امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

اتصال اسپیس فریم به وسیله بست اسپیس


1401/07/27
کد خبر : 28600
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر

از مزایای طراحی اسپیس فریم میتوان به کاهش وزن، استحکام بیشتر و دوام بیشتر نسبت به جایگزین های معمولی اشاره کرد. اگرچه قدمت این سازه به سال 1900 برمیگرده، اما تنها در اواخر قرن بیست و یکم مورد استقبال گسترده قرار گرفت. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد اسپیس فریم خواهیم پرداخت.

کاربرد اسپیس فریم

 اسپیس فریم


این ساختار فضایی سه بعدی، قابلیت تحمل بارهای زیاد (وزن های سنگین) و تحمل تنش های سازه ای رو داره. از این نوع سازه ها معمولاً برای پوشوندن مناطق بزرگ مورد استفاده قرار میگیرن و اغلب از عناصر مثلثی یا شش ضلعی به صورت یه ماتریس ساخته میشن. نیروهای کششی و فشاری در سراسر ماتریس پخش و توزیع میشن. اسپیس فریم های بزرگتر امکان جابه جایی هستش که کمتر تحت تأثیر باد یا زمین لرزه قرار بگیرن. الکساندر گراهام بل اولین کسی بود که سعی کرد در سال 1900 یک ماشین پرنده با ویژگی سبک و محکم  با سازه های اسپس فریم بسازه.  اگرچه بل تا حد زیادی در این پروژه شکست خورد، اما دانشمند دیگری به نام باکمینستر فولر، در قرن بیستم ساختمان هایی با سازه های اسپیس فریم طراحی کرد. امروزه ساختمان های خیلی زیادی با این نوع سازه ها ساخته شدن  و طرفداران زیای هم پیدا کردن. یک مثال عالی از این میتوان به ساختمان های بیوم ها، پروژه Eden در انگلستان اشاره کرد. هر ساختار اسپیس فریم بر اساس یک فضای شش ضلعی سه ضلعی، یعنی ترکیبی از شش ضلعی و مثلث تشکیل شده. این ساختار بسیار سبک وزنه و در عین حال استحکام بسیار زیادی رو فراهم میکنه.  امروزه از این نوع ساختمان ها یه عنوان جاذبه های گردشگری هم استفاده میشن.
در ساخت و ساز خودرو، طراحی اسپیس فریم به نفع طراحی مونوکوک توسط صنعت تولید کنار گذاشته شده. با این حال، خودروسازان رده ی بالا مثل آکورا، آئودی و لامبورگینی ریگ هنوز هم خودروهای جدیدشون رو با اسپیس‌فریم میسازن و توسعه میدن. در خودروها، طراحی اسپیس فریم شامل قرار دادن بخش‌های مختلف خودرو بر روی یک قاب لوله‌ای، تقریباً به شکل مدولار هستش. از طرف دیگه، اسپیس فریم به دلیل  اشکال هندسی متنوع میتوان به صورت شبکه های دو لایه و چند لایه به صورت مسطح یا آزاد ساخت. از این رو سایبان ها، ورودی ها، میدان ها، غرفه های نمایشگاه، آشیانه ها، مراکز همایش، مساجد، پایانه ها، غرفه ها، تکیه گاه های داخلی، امکانات ورزشی، پوشش مخزن، کلیساها، پوشش استخرها، مراکز خرید، غرفه های استادیوم، شیشه های شیبدار، انبارهای با دهانه بزرگ، برج ها ایستگاه های فضایی، سکوهای شناور، تابلو و بنر نیز ممکنه از اسپیس فریم ساخته بشن.

غرفه اسپیس فریم چیست؟

 اسپیس فریم


اسپیس فریم به سازه ی فضایی اطلاق میشه که اعضای آن در یک الگوی هندسی منظم به صورت صلب به یکدیگر متصل شدن که علاوه بر نیروهای محوری، نیروی گشتاور رو هم بهم منتقل میکنن. در مقایسه با سایر سازه ها، خرپاهای فضایی به صورت پین دار هستن و در نتیجه تمام قطعات آن در حالت کشش یا فشار قرار دارن و هیچ ستون یا تکیه گاهی این فضای بهم پیوسته رو قطع نمیکنه. بنابراین، هیچ مواد اضافی برای ایجاد اتصالات صلب به کار نمیره. اسپیس فریم به نام های چارچوب های مهاربندی شده و یا سازه های مشبک هم معروف هستن و با بست اسپیس بسته میشوند. ساده ترین واحد فضایی آن چهار وجهی هستش که چهار مفصل و شش عضو داره. این سازه ی یک پارچه، ساختاری بسیار قوی، ضخیم و انعطاف پذیر رو تشکیل میده که میتونه به صورت افقی یا خمیده به اشکال مختلف استفاده بشه. اسپیس فریم با استفاده از انواع مختلف اتصال دهنده ها یا گره ها که با هم مونتاژ شدن، ساخته میشن. در واقع به کمک سازه های اسپس فریم میتوان یه غرفه ی نمایشگاهی جذاب ساخت. با الهام گرفتن از طبیعت، میتوان نمونه‌های زیادی از پیکربندی‌های مورد استفاده در ساخت غرفه اسپیس فریم رو مشاهده کرد. مثل دایره ای شکل، منشورهای شش ضلعی لانه زنبوری، کریستالی، دانه های برف و غیره. مثلث ساده ترین هندسه پایداره، به این معنی که سه عضو به هم پیوسته داره و تغییر شکل آن در صفحه امکان پذیر نیست. در حال که این مورد برای چند ضلعی ها مانند مربع، مستطیل، شش ضلعی یا هشت ضلعی صدق نمیکنه و میتوان اشکال هندسه مختلفی رو درست کرد.

شرایط اجاره اسپیس

 اسپیس فریم


طبق تحقیقات، ساخت و طراحی غرفه یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغات محسوب میشه و با کمترین هزینه محصولات به راحتی در اختیار مصرف کنندگان قرار داده میشه. این چهارچوب ها رو میتونید اجاره هم بکنید برای مشاهده اطلاعات بیشتر به صفحه اجاره اسپیس فریم مراجعه کنید.اگه شما دارای هر یک از شرایط زیر هستید، اجاره کردن اسپیس فریم میتونه بهترین گزینه باشه.
1)    نداشتن وقت کافی
2)    نداشتن سرمایه کافی
3)    برگزاری غرفه برای اولین بار
4)    نداشتن فضای مناسب در برابر باد و باران
5)    نداشتن فضای مناسب برای نگهداری محصولات
6)    دارای تنوع محصولات و تشکیل چند غرفه
7)    امکان برگزاری غرفه در چند محله ی مختلف
8)    امکان اجاره کردن غرفه برای مدت زمان محدود
9)    امکان طراحی و ساخت غرفه با ایده ی خودتون
10)     امکان برگزاری غرفه در چند محل مختلف


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28600
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید