امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

انواع پروفیل های ساختمانی کدامند؟


1401/07/27
کد خبر : 27437
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 28 نفر

آراد آهن تامین کننده انواع قوطی وپروفیل در ایران

 پروفیل های ساختمانی چگونه تولید می شوند؟ انواع پروفیل‌های ساختمانی کدامند؟ از کجا می‌توان پروفیل‌های ساختمانی باکیفیت و قیمت مناسب را تهیه کرد؟ و سوالاتی از این قبیل که پاسخ آن‌ها برای بسیاری از مصرف کنندگان این محصولات و یا فعالان حوزه ساخت و ساز اهمیت فراوانی دارد.

پروفیل ساختمانی

قیمت قوطی و پروفیل ساختمانی براساس ابعاد، نوع، کیفیت، کارخانه تولید کننده و غیره، متغیر میباشد. مقطع این پروفیل‌ها به صورت مربع یا مستطیل بوده و در ابعاد متنوعی تولید و عرضه می‌شوند. این پروفیل‌ها همان گونه که از نام آن‌ها مشخص است برای مصارف ساختمانی کاربرد دارند. پروفیل‌های ساختمانی در ابعاد بین ۲ سانتی‌متر تا ۲۰ سانتی‌متر و ضخامت بین ۱ تا ۶ میلی‌متر در بازار موجود میباشند.
نوعی از پروفیل‌های ساختمانی مانند پروفیل‌های ۵۰۷، ۵۰۸، ۵۰۹ و ۹۵ و پروفیل‌های چهار چوبی یا لنگه دری هستند که برای ساخت درب و پنجره کاربرد دارند؛ این پروفیل‌ها دارای لبه‌هایی هستند که این لبه‌ها، براساس ساختار درب‌ و پنجره‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

معرفی انواع پروفیل ساختمانی

قیمت قوطی و پروفیل با توجه به نوع ساختمانی یا صنعتی بودن آن، متفاوت است. پروفیل‌ها از ورق‌های فولادی همچون ورق گالوانیزه و ورق سیاه و در شکل‌های متنوع مانند مربعی، مستطیلی، دایره‌ای و جعبه‌ای تولید و عرضه می‌شوند. پروفیل‌های ساختمانی به دسته‌های مختلفی قابل تقسیم بندی هستند که ‌مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

پروفیل زد

قیمت پروفیل زد با توجه به مشخصات فنی آن تعیین می‌گردد. این پروفیل، یکی از انواع پروفیل‌های باز محسوب می‌شود که در نقشه‌های ساختمانی مهندسی با علامت Z نشان داده می‌شود به این علت که شکل ظاهری آن شبیه به حرف Z لاتین میباشد. این پروفیل‌ها، براساس استاندارد ملی ایران به شماره 3694 و 5722 و در سایزهای 16، 20،18 و 22 و با ضخامت 2 ، 2.5 و 3 میلی‌متر و در طول‌های 4 ، 6 و 7 متری و حتی بلند‌تر تولید و عرضه می‌شوند.
از پروفیل زد علاوه بر صنعت ساختمان‌سازی در صنایع دیگری از جمله کشتی‌سازی نیز، استفاده می‌شود. از این پروفیل‌ها همچنین در ساخت سقف‌های شیروانی فلزی، سقف سالن‌های بزرگ مانند سقف ورزشگاه، سوله انبار، سالن تولید و پارکینگ استفاده می‌گردد. آخرین قیمت پروفیل زد در بازار آهن آلات را می‌توانید هم اینک در وب سایت آراد آهن، نمایندگی فروش انواع پروفیل‌های ساختمانی و صنعتی مشاهده نمایید.


 پروفیل ساختمانی

پروفیل آبرو

قیمت پروفیل آبرو با توجه به ابعاد و سایزهای مختلف آن، متغیر میباشد. پروفیل آبرو یکی دیگر از انواع پروفیل‌های ساختمانی است که در دسته پروفیل‌های باز قرار می‌گیرد و کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد. از پروفیل آبرو برای جمع‌آوری، هدایت و انتقال آب باران یا برف از روی سطح سقف‌ به سطح زمین استفاده می‌شود.
این پروفیل‌ها با ضخامت 2 تا 3 میلی‌متر و ارتفاع 16 سانتی‌متر و طول 6 متر تولید می‌گردد و به دو دسته آبرو یک طرفه و آبرو دو طرفه دسته بندی می‌شود. پروفیل آبرو یک طرفه از یک طرف و پروفیل آبرو دو طرفه، از دو طرف به کار متصل می‌گردند. در بازار آهن آلات، قیمت پروفیل آبرو هر نوع با دیگری متفاوت میباشد. پروفیل آبرو به این دلیل که در تماس با مایعات قرار دارد و امکان پوسیدگی و خوردگی آن بسیار زیاد است، بنابراین در ساخت آن‌، از ورق‌های فولادی گالوانیزه استفاده می‌شود.

پروفیل سی

پروفیل c یا تیرچه‌ی سی‌پرلین، یکی از انواع پروفیل‌های بسیار کاربردی است که قدرت و استحکام فوق‌العاده بالایی دارد و به دلیل استفاده از ورق گالوانیزه در ساخت آن، از ماندگاری و طول عمر بالایی نیز برخوردار میباشد. این پروفیل‌ها با ضخامت 2 ، 2.5 ، 3 و 4 میلی‌متر و طول 6 متر و ارتفاع 160 تا 240 میلی‌متر و وزن بین 23 تا 55 کیلوگرم تولید می‌شوند. قیمت پروفیل سی بر اساس مشخصات فنی آن، از سوی تولید کننده قیمت گذاری می‌گردد.
مهم‌ترین کاربرد پروفیل سی، جهت ساخت سازه‌های نه‌چندان بزرگ و سازه‌های دیواری و اتصال ستون‌های دور از هم میباشد. برای اتصال این پروفیل، ابتدا آن را توسط پیچ‌های متعددی به نبشی‌ها یا ورق‌ها متصل می‌کنند و سپس نبشی یا ورق، به قاب اصلی ساختمان متصل می‌گردد.
شرکت پروفیل آسیا، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پروفیل سی پرلین در ایران می‌باشد که پروفیل‌های C100، C160، C180، C200، C220، C240 را در ضخامت‌های 2.5،2 و 3 و با طول دلخواه عرضه می‌کند. شما خریداران محترم می‌توانید بهترین قیمت پروفیل سی را در وب سایت آراد آهن نمایندگی رسمی کارخانه پروفیل آسیا در اصفهان جستجو نمایید.


 پروفیل ساختمانی

پروفیل‌های ساختمانی چگونه تولید می شوند

پروفیل‌های ساختمانی به سه روش نورد گرم، نورد سرد و مرکب تولید می‌شوند که در زیر به آن می‌پردازیم:
•    نورد گرم: در این روش، از شمش فولادی برای تولید پروفیل‌های قوطی شکل استفاده می‌شود. از جمله پروفیل‌هایی که با این روش تولید می‌گردند می‌‌توان به پروفیل‌‌های لوله‌‌ای، تسمه ورق، سپری، ناودانی، قوطی شکل معمولی، قوطی شکل بال‌ پهن و میلگرد اشاره کرد.
•    نورد سرد: در این روش، ورق‌های فولادی را با استفاده از عملیات خم کردن و پرس، شکل داده و به پروفیل تبدیل می‌کنند. پروفیل‌های ساخته شده با این روش، جهت کارهای سبک ساختمانی مانند ناودانی، لابه‌ها، چارچوب درهای ساختمان و تیرهای تکیه گاه سقف کاذب مناسب میباشند.
•    مرکب: در این روش، پروفیل‌ها از به هم پیوستن و ترکیب دو روش نورد سرد و نورد گرم ساخته می‌شوند.
موارد کاربرد پروفیل‌ها در ساخت و ساز
پروفیل‌های ساختمانی کاربردهای بسیار متنوع و گسترده‌ای دارند و از آن‌ها در قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شود. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این پروفیل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    مستحکم‌سازی بخش‌های مختلف سازه‌های فولادی
•    ساخت انواع چارچوب‌ درب و پنجره و درب‌های چوبی و MDF
•    ساخت، مستحکم‌سازی و پوشش سقف سوله‌
•    ساخت چارچوب‌های بزرگ فولادی یا فلزی
•    زیرسازی سقف‌های شیب ‌دار
•    بالا بردن ظرفیت باربری سازه
•    ستون‌های مرکب با مقاطع مرکب
•    ساخت نرده‌های فلزی
•    ساخت ستون و اسکلت ساختمان‌ها
•    اتصال قسمت‌های مختلف سازه فلزی
•    اتصال ستون‌هایی که نسبت به هم فاصله زیادی دارند
•    تقسیم فضاهای داخلی ساختمان با ساخت دیوارهای غیر باربری
•    پوشش سقف سالن‌های بزرگ مانند کارخانه، کارگاه، ورزشگاه، ایستگاه اتوبوس، ایستگاه سوخت ‌رسانی و غیره

مزایای استفاده از پروفیل‌ها در ساختمان سازی

هر کدام از پروفیل‌ها با توجه به شکل ظاهری و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند در بخش‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مزایای انواع پروفیل‌های ساختمانی می‌توان به نصب راحت و سریع و کم هزینه و کاهش وزن سازه اشاره کرد. پروفیل آبرو یا همان گاتر شیروانی، در سقف شیروانی و سقف شیب دار مورد استفاده قرار می‌گیرد و سبب هدایت آب حاصل از برف و باران به سمت پایین می‌شود؛ بنابراین از تخریب سقف در اثر نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند.
پروفیل زد در اشکال مختلفی تولید می‌شود، بنابراین مصرف کننده می‌تواند از این پروفیل، در هر قسمت از سازه که نیاز است، به بهترین شکل ممکن استفاده کند. پروفیل‌های سی به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و خوردگی، برای پوشش دیوار و سقف گزینه مناسبی هستند.

استعلام قیمت و خرید انواع قوطی و پروفیل

عوامل زیادی قیمت انواع پروفیل‌های‌ ساختمانی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. از جمله این عوامل می‌‌توان به متراژ مورد نیاز، ضخامت پروفیل، ابعاد، کارخانه سازنده، نوع سطح مقطع پروفیل، جنس ورق به‌کار رفته و غیره اشاره کرد. عوامل خارجی نیز قیمت روز این محصولات را دچار نوسان می‌کنند، به طوری که ممکن است قیمت امروز این پروفیل‌ها در بازار با قیمت فردای آن متفاوت باشد. به همین جهت به افرادی که قصد خرید این محصولات را دارند توصیه می‌شود که قبل از خرید، قیمت نهایی محصول مورد نظر خود را از مراجع معتبر و رسمی مانند آراد آهن؛ مرجع فروش قوطی و پروفیل در ایران، استعلام بگیرند، سپس اقدام به خرید کالای مورد نیاز خود نمایند. تنها کافیست از طریق شماره 34055-031 با کارشناسان واحد فروش پروفیل آراد آهن تماس بگیرید و پس از دریافت لیست قیمت نهایی، اقدام به ثبت سفارش خرید خود نمایید.


مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید