امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

6 اصل مهم در خرید درب برقی پارکینگ


1401/07/27
کد خبر : 27051
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

این درب ها در دسته بندی کلی در گروه های درب لولایی و ریلی قرار گرفته و بر روی آنها جک های مخصوص نصب شده و با ریموت کنترل میشوند.
به دلیل تنوع بسیار زیاد در این نوع درب ها و قطعات مورد استفاده در آنها، در ادامه راهنمای خرید و مهم ترین اصول در انتخاب و خرید درب اتوماتیک پارکینگ را ارائه خواهیم داد.
قبل از خرید درب اتوماتیک پارکینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

1 - توجه به کیفیت در خرید جک درب برقی پارکینگ

درب های مورد استفاده برای پارکینگ مجتمع های مسکونی و اداری و تجاری دارای بدنه فلزی بوده و وزن سنگینی داشته و باز و بسته شدن آنها با دست مشکل است. به همین دلیل بر روی آنها جک های مخصوص نصب میشوند که امکان باز و بسته شدن درب با فشردن دکمه ریموت را فراهم می کند. یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید درب برقی باید مد نظر داشت، انتخاب جک متناسب با شرایط محیط و عملکرد می باشد.
جک های نصب شده بر روی این درب ها دارای تنوع زیادی بوده و قابلیت های متعددی بر روی آنها پیاده سازی میشود. در انتخاب این قطعات لازم است به فاکتورهای زیر توجه داشته باشید:
•    تناسب جک درب برقی پارکینگ با نوع درب؛ جک های مورد استفاده در درب های ریلی و لولایی با هم تفاوت دارند.
•    توجه به درجه باز شدن بازوهای جک؛ اغلب جک های درب برقی تا 90 درجه باز میشوند و برخی از آنها تا 120 و 130 درجه نیز امکان باز شدن را دارا هستند.


 درب برقی پارکینگ

2 - توجه به قابلیت تشخیص مانع درب برقی پارکینگ

یکی از مهم ترین ویژگی ها و قابلیت هایی که بر روی برخی از جک و درب های برقی پیاده سازی میشود، امکان تشخیص مانع می باشد. استفاده از چشمی در برقی با دقت بالا شرایطی را فراهم می کند تا هرگونه مانع در برابر درب تشخیص داده شود. هر چه کیفیت و دقت این قطعات بالاتر باشد، بدون شک کارایی درب نیز بهتر خواهد بود. از مزایای استفاده از چشمی های فوتوسل بر روی درب های برقی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
•    چشمی درب برقی اگر دقت بالایی داشته باشد، امکان شناسایی و تشخیص مانع را دارا بوده و به همین دلیل از برخورد درب با مانع جلوگیری خواهد شد. بسیاری از جک های درب برقی این امکان را دارند که در صورت تشخیص مانع در جهت عکس حرکت کنند تا با مانع برخورد نشود. چشمی ها حتی در تاریکی، مه و باران نیز باید بتوانند به خوبی مانع را تشخیص دهند.
•    قابلیت fast closing که بر روی برخی از جک های درب برقی پیاده سازی میشود، به کمک چشمی درب عمل می کنند. به محض عبور خودرو و مانع از مقابل درب، چشمی این شرایط را تشخیص داده و به موتور فرمان بسته شدن سریع را ارسال خواهد کرد. این قابلیت باعث میشود از باز ماندن درب برای مدت طولانی و امکان ورود افراد غریبه و سرقت و موارد مشابه جلوگیری خواهد شد.
•    چشمی های نصب شده بر روی درب های برقی به دلیل قرار گرفتن در فضای باز باید مقاومت خوبی در برابر شرایط محیطی داشته باشند. به طوریکه افزایش و کاهش ناگهانی دما و همچنین گرد و غبار و بارش باران و برف در عملکرد آن اختلال ایجاد نکند.


 درب برقی پارکینگ

3 – توجه به اصل بودن ریموت درب برقی پارکینگ

عدم توجه به کیفیت ریموت در خرید درب برقی پارکینگ به معنای از بین رفتن معنا و مفهوم اتوماتیک و برقی بودن درب خواهد بود. در واقع با همین قطعه و دستگاه است که عملکرد کلی درب اجرا شده و امکان باز و بسته شدن و کنترل از راه دور معنا پیدا می کند. ریموت در برقی باید در مرحله اول برد زیادی داشته باشد و بتواند حداقل 30 تا 60 متر را پشتیبانی کند. این بازه با توجه به شرایط جوب تغییر می کند. به عنوان مثال، در روزهای بارانی و شب و مه و تاریکی تا 30 و در روز تا 60 متر باید بتواند کنترل خوبی داشته باشد.
از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب ریموت درب برقی، مقاومت بدنه آنها در برابر شرایط محیطی و ضربه و فشار است. به دلایل مختلف ممکن است ریموت با ضربه مواجه شود یا روی زمین بیوفتد. در این شرایط باید بدنه و قطعات داخلی آن از استحکام بالایی برخوردار باشند تا دچار آسیب و ترک و شکستگی نشوند.


 درب برقی پارکینگ

4 - توجه به کیفیت برد درب برقی

برد درب برقی نقش مغز را در بدن انسان ایفا می کند و به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این قطعه اجزای متعددی وجود دارند و در نهایت همگی وظیفه کنترل درب و انجام اقدامات مختلف با توجه به فرمان های ارسال شده از سوی ریموت و سنسور را بر عهده دارند. در خرید برد در برقی لازم است به چند ویژگی مهم در آنها توجه داشت تا کارایی کافی را از آنها دریافت نمود:
•    تنظیم آسان بر حسب شرایط محیط: با توجه به نوع جک و شرایط محیط باید بتوان تنظیمات برد را انجام داد.
•    امکان استفاده از برد بر روی جک با مصرف انرژی های مختلف باید وجود داشته باشد.
•    تابع تشخیص مانع که به کمک چشمی و سنسورهای نصب شده بر روی درب و جک عمل می کنند در بردها بهتر است وجود داشته باشد.
•    به نوع کانکتورهای روی دستگاه توجه داشته باشید و تا حد امکان کانکتور usb بر روی آنها در نظر گرفته شده باشد.
•    امکان بروزرسانی برد فرمان درب برقی پارکینگ را در زمان خرید بررسی کنید.

5 - توجه به کیفیت فلاشر درب برقی اتوماتیک

از دیگر قطعات بسیار مهم که البته در بسیاری از مواقع به کیفیت آن توجه نمیشود، فلاشر درب برقی می باشد که وضعیت درب را برای کاربران و عابران مشخص می کند. با چشمک زن شدن این قطعه هشدار داده میشود که درب در حال باز یا بسته شدن بوده و در تاریکی شب این قطعه می تواند از بروز حادثه و تصادف مقابل پارکینگ جلوگیری کند. در زمان انتخاب این قطعه به کیفیت و میزان نور و همچنین مقاومت در برابر شرایط محیطی باید توجه داشت.

6 - توجه به استاندارد و درجه کیفی درب برقی

با توجه به میزان مقاومت قطعات در برابر شرایط محیطی و نوسانات دمایی، استحکام در برابر ضربه و فشار، قابلیت های پیاده سازی شده بر روی آنها به آنها درجه کیفی اختصاص داده میشود. به عنوان مثال اغلب این تجهیزات دارای درجه کیفی IP44 و IP55 و غیره می باشند. با این درجات و استانداردها مشخص میشود که ضریب نفوذ دستگاه و قطعات آن در برابر گرد و غبار و بارش باران و برف تا چه اندازه است. با توجه به شرایط محیطی که قصد نصب درب برقی اتوماتیک دارید، لازم است استانداردهای مناسب را انتخاب کنید.

بهترین  برند در برقی پارکینگ تولید داخل کدام است؟

برندهای مختلفی در تمام دنیا به طراحی و تولید قطعات درب های برقی و جک های مورد استفاده در آنها فعالیت دارند. هر یک از محصولات ارائه شده توسط این برندها دارای ویژگی های خاصی بوده و از جمله نمونه های موفق، برند سوپرلایف می باشد.
شرکت متین گذر یکی از شناخته شده ترین تیم های فعال ایرانی در این زمینه می باشد که محصولات درب های برقی را با برند سوپر لایف ارائه می دهد. مجموعه محصولات سوپرلایف شامل موارد زیر می باشند:
•    جک درب برقی در مدل های ماکسیم و دلفین
•    فلاشر درب برقی
•    جعبه و برد فرمان درب برقی
•    ریموت درب برقی با برد 30 تا 60 متر
•    چشمی درب برقی با برد 20 متر
تمام این قطعات دارای استاندارد بوده و از گارانتی کیفیت برخوردار می باشند. این مجموعه رضایت مشتری را مهم ترین هدف خود قرار داده و به همین دلیل تمام قطعات و محصولات تولید شده توسط برند سوپرلایف دارای 24 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش هستند.
به دلیل تنوع در محصولات و ویژگی ها و قابلیت های متعدد و منحصر به فردی که در محصولات سوپرلایف وجود دارد، کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان قبل از خرید ارائه می دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۴۲۱۶ تماس بگیرید. علاوه بر این، برای آشنایی با خدمات سایر می توانید از وبسایت سوپرلایف با آدرس www.superlife24.com بازدید کنید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27051
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید