امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

مراحل راه اندازی فست فود از ابتدا تا انتها بصورت گام به گام

1401/07/27
کد خبر : 28376
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 173 نفر
با تغییر سبک زندگی در دنیای مدرن امروزی شرایط زیست بشر نیز دستخوش تغییرات آشکاری گردیده است. این تغییرات باعث به وجود آمدن فرصت های جدیدی در دنیای کسب و کار شده است. راه اندازی فست فود ها در دهه های اخیر یکی از نمونه های بارز این تغییرات در سبک زیست و خوراک انسان محسوب می شود. زندگی ماشینی و فشرده امروز حتی در سبک تغذیه بشر نیز تغییرات آشکاری ایجاد نموده است. زمان محدود برای تهیه و مصرف مواد غذایی سبب گردیده است تا رغبت عمومی به غذاهای آماده و نیمه آماده بیشتر شود. این تغییرات حتی ذائقه عمومی انسان را نیز دچار تغییر و تحول نموده است به گونه ای که نسل های بعد گاها این غذا ها را بیشتر از غذاهای سنتی کشور خود می پسندند و به آنها علاقه نشان می دهند.

 

بازار هدف برای راه اندازی فست فود

در راه اندازی فست فود و کسب و کار های این چنینی غالبا هیچ گونه محدودیتی دیده نمی شود. این بازار به طور عمومی توانایی دارد تا رنج وسیعی از مشتریان را پوشش دهد. علاقه به این گونه غذا های فست فودی در بیشتر افراد و در سنین مختلف از کودکان تا کهنسالان دیده می شود. زمان محدود برای افراد پر مشغله باعث شده است تا مصرف فست فود ها را به طور جدی تری دنبال نمایند. بازار هدف این گونه غذا ها نیز به طور عمومی افراد شاغل، دانشجویان و قشر کم درآمد جامعه می باشند. این گونه کسب و کارها غالبا فرصت بالایی برای رشد و پیشرفت دارند. شما با ارائه یک منوی متنوع با قیمت مناسب به راحتی قادر به بقا در بازار رقابتی این گونه کسب و کارهای پر رونق خواهید بود.

مراحل اصلی راه اندازی فست فود

مراحل اصلی راه اندازی فست فود

اولین قدم برای راه اندازی هرگونه کسب و کاری تبین یک برنامه و طرح دقیق در زمینه آن کسب و کار می باشد. در راه اندازی فست فود ها نیز رعایت این اصل مهم الزامی می باشد. در ابتدا شما باید با طرح پرسش هایی و پاسخ به آنها باید به بررسی جوانب پیش روی احداث کسب و کارتان بپردازید. پرسش های نظیر هدف از احداث فست فود، انتخاب بهترین مکان برای این امر، تعیین بازار هدف مورد نظر شما و در نهایت تبیین هزینه های ابتدایی برای راه اندازی این کسب و کار می باشد. یکی از راه های موفقیت در هر کسب و کاری در مرحله اول انتخاب یک نام تجاری مخاطب پسند می باشد. این امر به جذب و شهرت نام تجاری شما در بین مخاطبانتان کمک شایانی خواهد نمود.

در مرحله بعد برای راه اندازی فست فود توجه به مکان احداث فست فود اهمیت بالایی دارد. نزدیکی به مناطق تفریحی، تجاری، همچنین انتخاب مکانی که در مسیر رفت و آمد مسافران، دانشجو ها و دانش آموزان باشد اقبال بیشتری برای موفقیت خواهد داشت. همچنین توجه به معیارهای تعیین شده توسط سازمان بهداشت برای انتخاب مکان راه اندازی فست فود نیز بسیار مهم و قابل توجه می باشد.

نکته مهم دیگر در راه اندازی فست فود توجه ویژه به منوی ارائه شده توسط شما برای مشتریانتان می باشد. برای انتخاب بهترین منو شناسایی بازار هدف از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. شما باید توانایی پیش بینی علایق و نیاز های مشتری های خود را داشته باشید تا بدین وسیله قادر به کسب رضایت آنها باشید.

همچنین لازم است بدانید که مراکز معتبر راه اندازی فست فود مانند گروه سرآشپزان برتر ( www.irangoodfood.ir ) بعد از راه اندازی فست فود به شما آموزش فست فود را بصورت کاملا حرفه ای خواهند داد.

کسب مجوز های قانونی برای احداث کسب و کار

پس از طی مراحل برنامه ریزی برای راه اندازی فست فود آنگاه نوبت به طی مراحل قانونی برای کسب مجوز برای احداث فست فود می رسد. شما با مراجعه به اداره اصناف به راحتی با روش کسب مجوز قانونی برای راه اندازی کسب و کارتان آشنا خواهید شد. شاید بتوان گفت اولین مرکزی که برای کسب مجوز برای احداث فست فود لازم است که شما به آن مراجعه نماید اداره بهداشت می باشد. این ارگان دولتی نسبت به اعطای مجوز به کسب و کار برای تهیه غذا و محصولات غذایی بسیار سخت گیر تر می باشد. برای احداث فست فود آزمایش های خاصی برای تایید سلامت کارکنان اینگونه مراکز طراحی شده است که آنها ملزم به انجام آنها می باشند. همچنین رعایت شرایط بهداشتی محیط راه اندازی کسب و کار نیز بسیار پر اهمیت می باشد. عدم تطابق شرایط بهداشتی با معیارهای این ارگان عموما مانع اعطای مجوز به کارفرمایان این گونه کسب و کارها خواهد شد.

همچنین در مرحله بعد اداره دارایی مکان مورد نظر شما برای راه اندازی فست فود را از لحاظ پرداخت عوارض و سایر شرایط مورد نیاز بررسی خواهد نمود. در نهایت مجددا اداره اصناف با برگزاری دوره های آموزشی شما را با اطلاعات مفیدی در زمینه کسب و کارتان و موفقیت در آن آشنا می سازد. در نهایت شما با طی تمامی این مراحل و پرداخت هزینه های لازم به مجوز کسب و کار خود دست خواهید یافت.

اقدام به تهیه ی دفتر حسابرسی روزانه و سایر نیازمندی ها برای راه اندازی فست فود

با ایجاد یک حساب کاری مستقل برای کسب و کارتان و ثبت ورودی ها و خروجی ها به شفاف سازی حساب هایتان مبادرت نمایید. در راه اندازی فست فود و هر شغل دیگری شفافیت مالی به موفقیت آن کسب و کار منجر خواهد شد. در نهایت در اولین فرصت اقدام به تهیه یک بیمه مناسب با شرایط شغلی خود نمایید. همچنین دریافت بیمه برای کارمندان و شاغلین در فست فود شما نیز بسیار اهمیت دارد و از لحاظ قانونی الزامی می باشد. در صورتی که فست فود شما وابسته به برند های مطرح نمی باشد و مستقل است دست شما در تهیه منو و استفاده از مواد غذایی کالا باز می باشد. همچنین در راه اندازی هرگونه کسب و کاری استفاده از تجارب فعالان این عرصه به موفقیت بیشتر شما کمک خواهد نمود. شما با رعایت تمامی شرایط و تهیه مکانی خاص، دیزاین مناسب و همچنین تهیه غذایی با کیفیت و متنوع به محبوبیت فست فود خود کمک خواهید نمود.

درباره فست فود بیشتر بدانید

فست فود (به انگلیسی: Fast food) یا غذای فوری عنوانی است برای غذاهایی که به سرعت طبخ و آماده می‌شوند. انواع ساندویچ به ویژه همبرگر از فست فودهای رایج هستند. فست فود در مورد غذاهای خانگی به کار نمی‌رود. بلکه بیشتر اشاره به غذاهایی می‌کند که در رستوران‌ها تهیه می‌شوند. مک دونالد و کی اف سی از رستوران‌های مشهوری هستند که در سراسر دنیا غذای سریع ارائه می‌دهند. یک غذای سریع در خیلی از کشورها شامل یک ساندویچ (همبرگر، مرغ و مانند آن)، سیب زمینی سرخ کرده و یک نوشابه گازدار است. قیمت مواد غذایی در رستوران‌های فست فود معمولاً ارزان‌تر از سایر رستوران‌ها است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28376
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید