امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

6 راز مهم برای نورپردازی اتاق نشیمن به شیوه درست


1401/07/27
کد خبر : 28572
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر

به همان اندازه که پنجره‌های بلند و پهن اهمیت دارند، نورپردازی قسمت‌های مختلف منزل نیز مهم است. شما می‌توانید از یک لامپ کوچک تا یک لوسر بزرگ را به عنوان نورپردازی در نظر بگیرید اما تفاوت این دو در زیبایی و میزان نوری که به محیط می‌دهند است. اتاق نشیمن یا همان پذیرایی از مهمترین قسمت‌های خانه است. همانگونه که تمام قسمت‌ها اهمیت خاص خود رادارند پذیرایی هم تاثیر زیادی در دید بیننده دارد. برای دکور کردن و نورپردازی این قسمت و سایر قسمت‌های منزل با ما باشید. چند پیشنهاد شگفت انگیز برایتان داریم.

1. نور پردازی در تمام قسمت‌ها

می‌توانید حتی کف منزل خود را نورکاری کنید اما درصورتی داشتن چنین ایده‌هایی حتما از متخصص مربوطه کمک بخواهید. راه‌های مختلفی برای نورپزدازی در تمام قسمت‌ها وجود دارد. شما می‌توانید حتی در و چنجره‌ها را با ال ای دی‌های کوچک تزئین کنید.

2. نورهای اصلی

ما در اتاق اصلی خانه نیاز به نور اصلی داریم. این نور اصلی در اکثر خانه‌های ایرانی توسط لوسر تامین می‌شود. خانه‌های مدرن متفاوت از سایر خانه‌ها هستند. نور متمرکز چیزی است که کمتر در خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن دیده می‌شود. در اکثر خانه‌های مدرن نور‌های غیرمتمرکز اما قوی کارگذاری می شود و این نورها به صورتی هستند که در قسمت های مختلف تقسیم می‌شوند اما ذر نهایت خروجی یک نور متعادل و یکسان در تمام اتاق پذیرایی است.  

3. نورهای فرعی

 


نور‌های فرعی به انواع نورهای کوچک مانند ال ای دی و هالوژن‌ها گفته می‌شود. این نورها منبع اصلی تغذیه نور منزل نیستند اما تاثیر زیادی در زیبا سازی خانه‌ها دارند. هالوژن و ال ای دی‌ها در قسمت‌هایی که از دید پنهان هستند و در زیر دیوارهای کاذب به کار برده می‌شوند. نصب سقف کاذب ساده با قیمت مناسب و کناف کاری از جمله کارهایی است که به همراه آن از نورهای فرعی استفاده می‌شود. نورهای فرعی کاربرد بالایی دارند. زیبایی آنها به دلیل خاص بودن و عدم یکپارچگی فضا را دلنشین‌تر خواهد کرد. حتی استفاده از نورهای فرعی رنگی یکی از کارهایی است که فضا را با حس آمیزی متفاوتی روبرو می‌سازد.

4. استفاده از چندین نور مجزا

تاکید ما به استفاده از چندین نور مجزا برای اتاق نشیمن و پذیرایی، بیش از استفاده نور متمرکز است. در واقع استفاده از نورهای مجزا آرامش بیشتری به محیط خواهد داد. می‌توانید از یک آباژور، یک لوستر دکوراتیو لامپهای طرح دار و خاص و همچنین چراغ مطالعه برای قسمتهای مختلف یک اتاق نشیمن استفاده کنید. با این کار شما یک نور متمرکز ندارید اما فضای نورانی و خاص برای خود ساخته اید. کار دیگری که باید انجام دهید اضافه کردن چند گیاه آپارتمانی در کنار نورها است. به عنوان مثال در کنار چراغ مطالعه خود یک گیاه سبز قرار دهید. در مثالی دیگر به شما پیشنهاد می‌کنیم در کنار لوسترهای دکوراتیو خود یک شلف دیواری بسازید و گیاه سبز آویز روی آن قرار دهید. گیاهان در معرض نور به خوبی رشد می‌کنند و البته فضایی که با نور و گیاه ترکیب شده باشد آرامش خاصی خواهد داشت.

5. نور پردازی و پلی کربنات



پلی کربنات نوعی ورق مسطح مشابه شیشه است که در مقابل نور خورشید دارای محافظ uv می‌باشد. ورق های پلی کربنات به عنوان سقف پلی کربنات کاربرد دارند و در رنگ‌های متنوعی در بازار موجود هستند. رنگ‌های متنوع این ورق‌ها موجب نورپردازی زیباتر محیط خواهد شد. در واقع می‌توانید با کار گذاشتن ال ای دی یا هالوژن در بالای سقف و قرار دادن ورق‌‌های پلی کربنات بر روی آن یک سقف زیبا، خاص و متفاوت داشته باشید. همچنین می‌توانید این کار را برای دیوارها نیز انجام دهید. از دیگر کاربردهای پلی کربنات برای تراس و محیط‌های باز است که این ورق‌ها در لیست مصالح ساختمانی مقاوم در مقابل عوامل خارجی قرار دارند و می‌توانند تا حد زیادی از آسیب به سایر قسمت‌های تراس و محیط‌های سرباز خانه شما جلوگیری کنند. اگر نمای سنگ مرمر یا الوار پارکت مانند را برای تراس خود انتخاب کرده‌اید اسافاده از این ماده برای محافظت از مواد مصرفی پیشنهاد می‌شود.

6. نورگیرهای خاص

اگر قصد ساخت خانه‌ای با سلیقه خود را دارید و به دنبال یک نورپردازی حرفه‌ای هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا نورگیرهای طبیعی برای آن در نظر بگیرید. نورگیرهای طبیعی یعنی استفاده از قسمت های مختلف سقف و دیوار برای گرفتن نور از خارج. برش‌های مربع و مستطیل شکلی که نور را از بیرون به داخل منتقل میکنند دکوراسیون منزل شما را بیش از هر چیزی زیبا و متفاوت خواهد کرد. نکته قابل توجه دیگری که وجود دارد در مورد این نورگیر ها استفاده از هالوژن و کناف در کنار نورگیر است. می‌توانید دورتادور هر نورگیر را کناف‌های کاذب بزنید و برای زیر آن از چراغ‌های هالوژن کوچک استفاده کنید. با این روش دکوراسیون خاص شما در روز و شب شب همواره زیبا خواهد بود.

روش های مختلفی برای دکور و نورپرداری اتاق نشیمن، اتاق خواب، محل،های اداری و حتی اتاق‌های گیمینگ وجود دارد که این کار توسط افراد متخصص در رشته دکوراسیون داخلی انجام می‌شود. اگر به دنبال یک محیط تماما حرفه‌ای و خاص هستید می‌توانید از یک متخصص در این رشته کمک بگیرید و اما اگر توانایی دکور کردن و نورپردازی را در خود میبینید جسارت به خرج دهید و این کار را به تنهایی و با چند سرچ ساده انجام دهید. ابتدا احتیاط را رعایت کنید و در مواقع نیاز به برق کار از متخصص در این رشته کمک بگیرید.
نویسنده: سارااقبالی


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28572
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید