امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

سئو فروشگاه اینترنتی و مراحل انجام آن


1401/07/27
کد خبر : 28451
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 12 نفر
اما راهکارهای سئو سایت فروشگاهی چیست؟ پیاده سازی تکنیک های سئو چه مزایایی برای فروشگاه اینترنتی خواهد داشت؟ 
 

چرا سئو فروشگاه اینترنتی؟

سئو سایت فروشگاهی یا store-website-seo، مجموعه اقداماتی است که با انجام دادن آنها، شانس دیده شدن فروشگاه اینترنتی و محصولات آن را در نتایج اولیه گوگل افزایش می یابد. 

زمانی که یک سایت فروشگاهی در نتایج برتر گوگل به کاربران نشان داده شود، آنها می توانند به راحتی محصول مورد نظرشان را پیدا کرده و برای خرید آن اقدام کنند. در نتیجه می توان اینطور گفت که سئو فروشگاه اینترنتی ارتباط مستقیم با جذب مشتری دارد.

 

آیا سئو سایت فروشگاهی با سئو سایت های دیگر تفاوت دارد؟

به طور کلی تمامی وب سایت ها برای دیده شدن در نتایج اولیه گوگل، باید از اصول سئو پیروی کنند. اما از آنجایی که سایت های فروشگاهی تنوع محصولات زیادی دارند، ممکن است با مشکلاتی از قبیل وجود صفحات تکراری یا ایندکس نشدن برخی صفحات مواجه شوند.

به همین دلیل اصول و روند سئو در این نوع سایت ها کمی متفاوت تر از سایر سایت ها خواهد بود.

 

نحوه سئو سایت فروشگاهی

مراحل سئو سایت فروشگاهی در 7 گام

1- ساختار سایت فروشگاهی خود را بهینه کنید

منظور از بهینه کردن ساختار سایت، نحوه چیدمان المان های مختلف در صفحات و ارتباط صفحات مختلف با یکدیگر است.

زمانی که کاربر به قصد خرید وارد سایت شما می شود، باید بتواند به راحتی و در همان ابتدا محصول یا خدمات مورد نظرش را پیدا کند. هر چه چیدمان سایت شما ساده تر و کاربری آن آسان تر باشد، شانس جذب مشتری و جلب رضایت او بیشتر خواهد بود.

اما چطور ناوبری سایت را ساده کنیم؟

اولین اقدام برای ساده سازی ساختار سایت، داشتن یک دسته بندی درست و اصولی است. در ایجاد دسته بندی ها نباید زیاده روی کنید؛ چرا که علاوه بر مشتری، ربات های گوگل نیز باید بتوانند در بین صفحات و دسته بندی ها به راحتی خزش کرده و آنها را رتبه بندی کنند.

بهتر است ساختار سایتتان را به یکی از دو صورت زیر طراحی کنید:

  • صفحه اصلی » صفحات دسته بندی » صفحات محصول
  • صفحه اصلی » صفحات دسته بندی » صفحه دسته بندی فرعی » صفحات محصول

 

این دو ساختار، دسترسی کاربر را به بخش های مختلف سایت آسان کرده و ایندکس را برای گوگل ساده می کند. علاوه بر صفحه اصلی و صفحات محصولات، باید صفحاتی را برای درباره ما و تماس با ما داشته باشید. شاید تصور کنید این دو صفحه ارزش چندانی برای کاربر ندارد؛ اما کاربرانی که برای اولین بار به سایت شما مراجعه می کنند، اطلاعات لازم را از این دو صفحه بدست می آورند. هر چه این دو صفحه کامل تر باشد، اعتماد مشتری به شما نیز بیشتر خواهد بود.

 

2- در مورد کلمات کلیدی سایتتان تحقیق کنید

یکی از اصلی ترین مراحل سئو فروشگاه اینترنتی، تحقیق کلمات کلیدی است. بدون استخراج کلمات کلیدی هدف و برنامه ریزی برای آنها، سئو سایتتان کامل نخواهد شد.

اما چطور بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟

 

  • از دیجی کالا ایده بگیرید

اولین راهکار برای پیدا کردن کلمات کلیدی هدف، بررسی سایت دیجی کالا است. این فروشگاه اینترنتی به صورت تخصصی در زمینه انواع محصولات فعالیت می کند و همچنین از سئو خوبی بهره مند است؛ به همین دلیل می توان با بررسی آن و استفاده از باکس جستجو سایت، کلمات کلیدی را استخراج کرد.

 

  • بررسی سایت رقبا

قطعا سایت های زیادی در حوزه کاری شما مشغول هستند؛ یکی از اصول سئو سایت فروشگاهی تحلیل و بررسی رقبا است. با این کار می توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید.

 

  • از ابزارهای مختلف کمک بگیرید

یکی دیگر از راه های پیدا کردن کلمات کلیدی، استفاده از ابزارهایی مانند kwfinder یا SEMrush است. با کمک این ابزارها می توانید کلمات کلیدی مترادف، میزان سرچ هر کدام و سختی آنها را نیز بدست آورید.

 

  • از پیشنهادات گوگل استفاده کنید

از ساده ترین روش های استخراج کلمات کلیدی، استفاده از پیشنهادات گوگل است. با سرچ یک کلمه در گوگل، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با آن را خواهید دید.

 

3- سرعت سایت خود را افزایش دهید

امروزه با افزایش سرعت و کیفیت اینترنت، مردم انتظار دارند یک وب سایت در کمترین زمان ممکن لود شود. اگر یک سایت نتواند در کمتر از 6 ثانیه لود شود، کاربر آن را ترک خواهد کرد. برای بهبود سرعت سایت خود می توانید از تکنیک های زیر استفاده کنید:

  • کاهش حجم تصاویر و ویدیو های سایت
  • بهینه سازی کد های سایت
  • فعال کردن کش سایت 
  • و…

 

4- سایت خود را واکنش گرا طراحی کنید

امروزه بیشتر مردم به واسطه موبایل، وب سایت های مختلف را چک کرده و کارهای روزمره خود را انجام می دهند. از طرفی همه مردم به کامپیوتر یا لپ تاپ دسترسی ندارند. بنابراین باید یک سایت به نحوی طراحی شود که حتی در موبایل نیز به خوبی نشان داده شود. به این خاصیت، قابلیت ریسپانسیو یا واکنش گرایی سایت گفته می شود. با این کار در واقع تجربه کاربری را بهبود بخشیده و رضایت آنها را جلب کرده اید. اگر برای واکنشگرا کردن قال سایت خود تخصص ندارید با یکی از شرکت های طراحی سایت مانند وب پویا تماس بگیرید.

 

5- تولید محتوا مستمر داشته باشید

منظور از تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی، صرفا توضیحات هر محصول نیست. بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی تصور می کنند که نوشتن توضیحات برای هر محصول کافی بوده و نیازی به بخش وبلاگ ندارند. اما شما با داشتن یک وبلاگ قدرتمند، در واقع مخاطبان را به سایت خود هدایت کرده و با پاسخ به سوالات آنها، اعتبار برندتان را افزایش خواهید داد.

برای تولید محتوای اصولی و سئو شده، به نکات زیر دقت کنید:

  • سعی کنید برای توضیحات محصول، محتوایی حداقل به طول 500 کلمه بنویسید
  • برای محصولات مشابه از محتواهای تکراری استفاده نکنید
  • دیسکریپشن یا توضیحات متا برای هر صفحه و محتوا را بهینه شده و با کلمات کلیدی بنویسید
  • سعی کنید در 100 کلمه اول هر محتوا، از کلمات کلیدی اصلی استفاده کنید
  • آدرس هر محتوا را کوتاه و مرتبط با آن مطلب بنویسید
  • عنوان جذاب و با کلمه کلیدی بنویسید
  • و…

 

6- لینک سازی اصولی داشته باشید

لینک سازی سایت های فروشگاهی به سه دسته داخلی، خارجی و ساخت بک لینک تقسیم می شود.

لینک سازی داخلی

منظور از لینک سازی داخلی، برقراری ارتباط میان صفحات مختلف یک سایت است. به عنوان مثال زمانی که شما در بخش وبلاگ، محتوایی را مرتبط با یکی از محصولات می نویسید، می توانید از این دو صفحه به یکدیگر لینک بدهید.

با این کار سرعت ایندکس صفحات در گوگل افزایش یافته و گوگل به ارتباط میان این دو صفحه پی خواهد برد.

لینک سازی خارجی

هدف از لینک سازی خارجی، لینک دادن به سایت های مرتبط و معتبر دیگر است. به عنوان مثال ممکن است در طول یک محتوا، دانلود نرم افزاری را به مخاطب پیشنهاد داده اید. شما می توانید لینک دانلود آن نرم افزار را از سایت دیگر مثل پی سی دانلود برای او قرار دهید. 

ساخت بک لینک

بک لینک به لینک هایی گفته می شود که سایت های دیگر به سایت شما می دهند. هر چه وب سایتی که به شما لینک می دهد، معتبر تر باشد، آن لینک برای گوگل ارزشمند تر خواهد بود. در واقع با گرفتن بک لینک، گوگل اینطور تصور می کند که سایت شما از نظر سایت های معتبر دیگر مورد تایید است.

 

7- سئو تکنیکال سایتتان را بهبود دهید

از جمله تکنیک های سئو که برای سایت های فروشگاهی الزامی است، سئو تکنیکال است. فروشگاه های اینترنتی به سبب داشتن محصولات متنوع و مشابه، صفحات تکراری و به اصطلاح زامبی پیج زیادی دارند.

اجرای سئو تکنیکال روی سایت، از به وجود آمدن این صفحات جلوگیری خواهد کرد.

از اقدامات مهم در حوزه سئو تکنیکال یا سئو فنی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی ایندکس بودن صفحات
  • حذف صفحات تکراری و بی ارزش
  • بررسی و اصلاح لینک های شکسته
  • و…

 

سئو کردن فروشگاه اینترنتی

سئو فروشگاه اینترنتی چه مزایایی دارد؟

افزایش رتبه سایت

یکی از مزایای بهبود سئو سایت فروشگاهی، قرار گرفتن در نتایج برتر گوگل و جلب اعتماد کاربر است. این مسئله سبب افزایش اعتبار برند و رتبه سایت خواهد شد.

 

افزایش جذب مشتری

با نشان داده شدن در نتایج اولیه گوگل، شانس جذب مخاطبان هدف افزایش پیدا می کند. در نتیجه با هدایت آنها به سایتتان، می توانید آنها را به مشتری بالفعل تبدیل کرده و فروشتان را چند برابر کنید.

 

عدم نیاز به تبلیغات گسترده

از دیگر مزایای سئو فروشگاه اینترنتی، می توان به عدم نیاز به تبلیغات گسترده و پر هزینه اشاره کرد. با بهبود سئو سایت، شما توانسته اید بدون صرف هزینه های زیاد، مشتری را به سایت خود جذب کرده و برند سازی کنید.

 

افزایش سطح آگاهی از برند

با تولید محتوای سئو شده در بخش وبلاگ و توضیحات هر محصول، می توانید مطالب مفید و کاملی را به مخاطب خود عرضه کنید. با این کار توانسته اید میزان آگاهی کاربران را از محصول و برندتان افزایش دهید.

 

جذب مشتری های محلی

یکی از تکنیک های سئو سایت فروشگاهی، سئو محلی است. یعنی مجموعه اقداماتی که به شما کمک می کند تا سایتتان برای یک منطقه جغرافیایی بیشتر نشان داده شود. با اجرای سئو محلی، می توانید مشتری های منطقه را به خود جذب کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28451
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید