امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

1401/07/27
کد خبر : 28832
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 63 نفر

اگر هم کودکی نداشته باشید ترجیح می‌دهید با والدینی که کودکان خود را به سفر می‌برند همسفر نشوید. با وجود آنکه مسافرت با کودکان با زمانی که همگی همسفران شما بزرگسال هستند تفاوت دارد، اما این ایده که سفر با کودکان چالش برانگیز یا دشوار است را نمی‌توان بطور کل تایید کرد. کافی است بدانید که سفر کردن برای کودکان هم هیجان‌انگیز است اما مسلما بیشتر آنها از این که فقط از اماکن تاریخی و فرهنگی دیدن کنند و فقط شاهد لذت بردن شما از تماشای جاذبه‌های دیدنی مقصد باشند، حس خوبی نخواهند داشت. آنها هم دوست دارند بخشی از سفر صرفا با بازی‌ها و تفریحات مهیجی که مختص سن آنها است سپری شود. بنابراین بهتر است در سفرهای خانوادگی همیشه برنامه‌ای برای تفریح و سرگرمی کودکان در طول سفر در نظر بگیرید تا در نهایت خاطره‌ای فراموش نشدنی برای همگی افراد رقم بخورد. اگر بلیط تهران استانبول را خریده‌اید و حالا در انتظار شروع سفر هیجان‌انگیز خود هستید، مطلب حاضر برای شما است. زیرا در ادامه قرار است جاهای دیدنی استانبول برای کودکان را به شما معرفی کنیم تا به همان اندازه که شما از تجربه سفر به این شهر ترکیه‌ای محبوب در گردشگری لذت می‌برید کودکان دلبندتان هم از این سفر لذت ببرند.

موزه اسباب بازی استانبول (Istanbul Toy Museum)

بی‌شک اسباب‌بازی‌ها از جمله اشیاء مورد علاقه کودکان هستند و اگر بدانند که مکانی وجود دارد که این اشیاء دوست داشتنی را در یک جا گردآوری کرده است حسابی هیجان‌زده می‌شوند. موزه اسباب بازی استانبول نیز از آن جاهایی است که می‌تواند هر کودکی را به وجد آورد. ناگفته نماند که این موزه نه تنها برای کودکان بسیار دیدنی و آموزنده است بلکه دیدنش برای بزرگسالان نیز جالب است. از این نظر با رفتن به این موزه می‌توان با یک تیر دو نشان زد. این موزه محبوب کودکان در سال ۲۰۰۵ میلادی و در منطقه کادیکوی استانبول افتتاح شده است و بیش از ۴۰۰۰ اسباب بازی در آن نگهداری می‌شود. جالب است بدانید که بنیان‌گذار این موزه یک شاعر و نویسنده ترکی است که تمامی قطعه‌های نمایشی موزه را از عتیقه فروشی‌ها و مغازه‌های اسباب‌بازی قدیمی در نقاط مختلف جهان خریداری کرده است و برای این کار ۲۰ سال زمان صرف کرده است. برخی از این اسباب‌بازی‌ها عروسک‌هایی هستند که پوشش اقوام ترک را به نمایش می‌گذارند و در میان آنها اسباب‌بازی‌هایی قرار دارند که قدمت آنها به دو قرن پیش باز می‌گردد. اگر به این موزه رفتید حتما خاطرتان بماند که از کافی شاپ آن هم دیدن کنید و کودک خود را به صرف نوشیدنی در فضایی افسانه‌ای دعوت کنید تا خاطره آن برای همیشه در ذهنش بماند.


 
جاهای دیدنی استانبول

شهر بازی لگولند (Legoland)

شهربازی لگولند استانبول از جمله بهترین جاهای دیدنی است که کودکان از همان لحظه اول ورود به آن شیفته فضای آن می‌شوند. این شهر بازی در سال ۲۰۱۵ میلادی در منطقه بایرام پاشا افتتاح شد. همانطور که از اسمش پیدا است این شهربازی یک مجموعه تفریحی است که بر مبنای ابزار بازی لگو که محبوبیت زیادی در میان کودکان دارد طراحی شده است و هدف آن نیز بکارگیری و تقویت خلاقیت کودکان سه تا ده سال در حین بازی و سرگرمی با قطعات لگو است. کودکان در کارگاه لگو سازی این مجموعه با کمک مربیان تلاش می‌کنند تا ایده‌های ذهنی خود را در ساخت سازه‌های لگو بکار ببندند و بهتر بتوانند تصورات خود را به تصویر بکشند. علاوه بر آن در قسمت دیگری از این مجموعه به نام مینی لند می‌توانند سازه‌های لگو که بر اساس شکل و شمایل اماکن دیدنی استانبول ساخته شده‌اند را تماشا کنند. پردیس سینمایی این مجموعه نیز از جمله بخش‌های جذابی است که کودکان می‌توانند در آن به تماشای انیمیشن‌های مختلف بنشینند.

موزه بادبادک استانبول (Kite Museum)

بادبادک‌ها همیشه یادآور بازی‌های شاد کودکی هستند و نه تنها کودکان بلکه حتی بسیاری از بزرگترها هم ساخت بادبادک‌ها و به پرواز درآوردن آنها لذت می‌برند. موزه بادبادک استانبول که بطور رسمی با عنوان موزه بادبادک محمد ناجی آکوز شناخته می‌شود مکانی است برای علاقمندان به بادبادک بازی و ساخت بادبادک‌های دستی. این موزه فعالیت خود را از سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز کرده است و عنوان نخستین موزه بادبادک یا موزه کایت ترکیه را دارد. مجموعه بادبادک‌هایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده است شامل ۲۵۰۰ بادبادک و ابزار بادبادک سازی است که از بیش از ۲۶ کشور مختلف گردآوری شده‌اند. جالب‌ترین بخش این موزه مربوط به کارگاه ساخت بادبادک است که جهت آموزش کودکان به ساخت انواع بادبادک‌ها ایجاد شده است و فضای شاد آن مورد استقبال کودکان قرار دارد. لازم به ذکر است که این موزه برای پذیرش کودکان سه سال به بالا تاسیس شده است و برای ورود به آن نیاز به تهیه بلیط ورودی نیست اما برای آنکه از کارگاه‌های آموزشی آن بهره ببرید لازم است مبلغی را پرداخت کنید.

پارک مینیاتورک (Miniaturk)

اگر می‌خواهید کودک خود را به طور کلی با دیدنی‌های استانبول و شهرهای دیگر ترکیه آشنا کنید و به گونه‌ای این کار را انجام دهید که از حوصله یک کودک کم سن و سال خارج نشود بهترین کار بردن او به پارک مینیاتورک در استانبول است. این پارک یک مجموعه مینیاتوری است که با ایده به تصویر کشیدن خلاقانه مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول در سال ۲۰۰۳ میلادی در زمینی به مساحت ۶۰۰۰۰ متر مربع افتتاح شد. این پارک علاوه بر فضای سر سبز و با طراوت آن که فرصت مناسبی برای گذران زمان فراغت است، شامل محوطه‌های مختلفی است که در هر کدام از آنها یکی از جاهای دیدنی نمادین ترکیه در ابعادی کوچک‌تر به صورت سازه‌های ماکتی در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گرفته است. گفتنی است جنس این ماکت‌ها از فایبرگلاس درجه یک هستند و از این رو علیرغم رو باز بودن فضای پارک از استحکام زیادی در مقابل باد و باران برخوردارند. در مجموع بیش از ۱۲۲ مکان دیدنی در نواحی مختلف این پارک زیبا بصورت مینیاتوری به نمایش گذاشته شده است که بازدید از آن را هم برای کودکان و بزرگسالان جذاب و آموزنده کرده است. لازم به ذکر است چندین رستوران باکیفیت و همچنین غرفه‌های فروش ماکت‌ها و سازه‌های مینیاتوری نیز در محوطه رو باز پارک قرار دارد که می‌تواند جذابیت بازدید از پارک را بیش از پیش افزایش دهد.

شهر بازی ویالند استانبول (Vialand Them Park)

به جرات می‌توان گفت هیچ کجا به اندازه یک شهر بازی بزرگ که انواع و اقسام وسایل بازی برای تمامی سنین در آن وجود داشته باشد برای کودکان هیجان انگیز نیست. شهر بازی ویالند استانبول نیز در زمره همین شهربازی‌ها است که با ایجاد فضایی شاد و مملو از انواع وسایل بازی هیجان انگیز این امکان را فراهم کرده است که کودکان همراه با والدین و بزرگترهای خود به تفریح و سرگرمی مشغول شوند و خاطرات خوبی را از تور استانبول داشته باشند. این شهربازی جزو پنج پارک موضوعی برتر در اروپا محسوب می‌شود و مساحت آن نزدیک به ۲۰۰۰۰۰ متر مربع است. در بخش‌های مختلف این شهر بازی وسیع و مهیج انواع وسایل بازی قرار دارند که هر کدام برای محدوده سنی خاصی طراحی شده‌اند اما در میان همه آنها ترن‌های هوایی، قطارهای سریع السیر و سرسره‌های عظیم آن از شهرت زیادی در میان طرفداران بازی‌های هیجانی برخوردارند. ناگفته نماند که استفاده از برخی از این ترن‌ها برای افرادی که بیماری‌های قلبی دارند مجاز نیست.  گفتنی است رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های مختلف نیز در سرتاسر محوطه شهربازی تعبیه شده‌اند تا تمامی نیازهای گردشگران با بلیط لحظه آخری استانبول به خوبی برطرف شود.



 جاهای دیدنی استانبول

آکواریوم سی لایف استانبول (Sea Life Aquarium)

آکواریوم سی لایف استانبول از جاهای دیدنی این شهر گردشگری محسوب می‌شود که بازدیدش نه تنها می‌تواند کودکان را به وجد بیاورد بلکه بزرگسالان هم حسابی از تماشای موجودات دریایی آن لذت خواهند برد. علاوه بر آن از آنجا که این مجموعه در مرکز خرید فروم استانبول در محله بایرام پاشا قرار گرفته است با رفتن به آن می‌توان از این مجتمع تجاری هم دیدن کرد و در کنار آن یک خرید لذت بخش را هم تجربه کرد. این آکواریوم نخستین مجموعه آکواریوم عمومی در شهر استانبول و یکی از بزرگترین آکواریوم‌های اروپا است و مجموعه‌ای از گونه‌های مختلف آبزیان نظیر کوسه گری ریف، ماهی خم دهان و گورخر ماهی در آن نگهداری می‌شوند. این موجودات در مخازن عظیم آب قرار گرفته‌اند و بازدیدکنندگان در حالی که از یک تونل به طول ۸۳ متر عبور می‌کنند از نزدیک آنها را مشاهده می‌کنند. علاوه بر آن برنامه‌های تفریحی مهیجی در این مجموعه برگزار می‌شود که شرکت کردن علاوه بر هیجان‌انگیز بودنش برای کودکان جنبه آموزشی نیز دارد. یکی از جالب‌ترین آنها را می‌توان غذا دادن به ماهی‌ها و موجودات دریایی دانست که اغلب کودکان از آن لذت بسیاری می‌برند. برنامه مهیج غواصی در کنار کوسه‌ها که همواره مورد استقبال گردشگران استانبول قرار می‌گیرد نیز تجربه بی‌نظیری است که هم بزرگسالان و هم کودکان می‌توانند در آن شرکت کنند.


 جاهای دیدنی استانبول

شهربازی موی پارک استانبول (Moipark)

شهر بازی موی پارک استانبول یک مرکز تفریحی سرپوشیده است که یک ویژگی مهم دارد و آن هم این است که بازی‌ها و سرگرمی‌های آن برای همه افراد و تقریبا از هر سنی طراحی شده است. در حقیقت این مجموعه دارای دو بخش اصلی شامل بخش مربوط به محوطه بازی برای کودکان در سن دو تا ده سال و بخش سرگرمی‌های بزرگسالان مربوط به افراد بالاتر از ده سال است. این شهربازی که در مرکز خرید استانبول مال قرار گرفته است در زمره وسیع‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده در ناحیه اروپا است و وسعتی برابر با ۱۲۰۰۰ متر مربع دارد. در این شهربازی تنوع زیادی برای بازی و تفریح وجود دارد از ترن‌های هوایی و هتل وحشت گرفته تا ماشین سواری و بازی‌های ورزشی مانند پین بال و بستکتبال همگی در این شهربازی فراهم شده‌اند تا هم کودکان و هم والدین آنها در حضور در این شهربازی لذت ببرند. گفتنی است تمامی امکانات رفاهی نظیر سرویس‌های بهداشتی، آسانسور، پله برقی، کافی شاپ، فودکورت و سیستم تهویه مطبوع در این شهربازی تعبیه شده‌اند.

اسنو پارک استانبول (Snowpark)

برف بازی و انجام فعالیت‌های مربوط به آن همیشه از تفریحات مورد علاقه کودکان بوده است از این رو چندین دهه است که اسنوپارک‌ها و یا پارک‌های برفی در سرتاسر جهان تاسیس شده‌اند. اسنوپارک استانبول هم اولین نمونه این پارک‌ها در کشور ترکیه است و می‌تواند گزینه ایده‌آلی به عنوان انتخاب از میان جاهای دیدنی محبوب کودکان در این مقصد گردشگری باشد. این مرکز تفریحی در یک مرکز خرید بزرگ به نام مرکز خرید توریوم قرار گرفته است و ظرفیت حضور همزمان مراجعه کنندگان آن در حدود ۲۰۰ نفر است. گفتنی است حتی اگر در دل تابستان به استانبول پرواز کرده باشید باز هم درهای این مرکز تفریحی به روی شما باز است و می‌توانید با رفتن به آن در گرمای فصل تابستان کودکانتان را به انجام تفریحات زمستانی دعوت کنید. لازم به ذکر است که تمامی تجهیزات لازم و پوشش مناسب برای مراجعه کنندگان این مجموعه به محض ورود به این مرکز فراهم شده است تا مراجعه کنندگان بدون نگرانی از فراهم کردن پوشش مناسب بتوانند در هر زمان که بخواهند به این مجموعه تفریحی مراجعه کنند. این مرکز تفریحی بخش‌های مختلفی مانند پیست اسکی و اسکیت روی یخ را در خود جای داده است و آنطور که مسئولان آن می‌گویند تمامی برف‌هایی که در محوطه آن وجود دارند از نوع طبیعی هستند.

پارک کیدزانیا استانبول (Kidzania)

پارک کیدزانیا استانبول یکی از مکان‌های تفریحی این شهر است که رفتن به آن می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر و متفاوت برای کودکان شما رقم بزند. این پارک تفریحی برای کودکان یک تا چهارده سال طراحی شده است و فضای آن به گونه‌ای چیدمان شده است که با وارد شدن به آن کودک احساس می‌کند به یک شهر خاص وارد شده است. در این شهر همه چیز مانند یک شهر واقعی است با این تفاوت که همگی شهروندان آن کودک هستند و در طول حضور خود در این شهر نقش‌های مختلف به خود می‌گیرند و می‌توانند شغل رویایی خود را داشته باشند و درست مانند بزرگسالان منزل شخصی و ماشین خود را داشته باشند و با یکدیگر معاشرت کنند.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/28832
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید