امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

فریم ورک های جاوا اسکریپت؛ ۷ فریم‌ورک که باید بشناسید


1401/07/27
کد خبر : 27390
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 328 نفر

js یک فریمورک پیشرونده برای ساخت رابط کاربری است. فریم ورک های جاوا اسکریپت چارچوب جدید و در حال توسعه هستند که به توسعه دهندگان در ادغام با سایر کتابخانه‌ها و پروژه‌های موجود کمک می‌کند. فریم ورک های جاوا اسکریپت دارای اکوسیستمی ‌از کتابخانه‌ها است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی چند صفحه ای پیچیده ایجاد کنند. در این مقاله شما را با زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت و ۷ فریم‌ورکی که باید بشناسید آشنا خواهیم کرد.

زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت چیست؟

 

فریم ورک


جاوا اسکریپت که اغلب به اختصار JS نامیده می‌شود، یک زبان برنامه نویسی وب برای سایت سازها است که با مشخصات ECMAScript مطابقت دارد. جاوا اسکریپت زبان سطح بالا، با کامپایل  just-in-time است. دارای تایپ پویا، شی گرایی مبتنی بر نمونه اولیه و عملکردهای درجه یک است.
جاوا اسکریپت می‌تواند هر دو HTML و CSS را به روز کرده و تغییر دهد. جاوا اسکریپت می‌تواند داده‌ها را محاسبه، دستکاری و اعتبار سنجی کند.

فریم‌ورک چیست؟

فریم ورک یا چارچوب نرم افزاری، بستری برای توسعه برنامه‌های کاربردی نرم افزاری است. فریم ورک پایه ای را فراهم می‌کند که توسعه دهندگان نرم افزار می‌توانند برنامه‌هایی را برای یک پلتفرم خاص بسازند. همچنین ممکن است فریم ورک‌ها شامل کتابخانه‌های کد، یک کامپایلر و سایر برنامه‌های مورد استفاده در فرآیند توسعه نرم افزار باشند.

فریم‌ورک‌های جاوااسکریپت

فریم ورک

۱.Angular

فریم ورک


Angular یک چارچوب JS منبع باز مبتنی بر متن و اسکریپت است که ساخت برنامه‌های کاربردی در وب را آسان می‌کند. Angular چالش‌های توسعه برنامه‌ها را با ترکیب قالب‌های اعلامی، تزریق وابستگی، ابزارهای انتها به انتها و موارد دیگر حل می‌کند.
Angular به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها یا فروشگاه سازهایی را بسازند که روی وب، موبایل و دسکتاپ به راحتی کار می‌کنند.
این فریم ورک محبوب جاوا اسکریپت در برنامه‌ها و سایت‌های عمومی ‌مانند Google Cloud Platform و AdWords و همچنین بسیاری از ابزارهای داخلی گوگل استفاده می‌شود.

۲. React JS

React یک چارچوب جاوا اسکریپت است که توسط فیس بوک توسعه یافته است و فرآیند ساخت UIهای تعاملی را ساده می‌کند. این فریمورک پایه React Native، یک چارچوب مجاور برای ساخت برنامه‌های کاربردی تلفن همراه و طراحی پورتال است.
هر دو چارچوب یک جریان داده یک طرفه دارند که نسبت به اتصال داده‌های دو طرفه بهتر در نظر گرفته می‌شود. Hot Reload یکی دیگر از ویژگی‌های محبوب فریمورک‌های React است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بلافاصله تغییرات را در هنگام اعمال مشاهده کنند.

۳.Nuxt JS

به زبان ساده، Nuxt. js چارچوبی است که به شما کمک می‌کند برنامه‌های Vue.js رندر شده توسط سرور را به راحتی بسازید. این فریمورک بیشتر پیکربندی پیچیده مربوط به مدیریت مواردی مانند داده‌های ناهمزمان، میان‌افزار و مسیریابی را خلاصه می‌کند.

۴.Backbone.js

Backbone.js یک چارچوب جاوا اسکریپت است که به شما کمک می‌کند کد خود را سازماندهی کنید. این چارچوب به معنای واقعی کلمه یک ستون فقرات است که برنامه خود را بر اساس آن می‌سازید. تابع url را با استفاده از شناسه مدل برای تولید URL فعال می‌کند. داده‌های مدل را با عبور از شی پاسخ برمی‌گرداند و داده‌ها را در قالب JSON نشان می‌دهد. همچنین این فریمورک برای ایجاد یک کپی عمیق از یک مدل یا برای کپی کردن یک شی مدل به شی دیگر استفاده می‌شود.

۵. Webix

Webix یک جعبه ابزار JavaScript/HTML5/CSS3 UI برای توسعه برنامه‌های کاربردی وب چند پلتفرمی‌پیچیده و پویا است. این چارچوب توسط شرکت برون سپاری فناوری اطلاعات XB Software، که دفتر مرکزی آن در مینسک، بلاروس قرار دارد، توسعه یافته است.  Webix از کنترل‌های رابط کاربری گرافیکی، ویجت‌ها، ویجت‌های پیچیده و ابزارهای آنلاین Snippet Tool، Form Builder و Skin Builder تشکیل شده است. علاوه بر این، Webix Webix Jet را ارائه می‌دهد که یک میکروفریمورک متن باز رایگان برای توسعه راحت برنامه‌ها با استفاده از اجزای Webix میباشد.

۶. Node

Node.js دقیقاً یک چارچوب جاوا اسکریپت نیست. این  فریمورک یک محیط زمان اجرا است. در حالی که جاوا اسکریپت را می‌توان مستقیماً در مرورگر وب نوشت. به همین دلیل است که Node.js ظرفیت ابزارهای خط فرمان و اسکریپت سمت سرور را می‌دهد.
اگرچه جاوا اسکریپت معمولاً در سمت کلاینت یا فرانت اند کار می‌کند، برنامه نویسی سمت سرور زمان بارگذاری سریع تری را ایجاد می‌کند زیرا به فناوری مرورگر نیاز نیست. این امر میتوان رتبه سئو سایت را افزایش دهد.

۷. Gatsby

گتسبی یک چارچوب متن باز است که عملکردهای React، GraphQL و Webpack را در یک ابزار واحد برای ساخت وب سایت‌ها و برنامه‌های ایستا ترکیب می‌کند. در واقع گتسبی یک تولیدکننده وب سایت استاتیک منبع باز (SSG) است که بر اساس چارچوب توسعه frontend React است و از فناوری Webpack و GraphQL استفاده می‌کند. می‌توان از آن برای ساخت سایت‌های استاتیک که برنامه‌های وب پیشرفته هستند، از آخرین استانداردهای وب پیروی می‌کنند و برای سرعت و امنیت بهینه سازی شده اند استفاده کرد.
کلام آخر
پیشنهاد اصلی برای برنامه نویسانی که می‌خواهند از فریم ورک‌های نرم افزاری برای توسعه اپلیکیشن استفاده کنند، یادگیری یک فریمورک جدید یا یک زبان برنامه نویسی بر اساس نیاز به برنامه‌هایی است که قرار است توسعه داده شوند. علاوه بر این، حوزه‌هایی مانند فرانت‌اند، بک‌اند، مدیریت ابر و فناوری موبایل، سهم بالقوه بازار فناوری، پایداری و موارد دیگر را تجزیه و تحلیل کنید و قبل از تصمیم‌گیری برای استفاده، ویژگی‌های فناوری را درک کنید.
در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره در این مورد میتوانید با کارشناسان و متخصیصین وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27390
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید