امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

بازار کار رشته تربیت بدنی در کانادا

1401/07/27
کد خبر : 28824
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 67 نفر

تربیت و افراد آموزش دیده در این حوزه آکادمیک بوده و در سمت‌های مختلفی از آن استفاده می‌شود.
آیا با مهاجرت تحصیلی به کانادا آشنایی دارید؟ آماده شدن برای آینده و پیشرفت می‌تواند مرحله مهیجی از زندگی باشد. گزینه‌ها و راه‌های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد! برای گسترش افق دید و کسب تجربه‌ و موفقیت‌های بیشتر در زمینه تحصیلی، بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند در خارج از کشور تحصیل کنند. از میان کشورهای زیادی که برای تحصیل، دانشجویان بین‌المللی می‌پذیرند، کانادا در رتبه اول قرار دارد. در واقع طی چند سال گذشته تعداد دانشجویان بین‌المللی در این کشور به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
در ادامه این مطلب قصد داریم تا در رابطه با رشته تربیتی بدنی، بازار کار رشته تربیتی بدنی، گرایش‌های مختلف تربیت بدنی و.... اطلاعات جامع و کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

شرایط اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی در کانادا چیست؟


در این بخش قصد داریم تا شرایط اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مورد بررسی قرار دهیم.

مقطع کارشناسی تربیت بدنی

ادامه تحصیل در این مقطع 4 ساله بوده و دانشجویان باید بلافاصله بعد از اتمام دوره دبیرستان، نسبت به تحصیل در این مقطع اقدام کنند. معمولا در این دوره مبانی و مباحث اصلی علوم ورزشی به دانشجویان ارائه می‌شود.
از شرایط عمومی پذیرش دوره کارشناسی در رشته تربیت بدنی می‌توان به اخذ مدرک زبان معتبر، مدرک دیپلم، اثبات تمکن مالی دانشجو، ارائه ریزنمرات، عدم سوپیشینه، معدل دیپلم بالا و.. اشاره کرد.

مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی

مقطع بعدی در رشته تربیت بدنی، مقطع کارشناسی ارشد است. طول این دوره دو ساله بود و دانشجو باید در این دو سال دروسی چون حقوق ورزش، آمادگی جسمی معلولان، حرکت شناسی و.... را با موفقیت بگذرانند. برای ادامه تحصیل در این مقطع، دانشجو باید علاوه بر مدرک کارشناسی ارشد اثبات تمکن مالی، مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی، توصیه نامه و انگیزه نامه تحصیلی، عدم گپ تحصیلی و... را ارائه کند. با مدرک کارشناسی ارشد راحت‌تر و بهتر می‌توانید در مدارس و ادارات دولتی این کشور مشغول به کار شوید.

مقطع دکتری تربیت بدنی

یکی دیگر از مقاطع رشته تربیت بدنی، دکتری تربیت بدنی می‌باشد. ارائه توصیه نامه، تدوین و ارائه رزومه علمی، پژوهشی و کاری، برخورداری از تمکن مالی ارائه مدارک دوره‌های تحصیلی قبلی نظیر مدرک ارشد تربیت بدنی، ارائه انگیزه نامه و.... ازجمله مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکتری رشته تربیت بدنی می‌باشند.



گرایش های رشته تربیت بدنی کانادا

رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌های کشور کانادا، دارای گرایش‌های مختلفی است. دانشجویان با توجه به علاقه و بازار کار آن رشته، یکی از گرایش‌های تربیت بدنی را انتخاب می‌کنند. دانشجویان برای ادامه تحصیل در این گرایش ابتدا باید تمام مدارک و مستندات لازم را با توجه به گرایش مورد نظر انتخاب کنند.
از گرایش‌های رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌های کانادا می‌توان به فیزیولوژی ورزشی، رفتار حرکتی، مدیریت ورزشی، جامعه شناسی ورزشی، پزشکی ورزشی، فلسفه ورزشی، گرایش بیومکانیک ورزشی، گرایش مدیریت ورزشی، گرایش روانشناسی ورزشی و آسیب شناسی اشاره کرد.

بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته تربیت بدنی


رشته تربیت بدنی در بیشتر دانشگاه‌های کشور کانادا به دانشجویان ارائه شده است. در حال حاضر این رشته در دانشگاه‌های لیبرتی، گرند کانیون، کالج کانیسیوس، ویرجینیای غربی، آرکانزاس، ایالتی کالیفرنیا، کارولینای شرقی، آزوزا پاسیفیک به دانشجویان ارائه شده است.

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی چقدر است؟

شهریه تحصیل در رشته تربیت بدنی با توجه به شهر مورد نظر و نوع دانشگاه متفاوت است. دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی کشور کانادا باید شهریه آن را بپردازند، تنها در صورتی مجاز به پرداخت شهریه نیستند که اقامت دائم این کشور را داشته باشند. البته هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی تنها شامل شهریه دانشگاه نیست، بلکه هزینه زندگی در کشور کانادا هم شامل این هزینه تحصیل خواهد بود.
به طور میانگین شهریه تحصیل در رشته تربیت بدنی دانشگاه‌های کانادا، سالانه 20 تا 30 هزار دلار خواهد بود. این شهریه با توجه به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متغیر خواهد بود.
در جدول زیر شهریه رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌های کانادا عنوان شده است.



بازار کار رشته تربیت بدنی در کانادا

دولت کانادا توانسته برای دانشجویانی که در این رشته مشغول به تحصیل هستند، بازار کار بسیار خوبی ایجاد کند. با زیرساخت‌های مناسب توانسته بهترین موقعیت شغلی در کانادا را برای فارغ‌الحصیلان این رشته مهیا کند. دانشجویان فارغ‌التحصیل از این رشته می‌توانند در بخش‌های دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند. ازجمله مشاغلی که می‌توان بعد از اتمام تحصیلات در آن‌ها مشغول شد می‌توان به معلم تربیت بدنی، مدیریت کمپ تمرین، مدیر یا مربی ورزش، مشاوره تناسب اندام، مدیر باشگاه، طراح لباس ورزشی، مربی شخصی، ماساژر و.... اشاره کرد.
در این میان معلم تربیت بدنی، یکی از مشاغل پرطرفدار در کشور کانادا است که بیشتر فارغ‌التحصیلان این رشته در آن مشغول به کار می‌شوند. معلم تربیت بدنی در این گرایش باید حرکات ورزشی را به دانش‌آموزان بیاموزد و آن‌ها را از فعالیت‌های ورزشی و بدنی آگاه سازد. معلم تربیت بدنی در این راه از دانش و مهارتی که کسب کرده است استفاده می‌کند.

بازار کار رشته تربیت بدنی در دنیا


میزان تقاضا برای رشته تربیتی بدنی در مقابل تعداد فارغ‌التحصیلان این رشته، بسیار متعادل است. در واقع شاخص تقاضا برای این رشته در جامعه با تعداد فارغ‌التحصیلان، دارای شاخص‌های نزدیک به هم می‌باشند. دولت کانادا اعلام کرده است تا سال 2030 تعادل بین میزان تقاضا این رشته و فارغ‌التحصیلان برقرار است.

درآمد رشته تربیت بدنی در کانادا چقدر است؟

یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین سوالات دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند، آن است که درآمد رشته تربیت بدنی چقدر است؟
بر اساس آمار منتشر شده از دولت کانادا، درآمد رشته تربیت بدنی در این کشور سالانه 80 هزار دلار کانادا است و حداقل میزان درآمد دانشجویان رشته تربیت بدنی 50 هزار دلار در سال است. فارغ‌التحصیلان این رشته ساعتی 40 دلار درآمد دارند. البته حقوق ساعتی دانشجویان با توجه به موقعیت شغلی، سمت، سابقه شغلی و... متغیر خواهد بود.

کلام آخر

ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا آرزوی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. پروسه اخذ ویزای تحصیلی این کشور شاید در ابتدا برای دانشجویان کمی سخت و طاقت فرسا باشد اما تیم کن اپلای می‌تواند از اولین قدم در اخذ ویزای تحصیلی تا سفر به کشور کانادا با شما همراه باشد. کن اپلای با کمک هوشی مصنوعی(دانا) می‌تواند تمام پروسه انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه و... را توسط کارشناسان و متخصصان خود انجام دهد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/28824
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید