امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

تمام چیزهایی که باید درباره رم سرور بدانید


1401/07/27
کد خبر : 28283
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 19 نفر

رم سرورها امروزه به یکی از پرکاربرد ترین قطعه تبدیل شده است. به این دلیل، شرکت های زیادی مانند سریر سرور در این حوزه شروع به فعالیت کرده اند و انواع رم سرور را عرضه میکنند. به همین دلیل است که باید در هنگام انتخاب نوع رم سرور، مواظب باشید چه نوعی را خریداری می کنید. ما در ادامه میخواهیم در مورد اینکه رم سرور چیست؟ انواع رم سرور و خرید رم سرور و سایر اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم.

رم سرور چیست؟

رم سرور قطعه ای است که در کارکرد سرورها نقش موثری دارد. دقت داشته باشید که، سخت افزار این رم با رم کامپیوتر با تفاوت بیشتری ساخته می شود. اما منظور این نیست که نمیتوان از این قطعه در رایانه شخصی استفاده کرد. تا زمانی که مادربرد سازگار باشد، هر نوع رمی را می توان در رایانه شخصی استفاده کرد. اجزای سرور و ایستگاه کاری طوری طراحی شده اند که در شرایط عادی خاموش نشوند و نسبت به اجزای مورد استفاده در رایانه های شخصی درجه بالاتری از یکپارچگی داده ها را حفظ کنند. به این دلایل، اجزای سرور معمولاً گران‌تر از قطعات رایانه شخصی هستند. اما اگر در حال ساخت رایانه شخصی خود هستید یا به دنبال ارتقاء سرور هستید و به اجزای قوی تر با سطح بالاتری از یکپارچگی داده نیاز دارید، اجزای سطح سرور را در نظر بگیرید.

انواع رم سرور                    

رم سرور می تواند ECC یا غیر ECC و ثبت شده یا بافر نشده باشد. توجه داشته باشید که ECC مخفف کد تصحیح خطا است. حافظه ECC دارای نرم‌افزاری است که از ورود ویروس به داخل سیستم، جلوگیری می کند. همچنین خطاها را نیز بررسی و اصلاح می کند. صنایع حیاتی که نمی توانند تغییرات داده ها را تحمل کنند، به حافظه ECC متکی هستند. حافظه ECC شامل بیت های حافظه اضافی و کنترل کننده های حافظه است که بیت های اضافی را در یک تراشه روی ماژول کنترل می کند. حافظه ECC از بیت های اضافی برای ذخیره کد ECC و همچنین یک نسخه رمزگذاری شده از کد استفاده می کند.

هنگام خواندن داده ها، سیستم هر دو مجموعه کد را مقایسه می کند. اگر کد خوانده شده با کد ذخیره شده مطابقت نداشته باشد، برای کشف و تصحیح خطا توسط بیت های برابری رمزگشایی می شود. جداول سندروم روشی ریاضی برای شناسایی این خطاهای بیت است.

از آنجایی که بیشتر حافظه های رایانه شخصی غیر ECC هستند، خطاها تقریباً یک بار در هر گیگابایت حافظه رخ می دهند. احتمال بروز خطا در رایانه های شخصی مانند سرور ها، که به طور مداوم کار نمیکنند، کم است.

عملکرد رم سرور چیست؟

برخی از سرور ها، از جمله سرورهای فایل و وب سرورها، نیاز به رمی، با فضای بسیار بالایی دارند و حداقل به 1 گیگابایت رم نیاز دارند. دلیل این امر این است که آن سرورها به طور مکرر و تا حد زیادی به داده های مشابه دسترسی دارند. اگر این داده ها از قبل در رم باشند، لازم نیست هر بار از روی هارد دیسک خوانده شوند. این امر به ویژه در هنگام برخورد با تعداد زیادی فایل بسیار کوچک قابل توجه است. به همین دلیل باید ظرفیت بالایی برای ذخیره سازی داده ها فراهم کرد. اما سرورهای دیگری مانند سرورهای چاپ نیز وجود دارند که فقط  یک صف از کارهای چاپی را مدیریت می کنند. نیاز های ذخیره سازی برای این سرور ها بسیار کمتر است و به ندرت به بیش از 256 مگابایت نیاز دارند.

خرید رم سرور:

قبل از اینکه نگاهی به دستورالعمل ها بیندازید، می خواهیم تأکید کنیم که معیارهای دیگری به جز ظرفیت وجود دارد که در سرور ها نقش دارند. در صورت امکان، تحت هیچ شرایطی، ماژولی را که ظرفیت های توصیه شده را پوشش می دهد خریداری نکنید. ماژول های RAM در سرور ها با بالاترین استانداردهای کیفیت مطابقت دارند.

چه کسی به رم سرور نیاز دارد؟

رم سرور ها بخشی جدایی ناپذیر از برنامه رشد هر شرکتی هستند. سرور ها یک سرمایه گذاری حیاتی هستند که در واقع می توانند ارزشی برای مشاغل در هر اندازه ای فراهم کنند.

کسب و کار کوچک

هنگامی که تعداد کارمندان از چند نفر به تعداد زیادی افزایش می یابد و مدیریت وظایف و به روز رسانی هر رایانه در شبکه دشوار می شود، زمان آن فرا رسیده است که یک تجارت کوچک یک سرور ابتدایی دریافت کند. رم سرور میتواند به فضای ذخیره ‌سازی، پلت فرم ایمیل، دسترسی سریع به داده ‌ها، میزبانی برنامه ‌ها و پایگاه ‌های داده با پهنای باند بالا، اتصال شبکه پایدار و سایر کار های دیگر، کمک کند. همچنین ذکر شود که این تنها بخش کوچکی از کاربرد این رم بود و در ادامه با موارد دیگری آشنا میشوید.

تجارت بزرگ

رم سرور ها بخش مهمی از زیرساخت های فناوری تجاری بزرگ هستند.
1- آنها فایل‌ها و برنامه‌ها را ذخیره می‌کنند.
2- میزبان وب‌سایت‌ها و پایگاه‌های داده بزرگ هستند.
3- دسترسی از راه دور را برای کارمندان امکان‌پذیر می‌کنند.
4- بارهای کاری حیاتی را مدیریت می‌کنند.
5- حجم عظیمی از داده‌ها را کارآمد و سریع پردازش می‌کنند.
6- منابع مقیاس‌پذیر را ارائه می‌کنند و اجازه رشد و گسترش کسب‌وکار را می‌دهند.
7- بدون آنها، عملیات فناوری اطلاعات و پروژه های مهم سازمان متوقف می شود.


  رم سرور
نوعی از رم سرورها


ارائه دهندگان هاستینگ

ارائه دهندگان هاست، انواع مختلفی از خدمات را ارائه می دهند. مانند میزبانی سرور برای وب سایت ها، برنامه های کاربردی وب و تجاری، و سرورهای پست الکترونیکی، میزبانی سرور اختصاصی، سرورهای مجازی، میزبانی ابری، میزبانی مدیریت شده و بسیاری از راه حل های میزبانی دیگر. ارائه دهندگان هاست می توانند سرورها را در مرکز داده یا زیرساخت DC خود قرار دهند و خدماتی را به مشتریان خود ارائه دهند.

رم سرور

مدلی از رم های سرور

استارت آپ ها

رم سرور ها اساساً برای ذخیره و دسترسی به داده ها و اجرای برنامه های مختلف استفاده می شوند. آنها تبادل داده ها را تسهیل می کنند که اساس تقریباً همه برنامه های فناوری اطلاعات در مشاغل است. برای شروع، استارت‌آپ‌ها بسته به نیازشان می‌توانند از یک یا چند سرور استفاده کنند. بیشتر آنها سرورهای ابری را انتخاب می کنند. بنا به این دلیل که بودجه کمی دارند. آنها با افزایش و گسترش کسب و کار و تعداد بازدیدکنندگان، سرورهای فیزیکی بیشتری به دست می آورند.

در هنگام خرید رم سرور باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

توجه داشته باشید که رم سرور نیز مانند تمامی محصولات دیگر دارای یک سری معایب است. همچنین باید در هنگام خرید نکاتی در نظر گرفته شود تا بعد از خرید این قطعه به مشکل بر نخورید. این نکات به صورت زیر است:

مدل مناسب را پیدا کنید

توجه داشته باشید که رم سرور مانند تمامی محصولات دیگر در نوع های متعددی تولید و عرضه میشود. به همین دلیل است که باید در هنگام خرید به مدل و شرکت سازنده توجه کرد. ناگفته نماند که هر نوع رم سرور، دارای ویژگی مختص به خود است. Netgear ReadyNAS و Lenovo ThinkServer TS200v امروزه دارای مخاطبان زیادی است. به همین دلیل ما این دو مدل رم سرور را به شما توصیه میکنیم.


رم سرور
رم سرور

مقدار فضای رم سرور:

در نظر داشته باشید یکی از عوامل مهمی که در هنگام خرید این نوع رم باید در نظر گرفته شود، مقدار فضای رم سرور است. به این دلیل که قدرت و عملکرد رم سرور به میزان فضای آن بستگی دارد. شاید کارهایی که شما میخواهید با این وسیله انجام دهید، به رمی، با قدرت پردازش بالا نیاز داشته باشد. به همین دلیل است که توصیه میشود حتما رم سرور های 8 گیگ کمتر خریداری نشود. بنا به این دلیل که بعد از مدتی کارایی خود را از دست میدهند.

چرا قیمت رم سرورهای unbuffered و registered متفاوت است؟

ماژول رم های سرور ثبت شده، که به نام RDIMM نیز شناخته می شوند، دارای یک رجیستر بین ماژول های DRAM و کنترل کننده حافظه سیستم هستند. این بدان معناست که بار الکتریکی کمتری بر روی کنترلر حافظه سیستم وارد می‌شود که به سیستم‌ها اجازه می‌دهد تا ماژول‌های حافظه بیشتری را پشتیبانی کنند و در عین حال پایدار بمانند. DIMM های حافظه ثبت شده به دلیل مدار اضافی مورد نیاز برای ثبت حافظه، تقریباً همیشه گرانتر از نوع ثبت نشده هستند. بنابراین؛ رم سرور حافظه ثبت شده، معمولاً برای سیستم‌هایی استفاده می‌شود که به رم پر قدرتی نیاز دارند. اکثر رم های ثبت شده همچنین دارای کد تصحیح خطا هستند که می تواند رایج ترین انواع خرابی داده های اینترنتی را شناسایی و تصحیح کند.

رم سرور

رم سرور

جمع بندی:

امروزه رم سرورها توانسته اند جایگاه مهمی را در بین عموم بگیرند. بسیاری از این سایت هایی که راه اندازی می شوند، به رم سرور نیاز دارند تا کار آنها روبه راه شود. یکی از کاربرد های دیگر این وسیله، در تجارت های بزرگ است. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم اصلی ترین کسب و کار ها به رم سرورها نیاز دارند و به همین دلیل است که میگوییم این نوع رم در ریز پرکاربردترین و پر مصرف ترین رم ها قرار دارد. شما در این مقاله، انواع، ویژگی و کاربرد رم سرور را دریافتید.
همچنین اگر قصد خرید رم سرور یا هر سوالی در این مورد دارید، میتوانید با کارشناسان ما در سایت sarir server تماس حاصل فرمایید.

رم سرور

رم سرور




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28283
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید