امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

آیا برای شکایت از کارفرما وجود وکیل اداره کار الزامی است؟


1401/07/27
کد خبر : 27242
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 20 نفر

امروز در این مقاله قصد داریم برای شما در رابطه با وکیل اداره کار و شکایت از کارفرما مواردی را بیان کنیم که از هر جهت پاسخگوی سوالات احتمالی شما می باشد. دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات لازم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.
تمامی افرادی که تحت اختیار کارفرما مشغول به کار هستند باید از تمامی حقوق مخصوص به خود برخوردار باشند و در صورت کوتاهی در چنین مواردی کارگر می تواند از کارفرمای خود شکایت کند.

در چه مراجعی به اختلاف میان کارگر و شکایت از کارفرما رسیدگی خواهد شد؟

در بسیاری از اوقات ممکن است این اختلافات به صورت دسته جمعی یعنی هماهنگی بین تمامی کارگران باشد و در چنین صورتی کار به شکایت از کارفرما ختم خواهد شد.
 به صورت کلی می ‌توان اینگونه بیان کرد در برخی اوقات کارگران درخواستی دارند که کاملاً معقول می باشد، در صورت بی ‌توجهی کارفرما به چنین مواردی کارگران می ‌توانند نسبت به شکایت اقدام کند.
لازم به ذکر است به توضیح این موضوع بپردازیم رسیدگی به چنین اختلافاتی در مراجع قضایی انجام می شود به این دلیل که چنین دعاوی معمولاً جنبه اقتصادی به همراه دارد.
در بسیاری از مواقع مشکلاتی پیش آمده که کارفرما با توجه به اختیارات و اقتداری که دارد بدون داشتن دلیل موجه کارگر را اخراج کرده و از پرداخت مزد او نیز خودداری کند، در چنین حالتی اگر بدون دلیل از کار اخراج شود و مزد خود را نیز دریافت نکند تنها راه شکایت از کارفرما در اداره کار می باشد.


شکایت از کارفرما

وکیل اداره کار به چه شخصی گفته می ‌شود؟

به صورت کلی وکیل اداره کار به شخص گفته می شود که با تمامی قوانین مربوط به شکایت از کارفرما و دفاع از حقوق کارگران آشنایی کامل را به همراه دارد و همچنین با قوانین مربوط به بیمه و بخشنامه نیز به طور کامل آشنا می باشد. با توجه به این موارد نیز وکیل امکان رسیدگی به دعاوی میان دو طرف را خواهد داشت.
برخی از کارگران می ‌توانند برای مطلع شدن از کار وکیل مورد نظر مشاوره رایگان با وکیل اداره کار داشته باشند.
به این موضوع نیز توجه داشته باشید که در صورت رخ دادن اختلاف میان کارگر و کارفرما و اقدام برای شکایت حتماً به وکیل متخصص اداره کار مراجعه کنید چرا که هر یک از وکلا در رشته تخصصی خود می توانند موکلان را راهنمایی کنند.
هنگام مراجعه برای کار، قراردادی بین کارفرما و کارگر وجود دارد که تمامی نکات لازم از جمله حقوق بیمه و غیره در آن نوشته خواهد شد و هر یک از طرفی نیز باید به تعهدات خود در حین کار عمل کنند.
در صورتی که یکی از دو طرف نسبت به وظایف خود کوتاهی کند، طرف مقابل می تواند با مراجعه به شعب مشخص‌ شده تنظیم دادخواست اداره کار را ثبت کند.
در وهله اول لازم است تشخیص داده شود که شکایت از کارگر صورت گرفته یا کارفرما، پس از آن نیز شعبه مورد نظر یک وقت رسیدگی برای پرونده را تعیین خواهد کرد و به اطلاع کارفرما و کارگر می رسد. لازم به ذکر است بیان کنیم هر دو طرف باید در زمان مقرر و تعیین شده به شعب تشخیص مراجعه کنند تا به طور کامل به پرونده رسیدگی شود.
شما می‌ توانید با سوال از کارشناس اداره کار از روند و چگونگی انجام کار مطلع شوید.
البته این امکان برای شما وجود دارد که پیش از ارائه دادخواست خود از مشاور رایگان اداره کار نیز استفاده کنید.
هنگامی که هر دو طرف در جلسه رسیدگی حضور پیدا کنند رای به طور کامل صادر خواهد شد و پس از آن نیز کارگر و کارفرما از این امکان برخوردار خواهند بود که در طی پانزده روز نسبت به رای صادر شده اعتراض خود را اعلام کنند. در چنین مواقعی پیشنهاد ما مشورت با وکیل اداره کار در موسسه حقوقی تهران وکیل می باشد چرا که می ‌تواند با در نظر گرفتن شرایط نسبت به اعتراض شما اقدام کند.
در هر حالت به شما پیشنهاد می دهیم رسیدگی به طرح شکایت خود را به وکیل اداره کار قم یا وکیل اداره کار پاکدشت بسپارید. البته لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم اداره کار در تمامی شهرهای مختلف کشور وجود داشته و ۲ مرجع حل اختلاف و هیئت تشخیص با توجه به موقعیت جغرافیایی هر استان در نظر گرفته خواهد شد.


شکایت از کارفرما

مراحل شکایت از کارفرما در اداره کار:

چنانچه بنا به شرایط نامطلوب مجبور به شکایت از کارفرما خود شدید در وهله اول لازم است به اداره کار و امور اجتماعی مراجعه کنید و پس از آن باید مراحل زیر را به درستی پشت سر بگذارید.
1.    در وهله ‌ی اول لازم است شعبه بیمه گذار تامین اجتماعی مشخص شود.
2.    باید به اداره کار مربوطه مراجعه کرده و نامه از واحد ارجاع جهت شعبه بیمه گذار را نیز دریافت کنید.
3.    در این مرحله لازم است نامه دریافت شده را به کارگزاری بیمه تامین اجتماعی برده و تقاضای جمع آوری تمامی سوابق خود را داشته باشید.
4.    سوابق را به اداره کار ببرید و فرم دادخواست را دریافت کنید.
5.    در این مرحله اداره کار به شما یک نامه با عنوان نامه سازش می دهد و از شما تقاضا خواهد کرد  آن را به کارفرمای خود تحویل دهید. پس از گذشت دو هفته جلسه سازش برگزار خواهد شد و نامه به جریان می‌افتد.
6.    طی اجرای جلسه سازش در اداره کار لازم است طرفین دلایل و مدارک خود را به طور کامل ارائه داده و اگر به نتیجه مطلوبی برسند شکایت ختم خواهد شد، اما اگر تحت هر شرایطی کارفرما در جلسه سازش حاضر نشود کار به مرحله بعد یعنی جلسه تشخیص خواهد رسید.
7.    جلسه تشخیص به فاصله دو هفته پس از جلسه سازش اجرا خواهد شد. نامه جلسه تشکیل به دو طرف یعنی کارفرما و کارگر ابلاغ شده و پس از حضور در جلسه رای ای که کارشناسان در دفعه قبل یعنی سازش صادر کرده ‌اند به طرفین اعلام می کنند. چنانچه دو طرف به این رای اعتراضی داشته باشند کار به جلسه حل اختلاف کشیده می شود.
8.    معمولاً آخرین جلسه حل اختلاف می باشد و دو طرف باید مدارک و اسناد معتبر خود را در رابطه با پرونده مطرح کنند و پس از آن نیز رای نهایی از سوی مرجع مورد نظر صادر خواهد شد.
در تمامی این مراحل، مشاور حقوقی اداره کار در کنار شما خواهد بود و به صورت کامل شما را راهنمایی خواهد کرد. در صورت اعلام شدن رای و داشتن اعتراض می توانید پس از بررسی نمونه اعتراض به رای اداره کار در دیوان عدالت اداری اعتراض خود را ثبت کرده و آن را تحویل دهید.
وکیل اداره کار اصفهان و وکیل اداره کار کرج از این امکان برخوردار هستند در تمامی مراحل، صفر تا صد کار را بر عهده گرفته و بهترین دفاعیات را جهت پیش بردن پرونده شما به صورت مثبت ارائه دهند.
این امکان نیز وجود دارد که برای کارهای اولیه شکایت خود از کارفرما با وکیل اداره کار تلفنی  مشورت های لازم را انجام دهید. برای این کار لازم است شماره وکیل اداره کار را داشته باشید و پس از برقراری تماس می توانید متوجه این موضوع شوید که وکیل با صبر و حوصله کامل تمامی جزئیات را در اختیار شما قرار می دهد.
یکی از مهمترین مواردی که کارگران هنگام ارائه دادخواست خود در رابطه با آن نگرانی بسیار زیادی دارند هزینه شکایت از کارفرما می باشد، با توجه به اینکه هزینه وکیل اداره کار و سایر وکلای متخصص متفاوت می ‌باشد، به شما پیشنهاد می دهیم که پیش از مراجعه حضوری حتماً با برقرار کردن تماس از مبلغ مورد نظر وکیل مطلع شوید.
وکیل اداره کار اسلامشهر سعی می ‌کند جهت رفاه حال کارگران و همچنین رسیدگی به مشکل آن ها مبلغ مناسبی را برای حق وکالت در نظر بگیرد، اما به صورت کلی تلاش آن ها تنها در جهت حل مشکل کارگر و گرفتن حق او به صورت کامل می باشد.
لازم به ذکر است که این نکته را بیان کنیم در برخی اوقات کارفرما نیز احتیاج به وکیل دارد، از همین رو وکیل کارفرما در اداره کار نیز از حقوق آن ها به صورت کامل دفاعیات لازم را انجام دهد.


شکایت از کارفرما

سخن پایانی:

در این مقاله سعی کردیم در رابطه با وکیل اداره کار و شکایت از کارفرما توسط بهترین وکیل در تهران وکیل مطالبی را برای شما بیان کنیم که در موقع خود می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد. توجه داشته باشید زمانی کارگران می توانند از کارفرمای خود شکایت کنند که حقی از آن ها ضایع شده باشد یا حتی کارفرما نسبت به درخواست معقول آن ها بی توجهی داشته باشد، در چنین زمانی کارگر با مراجعه به اداره کار و ارائه دادخواست خود می ‌تواند از کارفرمای خود شکایت کند و در تمامی این مراحل وکیل اداره کار را در کنار خود داشته باشد. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

منبع : www.tehran-atorney.com


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27242
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید