امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

خرید بهترین بیمه تکمیلی خانواده با بیمه سنتر


1401/07/27
کد خبر : 28175
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 15 نفر

شرکت‌های بیمه‌‌گر معمولا انواع مختلفی از بیمه تکمیلی را به افراد جامعه ارائه می‌کنند. که در این مقاله به بررسی بیمه تکمیلی و بیمه تکمیلی خانواده از گروه بیمه تکمیلی سامان می‌پردازیم. بیمه تکمیلی به‌طور کلی به سه دسته کلی گروهی، انفرادی و خانواده تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه به توضیح در مورد آنها به گفتگو می‌پردازیم. برخی از شرکت‌های بیمه‌گر مثل بیمه سامان، بیمه تکمیلی خانواده را برای آسایش هرچه بیشتر افراد جامعه به‌خصوص خانواده‌های محترم ایرانی عرضه و در دسترس قرار داده‌اند. در بیمه تکمیلی خانواده نیازی به وجود بیمه اولیه دیگری مثل بیمه تامین اجتماعی نیست و هیچ شرطی هم برای تعداد نفرات قرار داده نشده است.

شرایط کلی بیمه درمان تکمیلی خانواده

الف) برخی از پوشش‌های بیمه تکمیلی خانواده ، نظیر جراحی و بستری و زایمان به سپری شدن دوره انتظار نیاز است و بیمه شده پس از گذراندن این دوره می‌تواند از پوشش‌های مربوطه استفاده نماید.
ب) افراد دارای سابقه بیماری در استفاده از پوشش‌های بیمه تکمیلی خانواده با محدودیت‌هایی رو به رو هستند و امکان استفاده از همه پوشش‌های بیمه تکمیلی خانواده برای آن‌ها وجود ندارد.
ج) هر عضو خانواده که تحت پوشش بیمه تکمیلی خانواده قرار می‌گیرد، باید حق بیمه جداگانه‌ای پرداخت نماید.
د) بیمه تکمیلی خانواده با توجه به این که زیرشاخه بیمه اشخاص است، دارای شرط محدودیت سنی است که قبل از خرید حتما باید این مساله را با شرکت بیمه‌گر بررسی کنید زیرا هر یک از شرکت‌های بیمه‌گر، محدودیت‌ها و شروط سنی خاصی برای این رشته بیمه‌نامه مدنظر قرار می‌دهند.


  بیمه تکمیلی خانواده

پوشش‌های بیمه تکمیلی

پوشش‌های بیمه تکمیلی ارائه شده توسط شرکت‌های مختلف بیمه‌گر متفاوت است. برخی از شرکت‌های بیمه، علاوه بر پوشش‌های اصلی بیمه درمان تکمیلی، پوشش‌های بیمه تکمیلی فرعی یا الحاقی نیز ارائه می‌کنند که البته حق بیمه بیشتری را نیاز دارند. پوشش‌های اصلی بیمه تکمیلی ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گر مثل بیمه تکمیلی خانواده سامان ، به شرح زیر هستند:
•    هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، انواع سنگ‌شکن در بیمارستان و مراکز محدود جراحی و Day Car جراحی های Day Care، جراحی‌هایی هستند که مدت زمان مراقبت‌های بعد از عمل آن‌ها در مراکز درمانی بیش از یک روز نباشد.
•    هزینه آمبولانس چه شهری و چه بین شهری و سایر فوریت‌های پزشکی مشروط به بستری شدن بیمه شده در مراکز درمانی یا انتقال بیمار به سایر مراکز تشخیصی و درمانی طبق دستور پزشک معالج.
•    هزینه همراه بیماران زیر 7 سال و بالای 70 سال در بیمارستان.
پوشش‌های اضافی بیمه تکمیلی گروهی که در صورت درج در بیمه‌نامه تکمیلی قابل پوشش هستند:
•    هزینه‌های زایمان طبیعی و سزارین تا 50 درصد سقف تعهد سالیانه، در این پوشش بیمه‌ای ، سقف تعهد بیمه‌گر نباید از بالاترین هزینه توافق شده با بیمارستان‌های طرف قرارداد فراتر رود. در صورت خریداری پوشش زایمان، پوشش هزینه‌های مربوط به درمان نازایی و ناباروری و عمل‌های جراحی مرتبط همانند IUI, ITSC , ZIFT, GIFT ، میکروانجکشن و IVF حداکثر معادل سقف تعهد زایمان به عنوان یک پوشش مستقل از آن مجاز است.


بیمه تکمیلی خانواده



•    پوشش هزینه‌های اعمال جراحی مربوط به سرطان، مغز، اعصاب مرکزی و نخاع( استثنای این موضوع ستون فقرات است)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، کبد ، کلیه و مغز استخوان.
 

پوشش هزینه‌های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی سامان

•    هزینه‌های پاراکلینیکی(آزمایش‌های تشخیصی برای سنجش میزان پیشرفت یا بهبود بیماری و اطمینان از بهبود و ارتقای سلامتی بیمار) که این هزینه‌ها شامل ماموگرافی، انواع اسکن و اندوسکوپی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو و دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، نوار عضله EMG، نوار عصبی NCV، نوار مغز EEG، نوار مثانه، تست تنفسی شامل اسپیرومتری و PFT، شنوایی سنجی ، بینایی سنجی ، آنژیوگرافی چشم، هولتر مانیتورینگ قلب هستند.
•    هزینه‌های عمل‌های سرپایی همانند دررفتگی و شکستگی و گچ گرفتن اعضای بدن، ختنه، بخیه ، کرایوتراپی، اکسیژن لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزردرمانی.
•    دندانپزشکی که فقط شامل کشیدن دندان،جرم‎گیری، بروساژ، ترمیم و پرکردن، درمان ریشه و روکش می‌شود.
•    هزینه تهیه عینک و لنز طبی و سمعک.
•    جراحی عیوب انکساری چشم البته به شرطی که بنا به تشخیص چشم پزشک معالج، جمع نقص بینایی هر چشم (درجه نزدیک بینی یا دوربینی به اضافه نصف آستیگمات) 4 دیوپتر یا بیشتر باشد.
•    هزینه‌های ناهنجاری‌ها و بیماری‌های جنین (تست‌های غربالگری)
•    تهیه اروتز
•    هزینه خدمات آزمایشگاهی نظیر آزمایش‌های تشخیصی، آسیب شناسی و پاتولوژی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوارقلب و فیزیوتراپی.
•    هزینه‌های مربوط به ویزیت، دارو و خدمات اورژانس.

استثنائات پوشش‌های بیمه تکمیلی

کارهای ریسکی زیر در پوشش‌های بیمه تکمیلی قرار نمی‌گیرند.
1.    خودکشی
2.    خسارات ناشی از بلایای طبیعی مثل سیل و فوران
3.    خسارات ناشی از جنگ و شورش
4.    ترک اعتیاد
5.    لوازم و داروهایی که جنبه زیبایی دارند.
6.    لقاح سازی و عقیم سازی
7.    هزینه‌های مربوط به جراحی و اعمال زیبایی مثل ایمپلنت، جراحی لثه
8.    هزینه‌های مربوط به معلولیت و از کارافتادگی
9.    اعمال مجرمانه
10.    جراحی دیسک کمر
11.    اسلیو معده، لیپوماتیک، ابدوماتیک و اقدامات لاغری
12.    جراحی فک مگر در صورت وجود تومور
13.    زایمان فرزند چهارم به بعد
14.    عیوب مادرزادی
15.    کلیه هزینه‌های پزشکی که در مرحله تحقیقاتی هستند.
لازم به ذکر است که بعضی از بیمه‌گران با دریافت حق بیمه بیشتری از مراجعین خود، خسارات بیشتری را در درمان بیمه تکمیلی خود تحت پوشش قرار می‌دهند.

فرانشیز بیمه تکمیلی سامان

در رابطه با فرانشیز بیمه تکمیلی سامان می‌توان این توضیح را داد که اگر بیمه‌گزار، بیمه پایه نداشته باشد، هزینه‌ای در حدود ۱۰ الی ۳۰ درصد از هزینه‌های درمانی جراحی و بستری شدن را باید بپردازند. در غیر این‌صورت   فرانشیز معادل سهم بیمه پایه و حداقل 30% خواهد بود البته بیمه‌گر با دریافت حق بیمه اضافی از بیمه‌گزار از طریق پوشش فرانشیز، هزینه‌های یاد شده را تقبل می کند و فرانشیز هزینه‌های درمانی، بیمارستانی، جراحی و زایمان بر عهده بیمه‌گر خواهد بود. البته حداقل فرانشیز 10 درصدی هرگز قابل بیمه شدن نیست و بیمه‌‌گزار ملزم به پرداخت است.

نحوه دریافت خسارت بیمه تکمیلی

نحوه پرداخت هزینه‌های مربوط به بیمه تکمیلی به دو شکل است:
روش اول: مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد با معرفی نامه: به‌عنوان مثال بیمه تکمیلی سامان : اگر بیمه گر با با مراکز درمانی قرارداد ببندد، بیمه گزار به نمایندگی بیمه خود مراجعه کرده و با ارائه گواهی پزشک در مورد لزوم استفاده از پوشش‌های خدمات پزشکی، معرفی نامه مربوطه را دریافت می‌کند، سپس با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه‌گر، از خدمات موردنظر تا سقف تعهد بیمه با کسر فرانشیز بهره‌مند می‌گردد.
روش دوم: دریافت هزینه از مراکز پرداخت خسارت بیمه : بیمه گزار به مرکز خدمات درمانی دلخواه خود مراجعه کرده و خدمات درمانی را دریافت می کند.سپس، او  زمانی حداکثر چهار ماهه برای ارائه گواهی پزشک و فاکتور هزینه‌های درمانی به مراکز پرداخت خسارت بیمه فرصت دارد تا هزینه مربوطه را با کسر فرانشیز و تا سقف تعهد بیمه دریافت کنند.
در پایان
یکی از شرکت‌های بیمه گر بیمه تکمیلی و بیمه تکمیلی خانواده ، شرکت بیمه گر سامان است که این بیمه‌ها را در شش طرح با تعهدات و پوشش‌های مختلف ارایه می‌دهد. همان‌طور که قبلا هم توضیح دادیم، طرح‌های بیمه تکمیلی سامان در قالب بیمه‌های انفرادی، خانواده و گروهی به تمامی مراجعین عزیز قابل ارائه است. با توجه به اینکه خرید بیمه از این بیمه گر محترم نیاز به داشتن هیچ‌گونه بیمه پایه ندارد به سهولت می‌توانید نسبت به خرید آنلاین و حضوری آن اقدام کنید.
قبل از خرید بیمه تکمیلی بهتر است از یک مشاوره بیمه ای استفاده کنید تا بتوانید بین شرکت های مختلف یک مقایسه کلی داشته باشید تا بتوانید بهترین بیمه تکمیلی مناسب خود و خانواده تان را تهیه کنید. بیمه سنتر https://bimehcenter.com می تواند مشاوره حرفه ای رایگان در زمینه های بیمه عمر و تکمیلی به شما ارائه دهد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28175
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید