امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

معرفی بهترین CPUهای 2021


1401/07/27
کد خبر : 27915
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 17 نفر

سی پی یو:

سی پی یو (CPU) یا همان واحد پردازش مرکزی را عمدتا به عنوان مغز کامپیوتر و یا به اختصار پردازنده آن  می شناسند. این قطعه یکی از مهم ترین قطعات در انواع کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی های هوشمند موبایل، تبلت و تلویزیون های هوشمند می باشد. اهمیت این قطعه سخت افزاری در کامپیوتر ها به اندازه ای است که همواره باید به ویژگی ها و کیفیت آن در خرید کامپیوتر توجه داشت.
سی پی یو قطعه و یا به عبارت دقیق تر مداری الکترونیکی در کامپیوتر است که محاسبات و دستورات لازم برای بازیابی و اجرای برنامه ها را انجام می دهد، این قطعه داده ها را از RAM دریافت و مورد پردازش قرار می دهد، این محاسبات و پردازش ها با اعدادی بر مبنای 2 (کدهای 0 و 1) به واحد خروجی کامپیوتر تحویل داده شده و سپس به شکل مناسب در مانیتور به نمایش گذاشته می شود.
خرید سی پی یو به عوامل مختلفی بستگی دارد که عمده آن مرتبط با هدف کاربر و کارایی مورد نظر آن می-باشد. در ادامه برخی از بهترین انواع سی پی یو 2021 را معرفی می کنیم.
 

معرفی بهترین سی پی یو ها 2021:

بر اساس شرکت های معروف سازنده می توان مدل های زیر را به عنوان برترین سی پی یوها برای کامپیوتر معرفی کرد.
•    برترین سی پی یو های 2021 شرکت اینتل (intel):
o    سی پی یو Intel Pentium Gold G-6400:
این سری از پردازنده های اینتل با داشتن مشخصاتی همچون 2 هسته، 4 گیگاهرتز سرعت و 4 مگابایت حافظه کش پیشنهادی مناسب برای خرید کامپیوتر به افرادی است که به دنبال قطعات کم مصرف و قیمت به صرفه هستند.
o    سی پی یو Intel Core i9-10900X:
این پردازنده با مشخصات عمومی 10 هسته، 20 رشته، 25/19 مگابایت حافظه کش و 7/3 گیگاهرتز سرعت پایه و 5/4 گیگاهرتز سرعت کلاک، با قابلیت پشتیبانی از intel optane memory در دسته پردازنده های همه جانبه و پرقدرت برای ماینینگ با قابلیت اورکلاک قرار می گیرد.
o    سی پی یو Intel Celeron G5905:
این پردازنده با داشتن مشخصات فنی 2هسته و 2 رشته، 4 مگابایت حافظه کش و 5/3 گیگاهرتز سرعت دارای قیمت مناسبی برای خرید سی پی یو کامپیوتر توسط ماینرها می-باشد. البته باید توجه داشت که این نوع از سی پی یو از قابلیت Hyper threading پشتیبانی نمی کند.
o    سی پی یو Intel i7 1070k Comet Lake:
وجود 8 هسته، 12 رشته و فرکانس پایه 8/3گیگاهرتز با قابلیت خنک کنندگی، اورکلاک بالا و وجود کارت گرافیک این پردازنده را برای کاربرد آن به ویژه برای گیمرها مناسب می کند.
o    سی پی یو 10400F، 10600K، Intel Core i5 11600 K
o    سی پی یو Intel Core i7 10700K و ... نیز از بهترین سی پی یوهای 2021 اینتل هستند.
•    برترین سی پی یو های 2021 شرکت ای ام دی (AMD):
o    سی پی یو AMD Ryzen Threadripper 3970 X:
این نوع از پردازنده با داشتن 32 هسته، 144 مگابایت حافظه کش، 7/3 گیگاهرتز سرعت کلارک پایه و 5/4 گیگاهرتز سرعت کلارک بوست، 64 رشته و قابلیت نصب آسان مناسب برای کارهای سنگین و عملیات ماینینگ می باشد.
o    سی پی یو AMD Ryzen 9 3950 X:
این پردازنده با 16هسته، 32 رشته، 64 مگابایت حافظه کش و به ترتیب سرعت های 5/3 و 7/4 گیگاهرتز سرعت کلاک پایه و بوست از مناسب ترین انتخاب ها برای برنامه های سنگین و عملیات ماینینگ می باشد.
o    سی پی یو AMD Ryzen 5 3600X:
این نوع از پردازنده با داشتن 6 هسته، 12 رشته، 32 مگابایت حافظه کش، به ترتیب 8/3 و 4/4 گیگاهرتز سرعت کلاک و کلاک بوست در دسته تولیدات با کارایی مناسب و مقرون به-صرفه قرار می گیرد.
o    سی پی یو Ryzen 5 5600X:
با داشتن مشخصات فنی 6 هسته، 12رشته، 7/3 گیگا هرتز سرعت در حالت معمول و 6/4 گیگاهرتز در حالت اورکلاک با قابلیت خنک کنندگی برای برنامه های سنگین و بازی مناسب می باشد.
o    سی پی یو Ryzen 9 5950X:
مشخصات فنی 16 هسته، 32 رشته و سرعت پایه 4/3 گیگا هرتز با قابلیت های فرکانس پردازش بالا، مصرف انرژی پایین، خنک کنندگی و پشتیبانی از PCI0/4 این قطعه را در دسته مناسب ترین  پردازنده ها برای خرید سی پی یو کامپیوتر قرار داده است.
o    از جمله دیگر سی پی یوهای ای ام دی برتر در سال 2021 می توان به موارد زیر اشاره کرد:
AMD Ryzen 9 3900X، AMD Reyzen 3600X، AMD Ryzen 5 3400G و...
موارد نام برده در بالا از جمله بهترین سی پی یوهای 2021 هستند که با توجه به کاربرد در هنگام خرید کامپیوتر و پردازنده بایستی به آن توجه داشت. با خرید لوازم و تجهیزات کامپیوتر از نوبشو می توان سی پی یو مناسب با کامپیوتر و کارایی آن و همچنین هدف مورد نظر خریداری کرد.


معرفی بهترین CPU

نکات خرید سی پی یو:

در هنگام خرید سی پی یو کامپیوتر بایستی نکاتی را مدنظر داشت از جمله:
•    اولین نکته در خرید سی پی یو کامپیوتر توجه به شرکت تولید کننده آن است. ایتل (intel) و ای ام دی (AMD) دو شرکت تولید کننده سی پی یو هستند که با توجه به هدف خرید می توان سی پی یو مورد نظر آن ها را خریداری کرد.
به طورکلی سی پی یو های شرکت اینتل برای سیستم های گیمینگ عملکرد خوبی دارند این در حالی است که در برخی از موارد تولیدات ای ام دی برای برنامه های سنگین و کاربردی مناسب تر هستند.
•    تعداد هسته های سی پی یو بر سرعت پردازش و مدیریت هم زمان برنامه ها تاثیرگذار است و هرچه این تعداد هسته ها در تناسب با سیستم و دیگر اجزای کامپیوتر بالاتر باشد قدرت آن نیز بیشتر خواهد بود.
•     سرعت عملکرد سی پی یو را به وسیله فرکانس آن معرفی می کنند. افزون بر تعداد هسته فرکانس نیز تاثیر بسزایی در عملکرد دارد برای مثال یک سی پی یو خیلی سریع دو هسته ای ممکن است عملکرد بهتری نسبت به یک سی پی یو چهار یا پنج هسته ای کند داشته باشد.
    البته بایستی توجه داشت که ویژگی های سی پی یو مانند تعداد هسته و سرعت در تناسب با سیستم کامپیوتر باشد.
•    حافظه تخصصی سی پی یو، کش های ال 2 و ال3 هستند، مقدار حافظه این کش ها بر عملکرد آن تاثیر مستقیم دارد و یکی از راه های تشخیص سی پی یو مناسب در هنگام خرید کامپیوتر است.
•    سی پی یو قطعه ای از کامپیوتر است که روی بورد اصلی کامپیوتر سوار می شود، بنابراین سوکت های این دو قطعه باید برای اتصال باهم مناسب باشد که آن را در هنگام خرید سی پی یو کامپیوتر باید مدنظر قرار داد.
•    ویژگی دیگر سی پی یو توان حرارتی آن برحسب وات است. هرچه مصرف توان کمتر باشد مصرف برق و تولید حرارت نیز کمتر است. 
•    و ...


 معرفی بهترین CPU


افزون بر انتخاب نوع مناسب سی پی یو برای کامپیوتر باید فروشگاه مناسبی را برای تهیه آن درنظر داشت، با خرید قطعات کامپیوتر از نوبشو می توان ضمن اطمینان از اصل بودن قطعه مورد نظر از جمله سی پی یو و یا دیگر قطعات، از خدمات مشاوره آن در انتخاب مناسب ترین قطعات و خدمات پس از فروش نیز بهره گرفت.


 معرفی بهترین CPU


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27915
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید