امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

راهنمای شروع آموزش وردپرس و طراحی سایت


1401/07/27
کد خبر : 28342
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 13 نفر

اگــر کـل دنیای اینترنت را یک بدن فرض کنیم، می توانیم سایت ها و وبلاگ ها را به قــلب این بدن تشبیه کنیم چون بیشتر اطـلاعاتی که در دنیای نـت موجود است از طریق سایت ها و وبلاگ ها قابل دســترسی هستند و وجود دارند.
حالا اگر سایت ها و وبلاگ ها اینقدر پر اهـمیت هستند، پس اهمیتِ طراحی و ساخت آنها که دیگر جای خود دارد! قطعا برایتان سوال پیش آمده است که سایت ها و وبلاگ ها چگونه به وجود می آیند؟ سازنده آنان کیست؟ آموزش وردپرس از کجا مشاهده کنیم؟ سیستم مدیریت محتوا چیست؟ وردپرس چیست و چگونه کار می کند؟ آیا اینکه وردپرس امن نیست حقیقت دارد؟ و کلی سوال دیگر. جواب همه این سوالات و ابهام ها در این مقاله گنجانده شده است. وقتی که کامل این مقاله را مطالعه کردید، دیگر جای هیچگونه سوال و ابهامی در ذهن تان باقی نمانده است. پس با ما همراه باشید.

وردپرس به زبان ساده

وردپرس به زبان ساده؛ یک ربات سایت ساز است که به جای ما کدنویسی می کند و طراحی سایت را شدیداً راحت و شیرین می کند.
البته درست است که وردپرس نرم افزار بسیار پیچیده ای نیست اما ناگفته نماند که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند و گسترده است و قطعا شناخت و تسلط کامل بر آن زمان زیاد و اراده ای محکم می طلبد.  وردپرس مثل اقیانوسی است که اکثر ما از وجودش خبر داریم اما از عمق آن خبر نداریم. وقتی توی این مقاله کاملا با وردپرس آشنا می شویم و پا به این اقیانوس می گذاریم، به مرور به عظمت آن هم پی می بریم.


 وردپرس و طراحی سایت

چگونه آموزش وردپرس را شروع کنیم؟

وردپرس را می توانید با آموزش های آنلاین به راحتی شروع کنید به طور مثال سایت ایران تمز به عنوان آموزش های ویدئویی و متنی وردپرس کار می کند. با کمک وب سایت ایران تمز می توانید آموزش وردپرس را به صورت رایگان مشاهده کنید و آنها را یاد بگیرید ایران تمز یک دوره جامع آموزش وردپرس دارد که شما می توانید با استفاده از آن وردپرس را از صفر تا پیشرفته یاد بگیرید و مباحث را به صورت عملی مشاهده کنید.
یادگیری وردپرس یک روز کامل زمان می‌برد تا بتوانید ویدیو ها را مشاهده کنید و به صورت عملی با وردپرس کار کنید و سایت خودتان را بسازید هزینه راه اندازی سایت با وردپرس رایگان هست فقط باید هزینه هاست و دامنه را بپردازید.
آموزش وردپرس را می توانید بدون هیچ دانش اولیه شروع کنید فقط نیاز به اینترنت و کار با مرورگر دارد و هیچ کار دیگری را نیاز نیست آماده کنید با استفاده از دسترسی به اینترنت می توانید سایت خود را داشته باشید و طراحی سایت خود را انجام دهید.

برای شروع آموزش وردپرس رایگان یا پولی؟

برای شروع یادگیری و مشاهده آموزش های وردپرس قطعا رایگان مناسب می باشد چرا که سایت های مختلف مانند ایران تمز می توانند به راحتی وردپرس را از پایه تا حرفه ای به شما بیاموزند و این قطعا به نفع شما می باشد. آموزش وردپرس رایگان هیچگونه تفاوتی با پولی آن ندارد حتی ممکن هست چندین برابر هم بهتر باشد. وردپرس یک سیستم راحت با قابلیت زبان فارسی می باشد و نیازی نیست برای آن آموزش پولی تهیه کنید.

آموزش های رایگان وردپرس داخل اینترنت می توان اعتماد کرد؟

بستگی به آموزش ها دارد اگر یک دوره رایگانی باشد که آموزش های وردپرس را بدهد اما آموزش های کلیدی طراحی سایت را به شما نگوید عملا مناسب نیست و شما به مشکل خواهید خورد. در سایت ایران تمز یک دوره کامل وردپرس بدون اضافه گویی و کم گویی همراه با ترفندهای وردپرس وجود دارد که می توانید رایگان از آن استفاده کنید.
خوشبختانه مبحث آموزشی وردپرس در وبسایت ها فارسی بسیار زیاد است و می توانید آموزش های فارسی زیادی را در اینترنت پیدا کنید یا هر زمان مشکلی برای وردپرس شما پیش آمد کافیست آن را سرچ کنید.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

برای ساخت و طراحی یک سایت، دو در برای امتحان کردن وجود دارد.
 1_ در سخت: ( طراحی و کدنویسی ): این در نیاز به مهارت بسیار بالا و کدنویس کارکشته دارد. هزینه و زمان زیادی هم از شما می گیرد.
2_ در آسان ( سیستم مدیریت محتوا ): خوشبختانه این در نیازی به یک کدنویس کارکشته ندارد و یک شخص مبتدی هم می تواند با آن، یک سایت را مدیریت کند.
در گذشته برای اضافه کردن یک متن ساده به یک وبلاگ یا سایت باید چندین خط کدنویسی می کردیم و اینکار بسیار دردسر ساز بود. تا وقتی که سیستم مدیریت محتوا به وجود آمد. سیستم مدیریت محتوا یک نرم افزار برای ویرایش، سازماندهی و اشتراک گذاری عکس، ویدیو، متن و ... در یک سایت یا وبلاگ است. این نرم افزار به شما امکان مدیریت کامل یک سایت از صفر تا صد بدون کدنویسی را می دهد! تا حالا چندین سیستم مدیریت محتوا ساخته شده است که معروف ترین و محبوب ترین آنها وردپرس است. از سیستم مدیریت محتوا های دیگر می توان به دروپال، جومبال، اوپن کارت، پرستا شاپ و ... اشاره کرد.

همه چیز راجع به وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب، رایگان و متن باز است که از سال 2003 به طور رسمی توسط مت چارلز مولنوگ و تیم از هم پاشیده اش با اسامی متفاوت عرضه شد. اولین بار این نرم افزار فقط برای وبلاگ نویسی طراحی شده بود اما به مرور با به روز رسانی های متعدد تبدیل به یک سیستم سایت ساز بسیار گسترده و محبوب شد. رایگان بودن آموزش وردپرس هم یک نکته بسیار مهم است که با توجه به سایت های رایگان فراوان در ایران فراهم شده.

تاریخچه: از سفر به واشنگتن تا محبوبیت جهانی!

آیا می دانستید ایده طراحی وردپرس از یک سفر سرچشمه می گیرد؟ این ایده وقتی شکل گرفت که مت مولنوگ چند عکس از سفر خود به واشنگتن گرفته بود و دوست داشت این عکس را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارد. او از نرم افزاری ساده برای اشتراک عکس های خود استفاده کرد. این تجربه باعث شد به فکر طراحی یک نرم افزار به روز تر و متناسب با نیاز های خود بسازد. به سرعت تیمی جمع کرد و با یک شرکت قرارداد بست. بعد ها به دلایلی از آن شرکت جدا شد و کم کم نرم افزار جادویی خودش را ارتقاء و به مردم بیشتری عرضه کرد.

چرا وردپرس را انتخاب کنیم؟

در ادامه قرار است 6 ویژگی طلایی که وردپرس را برترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا کرده است بررسی کنیم.

1) با وردپرس هر نوع سایتی، بسازید!

اوایل وردپرس فقط برای وبلاگ ها استفاده میشد اما به مرور و با بروزرسانی های موثر و متعدد خود، تعداد قالب ها و افزونه های خود را افزایش داد. این افزایش باعث گستردگی بیشتر این نرم افزار شد و اکنون با وردپرس می شود هر نوع سایتی از جمله خبری مجله ای، فروشگاهی، شرکتی، دانلودی و ...طراحی کرد که آموزش ساخت سایت در ایران تمز مشاهده کنید تا بتوانید انواع سایت ها را بسازید.

2) متن باز بودن وردپرس!

وردپرس یک نرم افزار متن باز است. متن باز بودن یک نرم افزار یعنی طراح آن دسترسی شما را به کد ها و منبع نرم افزار باز کرده است و شما می توانید باب میل خودتان این برنامه را کدنویسی یا حتی بازنویسی کنید! پس وردپرس حتی برای کدنویس ها هم قابلیت های ویژه ای را به ارمغان آورده است چون با داشتن مهارت کدنویسی، می توانیم برنامه را به روش و خواست خود تغییر و ارتقاء بدهیم.

3) رایگان، راحت، آسان و فارسی زبان

یکی از دلایل مهم محبوبیت وردپرس این است که دانلود این برنامه رایگان است و برای عموم خیلی راحت قابل دسترسی است. برای داشتن وردپرس کافیست آخرین ورژن این برنامه را از سایت خود وردپرس دانلود کنید و لذت ساختن یک سایت با کیفیت را ببرید. اما قبل از ساخت سایت حداقل باید چند ماه آموزش ببینید تا به سطح متوسط برسید و یک سایت با کیفیت طراحی کنید.
وردپرس زبان فارسی را پشتیبانی می کند و این ویژگی باعث آسودگی خاطر ایرانی ها و فارسی زبانان می شود و کار کردن با وردپرس را آسان تر می کند.

4) امنیت حرف اول را می زند!

اگر از یک برنامه نویس بپرسید که کدام سایت، غیرقابل نفوذ است؟ احتمالا می گوید هیچکدام! این ثابت شده است که هیچ سیستمی 100% ایمن نیست. آموزش امنیت وردپرس هم موضوعی است که رایگان در اینترنت می توانید پیدا کنید.
 با این حال مهندسان وردپرس تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت در وردپرس کرده اند و تا الان این تلاش موفقیت آمیز بوده است. وردپرس به طور مرتب امنیت خود را ارتقاء می دهد و همیشه در حال ایمن سازی خود است تا با کمترین حملات و خطرات مواجه باشیم.
 


وردپرس و طراحی سایت

5) سرعت و سئو

سرعت یکی از عوامل مهم و پراهمیت در دنیای وب است. حتی موتور های جستجو گر هم برای رتبه بندی و سئو سایت، به سرعت آن بسیار اهمیت می دهند. خوشبختانه رابطه وردپرس با ربات های موتور جستجوگر خوب است. حتی می توانید با استفاده از افزونه های رایگان سرعت در خود نرم افزار، سرعت سایت تان را کهکشانی کنید!

6) محبوبیت

در حال حاضر بیش از 100 میلیون وب سایت در سراسر جهان با وردپرس طراحی شده اند که این نشان دهنده محبوبیت و رضایت مردم سراسر جهان از این سیستم مدیریت محتوا است.

نتیجه گیری

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب، رایگان و کاربردی است که با توجه به ویژگی هایی که باهم خواندیم، بهترین و محبوب ترین بین رقبای خود است. اگر می خواهید یک سایت یا وبلاگ با هر نوعی که می خواهید طراحی کنید، یادگیری و آموزش وردپرس، هوشمندانه ترین راه است.
آموزش های رایگان وردپرس وبسایت ایران تمز


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28342
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید