‌توانید از لباس کوتاه دخترانه استفاده کنید. حواس‌تان باشد لباس دخترانگی خودش را داشته باشد و خیلی ساده و زنانه نباشد. لباس‌های زنانه شاید باعث زیبایی شما بشوند ولی از طرف دیگر باعث می‌شوند زیبایی دخترانه‌ی شما پنهان شود و آن طور که باید ندرخشید.




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27914
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید