امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

15 راه فرار از پنالتی گوگل


1401/07/27
کد خبر : 28103
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 18 نفر

با توجه به اینکه پیشگری همیشه بهتر از درمان است، به همین علت بهترین راهکار برای فرار از جریمه شدن توسط گوگل، شناخت خط قرمزهای الگوریتم های مختلف آن می باشد.

پنالتی گوگل چیست؟

گوگل قدرتمندترین موتور جستجوی دنیا می باشد که با مجموعه متنوعی از الگوریتم ها سایت های مختلف را رتبه بندی و آنها را در لیست نتایج جستجو قرار می دهد. یکی از مهم ترین فاکتورها برای گوگل رضایت کاربران از سایت ها می باشد و بر همین اساس قوانین و محدودیت ها و خط قرمزهایی را برای مدیران وب سایت ها فراهم نموده است. سایت هایی که به این قوانین پایبند نبوده و با روش های غیر اصولی سئو سعی در فریب دادن موتورهای جستجو دارند، مشمول جریمه های گوگل میشوند. پنالتی یا جریمه های گوگل در برخی از مواقع تنها به صورت هشدار عمل نموده و در مراحل پیشرفته مانند کارت قرمز فوتبال است و سایت به طور کامل حذف خارج میشود. 


پنالتی گوگل

انواع پنالتی گوگل

جریمه هایی که گوگل برای سایت ها ارائه می دهد مانند کارت های زرد و قرمز بازی فوتبال می باشند. به طوریکه برخی تنها جنبه هشدار داشته و با افت رتبه ها به شما گوشزد می کند که قوانین را رعایت نکرده اید. در این شرایط اگر هشدار را جدی بگیرید و اشکالات را برطرف نمایید، مجدد می توانید رتبه های خوبی کسب کنید. در مقابل، ممکن است برخی از مدیران سایت و وبمسترها توجهی به این موضوع نداشته و سئو سایت کلاه سیاه را به طور مداوم پیش ببرند. در این شرایط بدترین نوع پنالتی گوگل نصیبشان خواهد شد و سایت از میدان رقابت به طور کامل کنار گذاشته میشو. بر همین اساس می توان انواع پنالتی و جریمه های گوگل را به صورت زیر دسته بندی نمود:

پنالتی دستی یا manual penalty

این نوع پنالتی همان کارت قرمز گرفتن از گوگل می باشد و سایت شما از دسترس خارج میشود. به جرات می توان گفت، بدترین تجربه برای مدیران سایت ها و وبمسترها در سئو سایت فروشگاهی و شرکتی و غیره مواجه شدن با این شرایط است. در شرایطی که با این نوع پنالتی مواجه شوید، در سرچ کنسول برایتان پیغام از سوی گوگل ارسال میشود. البته نگران نباشید، با رفع اشکالاتی که باعث پنالتی شدن سایت شده اند می توان مجدد درخواست بازبینی برای گوگل ارسال کنید و نتیجه بررسی شده و برای برگشت یا عدم برگشت سایت به میدان رقابت تصمیم گیری خواهد شد. این شیوه پنالتی و جریمه گوگل به طور مستقیم توسط کارمندان این سازمان بررسی و تصمیم گیری میشود. 


پنالتی گوگل

پنالتی الگوریتمی

این نوع پنالتی همان کارت زرد و هشدار گرفتن است و مهم ترین نشانه آن، افت یکباره و شدید رتبه های سایت می باشد. به عنوان مثال ممکن است با روش های سئو کلاه سیاه و حتی خاکستری به صفحه اول راه پیدا کرده باشید و یکباره به صفحه سوم و حتی بیشتر منتقل شوید. این افت رتبه ها نوعی هشدار می باشند از سوی الگوریتم های گوگل و باید آنها را جدی بگیرید تا مجدد به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنید.

راه های جلوگیری از جریمه گوگل

سوال مهم این است که چطور از پنالتی و جریمه های گوگل فرار کنیم؟ به عبارت دیگر، چه خط قرمزهایی برای گوگل وجود دارد و در حین رقابت و سئو سایت شرکتی و غیره باید به آنها توجه داشت؟ کافیست موارد زیر را در حین سئو سایت ها مد نظر داشته باشید تا چنین شرایط ناگواری برایتان رخ ندهد:

1-    عدم استفاده از محتوای کپی

یکی از خط قرمزهای بسیار مهم برای گوگل و الگوریتم های مختلف آن، استفاده از محتوای تکراری و کپی شده از سایر سایت ها می باشد. به همان اندازه که تولید محتوا می تواند به سئو کمک کند و سایت را به جایگاه مطلوبی برساند، عدم توجه به کیفیت و یونیک و منحصر به فرد بودن آن نتیجه عکس خواهد داشت. مساله کپی و تکراری بودن محتوای سایت ها برای گوگل به شدت اهمیت داشته و الگوریتم های آن همیشه در حال بروزرسانی برای مقابله با این شرایط می باشند.

2-    لینک سازی غیر طبیعی

در سئو خارجی لینک های خارجی اهمیت زیادی داشته و می توانند به شما کمک کنند تا رتبه های بهتری کسب کنید. اما واقعیت این است که تنها در شرایطی لینک های خارجی می توانند کمک کننده در سئو باشند که طبیعی و توسط کاربران ساخته شده باشند. از نظر گوگل لینک های خارجی یا باید توسط کاربران در سایر سایت ها ایجاد شوند یا سایر وبمسترها در سایت های معتبر به شما لینک دهند. به همین دلیل رپورتاژ می تواند برای سئو مناسب باشد و شرایط زمانی به ضرر شما خواهد بود که بیش از اندازه لینک خارجی ایجاد شود. یک سئوکار حرفه ای با تکنیک های سئو خاکستری باید لینک سازی طبیعی و حرفه ای داشته باشد در غیر این صورت با پنالتی و جریمه گوگل روبرو خواهد شد.


 پنالتی گوگل

3-    تکنیک first click free

گوگل همیشه به دنبال رضایت کاربران بوده و به همین دلیل تلاش می کند تا بهترین نتیجه که مد نظر آنها می باشد را در لیست نتایج جستجو نمایش دهد. به همین دلیل سایت هایی که از تکنیک first click free استفاده می کنند را جریمه می کند. برخی از سایت ها عنوان را به گونه ای تهیه می کنند که صفحه رتبه خوبی کسب می کند، اما پس از ورود کاربر تنها در شرایطی محتوا را نمایش می دهند که ابتدا ثبت نام کنند. این تکنیک به شدت خلاف قوانین گوگل بوده و بسیاری از سایت ها به دلیل عدم رعایت آن پنالتی میشوند.

4-    لینک داخلی مخفی

با ورود به سایت ها قطعا متوجه شده اید که برخی عبارات و کلمات تغییر رنگ داشته و به سایر صفحات داخلی و خارجی لینک شده اند. این کار اگر با استراتژی و صحیح انجام شده باشد به شدت در بهبود سئو موثر است. اما اگر کلمات و عبارات لینک شده هیچ تفاوتی از نظر شکل ظاهر و رنگ یا سایز و غیره با سایر محتوا نداشته باشند، چیزی جز نزدیک شدن به پنالتی گوگل را برایتان به همراه نخواهند داشت.

5-    پنالتی گوگل با لینک های 404

شما به عنوان یک مدیر سایت یا وبمستر باید وضعیت لینک های سایت را همیشه با ابزارهای مختلف از قبیل سمراش و غیره بررسی کنید. از بدترین خطاهای موجود در سایت ها می توان به لینک های شکسته و 404 اشاره نمود که منجر به عدم رضایت کاربر میشوند. به همین دلیل گوگل با این قبیل خطاها به شدت برخورد داشته و تعداد زیاد آنه در نهایت منجر به جریمه خواهد شد.

6-    پنالتی گوگل با تبادل لینک

یکی از ترفندهایی که برخی از سئوکاران تازه کار برای دریافت لینک خارجی از سایر سایت ها به کار میبرند، تبادل لینک می باشد. به عنوان مثال، سایت a به b لینک داده و متقابلا سایت b به a لینک می دهد. این شیوه لینک سازی به معنای تبادل لینک بوده و با قوانین گوگل مغایرت دارد.


 پنالتی گوگل

7-    جریمه گوگل با سرعت پایین سایت

از دیگر فاکتورهایی که در آپدیت های جدید گوگل به شدت به آن اهمیت داده شده است، سرعت سایت می باشد. سرعت سایت ها ارتباط مستقیم با رضایت کاربران دارد و به همین دلیل باید بتوانید به استانداردهای مورد نظر گوگل در این زمینه دست پیدا کنید. از نظر موتورهای جستجو سایت ها باید در کمتر از 3 ثانیه باز شوند و این می تواند رتبه های سایت شما را بهبود دهد. سایت هایی که به بهبود سرعت توجهی ندارند از نظر گوگل مشمول جریمه شده و در میدان رقابت نقش مهمی نخواهند داشت.

8-    تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی در محتوا

تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی که با keyword stuffing شناخته میشود، میتواند عدم رضایت کاربر را به همراه داشته باشد. به همین دلیل عدم توجه به این موضوع می تواند سایت ها را تا پنالتی شدن یک قدم پیش ببرد. چگالی کلمه کلیدی باید استاندارد باشد و در کل محتوا پراکنده باشند تا خوانایی جملات را تحت تاثیر منفی قرار ندهد.

9-    پنهان سازی محتوا یا Cloacking

در حالت کلی می توان گفت، گوگل با هر تکنیکی که باعث فریب کاربر میشود برخورد جدی دارد و یکی از مهم ترین آنها، Cloacking است. در این تکنیک تلاش میشود تا کاربر بر روی لینک ارائه شده در لیست نتایج جستجو کلیک کند. تا این قسمت کار طبیعی است اما کاربر وارد سایت اصلی نشده و به صفحه ای هدایت میشود که ایندکس نشده و از نظر گوگل پنهان است. در شرایطی که موتورهای جستجو این قبیل رفتارها را شناسایی کنند، جریمه هایی را برای سایت در نظر میگیرند.

10- تبلیغات بیش از اندازه

تبلیغاتی که در سایت ها نمایش داده میشود از نظر گوگل تا زمانی می تواند طبیعی باشد که منجر به خسته کننده شدن صفحه نشود. در حالت کلی نباید تعداد لینک های خروجی از یک صفحه بیش از اندازه باشد و به همین دلیل سایت هایی که این موارد را رعایت نمی کنند با افت رتبه و جریمه مواجه خواهند شد.

11- امنیت پایین و هک شدن سایت

امنیت در مراحل کد نویسی و طراحی و بعد از آن همیشه در بالاترین سطح اهمیت قرار دارد و تکنیک ها و استانداردهای متعددی برای آن وجود دارد. هک شدن سایت در حالت کلی تجربه بسیار تلخی برای صاحبان سایت های فروشگاهی و غیره می باشد. اما شرایط زمانی بدتر میشود که گوگل نیز سایت مربوطه را به علت عدم رعایت استانداردهای امنیتی جریمه می کند.

12- استفاده زیاد از تگ H1

بر اساس استانداردهای ارائه شده در طراحی سایت، در هر صفحه یک تگ H1 در نظر گرفته شده و سایر بخش ها با تگ های H2 و H3 و غیره تقسیم بندی میشوند. این بخش بندی محتوا با تگ های هدینگ تاثیر مطلوبی بر خوانایی محتوا و بهبود سئو دارد اما تکرار بیش از اندازه چیزی جز ضرر را به همراه نخواهد داشت. در هر صفحه تنها از یک تگ H1 باید استفاده شود، در غیر این صورت استاندارد نیست.

13- ریدایرکت بیش از اندازه

صفحات سایت را می توان با ریدایرکت های 301 و 302 به آدرس های جدید اصطلاحا ریدایرکت کرد که در برخی از مواقع لازم و ضروری می باشد. هر چیزی که بیش از اندازه تکرار شود از نظر گوگل قابل قبول نیست و امتیاز منفی را برایتان اعمال می کند. سایت هایی که بیش از اندازه ریدایرکت 301 و 302 در آنها وجود دارد، در خطر پنالتی گوگل قرار خواهند گرفت.

14- پنالتی سایت های غیر ریسپانسیو

از دیگر فاکتورهای بسیار مهم برای گوگل، نحوه نمایش سایت ها در دستگاه های مختلف با رزولوشن های متفاوت می باشد. از نظر گوگل سایت ها باید واکنش گرا یا ریسپانسیو بوده و با تغییر در سایز و رزولوشن دستگاه و مرورگر نمایش دهنده، ظاهر آنها با مشکل مواجه نشود. در مرحله کدنویسی و طراحی سایت لازم است با ابزارهای مختلف از قبیل بوت استرپ و مدیا کوئری این قابلیت روی سایت ها پیاده سازی شود. در غیر این صورت به دلیل عدم رضایت کاربران پس از ورود به این سایت ها به مرور جریمه خواهند شد.

15- وجود بیش از اندازه خطا در سایت

ارور و خطاهایی که روی سایت ها وجود دارند براحتی به کمک ابزارهای متعدد قابل شناسایی هستند. این ارورها باید به سرعت رفع شوند و دلیل اصلی رخ دادن آنها شناسایی شوند. به عنوان مثال، خطاهای 500، 403 و غیره همگی از جمله این موارد می باشند.
بر اساس نتیجه گیری کلی می توان گفت، رعایت استانداردها در طراحی سایت و سئو می تواند پنالتی گوگل را از شما دور کند. گروه طراحی سایت و سئو اهوراوب با سالها تجربه در این حوزه می تواند به شما در رسیدن به جایگاه مطلوب کمک نموده و با تکنیک های حرفه ای و بدون کلاه سیاه به رتبه های برتر دست پیدا کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس www.ahooraweb.com  مراجعه نموده یا با شماره تلفن 02188396574 تماس بگیرید.  


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28103
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید