امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

تولید کاتالیست سنتز آمونیاک برای اولین بار در کشور


1401/07/27
کد خبر : 26452
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 12 نفر

در فرآیند تولید آمونیاک از هشت کاتالیست مصرفی، هفت کاتالیست بومی سازی شده اند و تنها یک کاتالیست که همان سنتز آمونیاک است در این بین قرار نگرفته است. حال این نوید را میدهیم که متخصصین جوان شرکت اسمارت کاتالیست با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ایران و با کسب دانش فنیِ تولید کاتالیست "سنتز آمونیاک" و تجاری سازی آن، کشور را از واردات این کاتالیست بی نیاز کرده اند.
وجود منابع غنی گاز طبیعی متان در ایران به عنوان خوراک اصلی در واحدهای آمونیاک باعث شد تا شرکت های داخلی تولید کاتالیست آمونیاک را در دستور کار خود قرار داده تا از این طریق بتوان شاهد تولید آمونیاک با صرفه اقتصادی بیشتری در کشور بود. در میان شرکت های دانش بنیان و تولید کننده ایرانی، شرکت اسمارت کاتالیست توانست به این مهم دست یابد و برای اولین بار کاتالیست سنتز آمونیاک را در کشور تولید کند.
شرکت اتم شیمی ایرانیان با نام تجاری اسمارت کاتالیست یکی از تولیدکنندگان مطرح کاتالیست در منطقه میباشد که علاوه بر پوشش نیازمندی های داخلی، بازار کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان را نیز در دست گرفته است. این شرکت سابق بر این نیز موفق شده بود کاتالیست اسید سولفوریک را تولید و بومی سازی کند. این بار نیز در اقدامی دیگر با درک صحیحی از شرایط داخلی کشور و با توجه به تحریم های حاکم بر صنعت پتروشیمی سعی در برطرف سازی نیاز داخل داشته و در این مسیر از نیروی داخلی متخصص و جوان بهره میبرد.
کاتالیست تولیدی توسط اسمارت کاتالیست زیر نظر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به عنوان بالاترین مرجع در امور تست و توسعه انواع کاتالیست های پتروشیمی تولید و تجاری سازی شده است. نمونه های تولیدی در دمای بالای 2000 درجه سانتیگراد و در پی آزمایشات متعدد راکتوری تولید و پس از تعیین مشخصات فیزیکی، شیمیایی و راکتوری میتوانیم با اطمینان بگوییم که این نمونه ها کاملا کارآمد و قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی میباشند. کاتالیست سنتز آمونیاک تولید شده در اسمارت کاتالیست شامل 4 نوع کاتالیست‌ آمونیاک مگنتیت، مگنتیت احیا شده، کاتالیست آمونیاک ووستیت و ووستیت احیا شده با خواص فعالیت بالا، طول عمر 15 تا 20 سال، مقاوم در برابر سایش، استحکام مکانیکی بالا و حساسیت حداقلی نسبت به سموم کاتالیستی میباشد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26452
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید