امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

چند گزینه برای بهبود ویندوز 11


1401/07/27
کد خبر : 28144
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 16 نفر

پیش از هرکاری شاید بهتر باشد به settings بروید و به بخش windows update مراجعه کنید. برای بروزرسانی، نیازی به دانلود ویندوز 11 از ابتدا نیست و می توانید در این بخش نحوه بروزرسانی خود را کنترل کنید.  اما ویژگی تازه ای که در ویندوز 11 اضافه شده است، Get me up to date می باشد. برای دسترسی به آن به Advanced options بروید. در صورتی که این ویژگی فعال باشد، پس از اتمام دانلود بروزرسانی، ویندوز 11 شما به سرعت ریستارت می شود و ممکن است کارهایی که مشغول به انجام آن ها هستید را از دست بدهید. با قطع کردن این ویژگی، بروزرسانی تا زمانی که خودتان سیستم را ریستارت نکرده باشید متوقف می شود.

بهبود ویندوز 11


 
درست مثل ویندوز 10، بعد از دانلود و آموزش نصب ویندوز 11 گزینه های مختلفی برای تنظیم کردن نحوه مصرف انرژی دارید. اگر از تبلت با لپ تاپ استفاده می کنید، نحوه مدیریت انرژی دارای اهمیت بالایی می باشد. به شکل پیش فرض این ویژگی روی balance  تنظیم شده است. اما بسته به نیازی که دارید می توانید این ویژگی را تغییر دهید. مکان این گزینه، نسبت به ویندوز 10 تغییر کرده است و اکنون برای مشاهده آن باید به settings  بروید و system و سپس power  را انتخاب کنید. در power mode  سه گزینه پیش روی شما قرار می گیرد که بین آن ها انتخاب خواهید کرد.
در بخش personalization، امکان اضافه کردن فولدرها به منوی استارتتان را دارید. اگرچه منوی استارت ویندوز 11 نسبت به ویندوز 10 تغییرات هنگفتی کرده است، اما اضافه کردن فولدرهای مهمی مثل دانلود ها، اسناد، و ... به راحتی در آن انجام می شود. برای این منظور کافیست به settings سپس personalization و بعد start بروید و سپس تیک فولدرهای دلخواه خود را بزنید تا در منوی استارت شما نشان داده شوند.


 بهبود ویندوز 11


یکی از ویژگی های آزاردهنده ویندوز 11، شاید وجود بخش های تبلیغاتی در آن باشد. اگر نمی خواهید آن ها را ببینید، کافیست به settings و سپس privacy & security  بروید. با کلیک بر رویgeneral  می توانید Show me suggested content in the Settings app را کلا غیر فعال کنید. سپس باید به فایل اکسپلورر بروید و با راست کلیک و انتخاب options و سپس رفتن به View، گزینه Show sync provider notifications را غیر فعال کنید. علاوه بر این باید به settings بروید و در notification، هر دو گزینه Get tips and suggestions when I use Windows و Offer suggestions on how I can set up my device را غیر فعال کنید تا پس از نصب ویندوز 11، دیگر با تبلیغات آزاردهنده رو به رو نشوید. حالا که در بخش notification هستید، می توانید اعلامیه اپلیکیشن هایی که به notification آن ها نیاز ندارید را نیز غیر فعال کنید. کافیست بر روی آن ها ضربه بزنید تا off شوند.


 بهبود ویندوز 11


یکی از کارهایی که برای بهبود عملکرد کلی ویندوز 11 می توانید بکنید، این است که انیمیشن های آن را غیر فعال کنید. با غیر فعال کردن این انیمیشن ها، می توانید به سرعت به پنجره های دلخواه خود دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این سرعت ویندوز شما به شکل قابل توجهی بالا می رود. البته نیازی نیست تمام این انیمیشن ها را قطع کنید، اما با غیر فعال کردن تعداد مشخصی از آن ها قادر به استفاده از ویندوز 11 خود به شکل راحت تر خواهید بود. برای انجام این کار کافیست به منوی استارت بروید و advanced را جست و جو کنید. سپس با باز کردن آن و انتخاب View advanced system settings به Settings در زیر بخش Performance بروید. حالا لیستی از انیمیشن ها را مشاهده می کنید که در صورت نیاز می توانید آن ها را فعال یا غیر فعال کنید. با خیال راحت می توانید تمام انیمیشن ها بجز show shadows under windows, show thumbnail instead of icons, smooth edges of screen fonts و use drop shadows for icon labels on the desktop را قطع کنید. با این کار مصرف منابع سیستمیتا نیز پایین تر خواهد آمد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28144
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید