امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

انواع چسب مناسب برای چسباندن عایق الاستومری: (لینکران، پافلکس، کافلکس)


1401/07/27
کد خبر : 28608
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 10 نفر
هنگام نصب این مواد عایق بسیار مهم است که به‌طور حرفه‌ای چسبانده شوند. بنابراین، شرکت‌های تولیدکننده چسب عایق الاستومری طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی را برای محصولات خود ارائه می‌دهند و از راه‌حل‌های نوآورانه استفاده می‌کنند. این چسب‌ها ساده‌تر و سریع‌تر و با ضایعات بسیار کمی اعمال می‌شوند. آن‌ها همچنین بدون هستند و ماندگاری طولانی‌تری برای نگهداری عایق دارند. در کنار چسب‌های تماسی آزمایش‌شده مانند چسب کافلکس، برخی کمپانی‌ها اخیراً نسل کاملاً جدیدی از چسب‌ها را روانه بازار کرده‌اند که فرآیند نصب را آسان‌تر کرده و امکان استفاده از عایق الاستومری را در پروژه‌هایی با بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی و بهداشتی فراهم می‌کند. شرکت میزبان صنعت(https://mizbansanat.net/)، از بهترین و فعال‌ترین شرکت‌های اجرای عایق الاستومری و ارائه‌کننده چسب‌های مخصوص این عایق‌ها به سرتاسر ایران از جمله شهرهای تهران، قم، مشهد، گیلان، شیراز، اصفهان و .... است.

خرید چسب عایق الاستومری

ویژگی‌ها ومزیت استفاده از چسب‌های عایق الاستومری

چسب‌های تیکسوتروپیک (ژل‌مانند) جدید مانند  Armaflex RS850مقاوم در برابر چکه هستند. قوام ژل و ویسکوزیته این محصولات، هنگام کار و زمانی که مهم است عایق در اثر چکیدن قطرات چسب کثیف نشود، مزایای زیادی را به همراه دارد. اصطلاح «تیکسوتروپی» برگرفته از کلمات یونانی “thixis” و “trepo” به ویسکوزیته مواد ژل‌مانند بسته به نیروهای مکانیکی اشاره دارد.

چسب ژلی شکل در حالت استاتیک (زمانی که مولکول‌های چسب در هم قفل می‌شوند) و هنگامی‌که فشار اعمال می‌شود، مایع می‌شوند. هنگامی‌که انرژی به چسب اعمال می‌شود، فعال شده و رفتار جریان با کاهش ویسکوزیته تغییر می‌کند، به‌طوری‌که می‌تواند مانند یک چسب تماسی سنتی به‌صورت نازک و یکنواخت در کل سطح پخش شود.

 حالت ژلی محصول از ریختن آن در صورت واژگون شدن ظرف جلوگیری می‌کند. همچنین به‌طور مثال خرید چسب عایق الاستومری را می‌توان برای نصب عایق الاستومری در کارخانه‌ای که در محدوده دمایی 40- تا 70+ درجه سانتی‌گراد کار می‌کند، استفاده کرد و این چسب بیش از 90٪ موارد کاربردی معمولی را پوشش می‌دهد.

مزیت دیگر در مقایسه با چسب‌های تماسی سنتی این است که ژل‌چسب عایق الاستومری سریع‌تر خشک شده و عمل می‌کند. معمولاً برای چسبیدن چسب‌های سنتی باید 36 ساعت صبر کرد، درحالی‌که در چسب‌های جدید  تنها 24 ساعت پس از استفاده از چسب، زمان لازم است.

هنگام استفاده از چسب‌های ژل‌مانند عایق الاستومری، دمای محیط در هنگام نصب باید بین 15+ تا 25+ درجه سانتی‌گراد باشد. دما نباید کمتراز 10+ درجه سانتیگراد بیاشد زیرا واکنش چسب محدود شده و اعمال آن سخت‌تر می‌شود. اگر دما در حین استفاده بیش از حد بالا باشد (بالاتر از 30 درجه سانتی‌گراد)، چسب مایع می‌شود و دیگر در برابر چکه مقاوم نیست. همچنین مانند چسب‌های تماسی، هنگام استفاده از محصولات ژلی، رطوبت نسبی نیز باید کمتر از 80٪ باشد.

چسب‌های تیکسوتروپیک علی‌رغم خواص متفاوتی که دارند از نظر کاربرد بسیار شبیه چسب‌های تماسی هستند. علاوه‌بر مزایای کاربردی، چسبی که به شکل ژل باشد، ضایعات بسیار کمی دارد، در حالی که چسب‌های تماسی سنتی اغلب در حین نصب به میزان قابل‌توجهی ضخیم و سخت می‌شوند و دیگر نمی‌توان آن‌ها را اعمال کرد.

چسب عایق الاستومری

محصول ژلی‌شکل به دلیل ویسکوزیته بالای خود حلال‌ها را محصور می‌کند. مانند چسب‌های تماسی، خشک کردن چسب جنبه‌ای است که همیشه باید درنظر گرفته شود. پس از اینکه چسب به‌صورت نازک و یکنواخت روی هر دو سطح اعمال شد، حلال‌ها باید تبخیر شوند. زمان خشک‌شدن چسب، به مقدار چسب اعمال شده، دما، رطوبت نسبی و سرعت باد بستگی دارد. مثلا لازم است یکی از انواع چسب عایق الاستومری با نوک انگشت تست شود تا مشخص شود که چه زمانی چسب دیگر «طبیعی» نیست. با این‌حال، بهتر است زمان انتظار اضافی را قبل از بستن درز درنظر بگیرید، زیرا مهم است که کمترین حلال ممکن به دام افتاده باشد.

امروزه ساختمان‌ها در بخش دولتی و خصوصی به طور فزاینده‌ای بر اساس اصل پایداری برنامه‌ریزی و ساخته می‌شوند تقاضا برای چسب‌های حلال در ساختمان‌های دارای گواهینامه BREEAM (روش ارزیابی زیست‌محیطی موسسه تحقیقات ساختمان)، کاهش ‌یافته است. در حالت ژل، «اثر قفل‌شده» تضمین می‌کند که تنها مقادیر حداقلی حلال در هوای محیط آزاد می‌شود که برای فضاهای محدود مانند کشتی‌سازی و همچنین در تمام مناطقی که باید از بوهای شدید اجتناب شود، بسیار مهم است.

انواع چسب های مناسب برای چسباندن عایق الاستومری

به‌طورکلی چسب عایق الاستومری به سه دسته‌ی زیر تقسیم می‌شود:

  • پلی یورتان‌
  • پلیمرهای اصلاح‌شده با سیلان (SMP)
  • سیلیکون‌ها

مهندس سازه یا مالک ساختمان می‌تواند با توجه به نیاز خود، چسب عایق الاستومری مناسب را انتخاب و از آن برای چسباندن عایق‌ها استفاده کند. در صورت نیاز به مشاوره قبل از تهیه و خرید چسب عایق الاستومری، می‌توانید با شرکت میزبان صنعت، بهترین واردکننده عایق های الاستومری، تماس بگیرید. برای اطلاع از قیمت چسب عایق الاستومری نیز می‌توانید با کارشناسان ما در میزبان صنعت اقدام کنید.

همچنین بر اساس شرکت سازنده چسب عایق الاستومری، 3 مورد از بهترین چسب‌ها عبارتند از:

چسب عایق الاستومری لینکران

علاوه‌براین نوع دیگری از عایق‌های الاستومری هستند که نیاز به چسب مایع جداگانه ندارند. به انواع عایق‌هایی که پشتشان چسب دارند، عایق الاستومری رولی پشت چسب‌دار گفته می‌شود. از بهترین مزیت‌های این نوع از عایق های الاستومری، می‌توان به سهولت نصب و صرفه‌جویی در زمان اشاره کرد. این عایق‌ها مزایای بی‌نظیری از جمله مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و بخار آب، آتش، خوردگی و دیگر آسیب‌های ممکن دارند. همچنین عایق های رولی پشت چسب‌دار، هیچ حساسیت و بیماری برای نصاب ایجاد نمی‌کند.

چسب عایق الاستومری

عایق الاستومری رولی پشت چسب‌دار

چسب عایق الاستومری ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارد. با انتخاب یک چسب مناسب، می‌توانید عملیات ایزوله کردن ساختمان را با کیفیت بهتری انجام دهید. شرکت میزبان صنعت، یکی از بهترین تامین‌کنندگان و فروشندگانِ چسب عایق الاستومری در ایران است که می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای شما در حوزه چسب عایق الاستومری باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمی شرکت میزبان صنعت مراجعه کنید.

عایق الاستومری نسل جدید عایق‌های حرارتی و برودتی است که به‌خوبی جای عایق‌های سنتی را در صنعت ساختمان‌سازی گرفته است. شرکت میزبان صنعت از بهترین واردکنندگان عایق‌های الاستومری در ایران است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید عایق‌های باکیفیت شرکت میزبان صنعت با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

منبع: https://mizbansanat.net/


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28608
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید