امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

فعال کردن گوگل اسیستنت در تلویزیون هوشمند چه مزایایی دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 27864
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 14 نفر

سال 2016 بود که گوگل برای بالا بردن کارایی و راحت‌تر کردن جست‌وجوی کاربران با کمک گرفتن از هوش مصنوعی، دستیار صوتی هوشمند خود یعنی گوگل اسیستنت (Google Assistant) را معرفی کرد. از آن سال به بعد، هر روز وسیله جدیدی با قابلیت سازگاری با Google Assistant وارد بازار تکنولوژی جهان می‌شود. یکی از دستگاه‌های سازگار با این دستیار صوتی، تلویزیون هوشمند است. استفاده از گوگل اسیستنت در تلویزیون باعث می‌شود که تلویزیون حرف گوش کن (اگر رسانه حالت رسمی دارد از کلمه «فرمان‌بردار» استفاده کنید) شود.

در حال حاضر دستیار صوتی گوگل از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و بهتر است فرمان‌های خود را به زبان‌های دیگری مثل انگلیسی یا فرانسه به او بدهید. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند زبان دوم خود را تقویت کنید و به دنبال یادگیری تلفظ درست کلمات آن باشید.

در ادامه این مطلب، شما را با قابلیت‌های جدیدی که این دستیار صوتی در تلویزیون هوشمند برای شما فراهم می‌کند، آشنا می‌کنیم. اگر هنوز دستیار صوتی تلویزیون شما فعال نیست و نگران هستید با وارد شدن به منوی تلویزیون هوشمند و گران قیمت خود، تنظیمات آن بهم بریزد، بهتر است از یک سرویس کار ماهر تلویزیون که تعمیر تلویزیون انلاین را انجام می‌دهد، کمک بگیرید تا بدون دردسر Google Assistant شما را فعال کند.

تلویزیون‌هایی که با گوگل اسیستنت سازگار هستند

تقریبا می‌توان گفت از سال 2019 به بعد تمام تلویزیون‌های هوشمند قابلیت سازگاری با گوگل اسیستنت را دارند. در این میان تلویزیون‌های 4K بیشتر خودنمایی می‌کنند: تلویزیون‌های 4K ال جی، تلویزیون‌های سامسونگ سری RU و TU، تلویزیون‌های سونی و فیلیپس از جمله این دستگاه‌ها هستند. اگر قصد دارید از گوگل اسیستنت استفاده کنید، حتما هنگام خرید، قابلیت پشتیبانی از این سرویس را در نظر بگیرید.

نحوه استفاده و فرمان دادن به Google Assistant

در ابتدا این محصول هوش مصنوعی، تنها فرمان‌ها را به زبان انگلیسی انجام می‌داد؛ اما گوگل، زبان‌های فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای و اسپانیایی را هم به Google Assistant اضافه کرد.

شما برای استفاده از این دستیار صوتی باید بتوانید به یکی از این زبان‌ها صحبت کنید. این محدودیت گوگل اسیستنت می‌تواند شما را ترغیب کند که زبان دوم خود را تقویت کنید؛ چون استفاده از این دستیار صوتی جذاب است و کارها را برای شما ساده می‌کند.

برای شروع کار با گوگل اسیستنت در تلویزیون، چند جمله زیر را یاد بگیرید و استفاده کنید:

  • فعال شدن گوگل اسیستنت برای اجرای فرمان: Ok Google
  • وضعیت آب و هوا چگونه است؟: Tell me the weather
  • جدیدترین اخبار را به من بگو: What’s the news on TV
  • برای من موسیقی پخش کن: Play Music From USB (به جای USB می‌توانید از Google Music App هم استفاده کنید.)
  • پخش موسیقی را قطع کن: Stop The Music
  • برای من در اینترنت فیلم اکشن پیدا کن: Find action movies
  • چند فیلم یوگا در یوتیوب برای من پیدا کن: Search for yoga videos on YouTube

کارهایی که می‌توان با استفاده از گوگل اسیستنت در تلویزیون انجام داد

گوگل اسیستنت کارها را برای شما ساده می‌کند و شما در هر جایی از خانه که باشید با فشار دادن دکمه میکروفون یا Google Assistant از روی ریموت کنترل می‌توانید به آن فرمان دهید تا کارهای مختلفی برای شما انجام دهد. از جمله این کارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جست‌وجوی موضوعات مختلف در گوگل

با گفتن کلمه «Ok Google» دستیار صوتی شما فعال می‌شود. حال از او بخواهید که یک کلمه یا موضوع خاص را برای شما در اینترنت جست‌وجو کند. مثلا اگر در مورد زندگینامه یکی از هنرمندان کنجکاو هستید می‌توانید به گوگل اسیستنت خود این طور فرمان دهید «Show me the biography of Bahareh Rahnama». اسم بازیگر، خواننده یا فرد مورد نظر خود را جایگزین بهاره رهنما کنید تا این دستیار صوتی هوشمند، بیوگرافی او را به شما نمایش دهد.

جست‌وجوی موضوعات مختلف در گوگل

دیدن فیلم در سایت‌های تماشای آنلاین

سایت‌های تماشای آنلاین فیلم این روزها با پخش سریال‌ها و فیلم‌های جذاب، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. با استفاده از دستیار صوتی گوگل می‌توانید به راحتی به این سایت‌ها وارد شوید و فیلم یا سریال مورد علاقه خود را تماشا کنید. به طورمثال، دکمه میکروفون یا گوگل اسیستنت روی ریموت کنترل را نگه دارید و اسم سایت مورد نظر را بگویید.

گوگل اسیستنت، یک صفحه جست‌وجو با توجه به فرمان، به شما نمایش می‌دهد. در این لیست سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید. وارد حساب کاربری خود در سایت نمایش آنلاین شوید. حالا دوباره دکمه ریموت را نگه‌دارید و اسم فیلم یا سریال مورد نظر خود را بگویید. دستیار صوتی گزینه مورد نظر شما را نمایش خواهد داد و شما می‌توانید به راحتی آن را ببینید.

تغییر شبکه‌های تلویزیون از راه دور

اگر در آشپزخانه مشغول آشپزی هستید و می‌خواهید شبکه تلویزیون را تغییر دهید، فقط دکمه مربوط به Google Assistant را نگه‌دارید و فرمان تغییر کانال را به آن بدهید. به این روش نیازی نیست مداوم از کنترل تلویزیون استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت کم‌تر از ریموت کنترل استفاده می‌کند و این موضوع باعث طولانی‌تر شدن عمر آن می‌شود.

بررسی وضعیت آب و هوا

با استفاده از این دستیار صوتی می‌توانید وضعیت آب و هوای منطقه را هم بررسی کنید. برای این کار می‌توانید از فرمان «Show the weather condition of Tehran» استفاده کنید. (به جای تهران، اسم شهری که در آن سکونت دارید را در فرمان خود استفاده کنید.)

بعد از پذیرش فرمان توسط گوگل، وضعیت آب و هوای منطقه شما روی صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود.

اطلاع از جدیدترین اخبار

با استفاده از Google Assistant برای اطلاع از اخبار مختلف، دیگر نیازی نیست وارد منوی تلویزیون شوید، مرورگر را باز و اخبار را جست‌وجو کنید. برای این کار تنها کافیست، دکمه Google Assistant را فشار دهید و بگویید « Show me the latest news» تا روی صفحه تلویزیون شما جدیدترین اخبار روز نمایش داده شود.

باید بدانید که در مواقعی که صدای محیط زیاد باشد، Google Assistant در تشخیص فرمان‌های صوتی دچار مشکل می‌شود؛ پس اگر می‌خواهید از این دستیار صوتی به راحتی استفاده کنید، هنگام گفتن فرمان‌ها، صدای تلویزیون یا دستگاه‌های صوتی دیگر را کم کنید. به این صورت این دستیار صوتی هوشمند راحت‌تر فرمان‌های شما را تشخیص می‌دهد و اجرا می‌کند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27864
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید