امروز شنبه 13 مرداد 1403

Saturday 03 August 2024

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل چگونه است؟

1401/07/27
کد خبر : 25898
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 13 نفر

مهاجرت به کانادا مجموعه ای از قوانین، مقررات، دستورالعمل ها و سیاست ها است که مجوز ورود هر فرد به کانادا است. امروزه مهاجرت به کانادا نقش مهمی در تاریخ کانادا ایفا کرده است.

کانادا کشوری است که به واسطهٔ تاریخ، جاذبه‌های شهری و تفریحی، سیاستگذاری عمومی و فرهنگ پذیرندهٔ مردم آن، مقصد مطلوب و جذابی برای مهاجران است.همچنین کانادا با بهره مندی از امتیازاتی مانند امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر و مطرح بودن در سطح جهانی، شرایط اقتصادی مناسب و رفاه بالای زندگی، پیدا کردن شغل‌ و … مقصدی مناسب برای مهاجران است.

آشنایی با کشور کانادا

 


کانادا در شمالی‌ترین قسمت قاره‌ی امریکا قرار گرفته است. کانادا، دومین کشور بزرگ دنیاست ولی تنها حدود 40 میلیون نفر جمعیت دارد. کانادا بيشتر از 70000 کيلومتر پهنا دارد، به همین خاطر یکی از پهناورترین کشورهای دنیا به شمار می‌آید. تعداد کم جمعیت در مقایسه با وسعت این کشور باعث شده فاصله‌ی شهرها از هم زیاد باشد و تراکم جمعیت در کانادا کم شود.
روش های مهاجرت به کانادا
در حال حاضر بیش از ۶۰ برنامه مهاجرتی یا روش مختلف مهاجرتی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. این موضوع باعث شده که مهاجرت به کانادا برای هر کس منحصر به فرد باشد. از رایج ترین روش‌های مهاجرت به کانادا می‌توان موارد زیر را نام برد:

1- مهاجرت به کانادا از طریق خانواده

کسانی که کارت اقامت دائم کانادا خود را دریافت کرده اند،می‌توانند اسپانسر بستگان‌ خود شوند تا به کانادا آمده و به کار یا تحصیل در کانادا مشغول شوند.
شرایط فرد حامی باید دست‌کم ۱۸ سال داشته باشد و شهروند کانادا بوده یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد. حامی باید از عهدهٔ هزینه‌‌های مالی و تامین نیازهای اولیهٔ فرد مورد حمایت شده از جمله محل اقامت، خوراک و لباس برآید.

•    راه‌های مهاجرت به کانادا برای والدین و پدر بزرگ و مادربزرگ

از روش هایی که باعث آورد والدین، پدربزرگ و مادربزرگ به کانادا می شود، روش برنامه ی  ادغام خانواده است که هر سال شرایط پذیرش آن محدود می‌شود.
برنامه‌ی دیگر اخذ سوپر ویزا ا‌ست که به والدین، پدربزرگ و مادربزرگ اجازه می‌دهد با دریافت ویزای چند  طولانی مدت در مدت زمان ۱۰ سال اقامت کانادا را کسب نمایند. انتخاب کدام برنامه‌ ی مهاجرتی برای ورود به کانادا اهمیت چندانی ندارد زیرا پیش از هر چیز لازم است که والدین، پدربزرگ و مادربزرگ برای مهاجرت به کانادا واجد شرایط باشند.

•    راه‌های مهاجرت به کانادا برای همسر و فرزندان

طرح ادغام خانواده برای همسر و فرزندان نیز وجود دارد تا بتوانند با اثبات اینکه واجد شرایط برای زندگی در کانادا هستند برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. همچنین افرادی که با یک تبعه ی کانادایی ازدواج کنند می توانند پس از گذشت۶ ماه به کانادا مهاجرت کنند.

•    راه‌های مهاجرت به کانادا برای دیگر بستگان

یکی دیگر از این برنامه ها می‌توان به درخواست مهاجرت دوست یا کسی که نسبت خانوادگی دارد اشاره کرد. که این درخواست معطوف به بعضی ایالت‌ها موجود در کانادا می باشد که برای سایر بستگان افراد مقیم کانادا را ارائه دهد.

تحصیل در هلند


کشور هلند جزء کشورهای عضو شینگن است و یکی از کشورهای پیشرفته و ثروتمند جهان بشمار می رود. پایتخت کشور هلند آمستردام و واحد پول آن یورو می باشد.
متقاضیان ادامه تحصیل در هلند و کسانی که قصد دارند بعد از فارغ التحصیلی برای اقامت خود اقدام نمایند می توانند بعد از اتمام تحصیلاتشان به مدت یک سال شغل مناسبی پیدا نمایند، سپس به مدت طولانی تر یا حتی به طور دائم در کشور هلند اقامت داشته باشند.
نظام آموزش عالی هلند
در مورد نظام آموزش عالی هلند می شود ذکر کرد که در این کشور بیشتر از 160 مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی وجود دارد که این تعداد دانشگاه در قیاس با دیگر کشورهای اروپایی بسیار قابل توجه است. باید دقت داشت که تنها نیمی از این مراکز آموزشی این کشور قابل تایید وزارت علوم ایران هستند.
تعداد زیادی از اشخاصی که قصد مهاجرت به هلند را دارند از طریق تحصیل در هلند اقدام می کنند، این افراد می توانند پس از اخذ اقامت هلند از نوع تحصیلی، برای دریافت تابعیت هلندی اقدام نمایند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به هلند می باشد و راه های دیگری نیز برای مهاجرت وجود دارد از جمله:
•    ویزای کار در هلند
•    سرمایه گذاری در هلند
•    ازدواج با تبعه هلندی
•     از طریق تولد… می باشد.


تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه به دلیل فاصله کوتاه آن با ایران و همچنین قیمت نسبتا ارزان، تنوع بالا در رشته های تحصیلی و اعتبار مناسب دانشگاه های آن و همچنین روابط سیاسی مطلوب با ایرانیان در چند سال اخیر با تقاضای زیادی مواجه شده است.

متقاضیان ادامه تحصیل در هر یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین رشته های پزشکی لازم است به یکی از دو زبان انگلیسی و ترکی تسلط داشته باشند. گروه نوباوران؛ ارائه دهنده خدمات تحصیلی و مهاجرتی در کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکا در ادامه به هر آنچه که باید درباره تحصیل در آنکارا، استانبول و آنتالیا و سایر شهرهای ترکیه اشاره خواهد داشت.


چرا تحصیل در ترکیه؟

با توجه به تنوع زیادی که در دانشگاه های داخل کشورمان وجود دارد، لذا باید قبل از انتخاب کشور خارجی برای تحصیل ابتدا به این سوال پاسخ دهید که چه تفاوتی در آنها وجود دارد؟ به عبارت دیگر، چرا دانشگاه های ترکیه را برای تحصیل انتخاب می کنید و چه برتری نسبت به مراکز آموزشی ایران دارند؟ از مهم ترین دلایل برای انتخاب دانشگاه های مختلف ترکیه برای تحصیل، شرایط نسبتا آسان ورود به آنها در مقایسه با دانشگاه های معتبر ایران می باشد. همچنین لازم به ذکر است که دانشگاه های موجود در شهرهای مختلف ترکیه از قبیل استانبول و آنکارا دارای رنکینگ جهانی بوده و اعتبار بالایی دارند و تحصیل در آنها ارزان تر از دانشگاه های اروپایی می باشد.
از دیگر دلایلی که باعث شده اند تا دانشگاه های ترکیه تا این اندازه مورد توجه جوانان قرار گیرد، شرایط نسبتا آسان آن برای دریافت ویزای دانشجویی و تحصیلی می باشد. علاوه براین، تحصیل در هیچ یک از مقاطع تحصیلی در رشته های مختلف با محدودیت در شرایط سنی مواجه نمی باشند.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/25898
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید