امروز سه‌شنبه 16 مرداد 1403

Tuesday 06 August 2024

قیمت عصب کشی دندان شماره 7 چقدر است؟


1403/05/16
کد خبر : 2408867
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 45 نفر

عصب‌کشی دندان یکی از روش‌های حیاتی در دندانپزشکی است که برای حفظ دندان‌های آسیب‌دیده و جلوگیری از عفونت‌های بیشتر انجام می‌شود. دندان شماره 7 به عنوان دومین دندان آسیاب بزرگ نیز شناخته می‌شود و نقش کلیدی‌ در فرآیند جویدن دارد. همین موضوع سبب شده تا بیشتر در معرض آسیب و پوسیدگی نیز قرار داشته باشد. اما یکی از دغدغه‌های مهم افراد برای ترمیم این دندان، هزینه عصب‌کشی دندان 7 است که می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد. در این مقاله، به بررسی عوامل مؤثر بر هزینه‌های درمان این دندان می‌پردازیم.

 

هزینه عصب کشی دندان شماره 7

در جدول زیر هزینه‌های حدودی برای درمان ریشه دندان شماره 7 آورده شده است. این هزینه‌ها به صورت حدودی تعیین شده و ممکن است با توجه به عوامل مختلف تغییر کند. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی درسا با کمترین قیمت و بهترین کیفیت دندان خود را درمان کنید. قیمت عصب کشی دندان در مشهد در کلینیک دندانپزشکی درسا با توجه به کیفیت بالای انجام درمان بسیار مناسب است.

عصب کشی دندان شماره 7

هزینه متخصص

عصب کشی دندان با یک کانال

از 2 میلیون تومان

عصب کشی دندان با 2 کانال

از 2 و نیم میلیون تومان

عصب کشی دندان با 3 کانال

از 3 میلیون تومان

عصب کشی دندان با 4 کانال

از 3 و نیم میلیون تومان

 

عوامل موثر در هزینه عصب کشی دندان 7

چندین مسئله مهم با یکدیگر روی هزینه عصب کشی دندان‌ 7 موثرند که عبارتند از:

نیاز دندان به روکش بعد از عصب کشی

پالپ قسمت نرمی در ریشه دندان‌ها است که رگ‌های خونی و اعصاب دندان را درون خود جا داده است. وقتی پوسیدگی دندان زیاد می‌شود و به قسمت پالپ می‌رسد، به مرور زمان آن را دچار عفونت می‌کند. پالپ عفونی شده هیچ راه درمانی ندارد و برای از بین رفتن درد باید پالپ عفونی شده از دندان خارج شود. در دندان‌های عقبی مانند دندان 7 برای رسیدن به پالپ دندان و داشتن فضای کافی برای تخلیه آن، بخش زیادی از دیواره‌های دندان را تراش می‌دهند در مقابل این فضا در دندان‌های جلویی حجم بسیار کمتری دارد. به همین دلیل در دندان 7 برای بالا بردن مقاومت و جلوگیری از شکستن و ترک خوردن آن با روکش می‌پوشانند.

محل قرار گیری دندان مورد نظر

دندان‌های جلویی دسترسی بسیار راحتی برای دندانپزشک داشته و حتی کانال و ریشه کمتری هم دارند به همین دلیل زمان بسیار کمتری صرف عصب کشی آنها شده و هزینه کمتری نیز بابت اجرای این درمان از بیمار دریافت می‌شود. در مقابل دندان 7 و سایر دندان‌های عقبی هم دسترسی سخت‌تری دارند و هم کانال و ریشه بیشتری. این مسئله باعث می‌شود مدت زمان زیادی برای عصب کشی این دندان‌ها زمان لازم باشد. در نتیجه هزینه عصب کشی آنها بیشتر خواهد بود. دندان‌های عقبی نیز با هم اختلاف قیمت دارند، عصب کشی دندان شماره 7 و دندان عقل به دلایلی که گفتیم از عصب کشی دندان 6 بیشتر می‌شود.

جنس ماده پر کننده فضای خالی ایجاد شده در دندان

وقتی محوطه داخلی دندان تراشیده می‌شود باید بعد از اتمام عصب کشی آن را پر کنیم. به طور کلی دو نوع ماده برای پر کردن این فضای خالی وجود دارد که شامل آمالگام و کامپوزیت می‌شود. به همین دلیل دندانپزشکان معمولا برای پر کردن دندان‌های عقبی از آمالگام و برای پر کردن دندان‌های جلویی از کامپوزیت استفاده می‌کنند.

مقدار مواد مورد نیاز برای پر کردن دندان

وقتی سطح زیادی از دندان تراشیده شود، مقدار مواد بیشتری نیز برای پر کردن این فضا باید استفاده شود. معمولا فضای زیادی از دندان 7 را می‌تراشند؛ به همین دلیل مقدار و قیمت مواد استفاده شده برای پر کردن دندان و در نهایت قیمت عصب کشی آن بیشتر خواهد بود.

نیاز یا عدم نیاز دندان به مقاوم سازی دیواره‌ها

در دندان‌های عقبی بخش زیادی از فضای داخلی دندان را می‌تراشند تا دسترسی بهتری به پالپ عفونی شده داشته باشند. اگر این تراشیدن آنقدر ادامه کند که دیواره‌های کناری دندان سست شوند، قبل از پر کردن کامل دندان با استفاده از آمالگام یا کامپوزیت دیواره‌های دندان را تقویت می‌کنند.این مسئله در قیمت نهایی عصب کشی تاثیر داشته و آن را افزایش می‌دهد.

تعداد کانال‌ها و ریشه‌های دندان مورد نظر

به طور کلی دندان‌ها از لحاظ تعداد ریشه‌ها در چهار دسته یک کاناله، دو کاناله، سه کاناله و چهار کاناله قرار می‌گیرند. دندان‌های جلویی معمولا یک یا دو کاناله بوده و هزینه عصب کشی کمتری دارند. در مقابل دندان‌های عقبی معمولا دو یا چند کاناله هستند و در بعضی موارد دندان چهار کاناله نیز دیده شده است. تعداد بیشتر ریشه، پیچیدگی و مدت زمان درمان را بالاتر برده و در نهایت هزینه آن را بیشتر می‌کند.

مهارت و تجربه دندانپزشک

دندانپزشک‌های عمومی نسبت به متخصص‌ها هزینه کمتری برای عصب کشی دندان‌ها دریافت می‌کنند. این هزینه بیشتر به نوعی دستمزد مهارت و تجربه بیشتر دندانپزشک‌های متخصص است. دکتر مهدی فرخی دندانپزشک ماهری است که انواع درمان‌های دندانپزشکی را بر حسب نیاز بیمار برای آنها اجرا می‌کند.

راهکارهای کاهش هزینه عصب کشی دندان 7

عصب کشی، فرآیندی درمانی برای از بین بردن پالپ و ریشه عفونی شده دندان‌ها است که معمولا در دو مرحله انجام می‌شود. گاهی به دلیل مشکلاتی که برای دندان بیمار ایجاد شده است باید بیش از دو جلسه روی دندان بیمار کار شود. به همین دلیل حتی در بهترین حالت‌ نیز هزینه زیادی بابت عصب کشی دندان از بیمار گرفته می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل مشکلات اقتصادی به دنبال عصب کشی نرفته و دندان خود را می‌کشند. مشکل این قضیه از دست رفتن دندان دائمی است که بعدا باید آن را با دندان مصنوعی پر کنید. چنین افرادی پس از کشیدن دندان ابتدا قیمت ایمپلنت دندان را می‌پرسند. اما راه‌هایی برای کاهش هزینه عصب کشی وجود دارد که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم. .

مراجعه به کلینیک‌های دولتی یا دانشکده‌های دندانپزشکی

کلینیک‌های دندانپزشکی دولتی، اکثرا شرایطی فراهم کرده‌اند که بیماران مبالغ کمتری برای درمان‌های دندانپزشکی بپردازند. دانشکده‌های دندانپزشکی نیز به دلیل جو آموزشی و اینکه دانشجویان به درمان بیماران می‌پردازند، هزینه بسیار کمتری از بیماران دریافت می‌کنند.

استفاده از بیمه‌های تکمیلی

بیمه‌های مختلف چندین نوع از خدمات درمانی دندانپزشکی را تحت پوشش خود گرفته و هزینه‌های کمتری برای بیماران باقی می‌گذارند. بهتر است قبل از مراجعه به دندانپزشک ابتدا از سازمان بیمه تکمیلی خود پرس‌و‌جو کنید تا از این موضوع مطمئن شوید.

پرداخت اقساطی

همان طور که گفتیم عصب کشی درمانی دو مرحله‌ای است و در اکثر مطب‌های دندانپزشکی امکان پرداخت مبلغ آن با دو قسط وجود دارد. با این حال بعضی پزشک‌ها امکان پرداخت این مبلغ در قسط‌های بیشتر را نیز فراهم کرده‌اند تا بیماران نگرانی کمتری داشته باشند.

سخن آخر

عصب کشی دندان جز درمان‌های پیچیده دندانپزشکی محسوب شده و هزینه زیادی برای بیمار به همراه دارد. این هزینه مخصوصا برای دندان‌های عقب که دسترسی به آن‌ها سخت‌تر و تعداد کانال‌های بیشتری دارند، افزایش می‌یابد. در این مقاله به بررسی هزینه عصب کشی دندان 7 و نکاتی برای کاهش هزینه‌های درمان این دندان پرداخته شد.

سوالات متداول

هزینه عصب کشی دندان شماره 7 چقدر است؟

هزینه این درمان با توجه به موارد مختلفی تعیین می‌شود اما به صورت حدودی از 2 تا 3 و نیم میلیون تومان تعیین می‌شود.

آیا می‌توانیم هزینه عصب کشی دندان 7 را قسطی پرداخت کنیم؟

بله اکثر مطب‌ها امکان پرداخت این مبلغ را در دو قسط فراهم کرده‌اند. بعضی کلینیک‌ها امکان پرداخت در قسط‌های بیشتر را نیز فراهم کرده‌اند.

آیا دندانپزشک متخصص برای عصب کشی دندان 7 بیشتری دریافت می‌کند؟

بله دندانپزشک متخصص هزینه بیشتری بابت مهارت و تجربه بیشتر خود دریافت می‌کند.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2408867
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید