امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

مهار سنتز پروتئین توسط آنتی بیوتیک ها چگونه است؟ خرید آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی از نمایندگی در ایران


1401/07/27
کد خبر : 28059
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 14 نفر

آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی، در طیف گسترده ای از تکنیک ها در زیست شناسی مولکولی از جمله کلونینگ مولکولی مورد استفاده قرار می گیرند و برای درمان آلودگی مایکوپلاسما مزاحم در کشت سلولی مهم هستند.

آنتی بیوتیک چیست؟

آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی


آنتی بیوتیک (Antibiotic) نوعی دارو است که باعث از بین رفتن یا جلوگیری از رشد باکتری‌‌ها می‌شود. آنتی بیوتیک‌‌ها به طور کلی مولکول‌‌های کوچکی هستند که وزن مولکولی آن‌ها کمتر از دو هزار دالتون است و در میزان اثر بخشی بر روی انواع مختلف باکتری‌‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.
این کارآیی با توجه به محل عفونت، توانایی آنتی بیوتیک در رسیدن به محل عفونت و توانایی باکتری‌ها می‌تواند متفاوت باشد. برخی از آنتی بیوتیک‌‌ها که به آن‌ها باکتری کش (Bactericida) نیز می‌گویند، می‌توانند باکتری‌ها را از بین ببرند در حالی که برخی دیگر که مهارگر باکتری یا باکتریواستاتیک (Bacteriostatic) نام دارند، فقط از تکثیر باکتری‌‌ها جلوگیری می‌کنند.

مهار سنتز پروتئین توسط آنتی بیوتیک ها

سنتز پروتئین در ماشین های ماکرومولکولی به نام ریبوزوم اتفاق می افتد. ریبوزوم های باکتریایی و ماشین های ترجمه یکی از اهداف اصلی آنتی بیوتیک ها در سلول هستند. بنابراین، بررسی‌های ساختاری و بیوشیمیایی در مورد آنتی‌بیوتیک‌های هدف‌دار ریبوزوم، نه تنها بینشی در مورد مکانیسم عمل و مقاومت آنتی‌بیوتیک‌ها، بلکه بینشی در مورد فرآیند اساسی سنتز پروتئین را نیز ارائه می‌کند.
نقش کلیدی ریبوزوم باکتریایی آن را به یک هدف مهم برای عوامل ضد باکتری تبدیل می کند. در واقع، تعداد زیادی از آنتی‌بیوتیک‌های مفید بالینی، این دستگاه پیچیده ریبونوکلئوپروتئین ترجمه‌ای را هدف قرار می‌دهند. اکثر این ترکیبات، عمدتا منشأ طبیعی دارند، به یکی از سه محل کلیدی ریبوزومی متصل می شوند: رمزگشایی یا  A siteدر 30s، مرکز پپتیدیل ترانسفراز(PTC) در 50s، و تونل خروج پپتید در50s  آنتی بیوتیک هایی که به A-site متصل می شوند، مانند آمینوگلیکوزیدها، در شناسایی و جابجایی کدون اختلال ایجاد می کنند. تشکیل پیوند پپتیدی زمانی که مولکول های کوچکی مانند اگزازولیدینون ها در PTC متصل می شوند، مهار می شود. در نهایت، ماکرولیدها تمایل دارند از رشد زنجیره آمینو اسید در تونل خروجی پپتید جلوگیری کنند. در این مقاله، کلاس‌های اصلی آنتی‌بیوتیک‌هایی که ریبوزوم باکتری را هدف قرار می‌دهند، مورد بحث قرار گرفته. قابل ذکر است که بیشتر آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی تنها با اجزای RNA ریبوزوم باکتریایی تداخل دارند. موجی که در ظاهر باکتری‌های مقاوم مشاهده می‌شود، با توسعه موازی آنتی‌بیوتیک‌های جدید مؤثر و وسیع الطیف مواجه نشده است، همانطور که با معرفی تنها دو دسته جدید از آنتی‌بیوتیک‌ها، اگزازولیدینون‌ها و لیپوپپتیدها، در دهه‌های گذشته مشهود است. با این وجود، این تهدید مهم سلامتی، جستجو برای عوامل ضد باکتری جدید و اهداف جدید را احیا کرده است. داده‌های ساختاری با وضوح بالا بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌های متصل به ریبوزوم، بینش بی‌سابقه‌ای را در مورد تماس‌های مولکولی و نحوه عملکرد آن‌ها ارائه می‌کنند و الهام‌بخش طراحی و سنتز داروهای کاندید جدیدی هستند که این ماشین مولکولی جذاب را هدف قرار می‌دهند.

خرید و فروش آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی

 آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی


یکی از کاربردهای گسترده آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی، استفاده در کشت بافت های گیاهی و جانوری می باشد و به همین علت خرید آنتی بیوتیک آزمایشگاهی با کیفیت بالا برای اطمینان از آزمایش ضروری میباشد.جهت استعلام قیمت این آنتی بیوتیک ها با دایا اکسیر نماینده فروش آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی تماس بگیرید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم می باشند. آنتی بیوتیک ها آزمایشگاهی به روش های مختلفی باعث مهار یا ازبین رفتن باکتری ها می شوند که یکی از این روش ها مهار سنتز پروتئین ها می باشد.
سنتز پروتئین یک فرآیند پیچیده و چند مرحله ای است که بسیاری از آنزیم ها در آن دخیل هستند. با این حال، اکثر آنتی‌بیوتیک‌هایی که سنتز پروتئین باکتریایی را مسدود می‌کنند، در فرآیندهای زیرواحد30s یا زیرواحد  50s ریبوزوم باکتریایی  70s اختلال ایجاد می‌کنند. آنزیم  Aminoacyl tRNA synthetase که اسید آمینه های مورد نیاز برای سنتز پپتید را فعال می کند، هدف آنتی بیوتیکی نیست. در عوض، مراحل اولیه که مورد حمله قرار می گیرند عبارتند از :
1)    تشکیل کمپلکس آغازین  30sمتشکل از mRNA، زیرواحد ریبوزومی 30s و ormyl-methionyl tRNA
2)    تشکیل 70s ریبوزوم توسط کمپلکس آغازین 30s و ریبوزوم 50s
3)    فرآیند طویل شدن اسیدهای آمینه و تبدیل به یک پلی پپتید
آنتی بیوتیک های  کلاس تتراسایکلین ، از جمله داکسی سایکلین، با مسدود کردن محلA  (آمینواسیل) ریبوزوم 30s، از اتصال aminoacyl-tRNA جلوگیری می کنند. آنها قادر به مهار سنتز پروتئین در هر دو ریبوزوم 70s و 80s (یوکاریوت ها) هستند، اما ترجیحاً به دلیل تفاوت‌های ساختاری در زیر واحدهای RNA به ریبوزوم‌های باکتری متصل می‌شوند.
علاوه بر این، تتراسایکلین ها با بهره برداری از سیستم انتقال سلولی باکتری باعث افزایش غلظت آنتی بیوتیک در داخل سلول به طور قابل توجهی بالاتر از غلظت محیط، در برابر باکتری ها موثر هستند.
آنتی بیوتیک های  گروه آمینوگلیکوزیدها میل ترکیبی به زیر واحد ریبوزوم 30s دارند. استرپتومایسین، یکی از رایج ترین آمینوگلیکوزیدهای مورد استفاده، با ایجاد کمپلکس آغازین 30s تداخل دارد. کانامایسین و توبرامایسین نیز به ریبوزوم 30s متصل می شوند و از تشکیل کمپلکس آغازین 70s جلوگیری می کنند.
اریترومایسین، یک آنتی بیوتیک آزمایشگاهی از کلاس ماکرولید هاست که به جزء 23s RNA  ریبوزوم 50s متصل می شود و در مونتاژ زیر واحدهای   50sاختلال ایجاد می کند. اریترومایسین، روکسی ترومایسین و کلاریترومایسین همگی با مسدود کردن تونل خروج پلی پپتید 50s از طویل شدن در مرحله ی ترانس پپتیداسیونِ سنتز جلوگیری می کند.
پپتیدیل ترانسفراز در مرحله جابجایی که مرحله نهایی در طویل شدن پپتید می باشد، یک آنزیم کلیدی است. لینکومایسین و کلیندامایسین مهارکننده های اختصاصی پپتیدیل ترانسفراز هستند، در حالی که ماکرولیدها مستقیماً آنزیم را مهار نمی کنند. پورومایسین فرآیند آنزیمی را مهار نمی کند، اما در عوض با عمل به عنوان یک آنالوگ از انتهای 3' ترمینال آمینواسیل-tRNA، به رقابت می پردازد، سنتز را مختل می کند و باعث خاتمه زودرس زنجیره می شود.
هیگرومایسین B یک آمینوگلیکوزید است که به طور خاص به یک محل واحد در زیرواحد 30s در ناحیه ای که حاوی جایگاه های A,P,E ، RNA است، متصل می شود. این تئوری مطرح شده است که این اتصال سایت ریبوزومی A را تحریف می کند و ممکن است علت توانایی هیگرومایسین برای القای خواندن نادرست آمینواسیل-tRNA ها و همچنین جلوگیری از جابجایی  در مرحله طویل شدن پپتید باشد.

نمایندگی آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی

دایا اکسیر به عنوان نمایندگی فروش آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی، طیف گسترده ای از آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی  را در غلظت های مختلف برای نتایج قابل اعتماد در آزمایشگاه شما ارائه می دهد که عوامل ضد باکتری و ضد قارچی و همچنین آلودگی کشت سلولی گیاهی و جانوری را کنترل و ریشه کن می نماید تا شرایط آسپتیک در آزمایشگاه شما حفظ شود. علاوه بر این، آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی خاصی نیز به عنوان عوامل انتخابی برای ایجاد سلول های ترانسفکت شده یا تغییر یافته ژنتیکی بسته به نیازهای تحقیقاتی شما ارائه می نماید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28059
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید