امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

5 مشکل رایج هنگام تعمیر یخچال به همراه راه حل


1401/07/27
کد خبر : 26157
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

یخچال شما فضایی برای نگهداری مواد غذایی تازه و مواد منجمد فراهم می کند همچنین، مواد اولیه مورد نیاز برای ایجاد غذاهای دوست داشتنی و غذاهای جدید خوشمزه را برای خانواده و دوستانتان فراهم می کند. یخچال و فریزر با عملکرد مناسب یک وسیله اصلی در هر آشپزخانه است ، اما شما می توانید مانند هر لوازم خانگی دیگر با یخچال خود مشکلی داشته باشید و نیاز به تعمیر داشته باشد. انواع مختلفی از مشکلات معمول یخچال وجود دارد که بهتر است توسط تعمیرکاران حرفه ای لوازم خانگی برطرف شود. برای کمک به شما در تشخیص مشکلات یخچال خود ، برخی از رایج ترین مشکلات تعمیر یخچال را در این مقاله بررسی می کنیم.

تعمیر لوازم خانگی

1.یخچال به طور مداوم کار میکند و متوقف نمیشود

یکی از رایج ترین مشکلات یخچال و فریزر ، این است که بطور مداوم کار می کند. یخچال و فریزر شما برای حفظ درجه حرارت خنک برای غذا نیاز به کار کردن دارد و یخچالی که دائما کار می کند می تواند بسیار پر سر و صدا باشد. حتی بدتر از آن ، میزان قابل توجهی مصرف انرژی شما را افزایش می دهد ، زیرا یخچال یکی از پر مصرف ترین وسایل خانه است و همچنین عمر یخچال شما به شدت کاهش می یابد.

شایعترین علت بیش از حد کارکردن یخچال و فریزر ، جمع شدن گرد و غبار یا سایر آشغال های آشپزخانه در اطراف سیم پیچ های کندانسور است. برای بررسی این موضوع ، باید برق یخچال خود را قطع کرده و به سیم پیچ هایی که معمولاً در پایین واحد قرار دارند ، دسترسی پیدا کنید.

اگر بعد از تمیز کردن مشکل همچنان ادامه داشت ، ممکن است دمای یخچال شما خیلی کم تنظیم شده ، و باعث می شود یخچال دائماً کار کند تا کم کم سرما تولید کند. درجه حرارت یخچال خود را تنظیم کنید تا ببینید این بر چرخه کار کردن تأثیر می گذارد یا خیر. در صورت ادامه مشکلات ، به تعمیرکار حرفه ای یخچال و فریزر مراجعه کنید.

2.یخچال نشتی آب دارد

نشت آب یک مشکل معمول و نگران کننده برای یخچال است که باعث پوسیدگی قسمت های مختلف یخچال از جمله پوسیدگی درب یخچال خواهد شد. این مسئله غالباً به دلیل مسدود شدن لوله برفک گیر، یا رسوب گرفتن لوله های انتقال آب است. لوله تخلیه برفک گیر می تواند توسط ذرات غذا یا سایر مواد زائد مسدود شود و معمولاً از داخل فریزر قابل دسترسی است. می توانید آن را از داخل فریزر با استفاده از آب گرم شستشو دهید ، اگرچه ممکن است لازم باشد بقایا را به صورت دستی خارج کنید. شلنگ تخلیه برفک گیر را در پشت یخچال خود قرار دهید و آن را با آب گرم و صابون تمیز کنید تا آلودگی های آن از بین برود.

اگر مشکوک به رسوب گرفتن لوله های انتقال آب یخچال هستید ، باید دستگاه را از برق بکشید و از بسته بودن شیر قطع کننده آن اطمینان حاصل کنید. سپس خط تأمین آب را بررسی کنید تا ببینید آیا شکاف یا پارگی وجود دارد. در این صورت ، باید خط تعویض شود. در صورت مشاهده گرفتگی که به نظر نمی رسد یخ باشد ، با یک متخصص تعمیر یخچال مشورت کنید.

3.داخل یخچال گرم است

یخچال و فریزرها برای سرد نگه داشتن هوا طراحی شده اند و گرمی بیش از حد داخل یخچال میتواند نگران کننده باشد. اگر متوجه شدید که یخچال شما گرم است ، قطعاً باید سریع به فکر تعمیر آن باشید. گرم بودن یخچال و فریزر احتمالاً به دلیل مشکلات سیم پیچ کمپرسور آن ایجاد می شود. شما می توانید با تمیز کردن سیم پیچ های خازن یخچال شروع به کار کنید ، همچنین موتور فن کمپرسور را نیز بررسی کنید تا از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کند. حل این مشکل کمی دشوار است و برای رفع آن اغلب نیاز به خدمات حرفه ای تعمیر یخچال است. همچنین برای اطلاع از قیمت کمپرسور یخچال با ما در تماس باشید.

تعمیر یخچال در تهران

4.یخچال خیلی پر سر و صدا است

یخچال باید به صورتی کار کند که در زندگی روزمره شما مزاحمت ایجاد نکند. اگر یخچال شما پر سر و صدا به نظر می رسد ، احتمالاً با یکی از فن هاش مشکلی دارید.

در بیشتر یخچال فن های مختلفی وجود دارد. فن کمپرسور ، سیم پیچ کمپرسور شما را خنک می کند. در همین حال ، فن اواپراتور هنگام کار کمپرسور هوا را روی سیم پیچ های اواپراتور فریزر می کشد. این فن ها همزمان کار می کنند و مشکلات مربوط به هر یک از موتورهای آنها می تواند باعث بلندتر شدن صدای یخچال شما شود. می توانید این فن ها را بررسی کنید، فقط قبل از بازرسی حتما یخچال خود را از برق بکشید.

5.دستگاه آبسردکن یخچال کار نمی کند

بسیاری از یخچال های مدرن از یک توزیع کننده داخلی آب استفاده می کنند و به راحتی آب سرد و تصفیه خانه شما را تأمین می کنند. توزیع کننده آب شما ممکن است به دلایل مختلف کار نکند.

طشتک آب در درب فریزر شما ممکن است یخ زده باشد و مانع جریان آب شود. خوشبختانه می توان این طشتک را جدا و ذوب کرد و اجازه دهید آب یک بار دیگر جریان یابد. همچنین ممکن است شیر ورودی آب معیوب باشد. شیر ورودی آب برای تأمین آب دیسپنسر باز می شود اما ممکن است خراب باشد. ممکن است فشار آب نیز کم باشد. اگر در حل این مشکلات مسئله‌ای دارید ، با یک تکنسین حرفه ای تعمیر یخچال تماس بگیرید.

ارائه خدمات تعمیر یخچال قابل اعتماد برای منزل شما

ایرانا سرویس با کوله باری از تجربه و تخصص در طی سالیان متمادی سعی در بهبود خدمات تعمیر انواع لوازم خانگی در ایران داشته است. ما با بیش از 10 سال تجربه و استفاده از لوازم اصلی و اورجینال همراه همیشگی شما در تعمیرات انواع لوازم خانگی در محل مورد نظر شما خواهیم بود.

تعمیر یخچال در منزل

ارتباط با ما:

دفتر مرکزی: 22703380-021


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26157
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید