امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

ویژگی های یک وکیل مناسب برای شهرداری و دیوان عدالت چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 28727
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 12 نفر

قوانین موجود در دیوان عدالت اداری متفاوت با دادگاه های عمومی و انقلاب می باشد و شیوه رسیدگی به امور نیز در این سازمان متفاوت است. افرادی که در مورد سازمان و نهاد دولتی خاصی شکایت دارند باید دادخواست خود را تنظیم کرده و به دیوان عدالت اداری ارائه کنند.

کیل مناسب دیوان عدالت

وکیل دیوان عدالت اداری

از آن جایی که قوانین دیوان عدالت اداری پیچیده می باشد و افراد عادی نمی توانند سر از آن در بیاورند، بهتر است متقاضیان در پرونده های خود از وکیل دیوان عدالت در تهران کمک بگیرند تا آن ها را در روند پرونده یاری کند و سبب به نتیجه رسیدن دادخواست آن ها شود. وکیل دیوان عدالت اداری به کسی گفته می شود که پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری را دارد و بر حسب سلیقه و تجربه کافی در ابن زمینه، اقدام به پذیرش پرونده های دیوان عدالت اداری نموده و به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می نماید. وکیل دیوان عدالت اداری باید یک سری ویژگی هایی داشته باشد تا بتواند در زمینه این گونه پرونده ها موفق عمل کند.

ویژگی های وکیل دیوان عدالت اداری

مجموعه ای از ویژگی ها و خصوصیات وجود دارد که تا یک وکیل دیوان به عنوان وکیل خوب شناخته شود. اولین و مهم ترین ویژگی یک وکیل دیوان عدالت اداری این است که تجربه کافی در پرونده های مربوطه در این زمینه داشته باشد. شاید وکلای زیادی وجود داشته باشند که دارای تخصص لازم در این زمینه باشند، اما لزوما همه آن ها با تجربه نیستند. بنابراین داشتن تجربه و سابقه کاری موفق یکی از مهم ترین ویژگی های وکیل دیوان عدالت اداری می باشد.

دومین ویژگی وکیل دیوان عدالت این است که صلاحیت بررسی اسناد و تحقیق راجع به آن ها را دارد و می تواند از راه های مختلفی از حقوق موکل خود دفاع کرده و اسناد موجود را بررسی کند. یک وکیل دیوان عدالت اداری توانایی تشخیص نقش هر کدام از اسناد عادی و یا رسمی را در دعاوی ملکی دارد. همچنین می تواند لازم الاجرا بودن سند رسمی را تشخیص دهد، یعنی این که می تواند تشخیص دهد کدام یک از اسناد می توانند بدون در نظر گرفتن مفاد آن و یا مراجعه به دادگاه و صدور حکم اجرا شوند. یک وکیل دیوان عدالت اداری می تواند مشاور حقوقی فنی باشد و به مراجعان خود در مورد دعاوی ملکی ثبتی مشاوره ارائه دهند.

وکیل دیوان عدالت اداری مانند سایر وکلا کار می کند با این تفاوت که علاوه بر امور مربوط به وکلای عادی در دعاوی مربوط به سازمان هایی مثل شهرداری، کمیسیون ماده 100، کمیسیون ماده 99 و سایر کمیسیون ها نیز می فعالیت می کند. از این رو به افراد توصیه می شود در صورتی که در این زمینه به مشکلی برخوردند به سراغ وکلای دیوان عدالت بروند و از تجربه و تخصص آن ها در این زمینه بهره مند شوند.

در قسمت های قبلی به برخی از ویژگی های تخصصی وکیل دیوان عدالت اداری اشاره شد، اما وکیل دیوان عدالت باید یک سری ویژگی های رفتاری نیز داشته باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

عکس وکیل دیوان عدالت اداری با داشتن دانش کافی و تجربه می تواند پرونده های موکل خود را در کوتاه ترین زمان به نتیجه برساند

ویژگی های رفتاری وکیل دیوان عدالت اداری

  • داشتن فن بیان بالا جهت پیش بردن سریع و موثر پرونده
  • برخورد محترمانه با موکل، قاضی و طرف دیگر پرونده
  • امانت دار بودن و فاش نکردن راز های موکل خود
  • خودداری از بیان موضوعات کاذب و غیر قانونی
  • صادق بودن
  • مشخص کردن حق الزحمه در ابتدای کار و واضح و روشن بودن آن

وکیل شهرداری چه کسی است؟

وکیل شهرداری کسی است که به تمامی قوانین و مقررات موجود در شهرداری تسلط کامل دارد و با تمامی آیین نامه ها، بخش نامه ها و کمیسیون های شهرداری آشنایی دارد. از این رو می تواند پرونده موکل خود را در زمینه شکایت از شهرداری به خوبی به نتیجه برساند. از آن جایی که وکیل شهرداری دارای دانش و تخصص کافی در این زمینه می باشد، می تواند از حقوق موکل خود در این زمینه دفاع کند. به طور مثال یک وکیل کمیسیون ماده 99 شهرداری، به خوبی به پیچیدگی ها و قوانین این کمیسیون در شهرداری آگاهی دارد و احتمال موفقیت در پرونده ها را افزایش می دهد. به خاطر تسلطی که وکیل شهرداری بر جزئیات قوانین دارد، رسیدگی به پرونده در کم ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه انجام خواهد شد و افراد می توانند به نتیجه دلخواه برسند.

ویژگی های وکیل شهرداری

یک وکیل خوب و کار کشته شهرداری باید دارای یک سری ویژگی ها باشد که در این جا به آن ها اشاره می کنیم:

  • داشتن پروانه وکالت پایه یک
  • داشتن تخصص در مسائل علمی و تسلط بر جزئیات قوانین
  • عدم تخریب همکار برای بهتر نشان دادن کار خود
  • سرعت بخشیدن به پرونده موکل و خودداری از کار های بیهوده و اتلاف وقت
  • نداشتن هدفی جز رضایت مشتری
  • تبلیغ و تعریف نکردن از خود برای بالا بردن شان و شخصیت
  • صداقت و راستگویی و عدم سوء استفاده از نا آگاهی موکل
  • دفاع از موکل خود به بهترین نحو

افراد برای پیگیری پرونده های حقوقی خود در دیوان عدالت اداری و شهرداری و همچنین طرح شکایت از سازمان های مختلف شهرداری و نهاد های دولتی لازم است از وکلای متخصص و کار آزموده در این زمینه بهره مند شوند. پرونده های تخصصی در این زمینه ها نیاز به دانش کافی در امور حقوقی دارند که این کار از افراد عادی ساخته نیست. گروه وکلای دیوان عدالت اداری با در اختیار داشتن مشاوران متخصص در این زمینه آماده ارائه خدمات حقوقی به شما عزیزان می باشد و به شما اطمینان می دهد که پرونده مورد نظر شما به بهترین نتیجه خواهد رسید.

 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28727
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید