امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

9 روش فوری و ساده رفع گرفتگی لوله فاضلاب


1401/07/27
کد خبر : 26116
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر

زمانی که سینک یا توالت تخلیه نمی شود و آب و فاضلاب در آنها جمع شده، این میتواند یک وضعیت بسیار بد باشد. با دیدن صحنه وحشتناک ورود فاضلاب کثیف به کف آشپزخانه یا سالن پذیرایی ممکن است وسوسه شوید با شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید. قبل از اینکار میتوانید از روش هایی که گفته شده استفاده کنید تا خودتان مشکل را برطرف نمایید. این آموزش را بخوانید تا یاد بگیرید!

1. با آب جوش شروع کنید

این ساده ترین و کم هزینه ترین راه حل نسبت به باقی روش هاست که سبب می شود اولین راه برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب باشد. نحوه کار:

یک کتری یا قابلمه را روی گاز بگذارید تا بجوشد.

تا وقتی که آب جوش می آید، شما تا جایی که میتوانید آب جمع شده در سینک، توالت یا اطراف هر لوله دیگری را با استفاده از لیوان یا گلدان به درد نخور خالی کنید.

کل کتری یا قابلمه آب جوش را در لوله بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. اگر آب بدون تخلیه در سینک یا توالت بایستد به این معناست که گرفتگی همچنان وجود دارد.

اجازه دهید آب جوش خنک شود سپس آن را خالی کنید و دوباره مراحل را تکرار کنید. گاهی اوقات لازم است چندین بار این روش را تکرار کنید تا گرفتگی جا به جا شود و مسیر لوله باز شود. اما اغلب این استراتژی در بسیاری از گرفتگی ها کار می کند.

2. توری یا چاه بست را بررسی کنید

یکی از کارهای بعدی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید توری سینک ظرفشویی، کف شوی ها و چاه بست سرویس بهداشتی به درستی کار می کنند. توری و چاه بست مسدود شده به راحتی می توانند تخلیه آب و فاضلاب را متوقف کنند و باعث گرفتگی لوله فاضلاب با شدت بالا شوند. به این ترتیب باید یک یا دو دفعه باز کردن گرفتگی لوله را با ریختن آب گرم تست کنید تا ببینید مشکل از کجاست. اگر گرفتگی رفع نشد مطمئن می شوید که احتمالا مشکل از توری یا چاه بست است. حالا باید توری و چاه بست را به درستی بررسی کنید تا ببینید درست کار می کنند. اگر چیزی جلوی آن را گرفته، باید عامل گرفتگی را برطرف کنید تا مشکل حل شود.

3. استفاده از نمک و آب جوش

پس از خالی کردن هر چه بیشتر آب جمع شده در اطرف لوله، سینک یا توالت، حدود نیم فنجان (½ فنجان) نمک خوراکی را در لوله فاضلاب بریزید. بعد حدود یک چهارم آب جوش در آن بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. در آخر با آب گرم لوله را بشویید.

4. سرکه و جوش شیرین را امتحان کنید

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با جوش شیرین و سرکه

قبل از امتحان کردن این روش برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب هر چقدر آب دور لوله جمع شده باید خالی کنید. حدود یک فنجان جوش شیرین را در لوله بریزید و به دنبال آن مقداری سرکه سفید یا سرکه سیب بریزید. محلول ترکیب شده به زودی شروع به جوشیدن می کند و بالا می آید. وقتی فروکش کرد، درپوش لوله را قرار دهید و حدودا 15 دقیقه صبر کنید، بعد آب گرم را باز کنید و لوله را بشویید تا ببینید گرفتگی لوله رفع شده یا خیر. اگر آب در حال تخلیه است اما سرعت آن کند است به این معنی است که گرفتگی به طور کامل برطرف نشده و باید دوباره از این روش استفاده کنید.

5. رفع گرفتگی لوله فاضلاب با جوش شیرین و نمک

ترکیب دیگری که میتوانید برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب از آن استفاده کنید. حدود یک فنجان جوش شیرین را با نصف فنجان نمک مخلوط کنید و این مخلوط را در لوله بریزید. اجازه دهید این مخلوط برای چند ساعت بماند ، سپس با آب جوش شستشو دهید. اگر بار اول کار نکرد ، می توانید این فرآیند را دوباره تکرار کنید. از این روش میتوانید به عنوان راه حل تخلیه چاه توالت نیز استفاده کنید تا گرفتگی دستشویی را برطرف نمایید.

6. تلمبه لوله بازکن را آماده کنید

اگر هر کدام از روش های خانگی لوله بازکنی قبلی در رفع گرفتگی لوله فاضلاب منزل شما کارساز نبودند، وقت آن است که یک تلمبه لوله بازکن آماده کنید. اگر گرفتگی در سینک ظرفشویی است و سینک شما دو لگن است، با استفاده از یک تکه پارچه خروجی لگن دوم را ببندید. اما اگر لوله دیگری جز سینک مسدود شده نیاز به این کار نیست. برای انجام کار لوله بازکنی با تلمه باید فضای اطراف تلمبه را از آب پر کنید تا بالای تلمبه را فرا بگیرد. حالا شروع به تلمبه زنی کنید. وقتی شنیدید که مکش آب در حال انجام است دست بردارید و آزمایش کنید که مسیر لوله باز شده یا خیر. اگر همچنان گرفتگی وجود داشت به کار خود ادامه دهید. در آخر برای چند دقیقه لوله را با آب بشویید.

7. سیفون یا شترگلو را تمیز کنید

سیفون یا شترگلو برای جلوگیری از ورود گازهای سیپتیک (بوی بد فاضلاب) و ورود حشرات به منزل تعبیه می شود. برخلاف این مزیت منحصر به فرد، عیب آن این است که مانند تله عمل می کند و امکان دارد اشغال یا مواد اضافی را درون خود نگه دارد و به مرور زمان گرفتگی ایجاد نماید. برای پاک کردن سیفون توالت میتوانید از انواع فرچه مخصوص استفاده کنید. برای پاکسازی سیفون زیر سینک نیز باید آن را باز کنید. کافی است مهره ها و اتصالات را با دست باز کنید و هر آنچه مواد اضافی داخل سیفون مانده خارج کنید و آن را خوب با آب شستشو دهید. سپس دوباره سیفون را سر جای خود ببندید. بعد از اینکه اطمینان حاصل کردید اتصالات را محکم بسته اید، حالا آب گرم را باز کنید تا لوله شسته شود.

8. فنر لوله بازکنی دستی را امتحان کنید

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با فنر دستی

فنر لوله بازکنی که برخی مردم به اشتباه به آن سیم یا لوله هم می گویند. ابزاری کاربردی است که میتواند انواع گرفتگی لوله فاضلاب را به راحتی باز کند. برای اینکار کافی است سر فنر را وارد لوله کنید و آن را بصورت مارپیچ به جلو هدایت کنید تا به محل گرفتگی برخورد کند. حالا فنر را آنقدر بچرخوانید تا گرفتگی رفع شود. نکته مهم در فنرهای دستی این است که هنگام خارج کردن آنها از لوله نباید به یکباره فنر را بیرون بکشید چون احتمال گیر کردن آن وجود دارد. برای اینکار کافی است فنر را بچرخوانید و آرام آرام آن را بیرون بکشید.

9. استفاده از آویز لباس

اگر فنر لوله بازکنی ندارید میتوانید از یک آویز لباس برای ساخت ابزار فوق العاده کارآمد استفاده کنید. درست است که آنقدر بلند نیست که به برخی گرفتگی ها برسد، اما راه حل خوبی است برای زمانی که در استفاده از روش های دیگر شکست خورده اید. آویز لباس را صاف کنید و سر آن را شبیه قلاب درست کنید. حالا آویز را وارد لوله کنید و سعی کنید عامل مسدود شدن لوله را بیرون بکشید یا خرد کنید. بعد با ریختن اب گرم لوله را بشویید.

نکته: برای اینکه بوی بد، تمیز بودن سینک ظرفشویی و باز بودن مسیر لوله های فاضلاب شما حفظ شود، معمولاً یک یا دو بار در ماه به طور منظم قسمتهای مساوی سرکه و جوش شیرین را درون لوله بریزید. قبل از آنکه مقداری آب گرم در لوله بریزید، بگذارید این مخلوط چند دقیقه بماند. برای همین منظور می توانید از آبلیمو نیز استفاده کنید.

شرکت لوله بازکنی در تهران

بسیاری از مشکلات لوله کشی ها مثل گرفتگی لوله فاضلاب ممکن است سخت و پیچیده باشند و با روش های آموزش داده شده باز نشوند. در این شرایط باید از افراد متخصص و دستگاه های پیشرفته استفاده نمود تا بتوان مشکل را به طور کلی حل کرد. یکی از شرکت های فعال در این زمینه، مجموعه سرویس لوله می باشد که در تمام نقاط شهر تهران خدمات خود را ارائه می دهد. در صورت بروز مشکل گرفتگی لوله میتوانید برای استفاده از لوله بازکنی شمال تهران، شرق، غرب و جنوب از خدمات این شرکت استفاده کنید. کافی است وارد وبسایت https://serviceloole.ir شوید و با شماره پشتیبانی تماس بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26116
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید